![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk bezwaar heb je tegen goedkoper onderwijs?
![]() |
![]() |
#502 |
Minister-President
|
![]() In welke zin is de VN democratisch? Is ze verkozen door burgers? Me dunkt van niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vind je er van dat in de VSA charterscholen minder geld spenderen per leerling dan publieke scholen én betere resultaten boeken?
![]() |
![]() |
#507 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die "op elk moment" is ook al niet zo gelukkig gezien er twee inspecties met negatief rapport nodig zijn. Er is dus een verbeterkans ingebouwd. Uiteraard enkel voor mensen die willen "verbeteren" wat in het concrete geval inderdaad te betwijfelen valt. En mocht u het nog niet weten, enkel jonge bandietjes worden (soms) opgesloten. En als de term dan toch moet gebruikt worden, is er meer kans, voor ieder weldenkend mens dan toch, dat eerder een thuisscholer "opgesloten" geraakt zowel fysisch als mentaal, zeker indien er geen controle is, dan voor iemand die naar een openbare school gaat, door het feit dat hij "moet gaan" zelf. Doen alsof die inspecteurs gestapo's zouden zijn die dan heel speciaal één familie viseren, is grotesk, en berust om geen enkel feit hier al aangetoond. Hier wordt het gedrag van twee ENGgeestige mensen goedgepraat, door alle andere partijen kwade bedoelingen toe te schrijven zonder enige vorm van bewijs. De gekende cijfers spreken deze kwade bedoelingen, en de heksenjacht zelfs tegen. Laatst gewijzigd door spherelike : 21 juni 2006 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom zou je je rechten afstaan en je kinderen verliezen op basis van arbitraire inspecties inzake slecht of niet-omschreven 'eindtermen' Het stinkt uren in de wind. Citaat:
Misschien heb jij daar problemen mee, en had je graag rechtsongelijkheid ingevoerd op basis van door jou te meten en te bepalen 'openheid van geest'? Besef je dat je hiermee slechts een heel klein stapje verwijdert bent van ongelijkberechtiging op basis van ras, ethnie, sexuele voorkeur, of religie.........?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 juni 2006 om 16:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard viseren inspecteurs Beliën, er zijn maar 500 thuisstudenten.
![]() |
![]() |
#510 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
U misschien?
![]() |
![]() |
#511 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ha, tiens, nu je het zegt.
Ik wacht ook nog altijd op mijn exemplaar van het sociaal contract dat de staat blijkbaar is, ik moet dat nog altijd tekenen. Nog mensen die het sociaal contract niet getekend hebben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je moet overigens niet enige 'rechten vh kind' ondertekenen, wat dat ook moge wezen: je moet o.m. tekenen dat je het kind respect voor respect voor de waarden van anderen bijbrengt, hoe verschrikkelijk en barbaars en tegen je eigen waarden indruisend die 'waarden van anderen' ook mogen wezen. Mocht je het gemist hebben, ziehier: http://www.ond.vlaanderen.be/basison...SONDERWIJS.doc
![]() |
![]() |
#515 |
Staatssecretaris
|
![]() Nu u het zegt: nòg iets waarmee ik niet in orde ben , blijkbaar.
![]() |
#516 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, er zijn zo 513 mensen.
![]() |
![]() |
#517 |
|
![]() [SIZE=2]
[/SIZE] "- Nee, al dergelijke mensen mogen de gemeenschap niet leiden, zei hij. - Wij zijn degenen die een ideale gemeenschap aan het inrichten zijn, zei ik, en dus is het onze taak de mensen met de edelste inborst te brengen tot kennis van het hoogste, zoals we al hebben vastgesteld. Ze moeten die [d] weg omhoog afleggen om het goede te zien, en als ze dan de waarheid hebben aanschouwd, mogen we hun niet toestaan wat hun tegenwoordig wel wordt toegestaan. - En dat is? - Ze mogen daar niet blijven en niet weigeren om weer af te dalen naar de gevangenen. Ze moeten lief en leed met hen delen, hoe belangrijk of onbelangrijk dat lief en leed ook is. - Moeten we hun dan onrecht aandoen en hen dwingen een slecht leven te leiden als er een beter leven in het verschiet ligt? [e] - Ge zijt weer vergeten, mijn beste, merkte ik op, dat de wet er niet voor is om een bepaalde bevoorrechte groep mensen gelukkig te maken. Het gaat om het geluk van de hele samenleving. De wet brengt de burgers tot elkaar [520a] door hen te overtuigen en hen te dwingen, en verplicht hen elkaar te laten profiteren van ieders bijdrage aan het welzijn van de gemeenschap. De wet zelf creeert in de ideale gemeenschap mensen die verhinderen dat iedereen maar zijn eigen gang gaat, en daardoor wordt zo'n gemeenschap een hechte eenheid. - Ja, zei hij, dat is waar ook." [SIZE=2] (Plato, Politeia, 519c-520a) [/SIZE]
Laatst gewijzigd door Percalion : 21 juni 2006 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik kreeg een oproepingsbevel om het te gaan tekenen, maar er staan altijd wachtlijnen van tien uur of meer.
![]() |
![]() |
#519 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou dat interpreteren als: je mag gerust vinden dat de islam verwerpelijk is, maar je moet respecteren dat anderen respect hebben voor de islam. Dat staat er toch, denk ik?
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |