Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2006, 07:13   #701
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Dit is een "iets" officieler standpunt vanwege christenen :

Friday July 14, 7:36 PM

Vatican condemns Israel for attacks on Lebanon

VATICAN CITY (Reuters) - The Vatican on Friday strongly deplored Israel's strikes on Lebanon, saying they were "an attack" on a sovereign and free nation.

Vatican Secretary of State Cardinal Angelo Sodano said Pope Benedict and his aides were very worried that the developments in the Middle East risked degenerating into "a conflict with international repercussions."
"In particular, the Holy See deplores right now the attack on Lebanon, a free and sovereign nation, and assures its closeness to these people who already have suffered so much to defend their independence," he told Vatican Radio.
Israel struck Beirut airport again on Friday and bombed Lebanese roads, power supplies and communication networks in a widening campaign after Hizbollah guerrillas seized two Israeli soldiers and killed eight.
Sodano said the Vatican condemned both "terroristic attacks" and military reprisals.
Hizbollah, which wants to trade its captives for prisoners held in Israel, has showered rockets across the frontier in its fiercest bombardment since 1996 when Israel launched a 17-day blitz against southern Lebanon and Hizbollah. .But Sodano reserved his harshest words for Israel. "The right of defence on the part of a state does not exempt it from its responsibility to respect international law, particularly regarding the safeguarding of civilian populations," he said.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 07:34   #702
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Wat heeft dat nu weer met elkaar te maken? Israël heeft het recht zichzelf te verdedigen tegen dat terroristisch gespuis. Dat er bij zulke acties steevast burgerslachtoffers vallen bewijst dat de extremisten burgers als schild gebruiken om dan de gebruikelijke slachtoffertactiek aan te wenden en Israël te beschuldigen van oorlogsmisdaden. Ten tijde van Abbas had men nog de hoop dat hij de terreurgroepen zou ontmantelen en ze proberen herintegreren in de samenleving, maar notabene de eigen Palestijnse autoriteit bestaat uit terroristen. Waarom denk je dat het zo oorverdovend stil blijft aan Europese een aan de V.S-zijde. Denk je nu echt dat ze geneigd zijn een regering van moordenaars en terroristen te steunen? Ik zeg u: rook ze uit, dood of levend en nadien trekt Israël zich best terug uit Gaza en de Westbank.
Israël heeft net zoveel fouten en misbruiken gemaakt als de terroristen die ze bestrijden en in mijn ogen is israël even terroristisch bezig als de palestijnen. Ze zijn mekander waard als het aankomt op barbaarsheid, brutale en laffe moordpartijen.
Een bommengordel of een raket uit een helicopter, ik zie er niet veel verschil in inzake lafheid en achterlijkheid.

Dit conflict zal nog een heel tijdje blijven aanslepen en het bewijst enkel nog maar eens de achterlijkheid om bepaalde religies te blijven vereren.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 07:35   #703
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 08:22   #704
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik denk dat het regime in Syrië (en mss ook andere, in het MO) slechts kan overleven dank zij de 'Zionistische' vijand.
De regisseurs vd ontvoering vd Israëlische soldaten door Hesbolla , zitten in Damascus.
Denk ook aan de heibel ivm de Deense cartoons: de eerste westerse consulaten die in de fik gestoken werden lagen in Libanon.
Assad speelt zijn politieke spel op de kap van Libanezen en Palestijnen.
De Israëlische acties zijn uiteindelijk defensief.
Zij dienen wel proportioneel te gebeuren , want de Europese media staan niet echt aan de kant vh Israëlische volk en zullen elk foutje, elke vergissing uitvergroten.
Want u noemt de gevangenneming van ministers, het platbombarderen van ministeries, televisiestations, bruggen en vliegvelden, electriciteitscentrales, een muur bouwen, het belegeren van de Gaza, het doden van talrijke onschuldige burgers een foutje dat uitvergroot kan worden ? U hebt wel veel nodig .........

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 juli 2006 om 08:23.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 08:40   #705
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=PollyCorrect;1822702]
Citaat:
Hebben ze veel keuze? Soldaten die ontvoerd worden, dat zijn jongens van 18-19 jaar. Moeten ze maar zeggen van "Oh too bad and Life Goes On"?
Soldaten die ontvoerd worden in oorlogstijd zijn dat geen gevangenen in plaats van gegijzelden en dan moet de conventie van Geneve gevolgd worden. De soldaat moet goed behandeld worden, dat is een feit.

Citaat:
Nee, dat k�*n niet. Dan geeft het hele leger er de brui aan. En het leger, dat heeft Israël nodig om dagelijks te overleven.

Er zijn nu al wel

Ik begrijp ten volste dat Israël voor haar leger kiest, en haar burgers.

Leuk is het niet. Er is weinig leuks aan wat er vandaag gebeurt.

Complottheoriën interesseren me ook niet, want links (en ultra extreem rechts) zegt: Het is een complot van Israël en de USA om een aanval tegen Iran uit te lokken.
Het zou kunnen kloppen. Met Hezbollah en Hamas valt niet te praten zeggen ze en Iran staat op het punt nucleaire wapens te ontwikkelen. In hun taal is dat dan misschien ATTACK , OPERATION FREE WORLD ....... WE WANT PEACE !

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 juli 2006 om 08:56.
Oud 17 juli 2006, 08:49   #706
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Israël heeft net zoveel fouten en misbruiken gemaakt als de terroristen die ze bestrijden en in mijn ogen is israël even terroristisch bezig als de palestijnen. Ze zijn mekander waard als het aankomt op barbaarsheid, brutale en laffe moordpartijen.
Een bommengordel of een raket uit een helicopter, ik zie er niet veel verschil in inzake lafheid en achterlijkheid.

Dit conflict zal nog een heel tijdje blijven aanslepen en het bewijst enkel nog maar eens de achterlijkheid om bepaalde religies te blijven vereren.
Waarschijnlijk is God ook kwaad dat men zijn naam misbruikt voor alle soorten aardse doeleinden.....
Oud 17 juli 2006, 08:52   #707
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Weet u werkelijk absoluut NIETS af van de geschiedenis van dit conflict? De UNIFIL-troepen zaten er al jaren voor de Israeli's Libanon in de jaren 80 binnenvielen! De Israelische inval kwam er juist omdat de VN niets deden! Dat de VN Israel uit Libanon zou verdreven hebben is gewoon lachwekkend.
Vanop de VN-website:
Citaat:
Als reactie op een Palestijnse aanval op 11 maart 1978 op een bus in de nabijheid van Tel Aviv, waarbij meer dan 35 mensen om het leven kwamen, lanceerde Israël enkele dagen later een grootscheepse aanval over land tegen Palestijnse posities in Libanon. Bij deze 'Operatie Litani' bezette Israël een groot deel van Zuid-Libanon en kwamen ongeveer duizend Libanese burgers om het leven. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties riep bij resolutie nr. 425 Israël op zich terug te trekken en bracht vervolgens de United Nations Interim Force in Lebanon (UNIFIL) tot stand om de vrede in het gebied te handhaven.
Citaat:
U maakt zichzelf volslagen belachelijk.
Waren de argumenten weer op, ja?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 09:01   #708
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
de resultaten moeten afdrukken).

Mij maakt het niet uit, iemand die nu nog Israel verdedigt, is niet bepaald een grote mensenvriend en werkt duidelijk met 2 maten en gewichten.
Ik, ik, mijnheer ! Israël treedt in Libanon hard op, maar het is oorlog en oorlogen zijn wat ze zijn. Ik heb nog nooit gelezen dat een land in oorlog zich zou inhouden omdat de vijand zwakker is. Het is absurd om zoiets te verwachten en het wordt ook van geen ander land verwacht tenzij dat land Amùerika of Israël heet. Twee maten en twee gewichten? Laat me niet lachen.

Die raketaanvallen en die operaties tegen Israëlische stellingen warend idd oorlogsdaden. Libanon kan hier niet zeggen dat zij er niets mee te maken hebben. Indien een gewapende antifranse militie vanuit Belgisch grondgebied raketten zou beginnen afrvuren op Rijsel dan zou je niet lang moeten wachten om Franse jachtbommenwerpers in onze luchtruim te zien.

De schuldige is de Hezbollah en zijn meesters in Teheran. Of hoe noem je mensen die er vrijwillig voor kiezen om een agressieve en sterk bewapende buur te provoceren? Maar die verantwoordelijkheid daar wordt natuurlijk nooit bij stilgestaan. Dat brutale leiders in Teheran en Damascus een oorlog proberen te ontketenen daar kijkt niemand naar. Men weegt alleen de daden van Israël.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 09:05   #709
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik, ik, mijnheer ! Israël treedt in Libanon hard op, maar het is oorlog en oorlogen zijn wat ze zijn. Ik heb nog nooit gelezen dat een land in oorlog zich zou inhouden omdat de vijand zwakker is. .
Groot gelijk! Afschieten die ongewapende burgers!

PS: de auteur is niet verantwoordelijk voor het gebrek aan kennis van het begrip 'ironie' bij de mogelijke lezers. Dank u.
Oud 17 juli 2006, 09:18   #710
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Kaal;1822886]
Citaat:
Ik, ik, mijnheer ! Israël treedt in Libanon hard op, maar het is oorlog en oorlogen zijn wat ze zijn. Ik heb nog nooit gelezen dat een land in oorlog zich zou inhouden omdat de vijand zwakker is. Het is absurd om zoiets te verwachten en het wordt ook van geen ander land verwacht tenzij dat land Amùerika of Israël heet. Twee maten en twee gewichten? Laat me niet lachen.
De strijd is te ongelijk, dat stoort veel mensen vooral zij die van solidariteit houden......
Amerika het land met het grootste wapenarsenaal ter wereld verwijt het Midden-Oosten wapens te willen produceren. Twee maten en twee gewichten. Amerika wil heerschappij over wapens en over olie, dat is op z'n minst wat gulzig zijn.......
Oud 17 juli 2006, 09:21   #711
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hiermee zegt u dus dat het grondgebied van de staat Israel illegaal bezet gebied is. Proficiat, u bent volledig bekeerd tot de Hamas-Hizbollah-vissie die pleit voor de vernietiging van de staat Israel.
Samen met de VN. Israël houdt wel degelijk een aantal delen illegaal bezet: de Westbank en Oost-Jeruzalem (dat is zelfs illegaal geannexeerd). En hoewel Gaza zogezegd "ontruimd" is, zitten ze ook daar om de haverklap weer binnen. De Palestijnse authoriteit heeft nog nooit de kans gekregen om "soeverein" te zijn. En zij mogen zich niet verdedigen tegen illegale invallen, schendingen van mensenrechten, enzovoort.

Citaat:
Proficiat, u bent volledig bekeerd tot de Hamas-Hizbollah-vissie die pleit voor de vernietiging van de staat Israel.
Leer toch eens lezen. Ik pleit helemaal niet voor de vernietiging van de staat Israël! Wel voor een einde van de illegale bezetting van de Palestijnse gebieden en voor de oprichting van een onafhankelijke Palestijnse staat, die naast Israël moet bestaan. Nergens maar dan ook nergens heb ik ooit gezegd Hamas of Hezbollah te steunen, integendeel. Maar nuancering is een woord dat duidelijk niet in uw woordenboek staat.
Oud 17 juli 2006, 09:31   #712
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. De VN-resoluties verplichten de Libanese regering ertoe Hizbollah te ontwapenen en de controle over te nemen over Zuid-Libanon. De Libanese regering doet dit niet.
De Libanese regering is door de grote steun van de bevolking aan Hezbollah in Zuid-Libanon echt niet bij machte om dat zomaar te doen. En het Libanese leger is daar trouwens te zwak voor. Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat ze niet opnieuw in een burgeroorlog willen verzeilen? Het enige wat erop zit is onderhandelen en blijven onderhandelen. Op deze manier komt er echt geen oplossing, dat kan ik je op een briefje geven. Alleen maar onnodig leed en meer woede en haat aan beide kanten.

Citaat:
2. Hizbollah maakt deel uit van de Libanese regering.
Zoiets heet democratie. Is die dan alleen maar heilig in onze landen?
Oud 17 juli 2006, 09:33   #713
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wie moet ze dan arresteren?
Degene die ze nu "uitschakelen" of beter executeren zonder enige vorm van proces. Dat zijn zogezegd toch allemaal belangrijke leiders?

Laatst gewijzigd door Edina : 17 juli 2006 om 09:33.
Oud 17 juli 2006, 09:45   #714
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Onmachtig? laat me niet lachen. Een beetje dom misschien wel.
Als je het zo beschouwt: de vrouwen onderdrukt, de bevolking analfabeet, scholen neergehaald en moskeeën voor in de plaats, dat soort zaken.
Heb je het een beetje moeilijk om je moslimhaat te verbergen, schatje?
Oud 17 juli 2006, 09:47   #715
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ga maar eens proberen met zulke buren te overleven.
Ik weet niet of je ooit in Israel geweest bent, maar ik wel. Ook tijdens de 'intifada's'.
Ik heb daar veel menselijk lijden gezien, en armoede.
Het land gaat stuk aan defensie, maar helaas is dat nodig.
Israël kan het zich niet veroorloven om soldaten te laten kapen en gewoon doen alsof er niks aan de hand is. Israël heeft die soldaten nodig en moet daar iets voor terug doen.

Ik heb mensen gesproken die een tienerdochter verloren hadden bij een terreuraanslag in een discotheek... mensen die uit Argentinië gekomen waren om een nieuwe toekomst op te bouwen, en vele andere schrijnende ellende... Een wereldkampioen body building die zowel zus als verloofde verloor in een terreur aanslag, en zijn hele leven moest omgooien.
Ik ben daar ook al geweest, meer bepaald ten tijde van de eerste intifada en nota bene wanneer de eerste Golfoorlog dreigde uit te breken. En dan nog wel aan de grens met Libanon en Syrië. Leuk hoor, in de kibutz kon je lekker zwemmen met het geluid van de bombardementen in Libanon op de achtergrond. Ik heb ook veel armoede en mensenlijk lijden gezien, maar dan vooral in de bezette gebieden. Eerlijk is eerlijk. En voor alle duidelijkheid: ik betreur wel degelijk ook de Joodse slachtoffers van aanslagen! Maar draai of keer het hoe je wil: aan Palestijnse zijde is de dodentol veel en veel groter. Ook onder de burgers. En vrede zal je nooit gewapender hand verkrijgen. Iedereen met ook maar een greintje verstand beseft dat.

Laatst gewijzigd door Edina : 17 juli 2006 om 09:57.
Oud 17 juli 2006, 09:48   #716
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustius Bekijk bericht
Door een nieuwe ottomaanse rijk te stichten
Daarvoor moet ge bij Sultan Ke Nan I van Turan zijn. Hij is er heel druk mee bezig...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 09:58   #717
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De oplossing is volgens mij om Syrië en Iran kernwapens te geven zodat ze veilig zijn voor buitenlandse aggressies. Israel moet daarna gedwongen worden alle bezette gebieden terug te geven (ook Golan) in ruil voor vredesverdragen (zoals met Egypte). Daarna hebben de Arabieren geen enkele reden meer om Israel aan te vallen en zal het in het belang zijn van beide partijen om de handel aan te moedigen en het verleden te begraven. De Amerikanen en britten moeten zich ook terugtrekken uit Irak en het aan de Irakezen overlaten om een oplossing te vinden voor hun problemen. Daarna zullen de Arabische leiders geen zondebokken meer kunnen gebruiken voor hun eigen falen en zullen de fundamentalisten niet meer alles op Israel en de VS kunnen steken.
Gij zijt echt een utopist...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 10:25   #718
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Zoals de krant De Standaard deze keer juist opmerkte, heeft Israël de haven van Beiroet gebombardeerd net nu verschillende westerse ambassades zich klaarmaken om burgers per schip te evacueren...

Van de VN-Veiligheidsraad waarin de Amerikaanse regering alles mag blokkeren omdat het de Israëlische regering onvoorwaardelijk steunt, moet men echter niets verwachten. Israël mag gewoon doorgaan met zijn bombardementen. Niet alleen de Palestijnse en Libanese burgers maar alle burgers die Libanon willen ontvluchten, worden aldus het slachtoffer van een internationale politiek die door het strategische spel van de grootmachten wordt bepaald.

Israël valt haven Beiroet aan
23 doden bij nieuwe Israëlische luchtaanvallen in Libanon

Bij een Israëlische luchtaanval op de haven van Beiroet zijn maandagmorgen twee burgers om het leven gekomen. Vannacht kwamen 21 mensen om. Bij Libanese aanslagen in Israël raakten vier mensen gewond.

De haven van Beiroet werd gebombardeerd net nu verschillende westerse ambassades zich klaarmaken om burgers per schip te evacueren. Israël pleegde in de nacht van zondag op maandag ongeveer zestig aanvallen in Libanon, gericht op onder meer benzinestations en radarstationsvan het Libanese leger.

Libanon voerde maandagmorgen raketaanvallen uit op het noorden van Israël. In Galilea vielen vier gewonden. In de kuststad Akko zou een huis geraakt zijn, maar de inwoners waren naar verluidt tijdig weg. In Haifa, waar zondagavond nog acht mensen om het leven kwamen bij raketaanvallen, loeiden maandag opnieuw de alarmsirenes.

21 doden vannacht

Volgens de Libanese politie zijn tijdens nieuwe aanvallen van de Israëlische luchtmacht op de Libanese steden Tripoli en Baalbeck vijftien doden en 41 gewonden gevallen. Bij de dodelijke slachtoffers zijn zeven militairen.

De militaire slachtoffers vielen in Noord-Libanon, bij Abdé ten noorden van de havenstad Tripoli, toen hun basis onder vuur genomen werd door Israëlisch vuur.

Volgens de politie voerden de Israëlische straaljagers ook negen raids uit in minder dan een kwartier op de stad Baalbeck, een bastion van Hezbollah. Daarbij kwamen drie burgers om en raakten zes anderen gewond. De doelwitten waren twee benzinestations en verschillende Hezbollah-gebouwen.

Verder naar het zuiden, in het dorp Jalala, vonden twee burgers de dood en raakten twaalf anderen gewond. Drie burgers raakten ook gewond door een raket in een dorpje vlakbij Chtaura.

Zondagavond werden in het zuidwesten van Beiroet ook drie burgers gedood tijdens de luchtaanvallen op Chemin. Eén soldaat werd ook gedood op de luchthaven toen het tarmac onder vuur werd genomen.

In Zuid-Libanon raakten ook drie soldaten gewond tijdens luchtaanvallen in de buurt van Sidon en twee anderen raakten gewond door een raket in Tyr.

De Standaard, maandag 17 juli 2006 | Bron: BELGA/AG
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 10:30   #719
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Gevaarlijke mondiale evolutie: landen die zich geen kl***n meer aantrekken van internationale verdragen en afspraken en zo het leven van iedereen in gevaar brengen: Iran, N-Korea, de VS, Israël, ...

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 17 juli 2006 om 10:30.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 10:47   #720
Stein
Burger

Standaard

Jarenlang aanslagen tegen burgers op bussen, in treinen en café's, bomaanslagen op restaurants en markten... Israel heeft het recht zich te verdedigen. Het zal daar toch nooit ophouden.
Stein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be