Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2006, 22:41   #401
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En dat er zoveel Arabische dialecten in de bak te horen zouden zijn : daarvan zou ik toch wel eens concrete cijfers willen zien. U beschikt daaromtrent ongetwijfeld over betrouwbare bronnen, dus aarzel niet mij deze cijfers - met bronvermelding als het even kan - door te spelen. Dank u.
ga er gewoon eens op bezoek jong.Dan zie je dat zelf wel...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 22:45   #402
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht

Praha , Superpsychiater, Wijze Man...een gepaste vriend voor Meester Weetal, hand in hand, samen door het moslimland
U speelt het eigenlijk het liefst heel erg persoonlijk en rancuneus, hé ?

Ik meen begrepen te hebben dat u enkele jaartjes ouder bent dan ik zelf.

U zou mij dus eigenlijk, op grond van uw wijsheid die met de jaren komt en iets meer ervaring, moeten kunnen helpen bij het zoeken van mijn weg in deze soms wel moeilijke wereld.

Ik zal u eens iets leuks vertellen, waardoor u ongetwijfeld weer opgelucht zal kunnen ademhalen :

DOE GEEN MOEITE, LAAT MAAR ZITTEN !!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 22:47   #403
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ga er gewoon eens op bezoek jong.Dan zie je dat zelf wel...
Neen, ik wil concrete cijfers, met bronvermelding.
Oud 10 juli 2006, 22:52   #404
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geloof het of niet, maar die mottige photo van jou hangt al een tijdje aan mijn garagepoort, naast het bord "opgepast voor de honden".Onder jouw photo staat "ik bijt ook". Nu weet ik natuurlijk niet of het een échte photo van jou is, maar da's niet erg.
Da's dan wel weer grappig.

Zelfs al geloof ik er geen snars van.
Oud 10 juli 2006, 22:56   #405
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Bon, tegen beter weten in toch nog eens proberen :

beste carlgustaaf, die paar honderd - of zelfs een paar tienduizend als u er op staat - al of niet gemaskerde hoofdafsnijders zijn een kleine fractie (nog geen één procent) van één procent van het totaal aantal moslims op deze planeet, en IK beschouw ze in elk geval niet als 'representatief' voor de anderen.

Het klopt dat de 'gangster'-cultuur erg in is bij jongeren (zowel van arabische als niet-arabische afkomst), en dat is een serieus probleem, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, maar verwar die jonge dwazen a.u.b. niet met 'de hoofdafsnijders' : deze laatsten zijn van een andere orde, en van een ander kaliber.

In plaats van uw negatieve energie heel diffuus - en dus heel inefficiënt - te richten op een hersenspinsel (�*lle moslims zijn si, �*lle moslims zijn la), zou u beter meehelpen aan het doelbewust en gericht bestrijden van de èchte vijand.

Waarom gaat u niet - desnoods als vrijwilliger - werken voor de afdeling terrorisme-bestrijding van de Staatsveiligheid ?

Daar zult u (hopelijk heel snel) wel leren dat clichés en vooroordelen weinig bruikbare wapens zijn in deze strijd, integendeel zelfs.
als die "jonge dwazen" na hun zoveelste "kleine" misdaad eindelijk in de bak belanden, worden ze plots allen héél vroom.Daar waar ze buiten paften en snuifden tegen de sterren op, richtten ze zich nu tot hun god.Gevangenen van een "ander kaliber" wijzen hen daarbij de weg.Deze laatsten hebben daar veel invloed en kunnen bescherming en bijstand verlenen aan de "jonge dwazen" en dat is in de bak geen luxe.Vandaar word hen de weg gewezen naar trainingskampen in het buitenland.Onderschat dit verschijnsel maar niet. Stel je gewoon voor hoe opwindend het wel niet lijken kan voor een "jongere", volop in rebellering tegen een maatschappij die hij veracht, om in zo een wereldwijd verspreide organisatie terecht te komen, en met mensen om te gaan die daar reeds bewezen hebben dat ze hun mannetje kunnen staan...
Oud 10 juli 2006, 23:06   #406
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als die "jonge dwazen" na hun zoveelste "kleine" misdaad eindelijk in de bak belanden, worden ze plots allen héél vroom.Daar waar ze buiten paften en snuifden tegen de sterren op, richtten ze zich nu tot hun god.Gevangenen van een "ander kaliber" wijzen hen daarbij de weg.Deze laatsten hebben daar veel invloed en kunnen bescherming en bijstand verlenen aan de "jonge dwazen" en dat is in de bak geen luxe.Vandaar word hen de weg gewezen naar trainingskampen in het buitenland.Onderschat dit verschijnsel maar niet. Stel je gewoon voor hoe opwindend het wel niet lijken kan voor een "jongere", volop in rebellering tegen een maatschappij die hij veracht, om in zo een wereldwijd verspreide organisatie terecht te komen, en met mensen om te gaan die daar reeds bewezen hebben dat ze hun mannetje kunnen staan...
Nog een reden te meer om die 'jonge dwazen' op een andere manier aan te pakken, en ze zo lang mogelijk uit de gevangenis weg te houden, zou ik dan zeggen.

Hoewel, als die jonge dwazen dan toch in trainingskampen IN HET BUITENLAND terecht komen, is dat voor u wellicht toch al een probleem minder, of zie ik het verkeerd ?
Oud 10 juli 2006, 23:06   #407
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
U speelt het eigenlijk het liefst heel erg persoonlijk en rancuneus, hé ?

Ik meen begrepen te hebben dat u enkele jaartjes ouder bent dan ik zelf.

U zou mij dus eigenlijk, op grond van uw wijsheid die met de jaren komt en iets meer ervaring, moeten kunnen helpen bij het zoeken van mijn weg in deze soms wel moeilijke wereld.

Ik zal u eens iets leuks vertellen, waardoor u ongetwijfeld weer opgelucht zal kunnen ademhalen :

DOE GEEN MOEITE, LAAT MAAR ZITTEN !!!
ik weet niet hoe oud jij bent...je lijkt me eigenlijk wel zo een ouwe zeveraar, die enorm veel moeite doet om modern, en progressief over te komen, ...zonder daar in te lukken. Maar mijn leeftijd is geen geheim: 46 .
wat je grapje betreft, blijkbaar hebben we niet hetzelfde gevoel voor humor...
Oud 10 juli 2006, 23:10   #408
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een reden te meer om die 'jonge dwazen' op een andere manier aan te pakken, en ze zo lang mogelijk uit de gevangenis weg te houden, zou ik dan zeggen.

Hoewel, als die jonge dwazen dan toch in trainingskampen IN HET BUITENLAND terecht komen, is dat voor u wellicht toch al een probleem minder, of zie ik het verkeerd ?
natuurlijk zie je het verkeerd.Ze gaan in het buitenland trainen, om hier, of in een ander land van ons kamp last te gaan verkopen....Hen anders aanpakken...ik heb wel een ideetje, maar dat ga jij weer afkeuren.
Oud 10 juli 2006, 23:12   #409
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

blijkbaar hebben we niet hetzelfde gevoel voor humor...
Zo ziet het er wel naar uit.
Oud 10 juli 2006, 23:14   #410
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik heb wel een ideetje, maar dat ga jij weer afkeuren.
Laat maar komen.
Oud 10 juli 2006, 23:15   #411
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik wil concrete cijfers, met bronvermelding.
dat kan ik u niet geven.Mischien kan je dat wel ergens vinden, maar ik zou niet weten waar.Krijg het gewoon voor mekaar om in het gevang binnen te kunnen. Als je zelf geen misdaden wil begaan, word aalmoezenier ofzo, dat zie ik wel zitten voor jou. Of word lid van één van die organisaties die gevangenen helpen.Of word cipier...dat lijkt wel wat op schoolmeester heb ik altijd gevonden
Oud 10 juli 2006, 23:38   #412
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

U heeft geen concrete cijfers,

en u zou zelfs niet weten waar ze te vinden,

maar toch komt u hier met grote stelligheid beweren dat 80 % van de gevangenisbevolking allochtonen zijn,

en dan gaat u nog een beetje verder en scheert u in één ruk door �*lle allochtonen over een zelfde kam,

en wie kritiek heeft op die toch wel bedenkelijke praktijk mag zich aan een pak scheldwoorden en gemene persoonlijke opmerkingen verwachten,

enzovoort ...

Tsja.

Laatst gewijzigd door djimi : 10 juli 2006 om 23:38.
Oud 10 juli 2006, 23:40   #413
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat maar komen.
de Turken namen de kinderen van overwonnen volkeren van hun ouders af(devsjirme)., en gaven die een islamietische opvoeding Daarna gingen ze naar het leger, waar er elite- regimenten van gemaakt werden ( de Janitsaren).Dat waren de stoottroepen van het Turkse leger. Ik dacht aan iets in die aard...ge merkt dat ik niet in blok alles wat van de moslims komt afkeur...
Mijn idee is die jongeren van in hun vroege jeugd in pensionnaten te zetten, waar ze door westerse meesters opgevoed worden , naar onze waarden , en zonder de verderfelijke invloed van hun oorspronkelijke omgeving te moeten ondergaan.Op hun 18 de worden ze overgeplaatst naar het leger.Een speciaal Vreemdelingen Legioen, uiteraard onder leiding van bekwame Europese officieren, waar ze verder opleiding krijgen , om uiteindelijk als commando's ingezet te worden daar waar de belangen van Europa verdedigt moeten worden. Hun huidskleur kan een + element zijn voor commando's die achter de linies gedropt worden, of voor geheimagenten...En natuurlijk, het oude principe van de stok en de wortel getrouw, goede diensten moeten goed beloond worden, en slechte zwaar gestraft...
Oud 10 juli 2006, 23:41   #414
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allemaal nogal vermoeiend , dat onsamenhangend gelul...
ach ... nu begrijp ik pas waarom die arme Duym niet verder kon... die was reeds pompaf na de eerste vraagstelling
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 23:45   #415
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de Turken namen de kinderen van overwonnen volkeren van hun ouders af(devsjirme)., en gaven die een islamietische opvoeding Daarna gingen ze naar het leger, waar er elite- regimenten van gemaakt werden ( de Janitsaren).Dat waren de stoottroepen van het Turkse leger. Ik dacht aan iets in die aard...ge merkt dat ik niet in blok alles wat van de moslims komt afkeur...
Mijn idee is die jongeren van in hun vroege jeugd in pensionnaten te zetten, waar ze door westerse meesters opgevoed worden , naar onze waarden , en zonder de verderfelijke invloed van hun oorspronkelijke omgeving te moeten ondergaan.Op hun 18 de worden ze overgeplaatst naar het leger.Een speciaal Vreemdelingen Legioen, uiteraard onder leiding van bekwame Europese officieren, waar ze verder opleiding krijgen , om uiteindelijk als commando's ingezet te worden daar waar de belangen van Europa verdedigt moeten worden. Hun huidskleur kan een + element zijn voor commando's die achter de linies gedropt worden, of voor geheimagenten...En natuurlijk, het oude principe van de stok en de wortel getrouw, goede diensten moeten goed beloond worden, en slechte zwaar gestraft...
U kunt nog altijd in de politiek stappen, het is nooit te laat.
Oud 10 juli 2006, 23:45   #416
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praha , Superpsychiater, Wijze Man...een gepaste vriend voor Meester Weetal, hand in hand, samen door het moslimland
Jullie beiden s'nachts , in een donkere straat tegenkomen, dat is pas angstaanjagend. Nog liever een bende door speed opgefokte Marokkaanse kickboxers, op schok voor een gezellig avondje "ongelovige honden-bashing"...
het verbaast me dat ge het nu reeds zelf beaamt ipv na 20 post rond de pot te draaien
we zullen het maar op de vermoeidheid afschuiven
Oud 11 juli 2006, 00:00   #417
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

alléé carlgustaaf.... 46 ppffff
het wordt dus erger met de jaren ?
Oud 11 juli 2006, 00:20   #418
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie begint er hier over gaskamers te zwammen? Ik niet in elk geval.Ik begin het wel beu te worden dat dwazen te pas en te onpas de nazi-praktijken erbij slepen.Uw schatjes, de moslims, staan daar véél dichter bij dan ik. Wat verdraagzaamheid betreft, hebben de Islamieten niks te leren van Nazis.Twee handen op één buik...
Van de nazis leerden ze niet, of hoorde jij van arabische vernietigingskampen met gaskamers?
Van de USA daarentegen leerden ze véél (helaas juist niet het goede...)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 00:22   #419
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft geen concrete cijfers,

en u zou zelfs niet weten waar ze te vinden,

maar toch komt u hier met grote stelligheid beweren dat 80 % van de gevangenisbevolking allochtonen zijn,

en dan gaat u nog een beetje verder en scheert u in één ruk door �*lle allochtonen over een zelfde kam,

en wie kritiek heeft op die toch wel bedenkelijke praktijk mag zich aan een pak scheldwoorden en gemene persoonlijke opmerkingen verwachten,

enzovoort ...scheldwoorden, geen haar op mijn hoofd dat daaraan denkt...
Ik zeg het u nu nog eens, ga eens een gevang binnen en trek uw ogen ( en oren) open.Dan hebt ge geen cijfers meer nodig.En ik zou eveneens kunnen zeggen dat dat geldig is voor alle gevangenissen van west-europa.Een enorm percentage van mensen van arabische afkomst...
Nu ben ik speciaal voor u , cijfermens, eens wat gaan googelen op "statistieken allochtone gevangenen België", en kreeg daar bevestiging van mijn beweringen uit onverwachte hoek: op het "KifKif .Forum" geeft men toe dat ongeveer 40 % van de gevangenen buitenlanders zijn.Als zelfs deze jongens dat toegeven, zal het in werkelijkheid wel nog wat erger zijn Op "DEEKODIVER.Skynetblogs" vertelt Laurette Onkelinx dat ongeveer de helft van de gevangenen in België buitenlanders zijn= 4.036 op 9000, op 10 april 2005...
Loer zelf maar eens, ge vind beslist nog meer fraais.Maar ik wist dat al hoor...

Tsja.
Oud 11 juli 2006, 00:27   #420
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Van de nazis leerden ze niet, of hoorde jij van arabische vernietigingskampen met gaskamers?
Van de USA daarentegen leerden ze véél (helaas juist niet het goede...)
ik denk dat de Amerikanen ook veel slechte dingen van de arabieren geleerd hebben...dat komt er van, met die multikul, inplaats van elkaars kwaliteiten over te nemen, leert men eerst en vooral alle slechte kanten van de ander...slecht voorbeeld
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be