Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2006, 09:11   #261
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Gij kunt uw god voor mij part steken waar het zonlicht nooit zal schijnen.
Gelovigen die rustig thuis hun religie belijden, kunnen op mijn sympathie rekenen. Maar ze moeten niet proberen hun religie aan mij op te dringen op welke manier dan ook. Zoals jij doet ivm de politiek van Israël.
Dat jij geen respect hebt voor het geloof is alleen maar zielig voor jezelf.

Verder dring ik niets op. Ik geef gewoon mijn mening.

Je hoeft het met mij niet eens te zijn, gelukkig maar, het bewijst alleen maar dat we in een vrij land leven. Maar laat mij gerust in mijn geloof.
Oud 28 juni 2006, 10:04   #262
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat jij geen respect hebt voor het geloof is alleen maar zielig voor jezelf.

Verder dring ik niets op. Ik geef gewoon mijn mening.

Je hoeft het met mij niet eens te zijn, gelukkig maar, het bewijst alleen maar dat we in een vrij land leven. Maar laat mij gerust in mijn geloof.
Ik heb respect voor het geloof van de mensen, maar niet voor dat van jou. Jij wil dat politiek aangepast wordt aan religie (en als je dat niet gelooft, lees dan je posts in deze thread nog eens), je baseert je argumenten op de bijbel. Daar heb ik een hartsgrondelijke hekel aan.
Oud 28 juni 2006, 10:31   #263
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb respect voor het geloof van de mensen, maar niet voor dat van jou. Jij wil dat politiek aangepast wordt aan religie (en als je dat niet gelooft, lees dan je posts in deze thread nog eens), je baseert je argumenten op de bijbel. Daar heb ik een hartsgrondelijke hekel aan.
Het is in mijn geval niet zo spannend als je wel denkt. Ik ben in het algemeen een grote voorstander van de politiek van President Bush, doch ik ben ook radicaal tegen zijn visie omtrent homohuwelijk.

Mijn voorkeur gaat uiteraard naar een "traditionele" familie, maar ik ben geen voorstander voor het verbieden van "andere" familievormen.

Zo zie je maar.

Laatst gewijzigd door Antoon : 28 juni 2006 om 10:31.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 10:39   #264
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het is in mijn geval niet zo spannend als je wel denkt. Ik ben in het algemeen een grote voorstander van de politiek van President Bush, doch ik ben ook radicaal tegen zijn visie omtrent homohuwelijk.

Mijn voorkeur gaat uiteraard naar een "traditionele" familie, maar ik ben geen voorstander voor het verbieden van "andere" familievormen.

Zo zie je maar.
Maar indien je Amerikaan zou zijn, zou je alleszins voor Bush stemmen. En dus ook tegen het homohuwelijk.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 10:48   #265
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Maar indien je Amerikaan zou zijn, zou je alleszins voor Bush stemmen. En dus ook tegen het homohuwelijk.
Kijk, als je ook bij ons voor een partij stemt, dan stem je toch voor de partij die het dichtst aanleunt bij je overtuigingen. Maar dan wilt dat nog niet zeggen dat je het met ALLES eens bent wat die partij in haar programma heeft staan, toch? Want anders zou je nooit kunnen stemmen.

Hetzelfde geldt voor mijn hypothetisch stemgedrag in de VS. Mocht ik een Amerikaan zijn, dan zou ik inderdaad stemmen voor Bush. Ik ben het in het algemeen eens over zijn visie. Wat niet betekent dat ik het met ALLES eens ben.
Oud 28 juni 2006, 14:24   #266
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus een geloof is goed zolang je niet naar dat geloof handelt of je leven regelt ??
Oud 28 juni 2006, 16:28   #267
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Dus een geloof is goed zolang je niet naar dat geloof handelt of je leven regelt ??
Zolang je mij of anderen niet verplicht naar jou geloof te leven, op direct of indirecte wijze.
Oud 28 juni 2006, 16:40   #268
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang je mij of anderen niet verplicht naar jou geloof te leven, op direct of indirecte wijze.
En zolang de handelingen verbonden aan dat geloof niet indruisen tegen de letter en de geest van de wet.

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 juni 2006 om 16:41.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 18:06   #269
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Een zichzelf respecterende rechtsstaat kan het zich op geen enkel moment permitteren om haar principes opzij te zetten. De Israëlische (en ook de Amerikaanse) liquidatiepolitiek is onverenigbaar met de principes van een rechtsstaat. Yassin, Zarqawi, en nog zoveel andere jihadi's hebben gruwelijke misdaden op hun geweten en hadden daarvoor berecht moeten worden. Het is inderdaad veel eenvoudiger om een paar bommetjes te droppen en zodoende 'het probleem op te lossen', maar er is een zeer reëel risico op collateral damage en je mag ook niet vergeten dat er voor elke martelaar die de Amerikanen of de IDF naar de hemel sturen er twee in de plaats komen.
Ik vind die liquidatieploitiek eerder getuigen van lafheid, dan van vastberadenheid.
Dan moet u konsekwent zijn en pleiten voor een onmiddellijke militaire herbezetting van de Palestijnse gebieden door het Israelische leger. Hoe moeten die misdadigers volgens u andrs berecht en gestraft worden?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 18:35   #270
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Je bent zelf een extremist. Denk je nou echt dat we bang zijn voor je dreigementen of zo? Ik ben pro-Israël omdat het de enige westerse staat is in een regio vol dictaturen en vanwege de morele schuld van elke Europeaan omwille van de holocaust. In tegenstelling tot wat jij denkt ben ik helemaal geen Jood maar een gewone alledaagse Vlaming met Pro-Israëlische sympathiëen. Het Joodse volk heeft recht op een eigen land en ik weiger mee te stappen in de Eurabische logica die momenteel de Belgische politiek overheerst. Noem jij mij een extremist, so be it. Van jouw heb ik zeker geen lessen te krijgen in verdraagzaamheid met jouw constante vloed aan anti-USA posts.
Waar heb ik ooit gemeld dat ik denk dat je een jood of extremist bent? Vriendje toch ... ik werk voor een joods bedrijf met joodse bazen en joodse collega's waarvan sommigen in Israël leven ... en wanneer Israël ter sprake komt hebben zij een totaal andere kijk op de zaken dat wat jij hier op het forum allemaal komt te declareren ...
Oud 28 juni 2006, 18:52   #271
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zionistische mensen als Antoon vertegenwoordigen gelukkig maar een klein aantal zich zelf noemende Christenen, wiens zionisme en imperialisme gelukkig niet gesteund worden door de Heilige Vader in Rome.

Trouwens weet je dat de joodse religie totaal niet Christelijk is. In hun godsdienst wordt Jezus nergens vermeld. Niet moeilijk de joodse machthebbers (de zionisten van die tijd) zijn de opdrachtgevers voor de moord op Gods zoon. Op de kerstviering in Betlehem zie je trouwens enkel afvaardigingen van de Palestijnse autoriteit.

Laten we wel wezen, er bestaan ook goede niet-zionistische joden, net zoals er zionistische niet-joden bestaan zoals Bush. Anti-zionisme is dan ook niet gelijk aan anti-joodsheid of anti-semitisme. Want Jezus werd bijvoorbeeld geboren binnen het joodse volk en de mensen in zijn omgeving waren zeker geen slechte mensen. De holocaust die erop gericht was de volledige joodse bevolking uit te roeien, vind ik dan ook als volksnationalist volkomen verwerpelijk.

De strekking die zionisten aanhangen daarintegen is door en door anti-Christelijk. Het gaat uit van imperialisme, machtswellust en ultra kapitalisme. Niet de joden, maar wel de zionisten zijn het soort van sjacheraars en woekeraars, iets waar Christus die een overtuigd solidarist was, altijd tegen was.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 juni 2006 om 18:55.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 20:33   #272
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Hoe moeten die misdadigers volgens u andrs berecht en gestraft worden?
Door een onafhankelijke Palestijnse staat met een goed uitgerust, en dus goed gefinancierd gerechtelijk en politioneel apparaat misschien?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 21:35   #273
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Door een onafhankelijke Palestijnse staat met een goed uitgerust, en dus goed gefinancierd gerechtelijk en politioneel apparaat misschien?
De Palestijnse autoriteit heeft vele duizenden bewapende soldaten en weigert al jaren om ook maar één stroobreed in de weg te leggen van de terroristen.
Oud 28 juni 2006, 21:45   #274
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ook de enige elektriciteitscentrale van de Gazastrook werd bestookt, waardoor volgens de Israëlische krant Haaretz 700.000 Palestijnen zonder stroom zitten. Het reservoir met dieselbrandstof voor de turbines van de centrale is in brand gevlogen. Opmerkelijk is dat de EU namens de Palestijnse Autoriteit de brandstofrekeningen van de centrale betaalt aan het Israëlische bedrijf dat de brandstof levert.
waw, de Israeli's kunnen zich weer weren.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 21:52   #275
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De Palestijnse autoriteit heeft vele duizenden bewapende soldaten en weigert al jaren om ook maar één stroobreed in de weg te leggen van de terroristen.
Als die mannen zich op straat vertonen met wapens worden ze door de IDF-snipers neergeknald. Maar dat is overdreven wel.
Het probleem zit hem in het feit dat de PA numeriek niet sterker is (of was, voor Hamas aan de macht kwam) dan de extremistische groeperingen. Ze konden er zich niet met meten en zouden een volledige burgeroorlog creëeren.
Ik heb eens een goed scenario gelezen: Troepen van een neutraal land (neutraal in het conflict) herstellen rust en orde in Gaza en West-Bank (Zwitserland, Japan, China,...). Navo-troepen vestigen zich in Israël, om de Joden mee gerust te stellen (VS-militairen zijn daar het beste voor, maar daar zal de Arabische wereld niet gerust op zijn, misschien best Turkse troepen met een carrier-fleet van de VS in de middelandse zee).
Wat volgt is een herstel van de rust in de Palestijnse gebieden en een veilig gevoel bij de Israëlis.
Dit is een voorbeeld waar een Europese grootmacht van pas zou komen, denk ik toch, als diplomatieke onderhandelaar in coördinatie met de VSA.
Oud 28 juni 2006, 21:57   #276
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Als die mannen zich op straat vertonen met wapens worden ze door de IDF-snipers neergeknald. Maar dat is overdreven wel.
Het probleem zit hem in het feit dat de PA numeriek niet sterker is (of was, voor Hamas aan de macht kwam) dan de extremistische groeperingen. Ze konden er zich niet met meten en zouden een volledige burgeroorlog creëeren.
Ik heb eens een goed scenario gelezen: Troepen van een neutraal land (neutraal in het conflict) herstellen rust en orde in Gaza en West-Bank (Zwitserland, Japan, China,...). Navo-troepen vestigen zich in Israël, om de Joden mee gerust te stellen (VS-militairen zijn daar het beste voor, maar daar zal de Arabische wereld niet gerust op zijn, misschien best Turkse troepen met een carrier-fleet van de VS in de middelandse zee).
Wat volgt is een herstel van de rust in de Palestijnse gebieden en een veilig gevoel bij de Israëlis.
Dit is een voorbeeld waar een Europese grootmacht van pas zou komen, denk ik toch, als diplomatieke onderhandelaar in coördinatie met de VSA.
Opnieuw moet ik het volstrekt met u oneens zijn.

Teneerste beschikt de PA over veel meer bewapende troepen dan Hamas en co. Ze worden trouwens mede dankzij Israel goed bewapend.
De interventie van externe troepen zou het slechtst denkbare scenario zijn. Welk land wil daar zijn troepen naar toe sturen om dan tussen twee vuren te komen zitten en 's avonds beelden te moeten zien van zijn soldaten die zullen genoodzaakt zijn om op Palestijnse "kinderen" te schieten.
Ik denk wel dat een rol weggelegd is voor het Egyptische leger bij de verzekering van grenzen van Gaza (nu trouwens gedeeltelijk het geval) en voor Jordaanse troepen op de Westbank. Persoonlijk zou ik trouwens voorstander zijn van een Palestijnse staat die in federatie zou staan met Jordanië (zou veel stabieler en leefbaarder zijn), maar ik vrees dat de Jordaniërs daar feestelijk zullen voor bedanken.
Oud 28 juni 2006, 22:39   #277
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Teneerste beschikt de PA over veel meer bewapende troepen dan Hamas en co. Ze worden trouwens mede dankzij Israel goed bewapend.
De interventie van externe troepen zou het slechtst denkbare scenario zijn. Welk land wil daar zijn troepen naar toe sturen om dan tussen twee vuren te komen zitten en 's avonds beelden te moeten zien van zijn soldaten die zullen genoodzaakt zijn om op Palestijnse "kinderen" te schieten.
Ik denk wel dat een rol weggelegd is voor het Egyptische leger bij de verzekering van grenzen van Gaza (nu trouwens gedeeltelijk het geval) en voor Jordaanse troepen op de Westbank. Persoonlijk zou ik trouwens voorstander zijn van een Palestijnse staat die in federatie zou staan met Jordanië (zou veel stabieler en leefbaarder zijn), maar ik vrees dat de Jordaniërs daar feestelijk zullen voor bedanken.
We verschillen wel meer van mening
Oud 29 juni 2006, 13:17   #278
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard grenzen

Israel mag zijn grenzen eenzijdig vastleggen als zij dat militair kunnen hard maken.Ik heb geen misplaatste sympathie voor de arabische inwoners van palestina.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be