![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | ||
Parlementslid
|
![]() Què?
Ik begin te twijfelen of ik wel degelijk ook in Dilbeek woon. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 27 juni 2006 om 23:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eén klein voorbeeldje, misschien geen "grote politieke" kwestie, maar wel belangrijk voor mij als persoon. Waar zijn de grote schoolzangfeesten heen die vroeger geörganiseerd werden? Waar kinderen uit alle Dilbeekse scholen samen Vlaamse liedjes zongen, met de Vlaamse leeuw op het einde? Ik vond dat als kind een geweldig samenzijn. Jammer genoeg werden die enkel onder de CD&V-VU coalitie geörganiseerd. Het was een prachtige impuls voor het Vlaams karakter van Dilbeek. Waar zijn ze onder Plateau heen? Laatst gewijzigd door lomeanor : 28 juni 2006 om 05:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zo zie je maar dat ik niet de enige ben die deze mening deelt.8) ![]()
"Door het invoeren van bindende referenda op alle niveaus krijgen de mensen een rechtstreekse stem in het beleid en tevens het laatste woord". (Guy Verhofstadt, 7 oktober 1997) Er is nog geen enkel referendum gehouden ondertussen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Burger
|
![]() Citaat:
btw, ik vond het scholenzangfeest een marteling als kind. Ik kan me moeilijk inbeelden dat iemand op bv 10-jarige leeftijd het een geweldig samenzijn vindt en dat hij er al een politieke achtergrond aan vastbindt.
"Door het invoeren van bindende referenda op alle niveaus krijgen de mensen een rechtstreekse stem in het beleid en tevens het laatste woord". (Guy Verhofstadt, 7 oktober 1997) Er is nog geen enkel referendum gehouden ondertussen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sta mij toe mijn buren voor te stellen: overbuur: Joden; andere overbuur: Marokanen; iets verderop; een hele familie Italianen; en vermits het OCMW kort bij mijn deur is, lopen hier enkele dagen van de maand nog meer vreemdelingen rond. Er wonen evenveel allochtonen als autochtonen rond mij. Om maar te zwijgen van DIlbeek centrum en de Ninoofsesteenweg; daar is het nog erger.
"Door het invoeren van bindende referenda op alle niveaus krijgen de mensen een rechtstreekse stem in het beleid en tevens het laatste woord". (Guy Verhofstadt, 7 oktober 1997) Er is nog geen enkel referendum gehouden ondertussen... Laatst gewijzigd door lofems : 28 juni 2006 om 10:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Burger
|
![]() Dat dorpen zoals Bodegem, Schepdaal,... nauwelijks vreemdelingen zien, is vrij normaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zelfs in het lieflijke dorpje Pede is de invasie van vreemdelingen, maar vooral van franstaligen duidelijk merkbaar.
Naast de dorpskern bevind er zich immers de sociale woonwijk "loveld," een broeinest van niet geïntegreerde franstaligen en andere migranten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Inbraken, car-jackings, zelfs mensentransport op de parking van de autosnelweg in Groot-Bijgaarden zijn schering en inslag. Een voorbeeldje: in het weekend beschikt de politie slechts over 2 agenten dwz één combi die heel het weekend op de baan is en de veiligheid van 40 000 inwoners moet vrijwaren... Dat noem ik schandalig. Wat wil je dat de mensen zich onveilig voelen. Maar jah, ook dit is het wanbeleid van de VLD. Laten we de belastingen nog eens verlagen zodat er zelfs geen geld meer is om die ene combi op straat te sturen. Een reuze-goed idee!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En als ik me niet vergis zijn ook uw overburen Italianen, lomeanor ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben geen racist. Ik maak geen problemen van vreemdelingen. Maar een essentiele punt is dat zij zich aanpassen, Nederlands leren, een pos. bijdrage leveren in de samenleving en niet het krapul van de straat uit hangen en op kosten van het OCMW leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, inderdaad. In mijn straat woont een zwarte familie. Vreemd genoeg spreken die wel nederlands...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Parlementslid
|
![]() Ik zie wel mensen van allochtone afkomst in Schepdaal, onder andere aan de Ninoofsesteenweg en het Loveld. Alleen heb ik daar dus geen problemen mee. Ten andere, ik kom vaak genoeg in Dilbeek om te zien hoe de toestand daar is.
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 28 juni 2006 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De situatie in Dilbeek daarentegen is een objectieve waarneming. Er lopen nu eenmaal veel vreemdelingen rond in Dilbeek. Dat kan toch niet ontkend worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk wel zo dat er in het Loveld wat jongeren zitten/zaten die wel eens herrie durven schoppen. Vlamingen, ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Burger
|
![]() Een ghetto is het bijlange niet. Maar je kan het toch moeilijk een residentiele wijk noemen.
"Door het invoeren van bindende referenda op alle niveaus krijgen de mensen een rechtstreekse stem in het beleid en tevens het laatste woord". (Guy Verhofstadt, 7 oktober 1997) Er is nog geen enkel referendum gehouden ondertussen... Laatst gewijzigd door lofems : 28 juni 2006 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Idem.
Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |