![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat de staat redenen nodig heeft om te bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() die vergelijking loopt een beetje mank. Als je het voorstel (*kuch*) wilt doortrekken, zou de staat ieder jaar een foto van je longen moeten nemen, en op basis van de aantasting dien je dan een belasting te betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Cynicus:
Citaat:
Hoewel ik jouw voorstel interessant vind, moet het kwaad in de eerste plaats rechtstreeks aangepakt worden aan de bron : bij de fabrikanten van dikmakende junkvoeding (en drank) en -verdelers, alcoholproducenten en -verdelers, drugskwekers -en verdelers, tabakskwekers, -producenten en -verdelers, etc, etc... De consument is dikwijls een verslaafd en ziek slachtoffer waarbij ontrading door een bijkomende afschrikkende belasting allang niet meer werkt: ze zijn te ver heen... Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juni 2006 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 26 juni 2006 om 11:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dus als roker moet ik via de hoge belasting op rookwaren (*Kuch*) ervoor zorgen dat anderen niet moeten opdraaien voor de kosten de dag dat ik longkanker krijg. Maar anderzijds mogen rokers dan niet vragen om iemand met leverkanker door het drinken, of darmkanker door zwaar ongezond eten (*Kuch*) ook te laten betalen voor de dag dat het misloopt? nog (*Kuch*) eentje opsteken.... (*Kuch*) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Cigaretten zijn schadelijk ongeacht de hoeveelheid. Daar is sprake van een dosiseffect door de oorsprong. Bij alcohol en vetrijk voedsel gaat die curve niet door 0 maar door een treshhold. De eerste sigaret is al schadelijk, ook al rook je er slechts één op een avond, één glas wijn niet, één hamburger per week ook niet. Maar je hebt gelijk natuurlijk, we moesten maar eens een belasting gaan heffen op alle verslavingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juni 2006 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Zwaarlijvigen nemen bij openbaar vervoer en -vertoningen dubbele plaatsen in, en zouden dan ook dubbel moeten betalen (trein, tram, vliegtuig, schouwburg, concertzaal etc) ipv gratis zetelruimte van de mindervolumineuzen in beslag te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je dit principe toepast in het extreme, dan moet iedereen gewoon evenveel betalen als hij persoonlijk heeft gekost aan de gemeenschap.
Dus dan kun je de sociale zekerheid net zo goed afschaffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Je moet ze ook altijd laten voorgaan in deuropeningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Uw gewicht in frustratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zie niet in wat er mis zou zijn met een extra belasting op vetrijk/suikerrijk en dus ongezond voedsel.
Deze belasting zou niet per se even hoog moeten zijn als voor rokers, maar toch hoog genoeg dat mensen die veelvuldig vetrijk voedsel verorberen dit -op den duur- toch gaan voelen in hun portemonee. Met de inkomsten kan de staat bvb. de taxen op groenten, fruit en water laten verminderen, wat ook ten goede komt aan de armsten onder ons. Zij hoeven nml. geen ongezonde voeding meer te kopen omwille van de prijs........wat tevens de gezondsheidszorg(en onkosten SZ) ten goede komt. win, win dus....imo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() 120 uren gemeenschapsdienst lol
![]() |
#38 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar ik zou wel graag traag zelfmoord willen blijven plegen ZONDER dat ik daardoor in mijn geldbeugel gepakt word door de staat.... In alles zal wel een verslaving zitten zeker? Van suiker, over sigaren naar computerspelletjes... te is altijd te... veel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Werken is ook een verslaving.
Mensen die tijdens de vakantie zich nutteloos voelen, die hebde dus echt hè. De sukkels... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |