Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Zijn VB-stemmers dommeriken?
Ja 26 37,68%
Neen 43 62,32%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2006, 22:21   #61
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Er zijn 14 dommerikken op deze poll!
Al goed dat superioriteitsgevoel op basis van ras, afkomst, religie, politieke voorkeur, ... verboden is, eh.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 22:27   #62
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Humor bij jou precies ook.

Je mag natuurlijk ook altijd alles serieus opnemen, leuk...
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 22:30   #63
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Enkel een VB stem is een stem die echt het verschil maakt.
Wreed verschil volgens mij zal het even erg of erger worden ...

Ik vind het droevig hoe weinig alternatieven we hebben in vlaanderen..
Oud 7 juli 2006, 23:30   #64
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Ik ga mijn mening over VB-stemmers iet of wat bijsturen.
Eerder zij ik dat het angsthazen zijn die zich als verwaande en gefrustreerde kinderen gedragen.
Nu beantwoordt ik de vraag positief: JA, VB-STEMMERS ZIJN DOM!!!

Enkel nog wat scheldend geschreeuw hieronder en ze bevestigen...opnieuw!
Oud 8 juli 2006, 00:06   #65
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silhoutte Bekijk bericht
Ik geloof, na alles wat we weten over extreem-rechts dat je ofwel dom moet zijn of totaal onwetend om ook maar te overwegen voor een fascistoïde partij als het VB te stemmen. Het enige "valabele" excuus is dat het voor veel mensen de enige manier is om "foert" te zeggen tegen de traditionele partijen; in België krijgen nieuwe en jonge partijen immers geen kans in de media, terwijl traditionele en zelfs racistische partijen overheidsgeld ontvangen.
dan heb je 1 cruciale vraag niet beantwoordt: hoe komt het dat het VB vandaag veel groter is dan 20 jaar geleden? waarom zijn ze niet stevig beginnen groeien in de jaren '70? er waren toen toch evenveel domme mensen, me dunkt!? en waarom juist in Vlaanderen? wonen hier dan meer domme mensen dan in wallonië of duitsland? ok, dat was meer dan 1 vraag, maar je snapt het wel. zolang je dit soort politieke fenomenen probeert te verklaren met individuele categorieën als dom-slim, raak je echt nergens en ga je extreem-rechts ook minder vlug bestrijden, want tjah, hoe begin je for fuck's sake met het bestrijden van domheid?
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 00:18   #66
Silhoutte
Banneling

Silhoutte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
dan heb je 1 cruciale vraag niet beantwoordt: hoe komt het dat het VB vandaag veel groter is dan 20 jaar geleden? waarom zijn ze niet stevig beginnen groeien in de jaren '70? er waren toen toch evenveel domme mensen, me dunkt!??
Klopt, maar het VB heeft pas sedert midden jaren 80 racisme expliciet in haar programma opgenomen. Bovendien is de herinnering aan WO II langzaam, maar zeker, vervaagd. Daarbij komt nog dat de traditionele partijen het VB niet bestrijden, maar zelfs - in min of meerdere mate- gelijk geven op hun belangrijkste punt/achillespees (separatisme).

Citaat:
en waarom juist in Vlaanderen? wonen hier dan meer domme mensen dan in wallonië of duitsland? ok, dat was meer dan 1 vraag, maar je snapt het wel.!??
In Duitsland is de denazificatie veel sterker doorgedrongen. In Oostenrijk dan weer niet (cf. FPÖ). In Wallonië is extreem-rechts niet goed georganiseerd. Dat neemt niet weg dat, op termijn, FN(B) en NPD kunnen doorbreken...

Citaat:
zolang je dit soort politieke fenomenen probeert te verklaren met individuele categorieën als dom-slim, raak je echt nergens en ga je extreem-rechts ook minder vlug bestrijden, want tjah, hoe begin je for fuck's sake met het bestrijden van domheid?
Door een alternatief aan te bieden aan de traditionele politici. Nu gaan alle proteststemmen en stemmen van de domme massa - die 980.000 idioten - naar het VB.
Silhoutte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 00:28   #67
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silhoutte Bekijk bericht
Door een alternatief aan te bieden aan de traditionele politici. Nu gaan alle proteststemmen en stemmen van de domme massa - die 980.000 idioten - naar het VB.
Jamaar waneer ge stemt voor eenders welke partij gewoon omdat die er leuk uitzien dan ben je toch op zich een idioot ???
Oud 8 juli 2006, 00:48   #68
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zoals je weet voorspel ik al veel langer grote problemen in 2007.

Volgens mij denk jij wat er graag gewild wordt dat je denkt.
Het maakt trouwens geen zak uit waarom wie voor het VB stemt. Net zomin als het gros van de kiezers van andere partijen akkoord gaat met al hun standpunten.

Het VB IS echter een Vlaams-nationalistische partij en het onafhankelijke Vlaanderen is zijn eerste en belangrijkste partijstandpunt. Wie voor het VB kiest, weet dus op voorhand dat hij er dat eerste en belangrijkste standpunt bijneemt. Punt.
Beste Knuppel,

Ik volg je berichten al een tijdje en je lijkt me een intelligente en invoelende vrouw. Volgens jouw zeggen stemde je eerst Volkunie, toen NVA en nu VB. En DAT verbaast me.

Waarom zou je kiezen voor een partij die ook (Let op het woordje ook'')onderdak biedt aan extreem-rechts en ander onverdraagzaam gespuis, racisten en homofoben.
Waarom wil je daarmee geassocieerd worden? Waarom niet NVA? Teleurstelling wegens politieke keuzes? De NVA is toch net zo vlaams-nationalistisch?

Waarom laat het VB zich zo besmetten? Waarom geen schoon schip? Waarom kieperen ze niet alle onverdraagzamen uit de partij? Ik denk, dat als ze dat doen, ze nog meer stemmen zullen krijgen dan nu.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 01:32   #69
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik ga mijn mening over VB-stemmers iet of wat bijsturen.
Eerder zij ik dat het angsthazen zijn die zich als verwaande en gefrustreerde kinderen gedragen.
Nu beantwoordt ik de vraag positief: JA, VB-STEMMERS ZIJN DOM!!!

Enkel nog wat scheldend geschreeuw hieronder en ze bevestigen...opnieuw!
Je uiterst genuanceerde mening siert je. Ik dank je voor het het label "DOM" dat ik hiermee krijg. Ik zal je in verdere discussies behandelen alsof ik een dom persoon ben.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 juli 2006, 01:33   #70
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Bovenstaande vragen gelden ook voor Jazeker en Jan van den Berghe. Ook hun berichten kan ik goed waarderen maar hun politieke keuze is voor mij onbegrijpelijk.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 01:48   #71
Silhoutte
Banneling

Silhoutte's schermafbeelding

Standaard

De hogere kaders van de partij zijn niet noodzakelijk dom, wel integendeel...
Silhoutte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 01:53   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
dan heb je 1 cruciale vraag niet beantwoordt: hoe komt het dat het VB vandaag veel groter is dan 20 jaar geleden? waarom zijn ze niet stevig beginnen groeien in de jaren '70?
Media aandacht.

Ik vind trouwens dat je met je gedoe over domme mensen aanzet tot haat. Ik denk dat je hoopt op een pim fortuyn scenario.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 juli 2006, 02:03   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste Knuppel,

Ik volg je berichten al een tijdje en je lijkt me een intelligente en invoelende vrouw. Volgens jouw zeggen stemde je eerst Volkunie, toen NVA en nu VB. En DAT verbaast me.

Waarom zou je kiezen voor een partij die ook (Let op het woordje ook'')onderdak biedt aan extreem-rechts en ander onverdraagzaam gespuis, racisten en homofoben.
Waarom wil je daarmee geassocieerd worden? Waarom niet NVA? Teleurstelling wegens politieke keuzes? De NVA is toch net zo vlaams-nationalistisch?

Waarom laat het VB zich zo besmetten? Waarom geen schoon schip? Waarom kieperen ze niet alle onverdraagzamen uit de partij? Ik denk, dat als ze dat doen, ze nog meer stemmen zullen krijgen dan nu.
Hertog,

Om een begin te maken aan een antwoord op deze vraag zou ik je hele idee over de Vlaamse beweging en de rol van het VB daarin moeten herdefinieren en ook moeten uitleggen wat de rol is van de belgische propaganda machine. Stuur me een PM en ik maak je wel eens een tekstje waaruit moet blijken dat de soep lang niet ze heet gegeten wordt als de media voorstelt en hoe mensen het hier uitroepen.

Ik ga afsluiten voor vanavond. Ik besluit met een gedicht van Kaatd, een linkse die volledig achter de verdraagzaamheidsconcerten tegen het Vlaams Belang staat:
""ne fascist kunde vergelijken met een gewond gevaarlijk dier,
dat kunde niet meer temmen, dat ziede toch van hier,
want het lijdt onder zijn angsten en frustraties van het zijn
en moet ge met een nekschot gewoon verlossen van de pijn"
Zo gaat het hier nu aan toe, beste Hertog. U herinnert zich vast nog de beelden van Pim met kogels door de kop. We zijn goed op weg om dat ook hier te zien.

Het klimaat bepaalt de kiezer.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 juli 2006, 06:35   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Knuppel,

De voornaamste reden dat ik afhaakte is dat de N-VA, Samen met de CD&V, een van de meest autoritaire partijen is die dit land rijk is. Dat weet ik sinds de partij op haar congres duidelijk liet verstaan flagrant tegen de invoering van referenda te zijn.

Een partij die mij zonder schroom politiek medezeggingschap ontzegt en me degradeert tot een stemmachine zonder enige échte inspraak laat ik even schroomloos vallen. Punt.

Het underdogeffect doet de rest.
Ik heb een deel van mijn leven gewijd aan de opvang van verstoten huisdieren. VB-ers worden als honden behandeld. Ik neem het dus voor hen op. Er zijn fijne, intelligente en ontwikkelde mensen bij, en hun gelijk is niet minder dan dit van een ander.

Er wordt een aardig stukske overdreven in het demoniseren van het VB, en dit NIET omdat die partij racistisch zou zijn maar omdat ze Belgique wil opdoeken. Het bewijs dat de onafhankelijkheidswil de werkelijke oorzaak is van het CS leverden Miet Smet en Yves Leterme overduidelijk na 13 juni. Maar ook op dit forum kan je vaststellen dat het dit is wat de meeste tegenstanders dwarszit.

Als jij denkt dat er enkel' racisten' zitten bij het VB dan dwaal je. Ze zitten in ALLE partijen maar hen wordt geen strobreed in de weg gelegd omdat het geen separatisten zijn.
De twee enigste mensen uit mijn leefwereld die ik ooit vol afkeer 'zwarte aap' heb horen roepen zijn een (vrouwelijke) CD&V- en een VLD-stemmer. Moeten die ook geïndentificeerd en uit hun partij gekieperd worden? En wie gaat dat bepalen?

ALLE partijen zijn bemand met ex.VU-ers. Mochten zij voor het VB gekozen hebben, zij zouden allang, stuk voor stuk, als racisten en fascisten gebrandmerkt zijn.
D�*t is voor hen, maar ook voor de N-VA, dé hoofdreden om NIET voor het VB te kiezen en het SC in stand te helpen houden. Ze wéten dat het onmiddellijk een einde zou maken aan hun politieke carriere mochten ze het cs op een of andere manier doorbreken.
Ik noem dat een zoveelste pervers gevolg van het CS.

Ik werd eveneens, van de éne dag op de andere, een racist en fascist genoemd toen ik VB ging stemmen. Niet omdat ik het bén, maar omdat de democratische opkomstdwang waar ik mij aan onderwerp, en die ik gebruik om een 'foute' keuze te maken, niet ongestraft mag blijven.
Wat mijn ogen zien mag mijn mond niet langer zeggen sinds ik niet meer N-VA, maar VB stem.

Dat ik met 'racisten en ander onverdraagzaam gespuis' geassociëerd word is dus niet mijn keuze maar die van degenen die mij daarmee wensen en willen associëren.
Reden temeer voor mij om dwars te liggen bij zoveel hypocrisie.

Denk daar maar eens over na.
Oud 8 juli 2006, 07:57   #75
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik besluit met een gedicht van Kaatd, een linkse die volledig achter de verdraagzaamheidsconcerten tegen het Vlaams Belang staat:
""ne fascist kunde vergelijken met een gewond gevaarlijk dier,
dat kunde niet meer temmen, dat ziede toch van hier,
want het lijdt onder zijn angsten en frustraties van het zijn
en moet ge met een nekschot gewoon verlossen van de pijn"
Zo gaat het hier nu aan toe, beste Hertog. U herinnert zich vast nog de beelden van Pim met kogels door de kop. We zijn goed op weg om dat ook hier te zien.

Het klimaat bepaalt de kiezer.
Jouw krampachtige pogingen om een gedicht van Kaatd over de Falangisten te koppelen aan de moord op Fortuyn zijn gewoonweg zielig.

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=22
Oud 8 juli 2006, 08:00   #76
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Knuppel,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vergeet al die mensen die, net als ik, op het VB stemmen omdat het in de eerste plaats een Vlaams-nationalistische partij is.

Zoals in elke andere partij moet je er de rest bijnemen.
Verder commentaar is overbodig, me dunkt.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 juli 2006 om 08:00.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 08:01   #77
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Verder commentaar is overbodig, me dunkt.
Scherp!
Oud 8 juli 2006, 08:21   #78
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Media aandacht.

Ik vind trouwens dat je met je gedoe over domme mensen aanzet tot haat. Ik denk dat je hoopt op een pim fortuyn scenario.
eerst was er groei, dan media-aandacht. trouwens, klaagt het vb niet altijd over "doodgezwegen worden"? en nu ga jij doodleuk zeggen dat de media hen grootgemaakt hebben? je doet maar, maar ik denk er alweer het mijne van...
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 08:23   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Het zijn gewoon burgers die het huidig beleid willen afstraffen door op het VB te stemmen, niet persé om het VB aan de macht te hebben.
Er zijn alternatieven hee.
Blanco of ongeldig, LSP, BuB, NU,.................. om het even wat.
Oud 8 juli 2006, 08:35   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Jouw krampachtige pogingen om een gedicht van Kaatd over de Falangisten te koppelen aan de moord op Fortuyn zijn gewoonweg zielig.

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=22
Dat gedicht hoeft nergens aan gekoppeld te worden om de dodelijk haat eruit te filteren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be