![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik vind Maxima gewoon een mooie vrouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Neen. Maar ik denk niet dat er enige onverenigbaarheid tn monarchie als zodanig en DD zou hoeven te bestaan.
Overigens ging de discussie tn mij en jvdb over de opportuniteit van een republikeinse streven tav een mogelijke vereniging vd Nederlanden. Daarbij bevind ik mij in goed gezelschap: http://forum.politics.be/showpost.ph...20&postcount=1
![]() |
#107 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.woonwebsite.nl/ideepagina...opup.php?id=80 http://www.assenbergh.nl/vlaggen.htm En wie loopt er hier nu te kletsen? Doe even onderzoek in't vervolg voordat je zonder argumenten iemand gaat lopen dissen, dank je.
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Nu, er staat toch duidelijk te lezen: "Voor particulieren, lokale overheden en private instellingen bestaat een dergelijke instructie niet, maar desgevraagd wordt geadviseerd de vlaginstructie voor de rijksoverheid te volgen." Met dit soort polderonzin hoeft dus niemand rekening te houden. Laatst gewijzigd door baarle : 21 juni 2006 om 10:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En die zin die je hierboven postte... Citaat:
http://www.assenbergh.nl/vlaggen.htm
![]() |
![]() |
#111 |
Gouverneur
|
![]() De reden dat ik het weet is dat bekenden van ons een keer een boete hebben gekregen voor het zonder reden uithangen van de vlag. Je mag overigens ook niet op straat rondlopen met nationalistische tekens, zoals een oranje-leeuw of NL-insignia. Ook niet op je kleren.
![]() |
#112 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er staat wel degelijk dat aan particulieren wordt geadviseerd om de instructie voor overheidsinstellingen te volgen. Een advies is een advies, dat hoeft niemand op te volgen. Aanvullend meen ik dat de overheid de burgers geen adviezen te geven heeft. Ze heeft integendeel nauwgezet de instructies van de burgers te volgen. Je moet de zaken niet omkeren. Laatst gewijzigd door baarle : 21 juni 2006 om 10:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er ooit een confederatie komt, zullen tienduizenden nationale vlaggen hier blijven uithangen tot dat belachelijke moeial-regeltje opgeheven is. Laatst gewijzigd door baarle : 21 juni 2006 om 10:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor het uitsteken van de vlag vanaf rijksgebouwen is door de minister-president in 1980 een vlaginstructie vastgesteld. Deze vlaginstructie geldt ook voor lokale overheden. Voor particulieren en private instellingen en bedrijven bestaat een dergelijke instructie niet, maar hun wordt geadviseerd deze vlaginstructie te volgen. Dit gaat over HOE je de vlag moet uitsteken, en heeft niks te maken met de dagen waarop je de vlag mag uithangen. Dat mensen geadviseerd wordt om dat op een fatsoenlijke manier te doen spreekt alleen maar voor zichzelf. Anders kan een moslim een Nederlandse vlag besmeuren met stront, ophangen, en zeggen dat hij het uit respect doet.
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 21 juni 2006 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() geef mij dan maar die lekkere chaotische soep hier in Vlaanderen.
iedereen hangt toch uit waar hoe en wanneer hij wil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij haalde deze instructie toch aan om aan te tonen dat het in Nederland wel degelijk niet zomaar toegelaten is de nationale vlag uit te hangen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() Nederland ....Land van De regeltjes , land van wiet om de hoek ......land van belachelijke politiek (net zoals in belgië) .....oh ik vergat nog : land waar me Wieg neerviel op me buurman
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Gouverneur
|
![]() Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik postte een link waarin stond op welke dagen je in Nederland de vlag mag uithangen. In die zelfde link stond een stuk text waarin staat dat men geadviseerd wordt de vlag uit te hangen volgens bepaalde regels (vlag mag grond niet raken, tussen zonsopgang en zonsondergang, nette vlag, goeie kleuren, etc). Dat staat in principe los van het punt wat ik wilde bewijzen, namelijk dat de vlag in Nederland slechts op bepaalde dagen mag worden uitgehangen.