Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2006, 21:00   #21
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hoeft voor mijn part niet hoor Gun.

Ik stel me de vraag waarop we tweeduizend jaar van antisemitisme voor WO II allemaal kunnen op afwentelen, als het huidige antisemitisme op het zionisme kan worden afgeschoven.

Er is altijd wel een reden om de hond te slaan, als je maar lang genoeg zoekt.

En we blijven slaan, ook jij, diep in je hart.

De motieven van een moslim kan ik nog ergens begrijpen. Puur religieus.

Maar van een blanke?

Ik ben geen Jood, wel blank, en als ik me afvraag waarom de doden daar zoveel meer waard zijn dan de uit puur racisme vermoorde doden in pakweg Darfur (waar er duizend maal meer vallen), dan kan ik enkel het volgende bedenken:
Deze keer zijn de Israeli's de voorpost van het koloniale westen. Ze zijn bovendien blanker dan Arabieren.

Dat is jouw stok Gun, maar niet alleen de jouwe.

Ze worden nog steeds gehaat.

En dat, mijn beste, zul je nooit durven toegeven.

En ik ben er zeker van, dat dat intellectuele eerlijkheid is.
Om heel eerlijk te zijn volg ik jou niet voor 100% ... omdat ... ik jouw post niet begrijp.
Ik ben nochtans blank, Vlaming, Belg, Europeaan, werk bij/met joden en walen ...

Can U elaborate a bit? Thanks a lot
Oud 29 juli 2006, 21:06   #22
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Om heel eerlijk te zijn volg ik jou niet voor 100% ... omdat ... ik jouw post niet begrijp.
Ik ben nochtans blank, Vlaming, Belg, Europeaan, werk bij/met joden en walen ...

Can U elaborate a bit? Thanks a lot
Ik denk nochtans dat het zichzelf verklaart. Als je me nu niet begrijpt, zul je dat nooit.

We zitten op dat punt op een andere golflengte, da's het mooie aan forums.
No hard feelings, I hope.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 21:11   #23
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk nochtans dat het zichzelf verklaart. Als je me nu niet begrijpt, zul je dat nooit.

We zitten op dat punt op een andere golflengte, da's het mooie aan forums.
No hard feelings, I hope.
No hard feelings that's for sure ... ik zal nog eens een poging ondernemen ... maar kan U dat ook?
Oud 29 juli 2006, 23:14   #24
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Belachelijke en compleet incorrecte vgl.

ontopic : dat zulke dingen op indymedia kunnen verwondert me niet. Indymdia heeft dan ook géén enkele kredietwaardigheid als mediabron.
Om het één en ander te verhelderen, geef eens de 5 grote verschillen aan tussen Nazisme en Zionisme?
Oud 29 juli 2006, 23:21   #25
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Daarin hoopt hij dat honderden atoombommen Israël zullen vernietigen en dat alle Joden worden uitgeroeid.
100den atoombommen? Wat een idioot! Die kerel weet zeker niet dat 10 al genoeg is? Van een overkill gesproken...
Oud 29 juli 2006, 23:58   #26
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Laat me eens een rustige poging ondernemen om hierop te antwoorden

Eerst en vooral moeten we het wel eens zijn over de betekenis van het woord zionisme, zoals reeds geschreven is kort en bondig dit mijn mening:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun
Het zionisme is als politieke beweging ontstaan tegen het einde van de 19de eeuw. Het gronddoel van deze beweging is het bewerkstelligen van Palestina, het land beschreven in het oude testament, nog voor de Romeinen, Ottomanen e.a. de macht uitoefenden in de regio waar Israel momenteel toe behoort.

Vandaag de dag wordt zionisme eerder gezien als een deel van de Joodse gemeeschap dat gelooft in Joodse suprematie en pal staat achter de gedachte dat het huidige Israël moet worden uitgebreid tot het land beschreven in het oude testament. Het is fout om aan te nemen dat alle Joden aanhangers zijn van de zionistische maffia of achter de Joodse suprematie staan, integendeel, de grootste tegenstanders van het zionisme zijn de Joden zelf. Velerlei Joodse auteurs, historici en journalisten hebben zich anti-zionistisch opgesteld: John Sack, Alfred Lilienthal, Noam Chomsky, Israel Shahak, Benjamin Freedman, en Victor Ostrovsky om er maar enkelen te noemen. Er bestaat zelfs een religieuze beweging tegen het zionisme: “Neturei Karta, Jews United Against Zionism”.
Citaat:
Ik stel me de vraag waarop we tweeduizend jaar van antisemitisme voor WO II allemaal kunnen op afwentelen, als het huidige antisemitisme op het zionisme kan worden afgeschoven.
U hebt een punt, al meen ik dat het antissemitisme van vandaag voor een groot deel te maken heeft met wat er zich de laatste 50 jaar in het Midden Oosten aan het afspelen is en daar kan je mijns inziens het zionisme niet uit weg cijferen.

In vergelijking met de 2 vorige millenia waar U het over had zijn de laatste generaties veel meer op de hoogte van de wereldgebeurtenissen, ook al hebben we deze gebeurtenissen gekatalyseerd te eten gekregen.

Pakweg 200 jaar geleden was er geen enkele west-Europese burger die antisemitische gedachten had omwille van gebeurtenissen in het Midden Oosten, de VS, het Ottomaanse rijk, ... omwille van het feit dat ze er niet van op de hoogte waren en meer bezig met overleven dan informeren. Vandaag de dag kan dit echter wel.

Citaat:
Er is altijd wel een reden om de hond te slaan, als je maar lang genoeg zoekt.
Een waarheid als een koe, maar hier heb ik al mijn eerste vraag in het doel van deze stelling

Citaat:
En we blijven slaan, ook jij, diep in je hart.
Zoals mijn (Thaise) reisgenoot in Thailand steeds pleegde te zeggen: Same Same but different

Citaat:
De motieven van een moslim kan ik nog ergens begrijpen. Puur religieus.
Mee eens

Citaat:
Maar van een blanke?
Ik vermoed voor een stukje omwille van de slachtofferrol waarin ze zich steeds plegen te wringen telkens het hen goed uitkomt. En natuurlijk het feit dat 'het uitverkoren volk' nog steeds zwaar in hun maatschappelijke structuren zitten verweven.

Al eens een huwelijksdienst of zo meegemaakt. Waarschijnlijk niet met slechte bedoelingen maar in onze kerken (waar ik de laatste decennia enkel nog bij huwelijken, begrafenissen of omwille van de artistieke waarde ben langs geweest) hoor je nog al eens 'Bemin uw naaste zoals uw zelf' of 'vrede zij met U' of 'Ga allen heen in vrede' of ...

Bij de pakweg 5 Joodse plechtigheden die ik reeds heb meegemaakt viel het me steeds op dat er een woord werd aan toegevoeg. Ik vermoed dat hier wel een dogmatische reden aan vasthangt en in princiepe is het negeerbaar maar wanneer men de lijn door trekt naar 'het uitverkoren volk' dan speelt dit dan weer wel mee.

Citaat:
Ik ben geen Jood, wel blank, en als ik me afvraag waarom de doden daar zoveel meer waard zijn dan de uit puur racisme vermoorde doden in pakweg Darfur (waar er duizend maal meer vallen), dan kan ik enkel het volgende bedenken:
Deze keer zijn de Israeli's de voorpost van het koloniale westen. Ze zijn bovendien blanker dan Arabieren.
Ook van toepassing voor mij

Citaat:
Dat is jouw stok Gun, maar niet alleen de jouwe.
Hier ben ik het spoor bijster

Citaat:
Ze worden nog steeds gehaat. Het wordt ons aangeleerd, en velen lijken het niet te beseffen.
Ja en neen. Persoonlijk voel ik geen haat, ben ik ook niet opgegroeid met enige haat, hebben ze het me ook niet aangeleerd. Op basis van wat er zich rondom mij afspeelt ben ik de zaken na verloop van tijd wel steeds kritischer gaan bekijken. Dit heeft tot gevolg dat ik me niet kan vinden in het zionistische gedachtengoed, net zoals elke andere extreme strekkingen hier op deze aardkloot. Maar ik noem dit geen haat, haat uit je tegenover mensen, niet tegenover een strekking of een overtuiging.

Citaat:
En dat, Gun, zul je nooit durven toegeven. Je hebt er nooit diep genoeg over nagedacht.
Ik kan je op een papiertje geven dat mijn omgeving me er nogal dikwijls op wijst dat ik te diep graaf, te veel nadenk en ik heb ook normaal geen enkel probleem om mijn ongelijk toe te geven (Het moet er wel zijn natuurlijk).

De vraag is WAT?

Citaat:
Mijn vader leerde het gewoon van zijn "schoolmeester" in de jaren vijftig (ja, na de Holocaust).
"De Joden hebben Christus gekruisigd" - so what - hij was zelf een Jood!
Tegenwoordig zijn andere argumenten beter.
Mijn godsdienstleraar in het vierde humaniora kon indertijd al naar de situatie van de Palestijnen verwijzen om uit te leggen waarom de Joden zijn sympathie niet hadden. En ik heb het jaren geslikt.
Normaal, ik denk dat dit voor het overgrote deel van toepassing is en was.

Anderzijds zijn onze geschiedenislessen ook door een zware kalysator gehaald alvorens wij ze geserveerd kregen.

Pas na verloop van tijd kan men zich een objectievere mening aanmeten waarin een mengelmoes van informatie wordt verwerkt: de schoolse leerstof, de nieuwsberichten op radio, tv en krant, tijdschriften allerhande, meningen van vrienden en kenissen en sinds een aantal jaar het internet.

U weet intussen hoe ik over 9-11 denk, hierin ben ik ook niet over één nacht ijs gegaan, in eerste instantie was het mijn bedoeling om de inside informatie die me werd aangereikt door een aantal vrienden te ontkrachten, ik kwam echter van een kale reis thuis. De kans bestaat ook dat omwille van deze inside en de jaren dat ik me er in verdiep mijn wereldbeeld te gepolariseerd is. Ik heb inderdaad weinig aandacht gegeven aan de Russen, Chinezen, ...

Citaat:
Totdat ik de strategie - de rode draad - begon te zien!
Waar ligt uw rode draad?

Citaat:
En ik ben er zeker van, dat dat intellectuele eerlijkheid is.
De vraag is WAT?

Citaat:
Hetgeen ze in Libanon uitvreten is buiten alle proporties.
Yup, langs alle kanten wel te verstaan

Citaat:
En ze zijn het aan het op die manier aan het verkloten voor henzelf, dat weet ik ook wel.
Yup, langs alle kanten wel te verstaan

Citaat:
Maar ze zullen NOOIT iets goed kunnen doen...
I don't know that, it depends on THEM
Oud 29 juli 2006, 23:59   #27
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
100den atoombommen? Wat een idioot! Die kerel weet zeker niet dat 10 al genoeg is? Van een overkill gesproken...
Oud 29 juli 2006, 23:59   #28
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Om het één en ander te verhelderen, geef eens de 5 grote verschillen aan tussen Nazisme en Zionisme?
Geef eens 5 grote verschillen tussen nazisme en Indymedia aan, buiten de namen natuurlijk!
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 00:03   #29
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Indymedia (ze zouden zich beter Commiemedia noemen) is gewoon één van de vele marionetten van de PVDA. Probeer maar eens kritiek op China of Noord-Korea te publiceren, na hoogstens een half uur is het gecensureerd! Ikzelf heb, bij wijze van experiment, ooit een artikel over de doodstraf in China gepubliceerd. Welgeteld zeven minuten voor het weg was! Ik had heb gecontacteerd en kreeg als antwoord dat "fascistische leugens altijd verwijderd worden". Dat ik in het artikel naar verschillende bronnen die elkaar bevestigden verwees, waaronder Amnesty International en Human Rights Watch, kon hen blijkbaar niks schelen.
Het is zelfs al zover gekomen dat de oprichters van Indymedia, nochtans linkse rakkers, zich al gedistantieerd hebben van de Belgische afdeling! Volgens hen is die volledig in beslag genomen door de PVDA, die ze omschrijven als een gevaarlijke, sektarische organisatie die dictators, oorlogsmidadigers en massamoordenaars steunt en op grote schaal aan geschiedenisvervalsing doet door onder andere het bestaan van de goelags in de Sovjetunie te ontkennen.
Helemaal grappig is het volgende citaat uit hun faq: "Indymedia.be maakt er immers een erezaak van om zoveel mogelijk mensen aan het woord te laten". Ze zijn wel vergeten de rest van de zin erbij te plaatsen, namelijk "zo lang ze onze ideeën maar blindelings gehoorzamen, anders zullen we hen zonder pardon het zwijgen opleggen!". Kortom, Indymedia is helemaal geen "onafhankelijke nieuwssite" zoals ze zichzelf graag noemen maar een gewelddadig, onverdraagzaam extreem links propaganda-instrument!

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 00:10   #30
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Geef eens 5 grote verschillen tussen nazisme en Indymedia aan, buiten de namen natuurlijk!
U steelt mijn vraag, bent u nu een dief?
Oud 30 juli 2006, 00:11   #31
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
U steelt mijn vraag, bent u nu een dief?
Ik zal uw antwoord niet stelen. Geef het maar!
Oud 30 juli 2006, 00:12   #32
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal uw antwoord niet stelen. Geef het maar!
VERD*MME, wie heeft de vraag gesteld?
Oud 30 juli 2006, 00:14   #33
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
VERD*MME, wie heeft de vraag gesteld?
Zo jong en al Atzheimer

Laatst gewijzigd door Kazze : 30 juli 2006 om 10:52.
Oud 30 juli 2006, 00:22   #34
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo jong en al Atzheimer
U begrijpt het niet WITTE ridder, maar hey dat verbaast me alweer niet.

Wanneer men opgekropt zit met woede verdwijt al gauw de objectiviteit

IK heb die vraag gesteld, daarom antwoord ik
Citaat:
"VERD*MME, wie heeft de vraag gesteld?"
wanneer jij ze aan mij tracht door te spelen.
Oud 30 juli 2006, 00:27   #35
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
U begrijpt het niet WITTE ridder, maar hey dat verbaast me alweer niet.

Wanneer men opgekropt zit met woede verdwijt al gauw de objectiviteit

IK heb die vraag gesteld, daarom antwoord ik wanneer jij ze aan mij tracht door te spelen.
qua objectiviteit voor iemand die als het antizionistje maar met copijen van leugens afkomt. Maar dat zijn we gewoon van de "antizionistjes". Ze hebben meestal een probleem met hun Joodse bazen en komen zich dan hier wat uitleven... Ze moeten toch ergens kunnen laten zien dat ze iets waard zijn, want anders ....
Oud 30 juli 2006, 00:31   #36
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
qua objectiviteit voor iemand die als het antizionistje maar met copijen van leugens afkomt. Maar dat zijn we gewoon van de "antizionistjes". Ze hebben meestal een probleem met hun Joodse bazen en komen zich dan hier wat uitleven... Ze moeten toch ergens kunnen laten zien dat ze iets waard zijn, want anders ....
Nice you say it ...

Ter info: ik zit in de directie van een Joods bedrijf en ik kan me goed uitleven, wordt sterk gerespecteerd door mijn Joodse mede-directeuren omwille van mijn transparantie, directe aanpak en een zeker gevoel voor hun humor.

As I said: GREY is the color!

Laatst gewijzigd door Kazze : 30 juli 2006 om 10:54.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 00:34   #37
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
qua objectiviteit voor iemand die als het antizionistje maar met copijen van leugens afkomt.
Deze zin is taalkundig fout én laat me eens weten wat je ermee bedoelt
Oud 30 juli 2006, 00:43   #38
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Nice you say it ...

Ter info: ik zit in de directie van een Joods bedrijf en ik kan me goed uitleven, wordt sterk gerespecteerd door mijn Joodse mede-directeuren omwille van mijn transparantie, directe aanpak en een zeker gevoel voor hun humor.

As I said: GREY is the color!
Wat kunnen die antizionistjes het toch niet laten om eender welke leugens te gaan verkondigen
Oud 30 juli 2006, 00:48   #39
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kunnen die antizionistjes het toch niet laten om eender welke leugens te gaan verkondigen
Geloof voor mijn part wat je wil. Ik ben niet gelovig en ik ga de details in ieder geval niet aan uw neus hangen.

Ik weet trouwens niet waarom ik hierover zou liegen, maar dat weet jij waarschijnlijk dan weer wel8)

Laatst gewijzigd door Kazze : 30 juli 2006 om 10:54.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 01:35   #40
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Dus, iemand die overleed in 1875, en de gruwel van de Holocaust nooit heeft gekend, nemen we als referentie om het huidige zionisme te verklaren?

*zucht*
Dus jij wettigt dit geweld dus goed, dit oorlogszuchtig zionisme, omdat 60 jaar geleden een bende nazi's Joden hebben omgebracht. Bizarre logica.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be