![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is dat zeer normaal gedrag. Die jongen ging niet met voorbedachte rade dat kreupelhout in om me zijn pikje te tonen. We waren aan het spelen en om één of andere reden werd hij seksueel opgewonden. Het is op dat moment dat hij me vroeg daar wat aan te doen, wellicht niet eens wetend wat hem overkwam. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
2) U moet niet alles 'links' noemen dat niet extreem-rechts is. In ons land zijn de liberalen aan de macht en hoewel die een paar progressieve trekjs hebben, zijn ze rechts. Zelfs de SP.a is centrum-rechts. 3) Het VB is veroordeeld, in beroep opnieuw en het Hof van Straatsburg heeft tenslotte geoordeeld dat die veroordeling niet in tegenspraak is met de rechten van de mens. U kan het Hof van Straatsburg toch moeilijk links noemen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() Afmaken die handel,niet dit of dat of levenslang en dan na een paar jaar vrij afmaken gewoon!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet vergeten: opinions are like assholes, everybody has one... Laatst gewijzigd door kaatd : 22 juni 2006 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() PEDOFIELEN afmaken gewoon geen gezeik erom!!!
Hebben ze alweer wat meer tijd voor andere zaken!! Laatst gewijzigd door Private First Class : 22 juni 2006 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet vergeten: opinions are like assholes, everybody has one... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() Wat moet er dan met zo een mensen gebeuren zeg het me eens ne keer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik daarentegen heb geen zus gehad.........Dus deze wil ik u geven ![]() Citaat:
En, is't iets geworden tussen jullie? Trouwens, u verengt het tot teenagers....Terwijl het in pedo gevallen meestel over 'kinderen' gaat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
-Geef dan eens een voorbeeld van zo'n gesloten krant. Want weeral zie ik hier eerder het omgekeerde gebeuren, zoals de onslagen van Eppinck(DS), Vanhoutte(GVA),....wegens kritiek op't beleid. 2.In ons land is rood aan de macht, de liberalen laten zich door hen gebruiken omwille van hun drang naar macht. Want ik zie geen enkele indicatie dat wijst op rechts beleid....eerder links. En hoewel ik mezelf centrum-rechts beschouw, zie ik me in geen mio jaar op de SP-a stemmen. De SP-a een c-rechtse partij noemen is waanzin. 3.Als ik goed geïnformeerd ben is het Hof v. Straatsburg een administratieve rechtbank. Zij controleert enkel of de rechtsgang correct verlopen is en oordeelt niet over de grond vd zaak. En wat de andere veroordelingen betreft, weet u zeer goed dat men speciaal hiervoor de wetten heeft moeten wijzigen om dit voor elkaar te krijgen. De lijn tssn de scheiding der machten werd hier wel héél dun imo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Zou Van Themsche ook binnenkort te gast mogen zijn op VTM (of was dat de VRT toen) in een talkshow gelijk Pierre Caret zijn zegje heeft mogen doen? Nadat ik vandaag ik de krant las dat 'men' weet dat er in de wijk St-Leonard (in verband met die verdwenen meisjes) tientallen pedofielen wonen;begin ik er mij toch vragen bij te stellen. Men zou nog eerder reageren als er ne Vlaamsgezinde zou wonen dan tientallen gekende pedofielen bah
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 22 juni 2006 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() U zegt dat er een schending van de scheiding der machten is.
Ook zegt u impliciet dat er een schending van het legaliteitsbeginsel is van ons strafrecht (men kan enkel veroordeelt worden voor iets dat op het moment van het plaatsvinden ook effectief verboden was en nog steeds is tijdens het moment van de uitspraak). En terwijl zegt u dat het Hof van Straatsburg heeft geoordeeld dat de rechtsgang correct verlopen is, dus ook bij eventuele schendingen van basisprincipes van de (Belgische) rechtspraak (zijnde scheiding der machten en ons legaliteitsbeginsel). |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik sinds dat programma pas gemerkt heb hoe blind voor argumenten onze Pierre wel is. Moest ik er ooit aan getwijfeld hebben, hebben die 20 minuten het anders wel heel duidelijk gemaakt: Pierre Caret is een extremist. Laatst gewijzigd door DaBlacky : 22 juni 2006 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Banneling
|
![]() Twee voorbeelden die ik me persoonlijk herinner:
'Hét Blad' van de Belgische Cannabis Consumenten Bond. Het werd verkocht op 18.000 exemplaren ondermeer in de supermarkten. Het VB heeft daartegen geageerd in de supermarkten door in groep het tijdschrift te gaan verscheuren, heeft interpellaties gehouden in de Kamer om het te doen verbieden, heeft de hoofdredacteur en de voorzitster van de BCCB een proces aangedaan en heeft uiteindelijk de distrubuteur onder druk gezet. Een website getiteld 'Ministerie van Agitatie': het VB heeft elementen van de website uit zijn context gerukt, doorgestuurd naar kranten met een persmededling erbij, naar politici en heeft direct de werkgever van de webmaster onder druk gezet waarop die ontslagen werd. Citaat:
Politiek links zijn zij die tegen de vrije markt zijn, die ageren voor gemeenschappelijke productiemiddelen, die menen dat de overheid het voortouw moet nemen in de economie, aandacht heeft voor de zwaksten, alles in het werk stelt voor herverdeling van rijkdom. Een regering die privatiseert, het de ondernemers makkelijk maakt om belasting te ontduiken, amnestie verleent voor fiscale fraude, een heksenjacht ontketent tegen zgn. sociale fraude, een strikt uitwijzingsbeleid voert, de politie versterkt ten koste van andere prioriteiten, jacht maakt op illegalen, zo'n regering is rechts. Het is waar, liberalen en sociaal-democraten zijn soms progressief: homohuwelijk en -adoptie, euthanasie, gedoogbeleid voor drugs, promotie van de multiculturele maatschappij, ... dat zijn progressieve standpunten. Maar progressief en links is niet hetzelfde. Links is van toepassing op de economie, op materiële omstandigheden, op de kloof tussen arm en rijk. Progressief gaat over ethische standpunten. In die zin hebben we dus een rechts beleid in Vlaanderen, België én Wallonië. Citaat:
Het Hof is inderdaad een administratieve rechtbank. Het toetst de rechtsgang en houdt de wetten en het oordeel tegen het licht van de rechten van de mens. Volgens dat Hof is de rechtsgang perfect verlopen en zijn noch de wetten waarop de veroordeling is gebeurd noch de veroordeling zelf in tegenspraak met de Rechten van de Mens. We weten allemaal dat het VB geen enkel respect heeft voor de Rechten van de Mens en derhalve voor het Hof van Straatsburg. Net zomin als het VB respect heeft voor de Belgische wetgeving of de Vlaamse decreten. Het is één van de redenen waarom u er beter niet op stemt. Met dat laatste stemadvies werk ik mezelf in nesten: ik kan en wil u niet aanraden om voor de klassieke partijen te stemmen. Dat doe ik zelf namelijk ook nooit. Ik zie op dit moment geen enkel valabel alternatief. Ik stem in Antwerpen dan ook 'nee' of anders niet. Hangt een beetje van mijn humeur van de dag af, vrees ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens wat was er verkeerd om "racismeprocessen" voor een assissenhof te voeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof de politiek te vertrouwen is. Maar voor de rest klopt het wel (zij het wel dat de bevoegdheid met de doorgevoerde grondwetswijziging hun ontnomen is), alhoewel het geen voorbeeld van democratie is. Integendeel, een totalitair regime zou hetzelfde doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Vreemdeling
|
![]() waarom krijg ik geen antwoord op mijn vraag
![]() |
![]() |
![]() |