Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2006, 12:23   #21
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Vreselijk en hemeltergend.
Oud 28 juni 2006, 12:24   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Erg toch, hé?

[SIZE=1]Vermoed wordt dat het om de [/SIZE]
[SIZE=1]zevenjarige Stacy gaat.[/SIZE]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 12:36   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Na het vernemen van het droevige nieuws zei Prins Flup dat hij als blijk van respect niet meer over zijn missie zal praten. Moest het nu niet ongepast zijn, zou ik een billenkletsend emoconnetje plaatsen. Is die man wel goed bij zijn hoofd?

Bovendien een staaltje van een nooit gehoorde recuperatie. Flup denkt wellicht nu een goede reden te hebben om zijn domme mond te mogen houden. Ik heb veel respect voor het Nederlandse prinsenpaar, maar alleen al om prins Flup zou ik verlegen zijn om me Belg te noemen.
Schandalige recuperatie inderdaad.

Waarschijnlijk vermoedt hij dat er van hem toch minstens een commentaar zal worden gegeven en doet ie in zijn broek omdat zulke dingen niet in zijn voorgeprogrammeerde scenario staat.
En dat wordt ooit koning!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 12:44   #24
Chyron0
Partijlid

Chyron0's schermafbeelding

Standaard

Het was een mooi kind.
Straks volgt wellicht het tweede.

En de dader, reeds gevat (waarschijnlijk) of niet (alles kan), wat zou het toch onmenselijk zijn om hem hiervoor ter dood te veroordeklen en te executeren, nietwaar ?
Verdient niet iedereen een tweede, derde, vierde kans ?
Behalve vermoorde kinderen, natuurlijk. Die moeten geen enkele kans krijgen.
Chyron0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:02   #25
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Schandalige recuperatie inderdaad.

Waarschijnlijk vermoedt hij dat er van hem toch minstens een commentaar zal worden gegeven en doet ie in zijn broek omdat zulke dingen niet in zijn voorgeprogrammeerde scenario staat.
En dat wordt ooit koning!
Inderdaad, maar ach, die man is een zegen voor al wie een onafhankelijk Vlaanderen wil.

Om bij ons onderwerp te blijven: wie dient er een wetsvoorstel in om kindermoordnaars effectief (!) levenslang te geven; dus vervroegde vrijlating kan nooit, zelfs sterven moet in een gevangenishospitaal. Wellicht een te simplistisch voorstel, of voor de linkse kerk een véél te zware straf?

Laatst gewijzigd door Duym : 28 juni 2006 om 13:06.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:05   #26
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:06   #27
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar ach, die man is een zegen voor al wie een onafhankelijk Vlaanderen wil.

Om bij ons onderwerp te blijven: wie dient er een wetsvoorstel in om kindermoordnaars effectief (!) levenslang te geven; dus vevroegde vrijlating kan nooit, zelfs sterven moet in een gevangenishospitaal. Wellicht een te simplistisch voorstel, of voor de linkse kerk een véél te zware straf?
Het Vlaams Belang.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:11   #28
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

Buiten met de politiek.
Oneervol saluut voor dit meisje. Bezoedel dit niet met politiek gekrakeel.
Waar waren wij toen ze stierf ?

Naar de martelkamer met de dader(s).
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:29   #29
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wo 28/06/06 - Speurders hebben in een spoorwegberm in de buurt van Luik het lichaam gevonden van een jong meisje. Het gaat naar alle waarschijnlijkheid om Stacy Lemmens, het meisje van zeven dat meer dan twee weken geleden verdween. Officiële bevestiging is er nog niet.

Speurders hebben het kinderlichaam ontdekt in de rue Vivegnis, vlak bij een plaatselijk station met dezelfde naam.

De buurt ligt vlak bij de rue Saint-Léonard, de straat waar het café ligt waar de meisjes de laatste keer gezien zijn, meer dan twee weken geleden.
Natalie en Stacy
(foto Belga)

De spoorwegberm werd eerder al oppervlakkig doorzocht, maar vanochtend hebben agenten de berm nog eens uitgekamd.

De eerste keer stond het gras er erg hoog en dat is nu gemaaid. Het kinderlichaam zou zijn gevonden onder een riooldeksel.

Het gaat zo goed als zeker om het lichaam van Stacy Lemmens. Het meisje is herkend aan de kleding die ze droeg.

Het meisje zou niet lang na de verdwijning gestorven zijn. Een autopsie moet nu de doodsoorzaak bepalen.

De familie van het verdwenen meisje van zeven is al op de hoogte gebracht van de macabere vondst.

DNA-onderzoek

De doorbraak van vandaag is dus het gevolg van het systematisch uitkammen van de omgeving en dus niet van een tip of andere aanwijzing.

De politie ondervraagt ook nog steeds de hoofdverdachte in de zaak, Abdallah Ait Oud (foto), maar die verhoren leverden geen aanwijzingen.

Abdallah Ait Oud blijft ook zijn onschuld staande houden. De speurders konden de voorbije dagen ook geen materiële bewijzen vinden van zijn betrokkenheid.

DNA-onderzoek op het gevonden lichaam zal nu snel aantonen of de Ait Oud al dan niet iets met de verdwijning van de meisjes te maken heeft.

Er wordt nu voort gezocht naar sporen die kunnen leiden naar het andere verdwenen meisje, Natalie Mahy. De kans is groot dat haar lichaam in dezelfde riolering ligt.

vrtnieuws.net

Oud 28 juni 2006, 13:32   #30
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

maar ook:
Citaat:
De spoorwegberm werd eerder al oppervlakkig doorzocht
en
Citaat:
Het meisje zou niet lang na de verdwijning gestorven zijn.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:35   #31
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Afgrijselijk ... Dat zoiets kan gebeuren... De dader zou moeten worden opgehangen en gevierendeeld , al heeft dat arme kind daar niets meer aan ... Het zijn altijd de onschuldigen die het het meest moeten ontgelden, hé ...

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 28 juni 2006 om 13:36.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:35   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
Buiten met de politiek.
Idem.

Citaat:
Waar waren wij toen ze stierf ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:37   #33
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
Buiten met de politiek.
Dat kan ik enkel volmondig beamen...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:39   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om bij ons onderwerp te blijven: wie dient er een wetsvoorstel in om kindermoordnaars effectief (!) levenslang te geven; dus vervroegde vrijlating kan nooit, zelfs sterven moet in een gevangenishospitaal. Wellicht een te simplistisch voorstel, of voor de linkse kerk een véél te zware straf?
Ik ben volkomen tegenstander van de doodstraf. Niet zozeer omwille van piëteit met de daders, wel omwille van de mogelijkheid tot gerechterlijk dwalen, maar VOORAL omdat de staat bij het uitvoeren van de doodstraf aan zijn onderdanen in dienst(beul(en)), de plicht oplegt om zelf moordenaar te worden.

Voor kindermoordenaars pleit ik effectief voor een werkelijke levenslange opsluiting, zonder enige mogelijkheid tot vrijkomen. Graag met een vorm van dwangarbeid zodat hun eigen verblijf door henzelf kan worden betaald.
In Nederland is levenslang dus effektief levenslang.

Ik ben ook tegen het hypocriete benoemen van de straffen hier in Belgie. Doodstraf(alvorens uit het strafrecht gehaald) werd automatisch omgezet in levenslang werd automatisch omgezet in 20 (25?) jaar wordt automatisch omgezet in 2/3 wordt automatisch onderhevig aan wet Lejeune, wordt automatisch vrijgelaten?

Levenslang is levenslang. punt.
Indien de rechter vind dat iemand niet levenslang moet worden vastgehouden, dat ie dan 20 jaar uitspreekt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 juni 2006, 13:39   #35
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Het ergste valt te verwachten over het lot van het tweede meisje...Moet ik toch wel even van slikken....Waarom?
Oud 28 juni 2006, 13:52   #36
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Verdorie in welk land leven we toch,als ze die dader of daders vinden,aan de hoogsten boom ermee,geen geld aan uitgeven aan zulke schoelies of ze nu allochtoon of autochtoon zijn.Men zou bang zijn als men opgroeiende kinderen heeft.En ik leg de schuld dat dit kunnen gebeuren is bij diegenen die voor hun eigen genot hun kinderen laten rondlopen zonder toezicht.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:53   #37
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Na het vernemen van het droevige nieuws zei Prins Flup dat hij als blijk van respect niet meer over zijn missie zal praten. Moest het nu niet ongepast zijn, zou ik een billenkletsend emoconnetje plaatsen. Is die man wel goed bij zijn hoofd?

Bovendien een staaltje van een nooit gehoorde recuperatie. Flup denkt wellicht nu een goede reden te hebben om zijn domme mond te mogen houden. Ik heb veel respect voor het Nederlandse prinsenpaar, maar alleen al om prins Flup zou ik verlegen zijn om me Belg te noemen.
Natuurlijk zal het wel zonder goede bijbedoelingen zijn van de Prins. Maar ja, als we maar België kunnen afbreken met alles wat we maar kunnen eh. Ik vind DIT gewoon ziekelijk. Gelukkig zijn niet alle Vlaams-nationalisten zo laag gevallen.
Oud 28 juni 2006, 13:58   #38
humble
Burgemeester

Standaard

Toch schitterend dat naast al onze onenigheid er een quasi algemene en a politieke, ontroering bestaat bij alle forum leden die tot nu toe reageerde.

Ik stel me wel de vraag welke actie het regime gaat nemen om dergelijke feiten te beletten; alle riooldeksels dichtlassen of alle embankementen van treinsporen betoneren?
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:01   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske Bekijk bericht
Verdorie in welk land leven we toch,als ze die dader of daders vinden,aan de hoogsten boom ermee,geen geld aan uitgeven aan zulke schoelies of ze nu allochtoon of autochtoon zijn.Men zou bang zijn als men opgroeiende kinderen heeft.En ik leg de schuld dat dit kunnen gebeuren is bij diegenen die voor hun eigen genot hun kinderen laten rondlopen zonder toezicht.
De schuld ligt bij de crimineel die dit kind (waarschijnlijk beide) heeft ontvoerd en vermoord.
Het is een zware fout van de ouders (in deze tijd ) om hun kinderen zonder toezicht te laten rondlopen, maar zonder het crimineel sujet in de buurt gebeurt er daarom niks.

Als ik zie welke vrijheden ik als kind had in een polderdorp waar iedereen mekaar kende en waar ik als zesjarige onbegeleid door volwassenen, maar met vriendjes en vriendinnetjes, door alle straten en velden kon lopen, dan ben ik blij dat ik dit nog heb kunnen meemaken. Er moest slechts één crimineel individu rondlopen en wij hadden hetzelfde lot kunnen ondergaan.

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2006 om 14:02.
Oud 28 juni 2006, 14:06   #40
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Buiten met de politiek.
Idem.

Nu maar hopen dat het DNA-onderzoek iets oplevert en dat de dader snel kan gevat worden, als blijkt dat het niet de hoofdverdachte moest zijn. Anders hopen dat het DNA-onderzoek zijn schuld aantoont.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be