![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat denkt u van het idee openbare bibliotheken 24/7 open te houden? | |||
Ja, goed idee. Het huidige aanbod is ontoereikend. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 24,39% |
Neen, geen goed idee. Het huidige aanbod volstaat. |
![]() ![]() ![]() |
25 | 60,98% |
Daar heb ik geen mening over. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Openbare bibliotheken moeten geprivatiseerd worden. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Indien de overheid het bedrag der belastingen dat dient voor de opbouw van pensioenen in mindering van de arbeidskosten zou brengen én binnen elke onderneming wordt de helft van deze besparing voorzien als groepsverzekering voor de werknemers dan kunnen we spreken van: a. een reële lastenverlaging op de arbeidskost b. pensioenzekerheid voor iedereen (tegen de meest optimale voorwaarden wegens concurrentiewerking) c. weliswaar minder inkomsten voor de overheid, maar evenveel minder rechtstreekse uitgaven; onrechtstreeks een enorme besparing voor de overheid door het delegeren van de pensioenverantwoordelijkheid naar de private sector. Nu zal je zeggen dat pensioenfondsen in de private sector risicodragend zijn, maar dat is het typische argument waarmee men mensen angst wil aanjagen. Het tegendeel is waar, als we het over risico hebben, BC, laat de overheid eens alle middelen zien die ze voortdurend opzij zette ter financiering van de pensioenen? Dat moet een enorme spaarpot zijn, die jaarlijks enkel aan intresten miljarden euro's moet betekenen voor de begroting. Je zal ferm moeten zoeken naar die spaarpot, omdat die er eenvoudigweg niet is. Hij is opgesoupeerd tijdens de organisatie van de verzorgingsstaat die mensen in slaap wiegt waardoor velen lak hebben aan enige verantwoordelijkheid en al panikeren bij het kleinste gerucht dat ze vanaf een bepaald moment iets zelf zullen moeten doen omdat hun verzorgingsstaat het niet meer kan. Het is door het jarenlange pensioenwanbeleid van de verzorgingsstaat dat de pensioenen via de overheid in gevaar zijn, een gevaar dat nog wordt versterkt met de oprukkende vergrijzing. Hoe werkt het plaatje? De overheid int belastingen waarvoor een deel bestemd is voor het toekomstig pensioen. Elk normaal iemand zet dat bedrag dus opzij. Niet zo voor de overheid van een verzorgingsstaat, want die moet haar inwoners blijvend verwennen. Zoiets kost geld natuurlijk! Wat doet een overheid: Goh, we gebruiken het geld van de pensioenen nu en schuiven de problemen vooruit. Nog eens, ik wil hier geen discussie gaan voeren over de al dan niet privatisering van de pensioenen, want die komt er sowieso aan. De evolutie is nu al bezig. Het begon met het pensioensparen, dan de groepsverzekering. Wie niet in staat is om vanaf nu en gedurende redelijke termijn vanuit een eigen inkomen reserves aan te leggen voor een pensioen, zal binnen een jaar of twintig (ik ben hier optimistisch) rare ogen trekken. Het gaat er niet om òf privatisering van de pensioenen kan of niet, wél hoe ze het best kan worden georganiseerd. Het is allemaal snel en eenvoudig getikt, maar ik moet dan ook gaan eten. Smakelijk!
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In kleinere centra wonen MINDER mensen, dus zal de behoefte aan 24/7-diensten ook kleiner zijn. Het voorstel om tegelijkertijd en op éénzelfde plaats allerlei diensten (postkantoor, gemeentelijke administratie, Belgacom helpdesk, bibliotheek, ...) 24/7 toegankelijk te houden lijkt me daarentegen zeker de moeite van het overwegen waard, zelfs in de kleinere centra. Laatst gewijzigd door djimi : 22 juli 2006 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Velen van ons zouden daar eens een paar weken moeten verblijven en de levensomstandigheden van die mensen zelf aan den lijve ondervinden. Wellicht zal men dan beseffen in welke bevoorrechte maatschappij wij hier leven. Het moet niet altijd nòg meer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien moet men de huidige openingsuren/dagen van de bibliotheken eens erbekijken, een uurtje of twee vroeger en later open en 7/7? Ofdat dit nut heeft in kleine gemeenten betwijfel ik, maar men kan het eens uitproberen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alberto is een man met gezond verstand
|
![]() |
![]() |