![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() True, maar wordt al wat moeilijk voor langere afstanden (rij maar eens 10km met uw zatte kloten... enfin, ik vind dat toch niet zo geweldig).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() heuu, zat op de velo, mag dat? Een fiets bestuur je toch ook? Ik dacht dat ze je daarvoor ook een boete konden geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
met de fiets is wel totaal iets anders dan met de auto hoor ![]() Ik denk dat jij niet weet waarover je spreekt. Ik heb trouwens nog nooit boete gekregen omdat ik met de fiets naar huis ging terwijl ik dronken was, terwijl ik toch al veel flikken ben tegegekomen
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
en het is ook niet dat je iemand gaat doodrijden, maar bvb met je zatte kl*t*n onder een auto rijden is ook een mogelijkheid. Maar in ieder geval is zat per fiets beter dan zat per auto... Zat te voet ware nog beter geweest natuurlijk... Maar zelfs dan kan men je ook nog een boete geven : openbare dronkenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Men kan een taxi bellen, trein, bus, te voet, merijden, komen halen, blijven slapen aan den toog.... Natuurlijk dat de politie je niet gaat aanpakken voor dronken fiets-rijden. ze zijn al blij dat het niet dronken auto-rijden is. Maar strikt genomen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het mag dus NIET. Te voet trouwens ook niet (openbare dronkenschap), maar dat is minder zwaar strafbaar dan met een vervoermiddel. Maar een beetje fatsoenlijke flikken zeggen er niets over om de redenen die jij aanhaalt. Waarschijnlijk zijn ze al blij dat ze iemand zat op de fiets zien ipv in een auto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Achja, er is een groot verschil tussen de wet en de realiteit.. Ik ga altij na een feestje met mijn velo (soms rij ik met iemand mee) en ik denk dat weinige mij dit zullen kwalijk nemen
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Het zit in de volksaard;op en gegeven moment zal er iemand de moreel wet overschrijden.