Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2006, 13:31   #121
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Wat is er nog on-Vlaams buiten het VB?

Is Lippens ook on-Vlaams?

Als xenofobie on-Vlaams is, waarom haalt het VB dan 30% in Vlaanderen?

Wat is volgens u wel-Vlaams?

Is deportatie van on-Vlaamsen dan zo "verdraagzaam"?
1)Is Eddy Merckx onVlaams?
2) als xenofobie Vlaams is waarom halen de niet-racistische partijen in Vlaanderen dan 70 procent van de stemmen?
3) Lees mijn topic eens...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 13:32   #122
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vlaanderen is één van de tolerantste landen van de wereld.

Om te beginnen is Vlaanderen geen land.
Oud 25 juli 2006, 13:32   #123
Shadowman
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Aan de tegemoetkomingen die ze ontvangen bij ziekte, werkloosheidsvegoedingen, pensioenen e.d; mag zeker niet geraakt worden.. dat dit voordelen zijn en onderdeel van een systeem door dezelfde gehate "linkse" "politiek correcten" en "intoleranten" daar wordt nooit bij stilgestaan.
Goed gezegd, constant zitten ze bezig over dat "vuil links", maar als de pensioenleeftijd wordt opgedreven, zouden ze het kot bijna afbreken.
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 13:34   #124
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Welk racisme? Is de strijd tegen de intolerante islam racisme? De strijd tegen de oorzaak van de 'integratieproblemen' tot de bomaanslagen wereldwijd. Is dat racisme? Men zou beter diegenen die zich weigeren aan ons aan te passen terug naar hun zandbak sturen !

"We cannot get used to living with dhimmis as equals. We simply can't tolerate dhimmi slave ruling over us Muslims"
Racisten uit andere landen en van andere partijen citeren om racisme goed te praten? Waarom gaat Abou Jachjach dan niet bij het VB?
Hij zou er kwa mentaliteit prachtig bij passen!
Er zijn intollerante mensen op elke vierkante kilometer van de aarbol.
Er zijn ook kinderverkrachters op elke tien vierkante kilometers.
Moordenaars zijn er op elke honderd vierkante kilometers.
Is dat een reden om te verkrachten, te moorden en om racisme te bedrijven?
Misdaden zoals moord, verkrachting en aansporen tot vreemdelingenhaat dienen te worden bestreden. PUNT.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 juli 2006 om 13:35.
Oud 25 juli 2006, 13:37   #125
ericferemans

Standaard

Citaat:

OEI!
Ik zal het doorgeven aan Arthur, ridder Blanckaert.
Dan kan hij zijn tekst aanpassen.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 juli 2006 om 13:38.
Oud 25 juli 2006, 13:40   #126
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
1)Is Eddy Merckx onVlaams?
2) als xenofobie Vlaams is waarom halen de niet-racistische partijen in Vlaanderen dan 70 procent van de stemmen?
3) Lees mijn topic eens...
Persoonlijk vind ik het woord "on-Vlaams" een zeer onverdraagzame stereotypering. Het deelt de bevolking op in wel-Vlaamse-Vlamingen en on-Vlaamse-Vlamingen.

De kern van Vlaams-nationalisme als etnisch/cultureel nationalisme.
Oud 25 juli 2006, 13:42   #127
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Racisten uit andere landen en van andere partijen citeren om racisme goed te praten? Waarom gaat Abou Jachjach dan niet bij het VB?
Hij zou er kwa mentaliteit prachtig bij passen!
Er zijn intollerante mensen op elke vierkante kilometer van de aarbol.
Er zijn ook kinderverkrachters op elke tien vierkante kilometers.
Moordenaars zijn er op elke honderd vierkante kilometers.
Is dat een reden om te verkrachten, te moorden en om racisme te bedrijven?
Misdaden zoals moord, verkrachting en aansporen tot vreemdelingenhaat dienen te worden bestreden. PUNT.
Ik stel u nogmaals de vraag. Wat het Vlaams Belang betreft welk racisme?
Sommigen stellen het uitgevonden woord 'islamofobie' zelfs gelijk aan racisme. En geven als voorbeeld deze uitspraak van Philip Dewinter. “The islamisation of Europe is a frightening thing. ... If this historical process continues, the Jews will be the first victims. Europe will became as dangerous for them as Egypt or Algeria. Terwijl dat dit niks anders is dan de waarheid vertellen. De bron van haat aanpakken stelt men gelijk aan islamofobie/racvisme en aanzetten tot haat. De omgekeerde wereld. absurditeit ten top.

http://www.site.kifkif.be/kifkif/nie...pen_menu_id=18
Oud 25 juli 2006, 13:50   #128
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Dit is 100 % correct - de overgrote meerderheid van VB kiezers die ik ken zijn verdraagzame mensen, die zelfs erkennen dat het VB een onverdraagzame partij is. In hun redenering zijn zij
supporters van het VB uit verdraagzaamheid, omdat hun devote overgave aan de principes van de vrije meningsuiting zo ver gaat dat ze vinden dan een partij die de uitsluiting en discriminatie, het miskennen van mensenrechten, het afschaffen van de rechtstaat hoog in het vaandel draagt, absoluut hun steun verdient. Zelf zijn ze inderdaad verdraagzaam en zullen fervent voor hun rechten als arbeider en bediende enz.. opkomen via organisaties die ze eigenlijk verfoeien want die zijn "links" "politiek correct" en "intolerant".
Aan de tegemoetkomingen die ze ontvangen bij ziekte, werkloosheidsvegoedingen, pensioenen e.d; mag zeker niet geraakt worden.. dat dit voordelen zijn en onderdeel van een systeem door dezelfde gehate "linkse" "politiek correcten" en "intoleranten" daar wordt nooit bij stilgestaan.

Dat gewetenloze (onder)aannemers via koppelbazerij en mensenhandel aan onderbetaalde werkslaven geraken, die hier in wraakroepende omstandigheden werken en verongelukken
is in hun ogen normaal - men moet voor die bazen die in een onverdraagzame linkse dictatuur hun geld moeten verdienen
tolerant zijn nietwaar. Dat de vakbonden deze "illegalen" willen beschermen is ongelofelijk politiek correctisme en totaal misplaatst !

Als er een misdaad gebeurd & er was iemland in de buurt, waarvan de eerste de beste getuige vertelt dat het "waarschijnlijk een marokkaan was" - staat heel het land in rep en roer : de pers kan geen grotere lettertypes vinden om uitvoerig te rapporteren dat de misdadigheid onder de gekleurde tot licht-gekleurde deel van de bevolking ongehoorde proporties heeft aangenomen. Zelfs als een grondig onderzoek door de politiediensten (waarvan we intussen zeer goed weten dat ze voor minstens 50 % uit VB sympathisanten bestaat)
uitwijst dat die raciale klopjacht een grandioze beschamende vergissing is, blijft het odium van een dreigende rassenoorlog van hun tegen ons hangen.

Intussen worden de assisenzaken waar de brave blanke huisvaders zich ontpoppen als ware afslachters van hun eigen vrouwen en kinderen onbelicht en schijnen we hier absoluut geen graten in te vinden. Als een blanke zgn; "echte" vlaming een moord pleegt is hij psychotisch en moet hij worden verzorgd, een "kleurling" moet per definitie levenslang krijgen
en is alleszins verantwoordelijk voor zijn daden.

....

Heeft U nog iets nodig ? Over het meer alledaagse racisme misschien ?
Blijkbaar is het concept "proteststemmer" u vreemd? Ook de goedgelovige stemmer bestaat niet? Houden we bovendien rekening met het feit dat - mede dankzij de koppelverkoop van partijstandpunten in een programma - een stem op een partij helemaal niets zegt over de mate waarin je het met gelijk welk standpunt van die partij eens bent?

Maar trek het je niet aan, daarmee hebben we nog eens kunnen aanschouwen tot welke bekrompen, onverdraagzame veralgemeningen sommige tegenstanders van het VB in staat zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 13:53   #129
Shadowman
Burger

Standaard

Ik snap eigenlijk uw avatar niet, smiley... Multiculturele waanzin? Ik eet af en toe een kebab, soms eens spaghetti, dan weer een pizza, maar van waanzin heb ik nog niets gemerkt. 'k Heb nochtans de indruk dat diene kebab niet iets is van onze contreien.
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 13:56   #130
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman Bekijk bericht
Ik snap eigenlijk uw avatar niet, smiley... Multiculturele waanzin? Ik eet af en toe een kebab, soms eens spaghetti, dan weer een pizza, maar van waanzin heb ik nog niets gemerkt. 'k Heb nochtans de indruk dat diene kebab niet iets is van onze contreien.
Multicultuur en islam gaan niet samen. Multicultuur houd nog wat meer in dan kebab eten.
Oud 25 juli 2006, 14:00   #131
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik het woord "on-Vlaams" een zeer onverdraagzame stereotypering. Het deelt de bevolking op in wel-Vlaamse-Vlamingen en on-Vlaamse-Vlamingen.

De kern van Vlaams-nationalisme als etnisch/cultureel nationalisme.
Nee, meneer Feremans kan gewoon geen onderscheid maken tussen nationalisten en racisten.
Oud 25 juli 2006, 14:07   #132
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog niet, nee.

Maar dat mag er ons niet van weerhouden er al van te spreken, niet?

PS: En om te eindigen?

Laatst gewijzigd door baarle : 25 juli 2006 om 14:09.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 14:11   #133
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
PUNT.
Uw dictaten laten me koud.

Ik erken terzake alleen door een meerderheid van mijn medeburgers democratisch genomen beslissingen.
Oud 25 juli 2006, 14:11   #134
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nee, meneer Feremans kan gewoon geen onderscheid maken tussen nationalisten en racisten.
Als racisme "on-Vlaams" zou zijn (als enige "volk" ter wereld?), vraag ik me af wat er nog allemaal "on-Vlaams" is, vooral als "Vlaming" als "Vlaams" gedefinieerd wordt, zoals in het geval van nationalisten.
Oud 25 juli 2006, 14:14   #135
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman Bekijk bericht
Multiculturele waanzin? Ik eet af en toe een kebab, soms eens spaghetti, dan weer een pizza, maar van waanzin heb ik nog niets gemerkt.
Moet er nog zand zijn, zeg...

Ga jij nu echt zeggen dat multiculturaliteit bestaat uit kebab, spaghetti en pizza? Dat lijkt nogal op het proza dat je af en toe op de VB-site kan lezen.

Kunnen we niet op een iets hoger niveau discussiëren?
Oud 25 juli 2006, 14:15   #136
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als racisme "on-Vlaams" zou zijn (als enige "volk" ter wereld?), vraag ik me af wat er nog allemaal "on-Vlaams" is
Het antwoord is vrij simpel: al wat Feremans niet aanstaat.
Oud 25 juli 2006, 14:18   #137
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar dat mag er ons niet van weerhouden er al van te spreken, niet?
Dat weet ik nog zo niet. De eenheid en de integriteit van een land in vraag stellen is geen "onschuldig" intellectueel tijdverdrijf. Eerder een aanslag op de rust van de burgers.
Oud 25 juli 2006, 14:20   #138
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De eenheid en de integriteit van een land in vraag stellen is geen "onschuldig" intellectueel tijdverdrijf.
Vanzelfsprekend niet, het is integendeel het democratische recht van elke burger om elk onderdeel van het beleid en de structuren in vraag te stellen en te streven naar een wijziging of een correctie ervan.

"Tot volgend jaar, in Jeruzalem!"

Citaat:
Eerder een aanslag op de rust van de burgers.
Spreek voor u zelf.

In naam van anderen beslissen en spreken wordt doorgaans beschouwd als gelijkaardig aan het Napoleon-syndroom.

Laatst gewijzigd door baarle : 25 juli 2006 om 14:22.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 14:21   #139
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet er nog zand zijn, zeg...

Ga jij nu echt zeggen dat multiculturaliteit bestaat uit kebab, spaghetti en pizza? Dat lijkt nogal op het proza dat je af en toe op de VB-site kan lezen.

Kunnen we niet op een iets hoger niveau discussiëren?
Het is net het Vlaams Belang dat wil duidelijk maken dat een cultuur niet enkel te maken heeft met eten en dansen! Waar kom jij nu ineens mee af?
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 14:28   #140
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Dit is een interessante denkpiste. Verdraagzaamheid is geen coherent begrip. Mooi!

Het is inderdaad zo dat de term "verdraagzaamheid" op zich niets zegt.
Het hangt er maar van af tegenover wie of wat je verdraagzaam bent.

- Indien je als moeder verdraagt dat papa met de dochters vogelt ben je niet verdraagzaam: je bent medeplichtig.

- Indien je in de oorlog geen moer inzit met de vijand, er al eens mee gaat pinten pakken en daarenboven wat tips over Joden doorspeelt ben je niet verdraagzaam maar een collaborateur.

Zo is verdraagzaamheid tegenover het VB natuurlijk sympathiseren met fascistoïde ideeën en personen en is het tolererern ervan niet aangewezen, het zal later ook doorgaan als collaboratie.

Maar ik heb iets anders tegenover het woord verdraagzaamheid: het klink immers onverdraagzaam. Ik licht graag toe:

Als ze vragen: "hoe zit het met je vrouw (man, lief)?"
en je antwoord; " ik verdraag haar goed" dan zullen de wenkbrauwen omhoog gaan.

Toen Lionel Vandenberghe de slogan: Vrede, Vrijheid en Verdraagzaamheid lanceerde (de drie v's van de ijzertoren) voelde ik me daar niet zo gelukkig mee. Dat Vlaanderen staat voor verdraagzaamheid is wel al iets maar het zou moeten staan voor VERSCHEIDENHEID.

Het verdragen van mekaar is al het minste wat we kunnen doen, maar eigenlijk is dit niet genoeg: we dienen te genieten van de grote verscheidenheid in Vlaanderen.

Vlaanderen, met zijn gelovigen en ongelovigen, met zijn gastvrijheid en zijn talenkennis, met zijn mensen die Bourgondiërs zijn maar waar elke internationale keuken meer en beter aanwezig is dan in New York, dit Vlaanderen is een landje dat staat voor VERSCHEIDENHEID.
Van godsdiensten (vergeet onze Geuzen niet en de "vrijzinnige kerk", de Loge!), van partijen (alle kleuren van de regenboog!).

Het is niet omdat er nu weer een stukje Vlaanderen bij komt (4 procent en niet echt nieuw: we hebben al een enorme invloed van de Moren ondergaan in de Middeleeuwen) dat we moeten gaan on-Vlaams worden.

Voor de on-Vlamingen, die niet van VERSCHEIDENHEID houden, en die zelf niet verdraagzaam zijn maar eerder intollerant is er dan een probleem: naar waar moeten ze uitwijken ?
Het Vlaanderen waar zij van dromen heeft immers nooit bestaan!
Het zijn Joden zonder Israël!
Misschien is er voor hen nog een stukje Sahara?
Laat men het BLOKKIA noemen!
Verscheidenheid... ?

Wil dat ook zeggen dat U de politieke verscheidenheid aanvaardt en dat er hier dus plaats is voor het Vlaams Belang ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be