![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zie post aan dejohan hierboven voor een iets omstandiger uitleg
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#142 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
[SIZE=3]Wat een arrogantie wordt er hier tentoongespreid. Het is niet omdat je onderzoek doet dat je per definitie gelijk hebt. Vooreerst zou ik u willen vragen uw gedachten weer te geven zodat iedereen die kan begrijpen. Ten tweede, onderzoek wordt bijna altijd beïnvloedt door de omgeving en geschriften van deskundigen en de resultaten zijn dus nooit voor 100% juist te noemen en worden best met een korreltje zout genomen! En het gebied waarin u onderzoek doet kan en zal zéér beïnvloed worden door het politiek gebied, die alles in het werk zullen stellen om hun “gelijk” door te drukken, ook al zegt de meerderheid van de bevolking dat ze ongelijk hebben, bv in verband met racisme en aanhangsels. Vele jaren geleden hebben politiekers de fout gemaakt om ongecontroleerde immigratie toe te laten en nu terug krabbelen zou teveel gezichtsverlies geven en dus worden er onderzoek na onderzoek opgestart om de foute politiekers toch maar hun “gelijk” te doen behouden. Maar ik ben er gerust in, beetje bij beetje worden hun vroegere fout ideeën ontmaskert en zal de meerderheid van de bevolking gelijk halen op termijn, maar eerst zullen er nog veel gewelddaden volgen, vooraleer men gaat inzien dat de oorzaak van racisme de immigratie is en dat die immigratie volledig moet gestopt worden. Ik durf hier niet te verklaren dat ik gelijk heb, zoals u doet, maar alle feiten tot nog toe bekend wijzen erop dat het waarschijnlijk zo zal opgelost worden!! [/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Neem nu eens een kleiner lettertype!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [SIZE=3]Waarom, grote lettertekens lezen toch aangenamer en zijn geen uiting van schreeuwen of wat dan ook, zoals iemand op dit forum beweert, allee dat is mijn bedoeling alleszins niet om te schreeuwen, meer moet u er niet achter zoeken of staat dit misschien in de forumregeltjes? Als het niet méér mag, waarom past men dan dit forum niet aan, zodanig dat men niet kan veranderen van lettertype. Slechts een lettertype toelaten en de discussie is gesloten!!! [/SIZE]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 29 juni 2006 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[SIZE=2]Een diepgaande discussie kan pas van start gaan als beide discussiepartijen een beetje hetzelfde niveau van voorkennis hebben over het onderwerp. Ik zou met een geoloog een discussie kunnen beginnen over platentektoniek, maar die discussie gaat op niks uitdraaien als ik de basisprincipes van die verschuivingen niet eens ken. Als jij met iemand in discussie raakt over het VB die niet weet wat voor een partij dat is, gaat die ander eerst ook wat voorkennis moeten opdoen vooraleer dat een diepgaand gesprek wordt waaruit mogelijks nieuwe ideeën kunnen ontspruiten. [/SIZE] Citaat:
[SIZE=2]je bedoelt dat ik niet mag onderzoeken wat ik wil? In de bijna 4 jaar dat ik onderzoek doe heb ik nog NOOIT een politieker gezien, ben ik nog NOOIT de mond gesnoerd, heb ik nog NOOIT een njet gekregen. Op de congressen en in de literatuur verschijnen studies waarvan de resultaten door menigeen 'politiek incorrect' zullen worden genoemd. Als ze ALLES in het werk stellen om hun gelijk door te drukken, waarom proberen ze dat dan niet te boycotten? Leef jij maar in je paranoïde droomwereldje. [/SIZE] [SIZE=2]PS. Ik heb je lettertype maar wat aangepast.[/SIZE][/SIZE]
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 29 juni 2006 om 17:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Ik heb zo wat vluchtig deze topic nog eens doorgelezen, net zoals ik de studie nu ook eens vluchtig heb doorgelezen.
Iemand zei hier dat je met studies kan bewijzen wat je maar wil, dat het samenhangt met de invalshoek die je gebruikt. En eigenlijk klopt dat ook. En dat was dus wat mij een beetje dwars zat in de studie van Van Neste. De vraag kwam naar boven: wat was haar invalshoek? Was het de bedoeling om de invalshoek te nemen om aan te tonen dat er een oververtegenwoordiging is door gestelde daden of door de etnische achtergrond van de criminelen en vooral de reactie van de autochtonen erop? Ik kwam, na lezing van de studie, erachter dat het dus deel 2 van mijn bovenstaande vraag was. Men was niet op zoek naar het waarom bij de allochtonen, maar vooral bij het waarom bij de autochtonen. De vraag was dus anders te stellen: zitten de gevangenissen vol allochtonen, door de schuld van die allochtonen of door de schuld van de autochtonen? Uiteraard zitten die vol door de autochtonen! Kent U vele allochtone parketmagistraten of rechters misschien? Dus vond ik de conclusie eigenlijk nog fascinerender: het komt door een onbewust racistische reflex bij de magistraten... Iedere mens heeft een onbewust racistische reflex, alleen valt het duidelijk op dat vooral de Marrokaan daar het slachtoffer blijkt van te zijn. Zou het kunnen dat die 'onbewust racistische reflex' niet zozeer gebaseerd is op racisme, maar eerder op het werkelijke gedrag van veelal Marrokaanse criminelen? Allemaal vragen, waarop Vanneste blijkbaar niet wou ingaan,want haar conclusie was gemaakt, maar mijn inziens niet ver genoeg doorgedreven onderzocht. Enfin, nu heb ik U mijn eindbeschouwing over dit rapport gegeven: gewogen en te licht bevonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Af en toe iets groter schrijven kan, als je iets wil onderstrepen. Maar alles in't groot is grof, alsof je staat te roepen tegen iemand die naast je staat. Lees regel1 eens: http://www.sc.edu/bck2skol/fall/lesson11.html En: http://answers.yahoo.com/question/in...=1006060204544 En: "Don't type in all capital letters Typing in all capital letters on the Internet is considered rude because it is difficult to read and comes across as very aggressive. Turn off your caps lock before posting!" http://www.comcast.net/help/faq/inde...tPolicies18014 En: "Why Are You Screaming?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je kunt data keren en doen, als het er nie in zit, zit het er helaas nie in. ![]() Citaat:
"Dit onderzoek is gericht op de huidige beslissingspraktijk in het kader van de jeugdrechtbanken, en dit in beide fasen van de gerechtelijke procedure (namelijk bij het parket en de jeugdrechter)." De studie heeft dus geenszins de intentie om na te gaan of allochtonen meer crimineel gedrag stellen, en al helemaal niet waarom ze crimineel gedrag stellen. De studie heeft tot doel om de instroom en uitstroom van dossiers binnen het parket en de jeugdrechtbank te bekijken, en te bepalen welke factoren een rol spelen bij de beslissingen van deze instanties. Bovendien gaat ze in op de relatie tussen deze verschillende factoren. Het is dus héél duidelijk het gedrag van het parket en de jeugdrechtbank die onder de loupe wordt genomen. Ik denk dat ik dat in een vorige post duidelijk heb gesteld. Citaat:
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn excuses hé. Ik wou niet op de lange teentjes van politieke correctheid trappen (al moet ik toegeven dat ik ervan geniet dat wél te doen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je deed het nogal sterk overkomen alsof die conclusie in dat manuscript stond. En ik vond het nie. Het is dus je eigen conclusie, en ik kan het er niet geheel mee eens zijn. Hoe dan ook, de studie zelf interpreteert nauwelijks, en is louter beschrijvend. Wat logisch is, de oorzaken van het fenomeen moeten verder onderzocht worden, maar dat gaat niet via de gebruikte methodologie. Misschien wil jij heel de wereld in één studie verklaard zien, wel: dat gaat dus nie. Deze studie beschrijft het fenomeen dat allochtonen blijkbaar harder aangepakt worden dan autochtonen, ook na controle voor andere variabelen. Het idee dat allochtonen bepamperd worden is dus allerminst correct, toch niet op het niveau van politie (zie link naar boek hierboven) en op het niveau van parket / jeugdrechtbank. De studie toont aan dat er een overrepresentatie is van allochtonen op het niveau van het parket / jeugdrechtbank, EN dat deze overrepresentatie voor een aanzienlijk deel (maar niet helemaal) veroorzaakt wordt door een ongelijke behandeling van allochtonen en autochtonen. Als je kijkt naar de methodologie dan zie je dat deze toch wel goed doordacht is. Valt weinig op aan te merken, ook als je héél kritisch bent. Dat deze studie niét het hele plaatje omvat is niet meer dan logisch (andere onderzoeksvragen vergen immers een andere methodologie), het 'te licht bevonden' argumenten is té makkelijk om als basis om het rapport van tafel te proberen vegen.
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb wel de studie van Van San gelezen, en betreur het nog steeds dat onze "bewindsmensen" niet gewild hebben dat haar onderzoek verder gezet werd. Ik heb dus (nog) niet de nieuwe studie gelezen, ken de gebruikte onderzoeksmethodes niet (wie wel??) maar begrijp uit de resultaten dat de allochtone criminelen zwaardere misdrijven plegen en zich meer aan recidive schuldig maken, zodat zij inderdaad vaker voor de rechter komen, en vaker veroordeeld worden. Zou het mogelijk zijn van af te leiden uit de cijfers hoeveel misdaden die criminelen eerder ongestraft begaan hebben? Laatst gewijzigd door Basy Lys : 30 juni 2006 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen verschil tussen jongeren tussen minderjarigen van buitenlandse origine en minderjarigen van Belgische origine wat betreft pluriforme delinquentie (meedere verschillende feiten gepleegd hebben), gebruik van geweld, en recidive / vroegere gerechtelijke tussenkomst. Opgelet: het gaat hier over de dossiers bij het parket en de jeugdrechtbank. Voor onderzoek op het niveau van de politie, zie boek waarnaar ik hierboven gerefereerd heb. Het zegt vanzelfsprekend niets over het dark number, daar gaat deze studie ook niet over. Het gaat er hem enkel om dat, als je allerlei variabelen gelijktrekt (geweld, drugs, recidive, schoolproblemen, gedrag,...) je ziet dat een allochtoon nogal wat kans maakt om anders behandeld te worden dan autochtonen, en dit omgekeerd aan de hier veelgehoorde uitspraak dat men voor allochtonen milder is... Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in plaats van het rapport onder de mat te schuiven, had men haar beter extra fondsen gegeven om in een tweede studie de methodologische fouten aan te pakken.
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vertel nu iets puur en alleen uit herinnering aan discussies over de studies van Van San en haar reaktie op de reakties (sic)
Wat mij bijzonder trof is dat de apologeten van Van San uit een bepaalde hoek haar werk altijd interpreteren met een "zie je wel marokkanen zijn van nature uit crimineeler dan andere mensen", terwijl Van San zelf in haar studie tot de vaststelling komt wat wij als de meest criminele medeburgers nl. diegenen van marokkaanse afkomst zien in een andere maatschappij dikwijls een andere groep is in Nederland bv; de Antillianen. Dat doet op zijn minst vermoeden dat er een soort maatschappelijke interactie is tussen etniciteit en criminaliteit, dat inderdaad het verwachtingspatroon aHw doet uitkomen (You get what you expect). In het algemeen mag men zeker stellen dat die mensen die marokkaanse kennissen hebben, buren, collega's enz.. hun vooroordeel weliswaar dikwijls behouden, behalve als het over de door hen gekende personen gaat. dit gaat overigens ook over die personen die anoniem op fora komen schrijven dat marokkanen een "ras apart" van perfide criminelen zijn. Iedereen kan trouwens waarnemen dat bij misdaden voor velen de hoofdzaak niet de maatschappelijke verklaring is, maar wel de etniciteit van de dader(s). Moeten we ons derhalve verheugen over een berichtje uit Noord-Brabant, dat er in Breda een tweetal "Vlaamspratende" personen poogden jongetjes te ontvoeren ? Ik heb de indruk dat dit een nieuwe aanval van massahysterie is, vermits ik er verder niets meer over hoorde. Racisme is een gevaarlijk ding : je kan er zelf het slachtoffer van worden.
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu nog een antwoord op de vraag waarom de studie van Van San in de papierversnipperaar moest belanden. Terwijl het hoogstwaarschijnlijk ettelijke sociale woningen heeft gekost. Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 juni 2006 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
[SIZE=3]U heeft mij niet te bevelen hoe ik mijn geschriften op dit forum wil zetten. Al zet ik die in een lettergrootte van tweemaal de grote van wat ik nu gebruik, dan ook heeft u mij niet te bevelen van een kleiner lettertype te gebruiken. Van mij mag u uw lettertype aanpassen in 3 maal de grootte, ik zou het leuk vinden want dit leest aangenamer. Wees in het vervolg wat verdraagzamer, want het is duidelijk dat u een onverdraagzame kerel bent, die graag beveelt en het laatste woord wil hebben. Hoe in het vervolg die prietpraat maar voor u!![/SIZE] Laatst gewijzigd door MisterXYZ : 30 juni 2006 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien u visueel gehandicapt bent en moeilijk kleine letters kan lezen dan heb ik daar alle begrip voor, maar u kan u uw computer zo aanpassen dat hij altijd grote letters toont, zonder dat de andere gebruikers van dit forum daar last van hebben. Het komt echt grof over hoor, zo'n grote lettertypes. Het is net alsof iemand naast jou staat te roepen. Indien iemand op pakweg de bus staat te roepen zou ik er ook iets van zeggen. Ben ik dan onverdraagzaam? Op vele forums en chatsites is dit een reden om sancties te nemen. Ik heb dan ook een berichtje gestuurd naar de moderatie van dit forum. Laatst gewijzigd door dejohan : 30 juni 2006 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 |
Minister
|
![]() Ik wil de forummers er even op wijzen dat u, indien u gebruik maakt van Firefox, de lettergrootte van elke site kunt vergroten door gebruik te maken van de toetsencombinatie "ctrl +". U kunt ze net zo goed kleiner maken door de combinatie "ctrl -". Het lijkt mij dus het eenvoudigst als iedereen dezelfde lettergrootte hanteert en zijn eigen schermresolutie/browser zo instelt dat alles voor hem of haar netjes leesbaar is. Indien iemand hier nog vragen over heeft, kunt u terecht in het Suggesties & Mededelingen forum.
mvg, Arnold. |
![]() |
![]() |