![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De VS is de laatste wiens goedkeuring we nodig hebben. Voor mij MOETEN wij helemaal niet "erkend" worden door yankeeland, ik aanvaard de "morele" politiestaat-authoriteit van haar niet eens. maar toch.. het doet mij pijn om iemand als u met die vlag te zien zwaaien |
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Parlementslid
|
Zonder Yankeeland geen Vlaanderland, zo simpel is dat.
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Parlementslid
|
Wie will je dan als bondgenoot? Ook Schotland?
Of de EU3 met Frankrijk? |
|
|
|
|
|
#305 | |
|
|
Citaat:
De bondgenoten: alle volkeren die het imperialistisch en jacobijns staatsjuk van zich af willen werpen. Dit kan eventueel door democratie, dus ik zie niet in waarom gij meteen een militaire bondgenoot nodig acht. |
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik vind het doel is: een sterk Europa om de toekomst voor te berijden.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wanneer Tibet of Taiwan voor hun onafhankelijkheid afhankelijk is van Amerikaanse steun, dan zal de VS daar uiteraard van profiteren. Taiwan krijgt vandaag Amerikaanse bescherming op voorwaarde dat het een trouwe marionet van de VS blijft. Voor Tibet zou hetzelfde gelden. Wanneer ze Amerikaanse steun aanvaarden, geven ze in feite hun onafhankelijk op.
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Minister
|
Geen Vlaamse Onafhankelijkheid zonder de VS , Frankrijk , Nederland & Duitsland ...zo simpel ligt het , Frankrijk zal wel moeilijk gaan doen
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Minister
|
Die Stomme 1830 Franco Belg Revolutie heeft uw Vrijheid weggekaapt
Vlaanderen kom in Opstand , verzet U (Zoals Hollanders in Oorlogs tijd zouden zeggen ...neem ik aan ......nu klink ik meer als Willhamina) |
|
|
|
|
|
#311 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
Parlementslid
|
Ik denk dat de Vlamingen (nog) te rijk voor een opstand zijn.
Mit vollem Magen macht man nämlich keine Revolutionen. Laatst gewijzigd door restons courtois : 27 juni 2006 om 22:45. |
|
|
|
|
|
#313 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu zie ik eindelijk waarom N-VA zo pro-EU is: de welvaartsdaling (waar de EU zeer duidelijk naar streeft) zal de magen klaarstomen voor een separatistische revolutie.
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Daarnaast zijn de fransen de hoofdverantwoordelijken voor de mosliminvasie in europa. Het is omdat De Gaulle (imperialist pur sang) zo graag op wereldschaal de grote jongen wou uithangen dat de vermaledijde europees-arabische as werd opgezet, het is in hoofdzaak het Franse imperialisme dat van de EU een machine heeft gemaakt die allereerst de franse belangen moet dienen. Tenslotte: als vlaams-nationalist zou je moeten beseffen dat we van de VS niks te vrezen hebben. De Fransen daarentegen zullen zeker partij tegn ons kiezen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 juli 2006 om 16:13. |
|
|
|
|
|
|
#315 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De EU respecteert de Franse soevereiniteit niet langer. De voorbeelden daarvan zijn eindeloos: de EU mengt zich in de gang van zaken van Franse staatsbedrijven, de Franse landbouw wordt tegengewerkt door de EU (Californische boeren krijgen toestemming van de EU om hun wijnen te verkopen onder het ettiket "Bordeaux", Frankrijk mag geen Brits dollekoeienvlees of Amerikaans hormonenvlees tegenhouden,...), enz... De EU is steeds meer een Brits apparaat geworden. Pro-Amerikaanse staten als Polen en Turkije wordt toegelaten onder druk van de Britten, enz... Dat is ook één van de redenen waarom de Fransen tegen de EU-grondwet hebben gestemd: zij accepteren het niet langer dat de Britten en Amerikanen de Franse politiek gaan domineren via de "Europese" Unie. Citaat:
De Amerikanen zullen enkel een Vlaamse staat accepteren, als zij daardoor de Vlaamse economie en de Vlaamse politiek in handen krijgen. We zien dat bij Frankrijk, en er is geen enkele reden denkbaar waarom dat ook niet het geval zou zijn bij de VS, aangezien zij de laatste decenia onbetwist de grootste imperialisten ter wereld zijn. |
||
|
|
|
|
|
#316 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
De strijd is trouwens nog volop aan de gang en wie het meest gewicht heeft nog onduidelijk. Langs de ene kant het Franse idee van fiscale 'harmonisatie' (i.e. overal torenhoge belastingen) en verregaand protectionisme aan de andere kant het meer angelsaxische idee van liberalisering en interne concurrentie. Ik weet wel welk van de twee wegen het meest perspectief voor europa biedt en dat is niet het Franse. Citaat:
Dat een onafhankelijk vlaanderen de Amerikaanse belangen meer zal dienen is evident. Te verwachten valt dat dit onafhankelijk vlaanderen zich eerder zal gaan aansluiten bij de meer angelsaxische europese landen en het franse anti-amerikanisme zal laten vallen, waarvoor het overigens helemaal geen sattelietstaat van de VS hoeft te worden. Of vindt u Nederland ook een sattelietstaat van de VS? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 2 juli 2006 om 14:59. |
|||
|
|
|
|
|
#317 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De NAVO is opgericht, maar daar was van in begin de VS de baas, en waren de andere leden slechts willoze slaafjes. Sommige slaafjes legden zich maar al te graag bij die situatie naar (Groot-Brittannië, Nederland, België, enz...), anderen konden zich daar minder in vinden (Frankrijk). De Europese Unie was dan ook voor de Fransen een antwoord op de Amerikaanse dominantie. Daarom dat Frankrijk onder De Gaulle zo sterk gekant was tegen Brits lidmaatschap. De Gaulle wist dat als je de Britten toelaat, dat je onmiddellijk ook de Amerikanen toelaat. De Gaulle heeft gelijk gekregen. Ze hebben de Britten erbij gelaten, en de EU is de voorvechter geworden van het tatcheriaans wild kapitalisme. Een kapitalisme waar de staat zich enkel nog mag moeien met de zogenaamde repressiebevoegdheden (politie en leger), en waar al de rest geprivatiseerd moet worden. Citaat:
Laat die twee tot gewoon hun eigen spelletje spelen. Als het VK een systeem wil van wild liberalisme/kapitalisme dan doen zij maar. Als Frankrijk zijn staatsbedrijven wil behouden, dan doen zij maar. Het enige waar ik mij iets van aantrek, is de situatie in Vlaanderen. En in Vlaanderen zijn de multinationals een grotere bedreiging voor onze eigen economie dan de Franse staatsbedrijven. Citaat:
Citaat:
De Vlaamse onafhankelijkheid is een emancipatiestrijd. Ik wil niet de ene meester inruilen voor de andere. Ik wil geen tricolore ketens inruilen voor stars-and-stripes ketens. Citaat:
Tuurlijk is Nederland een Amerikaanse kolonie!! Zelfs de Nederlanders zelf klagen erover hoe slaafs hun politci zich gedragen tov de Amerikanen. |
|||||
|
|
|
|
|
#318 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik ben het met u eens dat er veel te veel gunstmaatregelen voor multinationals worden genomen meestal ten nadele van de eigen KMO's en zelfstandigen. Dat dit echter 'typisch' amerikaans zou zijn lijkt me BS. Renault al vergeten? Citaat:
Nederland heeft ook veel voordelen aan de betere contacten met de VS, welke voordelen hebben wij aan de Franse dominantie? Wat heeft Frankrijk al ooit gedaan voor Vlaanderen? De Amerikanen hebben ons tot twee maal toe bevrijdt. De Fransen hebben ons militair aangehecht bij België. Citaat:
Kent u eigenlijk Nederlanders? Nederlanders zijn handelaars die bondgenootschappen zoeken gericht op het eigen belang. Al ooit het niveau van amerikaanse investeringen in NL bekeken? Op zijn minst is er i hun relatie met de VS sprake van wederkerigheid, iets wat totaal ontbreekt bij Frans-Duitse dominantie waar geen voordeel voor het eigen land inzit. |
|||
|
|
|
|
|
#319 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al die miserie, gewoon omdat de liberalen een onverklaarbare fetisj met privatiseren hebben... Citaat:
Van de ene mogen we één uur per dag kringetjes lopen, terwijl we aan de leiband hangen... Frankrijk, VS, het enige verschil tussen beide is dat de VS machtiger is dan Frankrijk. Dus is het van primair belang om eerst de VS te bekampen. Citaat:
Maar ik denk niet dat de doorsnee Nederlander zo gehecht is aan dit soort "privileges". Citaat:
En wat krijgen we in ruil? We moeten die parasieten in Evere en Bergen onderdak geven, en ze komen nog eens bepalen hoeveel wij aan defensie moeten uitgeven. Citaat:
Frankrijk verzette zich tegen Turks lidmaatschap, en toch starten de onderhandelingen. Ga mij nu niet vertellen dat Frankrijk nog IETS te zeggen heeft in dat Ango-Polonaise-Turks onderonsje dat de EU is. |
|||||
|
|
|
|
|
#320 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om welke reden moet dit gebeuren? Politiek is ook een zaak van bondgenoten te zoeken om een bepaald doel te bereiken. Blijkbaar ontgaat dat u en wil u dat Vlaanderen een soort strijd van één tegen allen hoort te voeren. Om welke reden?
|
|
|
|