Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2006, 20:01   #81
AyneRand
Minister-President

Standaard

Ik heb daarvoor al zwarte blikken gekregen van vrouwen, omdat ik als eerste uitstapte uit de wagen om snel voor hen de passagiersdeur open te doen, quelle décadence ... we zullen ze binnenkort nog echt aan de ketting in de keuken moeten leggen ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 20:09   #82
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Vroeger, toen de beesten nog spraken en Desi nog een Desike was, noemde men zoiets "hoffelijkheid". Geen kat die daar twee keer over nadacht. Tegenwoordig kijken (jongere) dames me soms verrast aan als ik de deur voor hen open of als ik hen voor laat gaan in de lift... Ik word oud.
trek het je niet aan
antiek heeft nog veel waarde
Oud 28 juni 2006, 20:24   #83
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik heb daarvoor al zwarte blikken gekregen van vrouwen, omdat ik als eerste uitstapte uit de wagen om snel voor hen de passagiersdeur open te doen, quelle décadence ... we zullen ze binnenkort nog echt aan de ketting in de keuken moeten leggen ...
Jij ook al? Goh, ik heb daar eens een hele uitleg gekregen van een Parisienne die het "not done" vond dat ik haar met de nodige égards liet voorgaan in een hotel. Ze vond dat op één of andere eigenaardige manier "anti-feministisch", betuttelend en zelfs een tikje paternalistisch. Ze begreep wel "dat ik nog altijd geconditioneerd was in vroeger -minder beschaafde- tijden" (sic). Gek hoe de gewoonten zo abrupt kunnen veranderen.

[SIZE=1][moet ik even doorspoelen met een oude single malt, mensen... Ik voel weer een opstoot van antiquiteit opkomen][/SIZE]

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 20:29   #84

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Mannen willen geen gereserveerd uurtje voor hen alleen, [SIZE=4]ze willen borsten / tetten zien[/SIZE] ... initiatieven echter waar vrouwen uitsluitend onder elkaar willen zijn, zijn stilaan meer en meer in opmars, en ik heb het hier over westerse niet-allochtone vrouwen ...
Och Gottekes toch. Zo erg? Dan toch beter het glazen straatje proberen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 20:52   #85
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij ook al? Goh, ik heb daar eens een hele uitleg gekregen van een Parisienne die het "not done" vond dat ik haar met de nodige égards liet voorgaan in een hotel. Ze vond dat op één of andere eigenaardige manier "anti-feministisch", betuttelend en zelfs een tikje paternalistisch. Ze begreep wel "dat ik nog altijd geconditioneerd was in vroeger -minder beschaafde- tijden" (sic). Gek hoe de gewoonten zo abrupt kunnen veranderen.

[SIZE=1][moet ik even doorspoelen met een oude single malt, mensen... Ik voel weer een opstoot van antiquiteit opkomen][/SIZE]
Doe zoals ik, ik laat ze dan wel de rekening in het restaurant betalen, kwestie van hun gevoelens te respecteren!!!
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 21:11   #86
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uiteraard heeft het niks te maken met iemand iets niet gunnen ... die gemeentelijke infrastructuur wordt door iedereen in de gemeente gefinancierd ... wie bepaalt dan welke clubjes recht hebben op privileges en welke clubjes niet ?! ...

als leeftijd ook een criterium is dat vermeld wordt in die anti-discriminatiewetgeving en waarop dus niet mag gediscrimineerd worden is dat seniorenuurtje eveneens ... ofwel verboden ... ofwel deugt die wet niet ... ofwel leeft de zwembaduitbater in rechtsonzekerheid
Ik ken de letter van de antidiscriminatiewet niet maar ik weet wel dat de geest van de wet voorrang heeft op de letter van de wet.
Ik weet ook dat het de bedoeling is dat men als weldenkend, integer en verantwoordelijk mens dat toch zo graag onrecht aan wil klagen, pas in laatste instantie beroep doet op bij wet vastgelegde regels, maar dat men een eventueel probleem eerst bespreekt met de instantie zelf.

Concreet: zoek enkele mannen die voorstander zijn voor een 'alleen-mannen'-zwemuurtje en die dan het zwembad zullen bevolken, ga naar het zwembad en leg uw voorstel voor, ik weet bijna zeker dat ze akkoord zullen gaan indien u uw idee onderbouwt en hen cliënteel garandeert.

En nogmaals, als zulke normen moeten afgedwongen bij wet en er moet nog om de vijf minuten beroep op gedaan worden ook, dan is dat volgens mij in de eerste plaats een teken dat er iets mis is met de samenleving.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 juni 2006 om 21:14.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 00:33   #87
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Het zijn gewoon afspraken, en er zijn tijdstippen genoeg waar men wel gemengd kan zwemmen.
Goed, laten we eens hetzelfde doen met rassen. We maken gewoon afspraken: van maandag tot dinsdag alleen Marokkanen toegelaten in de dancings, van woensdag tot en vrijdag gemengd, en op zaterdag en zondag alleen blanken. Idem in de fitnesscentra, openluchtzwembaden, recreatieparken en shoppingcentra. Het zijn gewoon afspraken, en er zijn tijdstippen genoeg waar men wel gemengd kan dansen, fitnessen, zwemmen en shoppen.
Oud 29 juni 2006, 00:35   #88
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Recreatie is niet hetzelfde als arbeid, gezondheidszorg, huisvesting,...
Dat heb je raak gezien!

Citaat:
Scheiden van sexe mag, in sport (spreekt voor vele disciplines voor zich (wedijvering man-vrouw is verschillend)) en ontspanning (sauna...)
Waarom dan wel?

En mag het dan ook van ras, afkomst, geloof of taal?

Laatst gewijzigd door baarle : 29 juni 2006 om 00:35.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 07:02   #89
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik heb die discussie hier maar half om half gevolgd, toch even mijn standpunt innemen:

Is het een openbaar zwembad? Neen, dat mag niet.
Is het een privaat zwembad? Natuurlijk mag dat dan.
Oud 29 juni 2006, 07:04   #90
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger, toen de beesten nog spraken en Desi nog een Desike was, noemde men zoiets "hoffelijkheid". Geen kat die daar twee keer over nadacht. Tegenwoordig kijken (jongere) dames me soms verrast aan als ik de deur voor hen open of als ik hen voor laat gaan in de lift... Ik word oud.
Maar als je een café binnenstapt, moet jij eerst gaan. Pff, die etiquette is verwarrend, ik zal dat boek van Marleentje nog is lezen.
Oud 29 juni 2006, 13:49   #91
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ken de letter van de antidiscriminatiewet niet maar ik weet wel dat de geest van de wet voorrang heeft op de letter van de wet.
Ik weet ook dat het de bedoeling is dat men als weldenkend, integer en verantwoordelijk mens dat toch zo graag onrecht aan wil klagen, pas in laatste instantie beroep doet op bij wet vastgelegde regels, maar dat men een eventueel probleem eerst bespreekt met de instantie zelf.

Concreet: zoek enkele mannen die voorstander zijn voor een 'alleen-mannen'-zwemuurtje en die dan het zwembad zullen bevolken, ga naar het zwembad en leg uw voorstel voor, ik weet bijna zeker dat ze akkoord zullen gaan indien u uw idee onderbouwt en hen cliënteel garandeert.

En nogmaals, als zulke normen moeten afgedwongen bij wet en er moet nog om de vijf minuten beroep op gedaan worden ook, dan is dat volgens mij in de eerste plaats een teken dat er iets mis is met de samenleving.
ah nee, dat is net mijn doel niet. ik vind het niet kunnen dat de publieke infrastructuur exclusief gereserveerd wordt, ook niet voor mannen. een paar baantjes ok, maar voor de rest betaalt iedereen gemeentebelasting en moet er dus maximale toegankelijkheid gegarendeerd worden voor iedereen. weg met alle vakjes en privileges.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 13:51   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Maar als je een café binnenstapt, moet jij eerst gaan. Pff, die etiquette is verwarrend, ik zal dat boek van Marleentje nog is lezen.
lol, dat was ook mijn eerste gedacht ... in een hotel of restaurant is dat fout ... misschien dateren wij nog wel van een periode vroeger
Oud 29 juni 2006, 14:15   #93
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er is ook een zwemuurtje voor senioren? ik zie geen zwemuurtje voor pubers?
en voor homos? En voor hermafrodieten?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 14:18   #94
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
op zo'n reactie was ik dus aan het wachten :

maw die anti-discriminatie wetgeving op basis van geslacht zit fout ... wie is er immers in godsnaam tegen een 'klantgerichte' discriminatie ?! niemand toch ? ... maar dan moet die wet toch weg ?! want wat voor een rechtsonzekerheid creëert dat nu bvb voor die uitbater van dat zwembad/fitnessclub ...
ja...men zou dan één zwemuurtje voor vrouwen kunnen invoeren, één voor mensen van arabische afkomst, en AL de andere uren enkel voor blanken...bvb.
Oud 29 juni 2006, 14:21   #95
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Dit is een discriminatie naar sexe en godsdienst.
CGKR
Kinderzwembad voor kinderen en moeders- manvrouw begrijp ik dat is zoiets als een kakstoel voor een kind,of ezelsoren voor nynorsk het hoort gewoon bij elkaar.
Een zwemuur voor vrouwen is slechts een alibi voor super jaloerse egotrippers die hun vrouwen verstoppen omdat ze hun broeders en dus zichzelf niet vertrouwen.
Welke godsdienst kan nu zo ach*****k zijn dat het schoonheid en natuurlijkheid als een zonde ziet maar de moord op burgers als heiligmakend.
ik ken er één, maar als ge daarover spreekt in België krijgt ge last met het gerecht! Dat is Taboe!
Oud 29 juni 2006, 14:23   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ja...men zou dan één zwemuurtje voor vrouwen kunnen invoeren, één voor mensen van arabische afkomst, en AL de andere uren enkel voor blanken...bvb.
krijg je dan niet het resultaat dat vrouwen van niet arabische afkomst bij de vrouwen van arabische afkomst moeten zwemmen als ze tussen alleen vrouwen willen zwemmen ?
Oud 29 juni 2006, 14:24   #97
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik hou wel van een goed schaakspelletje. Of de elegantie van een ingewikkelde tango. Esthetiek, Lombas... het maakt het leven "mooi".

Net zoals heel het ritueel bij het aansteken van zo'n fabuleuze Cohiba Esplendido, het genoegen van de degustatie alleen maar groter maakt.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 14:31   #98
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
ik mag aannemen dat je dus ook een voorstander bent van het terug toelaten van gescheiden jongens- en meisjesscholen (uiteraard alleen voor ouders die dat verkiezen voor hun kinderen, zoals het altijd was)

of dat je ook een groot voorstander bent voor het 'vrouwenverbod' in loge en andere 'gentlemen'clubs ...
ja, alles of niets hé!Maar enkel verbieden of toelaten wat in dien of diens kraam past, dat gaat niet: dat is namelijk discriminatie.
Oud 29 juni 2006, 14:31   #99
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals heel het ritueel bij het aansteken van zo'n fabuleuze Cohiba Esplendido, het genoegen van de degustatie alleen maar groter maakt.
Niets verklappen:

- Het uitdrinken van een lekker glas courvoisier, uiteraard in bijpassend glas
- Het "mond-stuk" van de sigaar bijwerken met een sigarenknipper
- Het uiteinde van de sigaar in het bodempje courvoisier dippen dat nog in het glas overblijft
- Een lange lucifer sierlijk aanstrijken
- Met die lucifer een stukje sandelhout in brand steken
- Dat stukje sandelhout gebruiken om het uiteinde van de sigaar aan te steken
- Genieten
- Nog een glas courvoisier inschenken, wel in een nieuw, proper glas natuurlijk

Heb ik het zowat juist?
Oud 29 juni 2006, 14:32   #100
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hou wel van een goed schaakspelletje. Of de elegantie van een ingewikkelde tango. Esthetiek, Lombas... het maakt het leven "mooi".

maar dan hebt ge met dat vrouwmens eerst een hotel binnen te sturen wel bij wijze van spreken los op haar tenen getrapt tijdens uwen tango; mocht ze iets van etiquette afgeweten hebben zal ze niet echt onder de indruk geweest zijn van uw 'geraffineerd voorspel' ... 8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be