![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder dring ik niets op. Ik geef gewoon mijn mening. Je hoeft het met mij niet eens te zijn, gelukkig maar, het bewijst alleen maar dat we in een vrij land leven. Maar laat mij gerust in mijn geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn voorkeur gaat uiteraard naar een "traditionele" familie, maar ik ben geen voorstander voor het verbieden van "andere" familievormen. Zo zie je maar. Laatst gewijzigd door Antoon : 28 juni 2006 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde geldt voor mijn hypothetisch stemgedrag in de VS. Mocht ik een Amerikaan zijn, dan zou ik inderdaad stemmen voor Bush. Ik ben het in het algemeen eens over zijn visie. Wat niet betekent dat ik het met ALLES eens ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zolang je mij of anderen niet verplicht naar jou geloof te leven, op direct of indirecte wijze.
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 28 juni 2006 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#271 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens weet je dat de joodse religie totaal niet Christelijk is. In hun godsdienst wordt Jezus nergens vermeld. Niet moeilijk de joodse machthebbers (de zionisten van die tijd) zijn de opdrachtgevers voor de moord op Gods zoon. Op de kerstviering in Betlehem zie je trouwens enkel afvaardigingen van de Palestijnse autoriteit. Laten we wel wezen, er bestaan ook goede niet-zionistische joden, net zoals er zionistische niet-joden bestaan zoals Bush. Anti-zionisme is dan ook niet gelijk aan anti-joodsheid of anti-semitisme. Want Jezus werd bijvoorbeeld geboren binnen het joodse volk en de mensen in zijn omgeving waren zeker geen slechte mensen. De holocaust die erop gericht was de volledige joodse bevolking uit te roeien, vind ik dan ook als volksnationalist volkomen verwerpelijk. De strekking die zionisten aanhangen daarintegen is door en door anti-Christelijk. Het gaat uit van imperialisme, machtswellust en ultra kapitalisme. Niet de joden, maar wel de zionisten zijn het soort van sjacheraars en woekeraars, iets waar Christus die een overtuigd solidarist was, altijd tegen was. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 juni 2006 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
|
![]() De Palestijnse autoriteit heeft vele duizenden bewapende soldaten en weigert al jaren om ook maar één stroobreed in de weg te leggen van de terroristen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het probleem zit hem in het feit dat de PA numeriek niet sterker is (of was, voor Hamas aan de macht kwam) dan de extremistische groeperingen. Ze konden er zich niet met meten en zouden een volledige burgeroorlog creëeren. Ik heb eens een goed scenario gelezen: Troepen van een neutraal land (neutraal in het conflict) herstellen rust en orde in Gaza en West-Bank (Zwitserland, Japan, China,...). Navo-troepen vestigen zich in Israël, om de Joden mee gerust te stellen (VS-militairen zijn daar het beste voor, maar daar zal de Arabische wereld niet gerust op zijn, misschien best Turkse troepen met een carrier-fleet van de VS in de middelandse zee). Wat volgt is een herstel van de rust in de Palestijnse gebieden en een veilig gevoel bij de Israëlis. Dit is een voorbeeld waar een Europese grootmacht van pas zou komen, denk ik toch, als diplomatieke onderhandelaar in coördinatie met de VSA.
![]() |
![]() |
#276 | |
|
![]() Citaat:
Teneerste beschikt de PA over veel meer bewapende troepen dan Hamas en co. Ze worden trouwens mede dankzij Israel goed bewapend. De interventie van externe troepen zou het slechtst denkbare scenario zijn. Welk land wil daar zijn troepen naar toe sturen om dan tussen twee vuren te komen zitten en 's avonds beelden te moeten zien van zijn soldaten die zullen genoodzaakt zijn om op Palestijnse "kinderen" te schieten. Ik denk wel dat een rol weggelegd is voor het Egyptische leger bij de verzekering van grenzen van Gaza (nu trouwens gedeeltelijk het geval) en voor Jordaanse troepen op de Westbank. Persoonlijk zou ik trouwens voorstander zijn van een Palestijnse staat die in federatie zou staan met Jordanië (zou veel stabieler en leefbaarder zijn), maar ik vrees dat de Jordaniërs daar feestelijk zullen voor bedanken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() Israel mag zijn grenzen eenzijdig vastleggen als zij dat militair kunnen hard maken.Ik heb geen misplaatste sympathie voor de arabische inwoners van palestina.8)
|
![]() |
![]() |