![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
35 | 27,34% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
85 | 66,41% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
8 | 6,25% |
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de makers van de cartoons leven nog, niet?
![]() |
#822 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zoiets als met een trappist op een terras, dampend frietkot op de hoek, kermisje onder de kerktoren waar de kinderen zich gaan uitleven De gezapige zondagochtenddienst in de kerk gaan bijwonen en op de laatste rij de roddelende tantes, de gezette buurtbewoners, de snobs op de eerste rij om hun zondagse kleren te laten aanschouwen en hun godsvruchtheid te laten opmerken De bourgondische levensstijl met een hartaanval op 55 en een wegrottende lever op 60, veroorzaakt door "het goeie leven" De "Pastoor Munte" figuren die in al hun godsvrucht heel goed op de schaal letten als die de kerk rondgaat. Het vlaamse platteland, waar traditioneel de cvp de plak zwaait en een partijkaart je tot op de dag van vandaag iets oplevert. De buurtcafe's, waar je wordt buitengekeken als je van het naburige dorp afkomstig bent De sfeerbeelden, mooie en slechte kanten, je kan nog een tijdje doorgaan, maar veel mensen zullen wel een en ander herkennen. Was dit zo moeilijk ? nee he ... En nu komt de giller: is dit bedreigd door een paar inwijkelingen ? ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De moderne geloofsbeleving van beide godsdiensten verwerpen die letterlijke interpretering. Het wordt tijd dat je evolueerd naar de moderne tijden jong. Die paar achterlijke moslims en christenen die denken nog in de middeleeuwen te leven gaan zichzelf wel uitrangeren.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#824 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
in opdracht van de "o zo vrome ![]() niet meer, niet minder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
terug buiten zitten of verder zeuren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 |
Europees Commissaris
|
![]() Iedere cultuur heeft inderdaad nogal wat subculturen.
![]() |
![]() |
![]() |
#829 |
Europees Commissaris
|
![]() Niemand is gediend met beledigingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#830 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
tamelijk vrij beleid en een volk onderdrukt door religieuze leiders die protesten orchestreren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet me toch iets uitleggen. Ik woon momenteel in stad A. Ik ben hier niet graag: de sfeer is hier, vanuit mijn gevoel dan, ontzettend slecht te noemen. Niemand contact met elkaar, iedereen bereid om heel hard weg te lopen als er eens moet geholpen worden,.... niet echt mijn ding. 't zijn nochtans allemaal van die geboren en getogen vlamingen hier. Meer nog: de allochtonen die hier wonen, daar valt wél mee te babbelen, en die kijken niét naar de grond als je goeiedag zegt. Ik ga binnenkort verhuizen naar hol van pluto B. Daar is het leuker. Daar babbelen de mensen nog met elkaar. Helpen ze elkaar. Zijn de mensen in stad A niet typisch vlaams? Behoren ze niet tot de vlaamse cultuur? Zijn al die vlamingen, die in stad A wonen, slecht geïntegreerd? Welke maatstaf moeten de allochtonen nemen? Moeten ze asociaal zijn, hun buren geen blik waardig gunnen? Zoals in stad A? Of moeten ze sociaal zijn, 's avonds samenzitten met buurtbewoners op straat, hun kinderen laten buitenspelen op het speelpleintje in de buurt (zoals ze eigenlijk nu al vaak doen ![]() De 'vlaamse cultuur' is heel divers. Mensen zijn heel divers. We hebben oerconservatieve christenen die hun kinderen thuisonderwijs willen geven om hen te beschermen tegen de boze buitenwereld. We hebben neonaziekes die al wat allochtoon en links is liever zien oprotten. We hebben linkiewinkies die 'go with the flow' voorstaan. Wietpaffende lowlifes, krakende anarchisten, sociopatische managers, lesbo's, homo's, homohaters, leerkrachten met geitenwollensokken, scoutsleiders met geschaafde benen, computerlikkende nerds, dikkenekkerige bourgeoisie, zuipende truckers, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. De 'vlaamse cultuur' waar jij naar verwijst is één klein facet van wat onze cultuur écht inhoudt, namelijk een mengelmoes van normen, waarden, gedragingen, en sferen. Die andere facetten zijn even 'vlaams'. Heb gerust je eigen voorkeur, maar zet die oogkleppen daarbij toch maar af.
![]() |
![]() |
#832 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#833 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de moordenaar van Van Goch was eerder een voorbeeld van integratie geweest.... trouwens het is moslims toegelaten in kafir landen om vriendschappen aan te gaan met kaffers. Eens ze de meerderheid hebben dan vervalt die toelating... maar allez veel succes met uw vriend.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 |
|
![]() HERoveren als ik mij niet vergis...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#835 |
|
![]() ja en sinds het protest maken ze dagelijks tientallen cartoons die over de hele "vrije" wereld dagelijks getoond worden...
Hoe zei die Vlaamse cartoonist het nu weer : ik heb een gezin en kinderen dus begin ik daar niet aan....
![]() |
![]() |
![]() |
#836 |
|
![]() Leeft Van Goch nog ?
![]() |
![]() |
![]() |
#837 |
|
![]() dus elke cartoon zou moeten verboden worden want elke cartoon is wel ergens beledigend voor iemand ?
![]() |
![]() |
![]() |
#838 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#839 |
Parlementslid
|
![]() Leven de heidense Inca stammen nog?
Leven de slachtoffers van de Inquisitie nog? Leven de Katharen nog? Leven die 6 miljoen joden nog? ... Vreemd dat wreedheden begaan door moslims steeds sterker belicht worden dan de wreedheden begaan door de 'eigen' religie. Vreemd ook dat wanneer een moslim een misdaad begaat dit wordt gezien als een logisch gevolg van zijn godsdienst en dat men dat niet doet bij niet-moslims. Ik heb het reeds gezegd en ik blijf het herhalen; wreedheid is een onuitroeibare eigenschap van het menselijk ras, los van kleur, godsdienst, seksuele voorkeur, ... stop dus met telkens het 'logische' verband te zoeken.
![]() |
#840 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En normaals moet je niet de texten uit de koran individueel bekijken maar ze in een tijd gerelateerd context plaatsen..wat mijn vriend ook doet!
![]() |