![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wie zijn die Vlamingen die willen dan Franstalige toeristen ondeling Nederlands spreken?? Bestaan die? NATUURLIJK zijn Franstalige (net zoals de vele Duitse, Nederlandse, Engelse,... toeristen) welkom aan de kust (en overal in Vlaanderen) NATUURLIJK mogen die toeristen onderling hun eigen taal spreken Dat je dit al durft te vragen, Everytime, zegt veel over uw compleet misvormd beeld van de Vlamingen, helemaal gebrainwashed door de anti-Vlaamse Franstalige pers. Triest! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Tuurlijk zijn ze welkom , ze mogen zelfs een Huis Kopen In Amsterdam
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() Effe off topic, heeft eigenlijk al eene "le retour de la momie III" gezien, in die cinema?
Maar nu terug ontopic... Zeker zijn Franstaligen welkome in Vlanderland, je vind dan ook een hoop daar... Laatst gewijzigd door restons courtois : 25 juni 2006 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U wil het toerisme in Vlaanderen met andere woorden voorbehouden voor Vlamingen en Nederlanders, en het zo in de afgrond storten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk maar aan de Brusselse ziekenhuizen waar Vlamingen verplicht worden om Frans te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Begrijpend lezen is ook niet uw sterkste kant zeker?8)
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dank u, u bevestigt mijn mening nog maar eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Dat is wel erg kort door de bocht... Er is een essentieel verschil tussen een buslading Franstalige bejaarden die Antwerpen of Brugge bezoekt, er in het Frans rondgeleid wordt en na afloop een crêpe gaat eten in één of ander koffiehuis aan de ene kant, en de rijke Brusselaar die zich een optrekje in (of buiten) de Rand koopt en het verder vertikt om zich ook maar enigszins aan te passen aan de bestaande taalwetgeving. Dát is verfransing, niet die brave oudjes...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister
|
![]() Je wilt het niet begrijpen, dus dan begrijp ik niet waarom je deze draad geopent hebt.
Verfransing is de onwil van de franstalige inwoners van Vlaanderen de bestuurstaal te accepteren. Wat ze thuis praten of wat toeristen praten is een ander paar mouwen. De BESTUURSTAAL, DE BESTUURSTAAL. Franstaligen wilden het federalisme, uit schrik voor l'etat belgo-flamand, maar steigeren al als ze zien dat er in Vlaanderen enkel Nederlands geproken wordt. Franstaligen (natuurlijk niet alle) gaan ergens wonen, en nemen het voor van zelfsprekend dat dan de gemeente/stad hun op hun franskiljone wensen bedient en dat is verfransing. En de Vlaamse politici zijn nog zo dom ook om daar aan toe te geven. Al te graag zou ik zien wat je zou zeggen mochten al die Nederlandstaligen in de Ardennen hetzelfde gaan doen, maar ja daar worden ze met alle middelen weggejaagd door de gemeenten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() Op 1000 Zonnen en Garnalen hoorde ik ze spreken over de Vlaamse kust. En aan de Ourte ergens hadden de Walen 400m eigen strand gemaakt.
De vlaamse kust bestaat niet, het is de Belgische kust. Net die termen te gebruiken krijge ze het gevoel niet welkom te zijn. Dat de Belgische kust nu in de provincie W- Vlaanderen ligt wil nie zeggen dat het een vlaamse kust is. Tmoe verdikkie eens gedaan zijn met da separatisme ![]() Laatst gewijzigd door stropkeuh : 8 juli 2006 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toerisme is een Vlaamse bevoegdheid en wordt bijgevolg gesubsidieerd door de Vlaamse overheid. Daarom is het dus niet meer dan logisch dat toeristische folders spreken over de "Vlaamse kust." Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. ![]() Trouwens, wat is er mis met de benaming an sich? Ontkent u misschien het feit dat de kust van dit land integraal in Vlaanderen ligt? Volgens uw redenering zou ik niet over de kust van Oostende mogen spreken, omdat Brussel toevallig geen kust heeft. Typisch Belgisch, zou ik zo zeggen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |