Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2006, 16:12   #341
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
wat een gezever zeg !

als je met zes slaat en stampt is dat niet om te doden ???
is dat dan zonder inzicht te doden ???

Als iemand sterft door geweld is dat altijd Moord ! Met of zonder voorbedachte rade... dat is gezever voor advocaten en rechtbanken, en is praat na de vaak !! Doet niets ter zake !

Die man is dood, komt niet meer terug, laat vrouw en twee kinderen na...

Gisteren de beelden gezien op VTM van Engeland ? Die jongen werd vermoord voor zijn gsm aan een metrostation ? Eerst hard geslagen en daarna een paar keer "gestoken"... ze reden in beeld weg met een mooie blauwe Passat met alu velgen ! Alles werd gefilmd door bewakingscamera's !
Ancapa, ik praat dit zeker niet goed! Alleen is dit wel iets wat advocaten voor een jury kunnen opwerpen om de strafmaat ietwat te minderen. "Ze hebben dit niet gewild meneer..."
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 16:14   #342
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
ik zal in 't vervolg in ieder geval niet meer ongewapend de bus of metro nemen als ik in Brussel ben ... Liever een boete voor onwettige wapendracht riskeren dan geen enkele kans op lijfbehoud te hebben. Daar wegblijven is natuurlijk de beste optie.
waarom loopt "brussel" leeg denk je ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 16:16   #343
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ancapa, ik praat dit zeker niet goed! Alleen is dit wel iets wat advocaten voor een jury kunnen opwerpen om de strafmaat ietwat te minderen. "Ze hebben dit niet gewild meneer..."
wat een argument... stel dat het uw familielid is
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 25 juni 2006, 16:17   #344
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
dat moet het onderzoek en de autopsie uitmaken... maar je kan zo hard geslagen worden dat je hart en je weerstand het begeeft !!
Een tikje op de halsslagader kan zeer effectief zijn.
Oud 25 juni 2006, 16:17   #345
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat een argument... stel dat het uw familielid is
Ik bekijk dit niet als een argument, de advocaten in een assisenproces (wanneer dit moord zou zijn) wel.

Iemand trappen en schoppen is er ver over, ze hebben hun handen thuis te houden. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de man hieraan bezweken is.

Laatst gewijzigd door Kim : 25 juni 2006 om 16:18.
Oud 25 juni 2006, 16:19   #346
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als die onschuldige man gewapend had kunnen zijn dan hadden die zes aanvallers dat ook kunnen zijn. Dan waren zij met zes gewapend en had het er heel anders uitgezien ook voor de andere mensen op de bus die dan misschien 'collateral damage' waren. Ik snap niet dat je na zo een incident nog durft te pleiten voor vrije wapenhandel.
De vraag blijft of die overvallers even vlug zouden zijn om iemand te molesteren als ze zelf ook gevaar lopen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 16:38   #347
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De handwapenkwestie drijft weer boven 8)

Oud 25 juni 2006, 16:38   #348
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Weet er trouwens iemand waar Danneels was op het ogenblik van het incident?
zijn kop in 't zand aan het steken...

zijn tong nog drie dagen ronddraaien...

raad aan het vragen hogerop...
Oud 25 juni 2006, 16:39   #349
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Indien de daders mensen zijn van vreemde afkomst (wat zo is), is het duidelijk een racistische moord.
Oud 25 juni 2006, 16:42   #350
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maatje 90DD Bekijk bericht
Als blijkt dat de daders inderdaad van vreemde afkomst zijn (getuigen spreken "toevallig" over Noordafrikanen) - zou het bij deze wel gepast zijn dat betrokkenen in hun land
een echte straf gaan uitzitten in de hel van Tanger
Oud 25 juni 2006, 16:47   #351
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
misschien moet er eerst een slachtoffer onder hen vallen... benieuwd hoe ze dan gaan pleiten
Oud 25 juni 2006, 16:50   #352
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Indien de daders mensen zijn van vreemde afkomst (wat zo is), is het duidelijk een racistische moord.
Waarom is dat? Het motief voor de moord moet racistisch zijn.
Het is niet omdat iemand een andere persoon ombrengt van een andere nationaliteit dat dat racisme is.
Een Pool die een Marrokaan neerschiet, dat is ook geen racisme tenzij hij het uit racisme doet.
En tot nu toe wijst daar nog niets op
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 16:56   #353
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die onschuldige man gewapend had kunnen zijn dan hadden die zes aanvallers dat ook kunnen zijn. Dan waren zij met zes gewapend en had het er heel anders uitgezien ook voor de andere mensen op de bus die dan misschien 'collateral damage' waren. Ik snap niet dat je na zo een incident nog durft te pleiten voor vrije wapenhandel.
Deze discussie hoort hier niet huis maar kom...Niemand pleit voor VRIJE wapenhandel. Maar het is wel een feit dat je kansen op overleven iets hoger liggen met een LEGAAL wapen dat je kunt gebruiken voor ZELFVERDEDIGING.
Oud 25 juni 2006, 16:57   #354
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Ik hoop da ze da f*cking crapuul rap vinden en opsluiten.

Het toont weer aan dat bepaalde jongeren zich geen zwier schelen om de gevolgen en de strafbaarheid van hun daden, en dat komt vooral door de vervlakking van de normen. Bepaalde jongeren hebben geen waarden meer, geen respect voor ouderen, medeburgers en waarden in de samenleving, zoals geweldloosheid etc.

Het probleem volgens mij ligt in de opvoeding, vooral bij de ouders (zorg dat je kind geen opvoeding krijgt op straat). De maatschappij moet jongeren bijbrengen aan normen en waarden en re-educatie, niet alleen van de jongeren maar ook van de ouders.
je kan je kinderen OPvoeden,dat wil zeggen ze voedsel, huisvesting, en morele waarden geven, ge kunt ze gewoon voedden,d.w.z. eten geven, een bed, en aan de rest uw zak vegen, en ge kunt ze wat ik AFvoedden noem: dat is ze voedsel, huisvesting en sléchte, valse waarden meegeven om het leven door te gaan.Mischien moesten we de zaak zo eens bekijken als zo smerige schoften een ouderwordende man steendood slagen, omdat hij het lef heeft hen een opmerking te maken als ze de kameel uithangen...de "ongelovige honden-haat" word hen gewoon van huisuit ingepompt

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 25 juni 2006 om 16:57.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 17:15   #355
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is dat? Het motief voor de moord moet racistisch zijn.

...

En tot nu toe wijst daar nog niets op
Die man is doodgeslagen omdat hij blank en Antwerps was. Als hij Marokkaans was, zou hij nu nog leven.

Een racistische moord dus.
Oud 25 juni 2006, 17:22   #356
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik ga nu al vier jaar met de auto werken, mijn veiligheid gaat voor de rest !
Er sterven er véééééél meer in het verkeer met de auto dan met het openbaar vervoer. Het openbaar vervoer is onmiskenbaar een veilige manier van transport.
Oud 25 juni 2006, 17:33   #357
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Die man is doodgeslagen omdat hij blank en Antwerps was. Als hij Marokkaans was, zou hij nu nog leven.

Een racistische moord dus.
Hoe kan je zeggen dat hij doodgeslagen is omdat hij blank en antwerps is? Voer jij het onderzoek? Hebben de daders gezegd voor ze hem afsloegen 'nu gaan we je hebben vuile Belg? Hebben ze andere racistische uitlatingen gedaan?
Zolang je daar geen antwoord op hebt dat gestaafd is met bewijzen zijn dat allemaal fabeltjes
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 17:35   #358
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe kan je zeggen dat hij doodgeslagen is omdat hij blank en antwerps is? Voer jij het onderzoek? Hebben de daders gezegd voor ze hem afsloegen 'nu gaan we je hebben vuile Belg? Hebben ze andere racistische uitlatingen gedaan?
Zolang je daar geen antwoord op hebt dat gestaafd is met bewijzen zijn dat allemaal fabeltjes
Idd, net daarom leven we in een rechtstaat.
Oud 25 juni 2006, 17:39   #359
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Er sterven er véééééél meer in het verkeer met de auto dan met het openbaar vervoer. Het openbaar vervoer is onmiskenbaar een veilige manier van transport.
Ik rijd nu al zeven �* acht jaar elke dag met de bus naar Antwerpen stad en terug. Op de bus heb ik nog nooit echte problemen ondervonden (behalve toen een overhitte vrachtwagenchauffeur de buschauffeur een aantal rake klappen verkocht). Ik zal echter ten allen tijde vermijden om de tram te nemen (vooral tram 24 (vroegere tram 12) is een echte ramp. Daar zit je gewoon geen vijf minuten gerust).
Oud 25 juni 2006, 17:39   #360
de_Franky
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
die agent die een turkse man in de rug schoot...die handelde volgens de linkse uit racisme...
maar wanneer de rollen omgedraaid zijn, is racisme uitgesloten zeker
de_Franky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be