![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet dat ik graag me zelf 'ns citeer, maar volgend berichtje hoort hier beter thuis:
Citaat:
Laatst gewijzigd door stab : 21 juni 2006 om 06:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bruxelles heeft gegrooid, ook dankzij de Franstaligen. "Waar de francofonie aan komt, is het bestuur rampzalig." 1830 was "Vlaanderen" ook niet een van de rijkse streeken van de wereld. En wat is het nu? Rijk, en je kan de taal spreken die je wilt. En is het ook het grooootste plat. Iedereen doet zoals hij wil. Trouwens, leuk hoe de "Vlamingen" vergeten hebben hoe het is "arm te zijn". Dank Belgie. Neen ze hebben niet alles vergeten, ze hebben een detail van de tijd toen ze aem waren behouden, op de Franstaligen kakken. En ik zie 100x liever Brussels door de Franstaligen (en echte Vlamingen) bestuurt dan door jullie clique oude kamaraden. "Verfranste Vlamingen".... heb je trouwens niet alleen in Broekzele maar ook in Wallonie, en meer dan je denkt... Maar dat passt niet in jullie programma. "net zoals die verfranste Vlamingen destijds die hun ziel aan de francofielen verkochten" 'Over ziel aan aandere verkopen' gesproken: ken je 'Faust'?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 21 juni 2006 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België heeft Vlaanderen niet geholpen: toen Vlaanderen straatarm was (een onmiddellijk gevolg van de economische politiek van het jonge België dat de Vlaamse textielnijverheid de dieperik injoeg, alle subsidies aan de scheepvaartbouw stillegde en meerder landbouwproducten niet meer ondersteunde - allemaal zaken die wel gebeurden onder Willem I), werd Vlaanderen door België niet geholpen. De Vlamingen moesten maar Frans leren en naar Wallonië gaan werken of in Brussel gaan "dienen". Neen, wij hoeven België op geen enkele wijze enige dankbaarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Toch maar er was toen nog geen "Vlaanderen" (of misschien die 2 provincies), Belgie heeft het vlaamse geweest creerd. De "verbeten werkkracht van de Vlamingen"? Wat is dat voor een dier? Ken ik niet. Andere streken op de werekd hebben heel ergere zaken mee gemaakt dan het "arme" Vlaanderen maar daar zijn ze dankbar dat het nu better gaat. In Vlkaanderen is het dan ook een hobby geworden op andere mensen te kakken. Als of de "Vlamingen" alles alleen gedaan heeft en het in de toekomst ook doen kan. Neen, jullie hebben ook vrienden nodig. Zoals ieder volkje op de aarde. En blijkbar was die Wilem ook niet zo top in Vlaanderen, anders hoe is het moogelijk dat ze hem daar buiten gegooid hebben? Als de Vlaming dan ook zo een "werkkracht" had?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 21 juni 2006 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was inderdaad nog geen Vlaams Gewest, wat evenwel niet inhoudt dat Vlaanderen, d.i. het gebied waar er Vlamingen wonen, niet zou hebben bestaan. Litouwen bestond ook al voor er een onafhankelijke staat bestond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij kiezen onze vrienden zelf. Niet door gedwongen staten en opgelegde Belgische dwang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mijn stelling is dat Belgie het vlaamse gewest -> het huidige Vlaanderen creerd heeft. Zonder Belgie geen Vlaanderen. Dus als Belgie artificieel is dan is het Vlaanderen nog veel meer.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ik lees wat ik wil (en dat is misschien meer dan je doet) en niet wat je 'raad', Dat woordenboek behoud maar voor je zelver maar ik geloof dat ik beter talen spreek dan je.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 21 juni 2006 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
|
![]() Citaat:
Als sluitstuk vd anti-orangistische , zeg maar anti-Nederlandse repressie vd 1ste 10 jaren vd Belgische onderdrukker. Niks beter dan een goeie hongersnood om een onwillig volk zijn wil op te leggen. Natuurlijk is België niet verantwoordelijk voor het mislukken vd patattenoogst, maar ik acht het zeer wel mogelijk dat België van deze gelegenheid elegant misbruik heeft gemaakt om zijn denationalisatie door te voeren. Mss moet P. Beliën hier 'ns wat onderzoek over verrichten. (Als het al niet gebeurd is.)
![]() |
![]() |
#511 |
Parlementslid
|
![]() Onze 'fieserler storch F-156' stab spreekt over 'onderdrukker".
Ja daar spreekt zeker de 'experte'. Kan je misschien ook AN shrijven maar niet iedereen heeft een woordenboek hier... ![]() En Jan heeft dan ook zeker bronen om dit alles te steunen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Minister
|
![]() als heel die bullshit in 1830 nooit was gebeurt hadden wij (De Vlamingen) deze frustraties niet
ook was het Frans denk ik nooit zo doorgedrongen in Brussel en als was het frans wel doorgedrongen , dan was Nederland zelf ook een Franstalige staat |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
|
![]() Citaat:
Kom, wat heb je er niet van begrepen?
![]() |
![]() |
#514 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kan ja ook verstaan dat voor een 'halve ollander' (dixit JvdB) deze victory op jouw foute vlagje ook niet zo mooi uit ziet, hé?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 21 juni 2006 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het Frans was al door gedrongen in Brussel en Vlaanderen, al lang voor de hollanders op nieuw hun 'claim' op Belgie makten.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 21 juni 2006 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Parlementslid
|
![]() K'weet het niet.
En wie cares? ![]()
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 21 juni 2006 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Misschien omdat Vlaanderen en Brabant naast Frankrijk liggen? En dan ook een totaal ander geschiedenis hebben vanaf de splitsing van het noorden?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |