![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Het zal niet lang meer duren voor beide voornoemde heerschappen (en een heleboel anderen) spiegelende oppervlakten zullen vermijden/ontlopen - als ze dat nu al niet doen. Daar ben ik vrij gerust in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1623 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1624 |
|
![]() ... heb ik nooit gesteld ... but hey what's new?
![]() |
#1625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef maar duiding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en is het dan zo vreemd dat ze uranium kopen via de VS ? Betekent dat dan meteen dat er uranium zit in hun bommen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1627 |
Banneling
|
![]() Over wat die Amerikaanse uraniumraketten betreft die in Irak werden gebruikt, lees ik het volgende in het Algemeen Dagblad:
Spoedleverantie van bommen Israël ANP NEW YORK - De Amerikaanse regering heeft besloten met grote voorrang een lading precisiebommen naar Israël te verschepen. Jeruzalem had daar vorige week om gevraagd nadat het bombardementen op Libanon was begonnen, meldde de Amerikaanse krant The New York Times zaterdag. Volgens ingewijden zou het kabinet van Bush relatief snel de beslissing hebben genomen en er bijna geen debat aan hebben gewijd. Onthulling van de leverantie, zo stelde de regering intern vast, moest worden vermeden omdat dat kwaad bloed zou kunnen zetten bij Arabische regeringen. De levering maakt deel uit van een wapendeal die de VS en Israël vorig jaar al sloten. Israël kan volgens de overeenkomst putten uit een voorraad munitie wanneer het dat wil. Dat Jeruzalem om een versnelde levering heeft gevraagd, is volgens sommige militairen echter ongewoon en wijst erop dat Israël nog veel doelen in Libanon op het oog heeft. Het gaat onder meer om satelliet- en lasergestuurde bommen De Israëlische vraag naar precisiebommen wordt onder meer ingegeven door de tactiek die het volgt in Libanon, aldus de Amerikaanse krant. Het leger concentreert zich bijvoorbeeld op bunkers waar de Hezbollah-leiding zich zou kunnen ophouden en op lanceerplekken voor Hezbollah-raketten die zonder geleide projectielen nauwelijks te raken zijn. Over het type bommen dat zal worden geleverd, wil het Pentagon geen mededelingen doen. Mogelijk krijgt Jeruzalem GBU-28 'bunker busters' geleverd. In de koopovereenkomst van vorig jaar zijn zeker honderd exemplaren van deze bijna 2500 kilo zware lasergeleide bommen opgenomen. Onduidelijk is of Israël al die bommen al heeft afgenomen. Geplaatst op zaterdag 22 juli 2006 10:46 , laatste wijziging zaterdag 22 juli 2006 10:46 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1628 |
|
![]() OK, Uw 'ja' voldoet
![]() |
#1629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel echter wel vast dat er blijkbaar nogal wat 'onopgehelderde kwesties' overblijven. Ik stel eveneens vast dat ernstig en onafhankelijk onderzoek naar wat op en rond 9/11/2001 gebeurde op z'n zachtst gezegd niet bepaald aangemoedigd wordt. Ik stel ook vast dat nogal wat bewijsmateriaal vernietigd werd. Ik ben bijgevolg - louter voor mezelf - tot de conclusie gekomen dat het zaakje wel heel erg stinkt, en dat ik de heer G. Bush en z'n vrienden niet onmiddellijk van geloofwaardigheid kan verdenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1630 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1632 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1633 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dát kleurtje neem ik niet. Ik weet wel dat als Al-Quada een grootse aanval op Brussel wil ondernemen, onze regering het ook zal negeren tot nadat het gebeurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou AQ nochtans niet onderschatten. Dat is iets wat geen enkele inlichtingendienst waar ook ter wereld zich nog veroorlooft. Het is niet omdat iemand zijn baard laat groeien dat zijn hersenen plots ophouden te werken, hé. Ik zou anderzijds ook niet echt opkijken als ik plots zou vernemen dat enkele Amerikanen in ruil voor (flink) wat poen cruciale inlichtingen hebben doorgespeeld aan de mensen die de aanslagen van 9/11/2001 aan het voorbereiden waren, of op cruciale momenten in ruil voor (flink) wat poen een oogje dichtknepen, of iets gelijkaardigs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1635 |
|
![]() U WEET zowaar ...
![]() |
#1636 | |
|
![]() Citaat:
Zoals reeds gemeld, we zijn serieus off topic aan het gaan ... Israël en Libanon terug aan de orde?
![]() |
![]() |
#1637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het best wel eens de moeite zou kunnen lonen de hele 'neo-con kliek' in het algemeen en de entourage van de Bush-familie in het bijzonder aan een grondig onderzoek te onderwerpen. Ik vermoed dat 'onze' regering ondertussen toch wel wakker geschud is, hoor. Na 9/11/2001 in de USA volgden immers nog een aantal andere 'exploten'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem het mijn stellige ervaring met PS-Sp.a-VLD regeringen...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 juli 2006 om 02:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1640 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |