Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2006, 22:52   #61
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het mag misschien niet met die intentie geweest zijn, ik kan me moeilijk voorstellen dat je, als je als groep agressief optreedt naar één persoon je niet inziet waar zoiets eindigt ... (met zware wonden + eventueel levenslange gevolgen/fatale afloop voor degene die aangevallen wordt namelijk).
In het krantenartikel las ik wel dat de buurt last had van een inbrekenplaag, maar dan nog vind ik dit geen sterk genoeg motief om iemand de dood in te slaan. Komaan hé, we zijn toch niet meer in de middeleeuwen? Je moet je als mens toch nog een beetje kunnen beheersen, ook in groep. Iemand vastbinden/-houden tot daar aan toe, iemand vermoorden gaat echt een stap te ver.

Enfin,' t is maar om te zeggen dat het feit dat ik niet veel sympathie heb voor inbrekers niet hoeft te zeggen of betekenen dat ik veel sympathie heb voor geweld of mensen die ze vermoorden.

Dat fanatiekelingen van de links-rechts tweedeling zelfs hier een vette kluif inzien vind ik ook wel frappant.
Oud 3 augustus 2006, 22:59   #62
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Een strenge wapenwet is onvoldoende... Dat is nu duidelijk bewezen...

Men moet nu nog de armen en benen afnemen (en zeker de vuisten)... Daarna de scherpe tong...
Niet van de inbrekers wel te verstaan...

Als er in die wijk de laatste tijd regelmatig inbraken waren, dan zal er vermoedelijk (alleszins hopelijk) toch een verhoogde paraatheid van ons politieapparaat merkbaar geweest zijn...

Of was onze politie bezig met het invullen van statistieken?

Of niet.

Ik begrijp dat mijn post erg cynisch is...
Maar het doodslaan van mensen is idd een stap te ver (voor zover dit effectief gebeurd is en er geen zelfverdediging bij de pas is gekomen)

Laatst gewijzigd door Chipie : 3 augustus 2006 om 23:00.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 23:46   #63
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In maasmechelen is alles wat in de mijn heeft gewerkt autochtoon....
Exactemundo.
Oud 4 augustus 2006, 03:29   #64
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard Wat kunnen mij die vrouwen, kinderen en spullen schelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trare van de zaak is dat ik helemaal niet ben gechockeerd of dat ik het ongewoon vindt...in die buurt kan je perfect komen als autochtoon, zolang je maar lekker van hun vrouwen, kinderen en spullen afblijft. Dan krijgt ge een serieus pak slaag....
En van hun dochters?

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 4 augustus 2006 om 03:29.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 04:04   #65
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Laatste nieuws

Citaat:
Achtervolging
Het trio had de inbreker toevallig opgemerkt. Ze waren aan het wachten op vervoer dat hen voor hun vakantie naar de luchthaven moest brengen. Ze zetten de achtervolging in op de inbreker, die via een steegje te voet wegvluchtte. Ze konden hem onderscheppen en schreeuwden in het Italiaans om hulp. Er werd bij buurtbewoners aan de deur gebeld en ook de politie werd opgetrommeld. De inbreker trok ook een mes.
Wetgeving zelfverdediging

Citaat:
Artikel 417 van het Strafwetboek geeft twee gevallen aan die, op grond van een wettelijk vermoeden, moeten gerekend worden tot de gevallen van ogenblikkelijke noodzaak waarover artikel 416 handelt. Ze betreffen het afweren van aanrandingen tegen eigendommen die gepaard gaan met een aanslag of alleszins ernstige bedreigingen gericht tegen personen. Met andere woorden, wanneer het feit plaats heeft bij het zich verdedigen tegen daders van diefstal of plundering die met geweld tegen personen wordt gepleegd.
Het was de inbreker zijn verdiende loon.
Als hij niet had ingebroken was dit hem niet overkomen.
Ik heb absoluut geen medelijden met de inbreker.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 05:10   #66
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
. Iemand vastbinden/-houden tot daar aan toe, iemand vermoorden gaat echt een stap te ver.

Als die mensen het idee hadden gehad dat die kerel een zware straf ging krijgen hadden ze dat misschien gedaan.

Maar ja, met in het achterhoofd dat het justitiebeleid waar partijen zoals de uwe voorstander van zijn die kerels toch direct terug loslaat in de maatschappij vind ik dit nog niet zo'n slechte oplossing.

Die man was al bekend als inbreker en recidivist. In normale omstandigheden had die nooit vrij mogen rondlopen en dan had ie nu nog geleefd.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 05:12   #67
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het mag misschien niet met die intentie geweest zijn, ik kan me moeilijk voorstellen dat je, als je als groep agressief optreedt naar één persoon je niet inziet waar zoiets eindigt ... (met zware wonden + eventueel levenslange gevolgen/fatale afloop voor degene die aangevallen wordt namelijk).

Zei u hetzelfde over Guido De Moor, of was het toen weer het excuustruus verhaal?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 05:47   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
zo waar als een deur.
Een draaideur zal je bedoelen.

In Maasmechelen WAS er niet eens een mijn.
Wél in Waterschei, Zwartberg, Houthalen, Zolder, Beringen.
En reken maar dat daar niet alleen autochtonen werkten.
Oud 4 augustus 2006, 05:48   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Zei u hetzelfde over Guido De Moor, of was het toen weer het excuustruus verhaal?
Goeie vraag.
Oud 4 augustus 2006, 06:21   #70
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Enkel justitie moet in dit geval verantwoording afleggen. De buurt werd geteisterd door inbraken en die kerel was bekend bij de politie als inbreker, en toch laten ze die maar doen. Dan is het niet verwonderlijk dat dit vroeg of laat ging escaleren. Als die inbreker eindelijk betrapt wordt kan het gebeuren dat de buurtbewoners in een gloeiende coleire die kerel doodslagen. Had die kerel gezeten waar hij thuishoorde, het gevang, dan was er nu geen probleem geweest. Maar ja met ons Laurette, beschermheilige van het krapuul, moeten we geen verbetering verwachten.

Bruin of blank kleurtje het maakt mij niet uit, er is weer een crimineel minder en ik ben er niet rouwig om. Opgeruimd staat netjes!
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 07:02   #71
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Lol

Ik ben opgegroeid in Maasmechelen, en mijn grootvader en vader, en oom hebben nog in de mijn van Eisden gewerkt. En eisden is een deelgemeente van Maasmechelen.

En als ge mij niet gelooft, geloof wikipedia maar :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eisden

Laatst gewijzigd door Pieke : 4 augustus 2006 om 07:04.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 07:11   #72
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

De mijn van Eisden was op het grondgebied van Maasmechelen mijn waarde Knuppel...
de waarheid heeft ook haar rechten...
Oud 4 augustus 2006, 07:12   #73
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik kwam ooit thuis, geen van mijn honden te zien. Heel raar, normaal begroeten die beesten mij altijd als ik thuis kom...Ik ga binnen, steek het licht aan (was 3u30 's nachts), en wat zie ik...juist ja, nen allochtoon tegen mene muur in mijn living...vol bloed aan zen armen en benen.
Ik ga hier maar beter niet vertellen, hoe hij er zou uitgezien hebben, moesten mijn honden mij niet voor geweest zijn.
Wat van mij is, is van mij en MIJ alleen, wil je iets, vraag het dan. Ik heb de pest aan mensen die moeten inbreken. En als der dan eens ene op heterdaad gepakt wordt, en hij/zij krijgt eens een pak slaag, dan zijn der nog altijd mensen die dat niet normaal vinden ?
Heb al meerdere keren inbraken voor gehad, zelfs in auto terwijl ik erop stond te zien vanuit de meeneemchinees (cliché jah)...weer had mene hond dien bij zene arm, toen em dien bewuste arm in mijne auto stak om mijn handtas te pikken die op de passagierszetel lag. En maar dreigen en grote bek opzetten dat hij er politie bij ging halen omdat mijne hond hem gebeten had...toen ik hem voorstelde in te stappen zodat ik hem kon brengen, was het ineens niet meer nodig. En trapte hij het al foeterend af.
Moraal van het verhaal :
Blijf met uw fikken van andersmans zaken af, dan hebde zo'n dingen (nen hond dien bijt, pak slaag, of zelfs in dit geval het bekopen met uw leven) niet voor. Moeilijk? Neen ! Onmogelijk? Blijkbaar wel voor de onverbeterlijken onder ons.
Ik ga zeker niet bij Duupje inbreken... misschien kunt ge uw adres op het net zetten... dan weten de dieven waar ze niet moeten langsgaan... LOL...

Ik hoop maar dat uw honder der niks aan overgehouden hebben Duupje....

LOL.... Nen inbreker met nen hond aan zijn lijf... das lachen, gieren, brullen.... LOL..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 07:15   #74
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
beiden zijn uit de hand gelopen opwellingen van haat en nijd... De Moor maakte schampere opmerkingen tegen een groep jongeren en werd overdreven aangepakt door die jongeren... de inbreker van Maasmechelen werd overdreven aangepakt door een groep gefrustreerde bestolenen of buren van bestolenen...

maar beide gevallen zijn typisch voor de groeiende overdreven onverdraagzaamheid...
Oud 4 augustus 2006, 07:16   #75
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Lol

Ik ben opgegroeid in Maasmechelen, en mijn grootvader en vader, en oom hebben nog in de mijn van Eisden gewerkt. En eisden is een deelgemeente van Maasmechelen.

En als ge mij niet gelooft, geloof wikipedia maar :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eisden
Ik denk dat jullie alletwee een beetje gelijk hebben.
Eisden was vroeger een zelfstandige gemeente volgens mij. Pas na de fusie is ze gaan behoren tot Maasmechelen als ik mij niet vergis.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 augustus 2006, 07:16   #76
Tegendradigaard

Standaard

Allez mijn vader was een "vreemdeling" in de mijn van Zwartberg....
Oud 4 augustus 2006, 07:17   #77
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Overdreven onverdraagzaamheid? Wat hadden ze moeten doen, rustig de politie bellen en in afwachting hem een tas koffie uitschenken?
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 07:18   #78
Tegendradigaard

Standaard

Volgens de nieuwsberichten was de inbreker gewapend met een mes... en heeft ondertussen een van de buurtbewoners zich gemeld bij de politie...
Oud 4 augustus 2006, 07:19   #79
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Overdreven onverdraagzaamheid? Wat hadden ze moeten doen, rustig de politie bellen en in afwachting hem een tas koffie uitschenken?
tja waarom niet ....?

Oud 4 augustus 2006, 07:22   #80
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
beiden zijn uit de hand gelopen opwellingen van haat en nijd... De Moor maakte schampere opmerkingen tegen een groep jongeren en werd overdreven aangepakt door die jongeren... de inbreker van Maasmechelen werd overdreven aangepakt door een groep gefrustreerde bestolenen of buren van bestolenen...

maar beide gevallen zijn typisch voor de groeiende overdreven onverdraagzaamheid...
Onverdraagzaamheid? De buurtbewoners hadden wat meer verdraagzaam moeten zijn voor de stelende medemens?

U haalt onverdraagzaamheid erbij terwijl dat er nu eens niets mee te maken heeft. Het heeft meer met het gevoerde beleid te maken: een groep mensen is gefrustreerd geraakt omdat de buurt al maanden geconfronteerd wordt met een inbrakenplaag, en de politie dit niet kon verhinderen?
Als de overheid lijstjes begint op te stellen met welke misdaden vervolgd zullen worden en welke niet, als de overheid de "kleine criminaliteit", je weet wel, die criminaliteit waarmee Fons met de Klak vooral in contact komt, bagatelliseert, moet je niet verwonderd zijn dat dit voorvalt.

Het spreekt het niet goed natuurlijk.

Maar onverdraagzaam? Als je de buurt kent, dan weet je dat dat in dit geval niet de reden is.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be