Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Gelooft u de Turkse negationisten ivm de Armeense genocide?
Ja, de genocide heeft NIET plaats gehad 4 5,88%
Nee, de genocide heeft WEL plaats gehad 51 75,00%
Ik weet het niet 13 19,12%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2006, 17:38   #21
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Weet je wel wie die Fisk is?
Een journalist...
Een journalist nahollen in zo'n ernstige kwestie.
BAD SIGN
Wel hij geeft indicaties aan geargumenteerd en verwijzingen van bronnen die verifieerbaar zijn maar daar wil ik nu mijn vakantie niet aan besteden.In ieder geval breng hij wel feiten aan tegenover andere bronnen zoals in de vorige topic...,dan werd er niet eens verwezen naar de context.
Oud 1 juli 2006, 17:45   #22
pinbag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
't Zal me zwierig worst wezen of ik vermoord wordt uit ethnische overwegingen, uit jaloezie, uit hebzucht, uit homofobie, uit heterofobie, uit religieus fanatisme, uit flamingantische colère,..........
Nee nee k'bedoelde niet uit welke overwegingen of visie maar op welke manier het is uitgevoert.Verder was het ook een inspiratiebron voor degenen die de joodse genocide hebben uitgevoert.(basis van de technieken en methodes ectra.)
Oud 1 juli 2006, 20:36   #23
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Ik weet eigenlijk niet of het specifiek een genocide was. Alleszins zeker niet tegen de Armeense bevolking als geheel, want de Armeniërs in West-Anatolië en in het Europese gedeelte van het Ottomaanse Rijk werden met rust gelaten. Het ging om de verhuis van de opstandige Armeniërs (in de Kaukasus). Dat er hooggeplaatste militaire in het geniep een bevel zouden hebben gegeven tot het onaardig behandelen (om het braafjes uit te drukken) van die opstandelingen is iets anders. Maar ik denk niet dat het om een door de staat georganiseerde genocide ging tegen de hele Armeense bevolking. Dit in tegenstelling tot de Holocaust of de genocide in Rwanda.
U weet niet waarover u praat. De armeniërs in het Westen van Anatolië waren de eersten die het slachtoffer werden van de genocide. En er was toen al geen Europees gedeelte meer van het Ottomaanse Rijk (u loopt blijkbaar enkele jaren achter). Het is een leugen dat het om de verhuis van opstandige Armeniërs ging. Het ging om een voorbereide en door de regerende junta officieel bevolen poging om geheel Anatolië te zuiveren van Armeniërs en om ze daarbij om te brengen.
Overigens wer Anatolië inderdaad effectief volledig gezuiverd. In Rwanda was de genocide op de Tutsi's bijvoorbeeld veel minder algemeen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 20:39   #24
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Heb ik ook gelezen maar hij spreekt van 1.5milj. slachtoffers terwijl er volgens de cijfers van Turk4Ever niet eens zoveel Armenen daar woonden? (Wat niets afdoet aan de gruwel die hij beschrijft. Echt vreselijk en er zijn ook duidelijk teveel massamoorden tegen gewone Armeniërs begaan met opzet.)
Turk4Ever is gewoon een zuivere negationist. Wat het aantal slachtoffers betreft, dat hangt ervan af of je enkel de hevigste fase van de genocide in ogenschouw neemt (1915-16) of de hele periode tot 1922. In het eerste geval ligt het aantal slachtoffers waarschijnlijk tussen de 600.000 en 1 miljoen. Zelfs indien je doorrekent tot 1922 lijkt 1,5 miljoen mij hoog, maar niet uitgesloten.
Oud 1 juli 2006, 22:25   #25
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U weet niet waarover u praat. De armeniërs in het Westen van Anatolië waren de eersten die het slachtoffer werden van de genocide. En er was toen al geen Europees gedeelte meer van het Ottomaanse Rijk (u loopt blijkbaar enkele jaren achter). Het is een leugen dat het om de verhuis van opstandige Armeniërs ging. Het ging om een voorbereide en door de regerende junta officieel bevolen poging om geheel Anatolië te zuiveren van Armeniërs en om ze daarbij om te brengen.
Overigens wer Anatolië inderdaad effectief volledig gezuiverd. In Rwanda was de genocide op de Tutsi's bijvoorbeeld veel minder algemeen.
Ik ben er niet met akkoord, maar ja, niets aan te doen
Oud 2 juli 2006, 01:38   #26
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Wel hij geeft indicaties aan geargumenteerd en verwijzingen van bronnen die verifieerbaar zijn maar daar wil ik nu mijn vakantie niet aan besteden.In ieder geval breng hij wel feiten aan tegenover andere bronnen zoals in de vorige topic...,dan werd er niet eens verwezen naar de context.
Jammer, ik ben echt benieuwd naar diens bronnen.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 01:40   #27
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Nee nee k'bedoelde niet uit welke overwegingen of visie maar op welke manier het is uitgevoert.Verder was het ook een inspiratiebron voor degenen die de joodse genocide hebben uitgevoert.(basis van de technieken en methodes ectra.)
Bedoel je bv gaskamers en medische experimenten?
Oud 2 juli 2006, 01:50   #28
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
U weet niet waarover u praat. De armeniërs in het Westen van Anatolië waren de eersten die het slachtoffer werden van de genocide. En er was toen al geen Europees gedeelte meer van het Ottomaanse Rijk (u loopt blijkbaar enkele jaren achter).
Ik denk dat jij achterloopt:
(http://www.nationalarchives.gov.uk/pathways/firstworldwar/maps/map_images/ottoman_empire.gif)

Citaat:
Het is een leugen dat het om de verhuis van opstandige Armeniërs ging. Het ging om een voorbereide en door de regerende junta officieel bevolen poging om geheel Anatolië te zuiveren van Armeniërs en om ze daarbij om te brengen.
Je roept iets, zonder onderbouwing.
Onderbouw anders de bewering:
"Het ging om een voorbereide en door de regerende junta officieel bevolen poging om geheel Anatolië te zuiveren van Armeniërs en om ze daarbij om te brengen."
Oud 2 juli 2006, 01:52   #29
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Turk4Ever is gewoon een zuivere negationist. Wat het aantal slachtoffers betreft, dat hangt ervan af of je enkel de hevigste fase van de genocide in ogenschouw neemt (1915-16) of de hele periode tot 1922. In het eerste geval ligt het aantal slachtoffers waarschijnlijk tussen de 600.000 en 1 miljoen. Zelfs indien je doorrekent tot 1922 lijkt 1,5 miljoen mij hoog, maar niet uitgesloten.
Onderbouw svp deze getallen met controleerbare bronnen.
Dit is een forum, dat betekent dat je niet zomaar dingen kan roepen, ze moeten gefundeerd zijn.
Oud 2 juli 2006, 09:36   #30
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dit is een forum, dat betekent dat je niet zomaar dingen kan roepen, ze moeten gefundeerd zijn.
Ik ga me geen tienduizend keer herhalen in elke thread.
Oud 2 juli 2006, 09:39   #31
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij achterloopt:
Wanneer men refereert naar het Europees gedeelte van het Ottomaanse Rijk, dan bedoelt men daar doorgaans dat gedeelte mee dat tussen de 17de eeuw en 1913 verloren ging, en niet het kleine stukje Oost-Thracië dat per abuis gevrijwaard bleef tijdens de Tweede Balkanoorlog. Het Ottomaanse Rijk was in 1914 reeds effectief uit Europa verdreven.
Oud 2 juli 2006, 11:08   #32
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite, Jozef Ostyn is zo overtuigd van zijn eigen gelijk, dat elke keer als er iets wordt gezegd dat niet klopt volgens hem antwoordt: "u zit er compleet naast". En hij is onder geen enkele voorwaarde bereidt om een andere visie zelfs maar in overweging te nemen.

Laatst gewijzigd door Twanne : 2 juli 2006 om 11:09.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 13:12   #33
pinbag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bedoel je bv gaskamers en medische experimenten?
Vb:Grotten waar je een duizendtal mensen in duwt en dan uitroken klinkt als een primitieve gaskamer en experimenten dat betwijfel ik heel sterk.

Laten we het meer een vooropleiding noemen die bepaalde ss-ers ervaringsdeskundigen maakten voor ww2.

Laatst gewijzigd door pinbag : 2 juli 2006 om 13:12.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 13:52   #34
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Wanneer men refereert naar het Europees gedeelte van het Ottomaanse Rijk, dan bedoelt men daar doorgaans dat gedeelte mee dat tussen de 17de eeuw en 1913 verloren ging, en niet het kleine stukje Oost-Thracië dat per abuis gevrijwaard bleef tijdens de Tweede Balkanoorlog. Het Ottomaanse Rijk was in 1914 reeds effectief uit Europa verdreven.
Daar had Twanna ook niet over:
Citaat:
Ik weet eigenlijk niet of het specifiek een genocide was. Alleszins zeker niet tegen de Armeense bevolking als geheel, want de Armeniërs in West-Anatolië en in het Europese gedeelte van het Ottomaanse Rijk werden met rust gelaten. Het ging om de verhuis van de opstandige Armeniërs (in de Kaukasus). Dat er hooggeplaatste militaire in het geniep een bevel zouden hebben gegeven tot het onaardig behandelen (om het braafjes uit te drukken) van die opstandelingen is iets anders. Maar ik denk niet dat het om een door de staat georganiseerde genocide ging tegen de hele Armeense bevolking. Dit in tegenstelling tot de Holocaust of de genocide in Rwanda.
Oud 2 juli 2006, 13:54   #35
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Vb:Grotten waar je een duizendtal mensen in duwt en dan uitroken klinkt als een primitieve gaskamer en experimenten dat betwijfel ik heel sterk.

Laten we het meer een vooropleiding noemen die bepaalde ss-ers ervaringsdeskundigen maakten voor ww2.
Welke grotten bedoel je? Kun je data en locaties van dergelijke voorvallen noemen zodat we het effe kunnen nachecken?
En welke ss'rs bedoel je, kun je wat namen noemen, ook ter controle.
Oud 2 juli 2006, 16:32   #36
pinbag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Versta me niet verkeerd he. maar hoe ga je dat in hemelsnaam controleren ??? Indiana Jones inhuren en ter plaatse gaan ?

Eerste naam die binneschiet van ss-ers is Rudolf Franz Ferdinand Höss.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 16:41   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet eigenlijk niet of het specifiek een genocide was. Alleszins zeker niet tegen de Armeense bevolking als geheel, want de Armeniërs in West-Anatolië en in het Europese gedeelte van het Ottomaanse Rijk werden met rust gelaten.
Dat laatste klopt zeker niet.

http://www.press.uchicago.edu/Images.../hewsen224.gif
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 17:02   #38
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens mijn informatie klopt het wel, en die komt ook van een universiteit...
Oud 2 juli 2006, 17:04   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mijn informatie klopt het wel, en die komt ook van een universiteit...
Ja? Wat is dan wel die informatie?

In ieder geval klopt het niet met het kaartje waarnaar ik verwijs en waarop men duidelijk ziet dat men ook in West-Anatolië de Armeniërs opjoeg. En dat kaartje komt van een universiteit...

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 2 juli 2006 om 17:05.
Oud 2 juli 2006, 17:13   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog meer feitenmateriaal dat uw stelling ontkracht:

http://www.menq.am/history/gen_stat_eng.htm
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be