![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga af en toe eens eten in een fast food met mijn kinderen, wanneer het mijn keuze is. En dat gebeurt gemiddeld eens om de twee-drie weken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat je de kracht van reclame-invloeden onderschat. Jengelende kinderen is een veel te simpel voorbeeld hier van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Daar heb je maar gedeeltelijk gelijk in, voor zover het echt een keuze is. Er worden gigantische bedragen uitgegeven aan reclame. Als er evenveel geld kon worden uitgegeven aan voorlichting van de consument en aan waarschuwingen voor de gevolgen van te veel junkfood eten, en dit op dezelfde manier als men reclame bedrijft, dan pas kan er van een keuze worden gesproken. Vele mensen worden al te zeer beïnvloed door de reclame om van een echte keuze te kunnen spreken.
![]() |
#44 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Eens om de twee-drie weken vind ik nog te veel.
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is er nu misleidend aan de reclame van Quick? Ze stellen het toch niet voor als een haute-cuisine-ervaring ofzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat moest ook nog! Ze vertellen er niet bij wat voor afval er allemaal in hunproducten wordt verwerkt, waar het vandaan komt enz.
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Krijgt u in een restaurant ook een ingredientenlijst tezamen met waar elk van hen vandaan komt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de weinige mensen die zich niet laten vangen aan reclame, is er dan de tussenstap van de kinderen. Die kunnen ze nog des te gemakkelijker die zoet-zout-vette dingen aansmeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet perfect wat er in de producten van Quick zit. Ik heb er namelijk nog gewerkt. De verhalen over afval ed zijn zéér sterk overdreven. Ik weet zeker dat je meer gevaar loopt bij de meeneemchinees... Quick is zowat de meest gecontroleerde keten van het land en ze hanteren dan ook zéér strenge kwaliteitsnormen (ook ivm met bewaring ed) die dagelijks gecontroleerd worden.
Laatst gewijzigd door Djiezes : 12 juli 2006 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Partijlid
|
![]() Telkens ik in het buitenland ben, kan ik het niet laten eens binnen te springen bij burger king voor een whopper. Ik ben opzich geen fan van fast food, maar voor een whopper maak ik wel een uitzondering
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Quick of MacDo zitten niet te wachten op een schandaaltje. Het hele proces is hygienisch tot en met en sinds kort kunnen ze veggies ook garanderen dat de veggie burger geen greintje dierlijk vet bevat (daarvoor hadden ze een schandaaltje toen bleek dat er toch een component was die dierlijk vet bevatte en daar hebben ze razendsnel op gereageerd. Je kon dat schandaaltje lezen in elke krant, op elke blog en ook horen en zien op elk tv nieuws. Spreek van controle). Zelfs op mijn werk (waar de kantine niet echt veel soeps is) vertrekken dagelijks proefmonsters van de sauzen, het vlees, etc.. terug naar het hoofdbedrijf voor controle. Zeggen dat je bij Macdo of Quick rat of straatkat eet is zever. Je krijgt er zelfs geen ingewandenvlees, wat je wel met plezier bestelt in je lokale frituur. Nee, als je echt met wantrouwen wil handelen tegenover fastfood, dan moet je kijken in de kleine frituur of kebab in je buurt. Velen doen wel hun best om alles in orde te hebben, maar uit testen blijkt dat zij meestal falen. Zeker in grote steden zou ik de kebab maar afraden. De frituur is iets makkelijker... als je frieten lijken op en zich gedragen als bruingebrand rubber dan zijn ze gebakken in frietvet dat veeeeeeeel te oud is. Kankerverwekkend en ook heel slecht te verteren. Zulke frietjes krijg ik niet in een quick of macdo... die zijn knapperig en stevig. Ik geef hier geen fastfood advies mee. Ik heb een lokale frituur waarvan ik weet en ook merk dat ze dagelijks hun vet verversen. Het resultaat is ernaar. Macdo en quick zullen wel wat foutjes hebben, maar hygiene en slechte productieprocessen horen daar niet bij. Calorierijk produceren dan weer wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vind het vieze vuiligheid. Ga daar enkel binnen op verzoek, en dan nog.
Waarom die minderwaardige Amerikaanse brol binnenhalen als we enerzijds een zeer goeie keuken hebben (en bijhorende restaurants) en anderzijds veel beter fritkoten hebben. Kan er bij mij niet in. Straks gaan we nog amerikaanse auto's beginnen invoeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() sorry ik ken burger king niet.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Neen, maar de restaurants waar ik kom maken geen reklame voor kant-en-klaar-produkten, hooguit wordt er in een plaatselijk reklameblad met de feestdagen een menu aangeprezen. Fastfoodketens daarentegen maken wel degelijk reklame van hun diverse produkten, zelfs met getrukeerde foto's erbij.
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 juli 2006 om 14:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Als je het helemaal juist wil zeggen: DaimlerChrysler is het resultaat van een fusie en niet van een overname.(Alhoewel sommige kwatongen beweren dat dat vooral een schoonheidsoperatie was om de Amerikanen niet te beledigen).
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall (Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt) Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 13 juli 2006 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |