![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
35 | 27,34% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
85 | 66,41% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
8 | 6,25% |
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() in onderdrukken. Je vergat de zin af te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1042 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ni iets anders: Wat voor voedsel eet jijzelf, en wat voor kleren draagt ge.Vanwaar komt uw koffie, cacao, thé, tabak, peper, piment?... Waar komen uw kleren vandaan? Zeker van dat ze niet uit Azië komen? En je computer? Géén aziatische stukken in? Betaalt ge voor dat alles de goede prijs, GIJ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1043 |
Europees Commissaris
|
![]() Hilarisch...
Zeg me eens, als iemand zijn fascistisch vaderland (China, Rusland, islamitische landen genre Iran of Syrië) ontvlucht, waarheen zal hij vluchten? Twee keuzes: De VS of Europa. Wedden? Wedden? M.aw., Praetorian, ga een eindje fietsen, tenzij je een golfstroom aan vluchtelingen in de omgekeerde richting kunt aantonen (geen economische vluchtelingen, iedereen weet dat we ook daarin er met kop en schouders boven uit steken), maar politieke vluchtelingen... Onze vrijheid, recht op zelfontplooiing, massa's wetten ter bescherming van het individu en de zwakkeren, economie, ontwikkeling, innovaties, etc etc etc... We steken er écht met kop en schouders bovenop (verslik je niet in je koffie Praetorian)...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1044 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alsof Mubutu "een eigen leider" was ![]() andev, wat belet de vlamingen om hun onafhankelijkheid en eigen leiders te kiezen ? ![]() Zo simpel zit het leven dus ineen ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1045 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij hebt er totaal geen idee van, gelijk niemand, hoe de afrikaanse culturen geëvolueerd zouden zijn als het westen hen op gelijke voet had behandeld en op een eerlijke manier handel had gedreven. En a.u.b., het is hoogst ongepast om "geprofiteerd" in de verleden tijd te plaatsen, het gaat nog steeds onverminderd door. Jaaaaaaaaaaa, zoeteke, ze zijn stout he, die lokale leiders. Wie heeft er ook alweer die toestand daar veroorzaakt ? Het volk heeft volmondig "ja, 40 jaar Mubutu, joehoe" geroepen zeker ? ![]() Het volk heeft gevraagd dat Angola efkes de grens zou oversteken en een nieuwe dictator zou installeren ? En, het mooist van al, het volk had er echt wel iets aan te zeggen toen er plots uit het niets een kolonie was die Congo heette en naar willekeur volkeren in eenzelfde staat dwong om dwangarbeid te verrichten.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En neen, daar hadden ze geen nood aan olie. En nu een geschiedenislesje ... Europa is het enige continent die traditioneel afhankelijk was (is) van graan. In tegenstelling tot rijst, dadels, ... is graan verwerken een process die in vergelijking veel arbeidsintensiever is en dus de grootste nood veroorzaakte om een en ander te gaan machinaliseren. Machines = energieverbruik. En je hebt metteen een gefundeerde verklaring waarom de industriële revolutie in het westen de grote opgang heeft gemaakt. Dus ja, foei, domme arabieren, want ze leefden niet van tarwe ![]() Ach ja, het grote geheel overzien, beetje moeilijk voor je zeker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1047 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Straks ga je nog het kopen van goederen aan een heler verdedigen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1048 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
in de vaccinatieprogramma's tegen polio ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat als oorlog voeren een reden is om een volk te koloniseren, wij het meest te vrezen moeten hebben ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
tot zover het enige naar waarheid berustende feit in dit stukje citaat ![]() Infantiele slogans als "het is allemaal de schuld van het westen" verschaft vooral geen voldoening, integendeel, het is een noodzaak de mensen ten volle bewust te maken van onze verantwoordelijkheid zodat er structureel iets kan gebeuren in de bakermat der mensheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1052 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door ERLICH : 26 juli 2006 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou de bbc ook al ... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 27 juli 2006 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Probeer nog es ? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1058 | |
|
![]() Citaat:
Wat er aan te doen valt dat is het belangrijkste...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1059 | |
|
![]() Citaat:
ba wat een racistische opmerking...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1060 | |
|
![]() Citaat:
Allez wat is er nu structureel gewijzigd ?? Waar ligt de bakermat van de mensheid ?
|
![]() |
![]() |