Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2006, 23:09   #41
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

Er wordt juist niemand gestraft, simpele duif.

Try me!
buiten persoonlijke beledingen geven, vertelt u niet veel goeds e
Oud 25 juni 2006, 23:13   #42
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
In een rechtsstaat geniet iedereen gelijkberechtiging. Geen rechtspraak volgens afkomst.
Positieve discriminatie is aanvaard door alle gerechtshoven, tot en met Straatsburg. Zowel beleid als rechtspraak volgens afkomst bestaat en wordt volop toegepast (zie bv. de nieuwe Vlaamse richtlijn voor sollicitanten).

Allochtone jongeren worden nu informeel negatief gediscrimineerd door het gerecht dat hen een gelijke behandeling van hun criminele daden ontzegt en weigert hen de normen aan te bieden waar ze recht op hebben. Er is en inhaalbeweging (dé rechtsgrond voor positieve discriminatie) nodig en de Marokkaanse jeugd heeft dus recht op een aparte behandeling.

Laatst gewijzigd door baarle : 25 juni 2006 om 23:13.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 23:14   #43
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
wwarom autochtonen anders straffen dan allochtonen. hiervoor alleen al wordt u gestraft voor racisme.
waarom katholieke opvoeding?? wil je de klein mannen eens goed onder handen laten nemen door de 'kindvriendelijke' pastoors?? perverseling!

u probeert gewoon te provoceren met dit topic
Uw repliek zal eerder op Max4Westland van toepassing zijn dan op mij, die is namelijk voorstander van die praktijken.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 23:14   #44
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
buiten persoonlijke beledingen geven, vertelt u niet veel goeds e
Simpele duif een belediging? Het was als compliment bedoeld...
Oud 25 juni 2006, 23:15   #45
Duvelke

Standaard

Citaat:

Er wordt juist niemand gestraft, simpele duif.

Try me!
Ondanks u me toch beledigde zal ik toch antwoorden.

Die man die gestraft werd voor enkele maanden straf omdat hij een racistische opmerking maakte...
rings a bell?
Oud 26 juni 2006, 00:05   #46
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Geboden zoals gij zult niet doden? En dan de jeugd naar het leger sturen. Er kan daar dan misschien wel discipline aangeleerd worden, maar dan zitten we ook ineens wel met allemaal jongeren die kennis hebben van krijgstechnieken en perfect weten hoe ze met wapens moeten omgaan. In Amerika worden bv leden van gangs door hun leiders naar het leger gestuurd om militaire technieken te leren om te gebruiken later in de oorlog om de achterbuurten.

Lees dit artikel maar eens
ge hebt gelijk.Stuur die vreemde bandieten liever naar werkkampen, en verbied hen welke krijgs-en gevechtstechnieken dan ook aan te leren.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 08:17   #47
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ondanks u me toch beledigde zal ik toch antwoorden.
Hang het slachtoffer niet uit. U doet hier niets anders dan mensen afdreigen en beledigen.

Kijk, ik heb er nog eentje voor u: u bent in my humble opinion een ongelooflijk hypocriet bazeken dat zijn dictatoriale neigingen onder controle moet leren krijgen.

Citaat:
Die man die gestraft werd voor enkele maanden straf omdat hij een racistische opmerking maakte...
rings a bell?
Fascistische elementen duiken idd al een tijdje op in onze wetgeving en rechtspraak.

Wat wou u daarmee aantonen? Dat netslet moet zwijgen? Tssss... mensen afdreigen lukt hier niet, sukkel, hier gebruiken we argumenten.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 08:31.
Oud 26 juni 2006, 08:59   #48
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Militaire heropvoedingskampen....simpel.

Van de week was hierover een reportage op Koppen, en het amerikaanse systeem beviel mij sterk. Keihard, maar goed. Mentaal afbreken, en vervolgens terug opbouwen. Met als bedoeling respect en discipline aan te leren, en ook een mentale boost aan de jongeren te geven.

Toegegeven, het russische systeem werkte eerder contraproductief, maar dit had meer met een tekort aan financiën te maken.

Aangezien men hier al quasi alles heeft geprobeerd om dat crapuul op't rechte pad te krijgen, zijn militaire heropvoedingskampen de enige(laatse) mogelijkheid.
Er is een verschil tussen opvoeden en brainwashen. Die jongeren die zogezegd heropgevoed worden ginds, worden eigelijk gebrainwashed om van een nutteloos crimineel iemand een niet-denkend, geen vragen stellend militair te maken. Meestal zijn dat ook mensen waar geen vragen word rond gesteld als ze verdwijnen in een of andere actie... Een crimineel omvormen tot een domme handlanger die in plaats van criminele feiten te plegen in eigen land, ze in opdracht gaat uitvoeren in een of ander "vreemd" land... Het is ook een oplossing, maar of het een goede is.......?
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:44   #49
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Wat vindt u zo slecht aan deze voorstellen ? Of kunt u niet on-topic discussieren ?
Ik vind uw analyse an sich in elk geval al van een gezond inzicht getuigen. Helaas is het in de praktijk nogal moeilijk uit te voeren, en dus niet al te realistisch...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:50   #50
Duvelke

Standaard

Citaat:
Hang het slachtoffer niet uit. U doet hier niets anders dan mensen afdreigen en beledigen.

Kijk, ik heb er nog eentje voor u: u bent in my humble opinion een ongelooflijk hypocriet bazeken dat zijn dictatoriale neigingen onder controle moet leren krijgen.

Fascistische elementen duiken idd al een tijdje op in onze wetgeving en rechtspraak.

Wat wou u daarmee aantonen? Dat netslet moet zwijgen? Tssss... mensen afdreigen lukt hier niet, sukkel, hier gebruiken we argumenten.
Ik beledig hier niemand. Jij doet dat
Oud 26 juni 2006, 11:52   #51
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat er dezer dagen zeer veel geweld is van minderjarige jongeren of jongerenbendes. Ook zijn deze vaak van Noord-Afrikaanse oorsprong. Hoe kunnen wij al dat geweld stoppen. Een voorstel:

Om geweld van allochtone jongeren aan te pakken.

- Een onmiddelijk samenscholingsverbod voor allochtone jongeren. Dat betekent dat die jongeren zich niet meer in groep door de stad mogen voortbewegen. Indien ze dat wel doen worden ze opgepakt.

- Allochtone jongeren die criminele en/of gewelddaden plegen moeten onmiddelijk het land verlaten, nadat ze een goede lijfstraf hebben gekregen. De rechtbank moet hier binnen een termijn van een maand uitspraak kunnen doen.

- Om het aantal allochtone jongeren te verminderen, die toch wel een risicogroep vormen, dient men over te gaan tot een onmiddelijke immigratiestop en het terugsturen van illegalen en risico-personen. Andere vreemdelingen komen later.

Om geweld van autochtone jongeren aan te pakken:

- Veel strenger onderwijs. Het opnieuw aanleren van normen en waarden aan de jongeren in plaats van de jongeren te pamperen en begrijpend te doen over allerlei idiote jongerenculturen. Er mag ook geen begrip meer zijn voor zoiets als de pubertijd en de apejaren. Ieder moet zich ordentelijk gedragen, naar de normen en waarden van onze volksgemeenschap. Een overgrote meerderheid van de jeugd zijn goede mensen, het crapuul is de uitzondering, maar die moeten we er van tussen halen.

Het wordt tijd dat men in het onderwijs beseft dat het onderwijs niet alleen dient om iemand kennis bij te brengen maar dat onderwijs ook moet dienen om jonge mensen waarden aan te leren en zich leren te gedragen. En dit het liefst via de katholieke weg.

- Minderjarigen die zich schuldig maken aan criminele feiten en/of gewelddaden dienen opgesloten te worden in jeugdgevangenissen, werkkampen of katholieke tuchtinstellingen, al naar gelang de feiten. Deze jongeren moeten hier hard aangepakt worden, maar vooral opnieuw katholieke normen en waarden aanleren. Ook lijfstraffen kunnen hier effectief zijn.
ik heb een voorstel voor u - verhuis naar een land waar de sharia geldt en naar de letter wordt toegepast en u hebt de maatschappij die u wenst.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 11:53.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 11:54   #52
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik beledig hier niemand. Jij doet dat
Na de tyrannieke afdreiging, nu een spelletje "al wat ge zegt, zijt ge zelf"? Ge gaat er werkelijk op vooruit, Duvelke...

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 11:55.
Oud 26 juni 2006, 11:57   #53
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Misschien de jeugdcultuur ineens afschaffen? Want die jeugd heeft tegenwoordig een stèm. Dat is natuurlijk leuk en aardig als dat kaalgeschoren identiteidshoertjes zijn, maar stel u eens voor dat zo'n pubers de overheid in het algemeen in vraag stellen? Dat is toch het einde van onze samenleving??
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 11:57   #54
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik heb een voorstel voor u - verhuis naar een land waar de sharia geldt en naar de letter wordt toegepast en u hebt de maatschappij die u wenst.
Ge begint aan te voelen dat er stilaan een eind aan het komen is aan het jaren '70-gedoe, nietwaar? Dat ge er met een pak zalf en een blik antiracisme niet meer komt, hé.

Tja jong, voor de 68-ers onder ons breken zware tijden aan: de rotzooi die ze de voorbije drie decennia aangericht hebben, is stilaan aan opruiming toe.
Oud 26 juni 2006, 11:59   #55
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
stel u eens voor dat zo'n pubers de overheid in het algemeen in vraag stellen?
Dat valt ten stelligste te appreciëren. Maar als ze dat uitdrukken met moorden, moeten ze een flinke tik krijgen.
Oud 26 juni 2006, 12:01   #56
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Soms is moorden de enigste manier.
Als ze nooit een stem krijgen worden ze gefrustreerd, zodanig dat de gevolgen van de moord hen geen reet schelen, en vanaf dan kan de overheid niks aan doen. Kijk maar naar HVT.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 26 juni 2006 om 12:01.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 12:11   #57
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Als ze nooit een stem krijgen worden ze gefrustreerd, zodanig dat de gevolgen van de moord hen geen reet schelen, en vanaf dan kan de overheid niks aan doen. Kijk maar naar HVT.
De enige manier om hun zin te krijgen? zoals een mp3 speler.......
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 12:19   #58
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ze nooit een stem krijgen worden ze gefrustreerd, zodanig dat de gevolgen van de moord hen geen reet schelen
Een stem krijg je niet, die heb je (of niet). Daarvoor de verantwoordelijkheid bij een ander leggen is pubergedrag, dat moet overgaan in de adolescentie.

Voor degenen die dat niet aankunnen is er de pedagogische tik.
Oud 26 juni 2006, 12:25   #59
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat er dezer dagen zeer veel geweld is van minderjarige jongeren of jongerenbendes. Ook zijn deze vaak van Noord-Afrikaanse oorsprong. Hoe kunnen wij al dat geweld stoppen. Een voorstel:

Om geweld van allochtone jongeren aan te pakken.

- Een onmiddelijk samenscholingsverbod voor allochtone jongeren. Dat betekent dat die jongeren zich niet meer in groep door de stad mogen voortbewegen. Indien ze dat wel doen worden ze opgepakt.

- Allochtone jongeren die criminele en/of gewelddaden plegen moeten onmiddelijk het land verlaten, nadat ze een goede lijfstraf hebben gekregen. De rechtbank moet hier binnen een termijn van een maand uitspraak kunnen doen.

- Om het aantal allochtone jongeren te verminderen, die toch wel een risicogroep vormen, dient men over te gaan tot een onmiddelijke immigratiestop en het terugsturen van illegalen en risico-personen. Andere vreemdelingen komen later.

Om geweld van autochtone jongeren aan te pakken:

- Veel strenger onderwijs. Het opnieuw aanleren van normen en waarden aan de jongeren in plaats van de jongeren te pamperen en begrijpend te doen over allerlei idiote jongerenculturen. Er mag ook geen begrip meer zijn voor zoiets als de pubertijd en de apejaren. Ieder moet zich ordentelijk gedragen, naar de normen en waarden van onze volksgemeenschap. Een overgrote meerderheid van de jeugd zijn goede mensen, het crapuul is de uitzondering, maar die moeten we er van tussen halen.

Het wordt tijd dat men in het onderwijs beseft dat het onderwijs niet alleen dient om iemand kennis bij te brengen maar dat onderwijs ook moet dienen om jonge mensen waarden aan te leren en zich leren te gedragen. En dit het liefst via de katholieke weg.

- Minderjarigen die zich schuldig maken aan criminele feiten en/of gewelddaden dienen opgesloten te worden in jeugdgevangenissen, werkkampen of katholieke tuchtinstellingen, al naar gelang de feiten. Deze jongeren moeten hier hard aangepakt worden, maar vooral opnieuw katholieke normen en waarden aanleren. Ook lijfstraffen kunnen hier effectief zijn.
Al u punten zie ik zitten. Enkel het vet gemarkeerde niet. We moeten ons niet verlagen tot het niveau van de sharia wetten in die landen van herkomst, als ze deze daden plegen vanuit de islam ideologie.
Laten we het voorbeeld geven en beschaafd blijven.
En over die christelijk katholieke waarde: wel in ben daarin opgegroeid en doorgegroeid geestelijk in de diepte en pluk nog steeds de vruchten ervan.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 12:30   #60
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Ik steun Max4westland voor 99%. Eén dingetje wil ik nog rechtzetten; iets zoals de apejaren bestaat wel degelijk,maar deze uiten zich vooral in opstandigheid en provocatie, NIET in criminaliteit.
Voilá tis da
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be