![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Opnieuw worden we geconfronteerd met zinloos geweld. Om het even uit welke hoek dit geweld komt, het blijft verwerpelijk. Verbolgen was ik toen ik Patrick Janssens hoorde verklaren dat de machtshebbers machteloos staan tegenover dit geweld.
Als er ooit al een slecht 'signaal' werd gegeven dan mag dit als typevoorbeeld gelden. Hoe kan men zich nog vragen stellen bij de groei van extreem-rechts als zij die momenteel het beleid maken beweren machteloos te staan tegenover één van de grootste bekommernissen bij de bevolking: veiligheid! De uitlating van Patrick Janssens is zoveel als een uitnodiging aan iedereen om te stemmen voor het Vlaams Belang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Walgelijke recuperatie van een tragische gebeurtenis.
En ja, de recuperatie van de andere partijen bij andere moorden was ook walgelijk, ja, stop al maar met jullie onnozele zelfmedelijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat moet ik daar dan van denken? Goed gedaan, meneer Janssens! Ik dacht het toch even niet. Als u vindt dat het vaststellen van dergelijk gegeven, ongepast is, dan heb ik toch enige vragen bij uw kritische ingesteldheid tegenover de personen die u moet verkiezen. Mag ik er u trouwens op wijzen dat Patrick Janssens zijn uitlating over machteloosheid op het VRT-journaal als afsluiter werd gebruikt. Gaat u naar de VRT mailen om hen recuperatie te verwijten? Dus nog eens het is een kritische vaststelling en ik denk dat veel mensen op dit forum beter eens een dialogerende houding zouden aannemen ipv zich bij het eerste het beste aangevallen te voelen of te denken dat aan één of andere vorm van recuperatie of provocatie wordt gedaan. Veronderstel even dit: U zit op een schip dat zinkt. U stapt naar de kapitein en vraagt hem wat er moet gedaan worden en die antwoord: "Dat weet ik eigenlijk niet, ik sta hier machteloos tegenover". Mijn vraag aan u: "Is dit een goede kapitein of ben ik een recuperant wanneer ik me vragen stel bij zijn houding?". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vertel dat maar eens tegen de vrouw en twee kinderen van die NMBS-bediende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als die overheid die kerntaak niet of niet naar behoren kan uitvoeren, dan verliest ze de facto haar legitimiteit. Dat is imho waar Patrick Janssens mee bezig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, denk je dat die zo tevreden is met deze VB-recuperatie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door baarle : 25 juni 2006 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben gauw eens gaan kijken op hun webstek. Om 9u49 stond er nog geen woord over de Astridplein-moord op de VB-website. Ben ook gauw eens gaan kijken bij de courante media (VRT, HLN, Standaard): nergens een spoor van een VB-reactie. Waar ziet Patriot dan VB-recuperatie? Laatst gewijzigd door baarle : 25 juni 2006 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U houding, Patriot, kan echter wel aanleiding geven tot recuperatie en daarom beschouw ik ze als ondoordacht omdat mensen zoals u er steeds weer in lijken te slagen, dingen in gang te zetten waar ze beweren tegen te zijn. Als u me walgelijkheid omwille van mijn kritische ingesteldheid verwijt, wat moet ik dan van uw houding denken. Oh ja, ik voel me ten zeerste door u beledigd, Patriot! Dit even terzijde en in zoverre het u interesseert natuurlijk. U bent waarschijnlijk één van die potten die de ketels verwijt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat partick Janssens al veel langer uit nodigt om VB te kiezen,vele die in Anwerpen wonen kunnen dit bevestigen
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Zover zou ik niet willen gaan, de machthebbers worden verkozen voor een ambtsperiode waarin ze legitiem opereren. Maar zeker verliezen machthebbers die beweren machteloos te staan tegenover een nijpend probleem hun credibiliteit. Echt, ik was er niet goed van toen ik dit hoorde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://praxeology.net/MR-GM-PS.htm http://www.mises.org/journals/jls/14_1/14_1_2.pdf Zie ook het Amerikaanse tweede amendment: http://www.law.ucla.edu/volokh/2amteach/sources.htm
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Mischien wel Mischien niet wie weet dat8)
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je staat toch machteloos tegenover zo'n geweld? Je kan het onmogelijk voorkomen, tenzij je naar een politiestaat gaat waar er voor elke burger twee politieagenten zijn. Het is nooit uitgesloten dat er iemand doordraait, hoe streng de wetten ook zijn. Patrick heeft gelijk, hier was niets tegen te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gok er maar niet op en laat die mensen gewoon met rust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |