![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() Hoe reageert men, als u thuis komt en uw huis is zo goed als leeggehaald toch de zaken die enige waarde hebben en als tegengift hebben de heren en/of dames (moogt niet discrimineren) hun grote behoefte gedaan op de tafel van uw eetkamer, verdraagzaam en met het nodige begrip? Deze feiten zijn wel niet bij mij gebeurt, maar wil niet zeggen dat ik dit niet verwerpelijk kan vinden en vindt dat iedereen het recht heeft zijn eigendom te beschermen dit ten nadele van ongevraagde bezoekers.
Laatst gewijzigd door ERLICH : 4 augustus 2006 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Gouverneur
|
![]() Spijtig dat Yves in een hoog en beveiligd flatgebouw woont, veel geld verdient met z'n linkse rioolgazet en nog nooit aan den lijve heeft ondervonden hoe het voelt om meermaals slachtoffer te zijn van inbraak. Nu verwijs ik zo'n moraliserend gewauwel liever rechtstreeks het politiek correct verdomhoekje in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moeten daaruit conclusies getrokken worden over de aard en de kwaliteit van degenen die aan de top van deze maatschappij zitten? Ik citeer uit het laatste werkstuk van een hedendaags denker: Who's the man who hired all the criminals The White House shadows who hide behind closed doors They bend the facts to fit with their new stories Of why we have to send our men to war http://www.azlyrics.com/lyrics/neily...president.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als mijn partner voor een diefstal of een inbraak iemand gewoon doodklopt, dan ga ik er toch van weg ze.
ik ben het in grote lijnen eens met dat stuk uit de morgen dat hier gepost werd. ik wil niét in een beschaving leven waar het gerecht uitgeschakeld wordt, waar alles maar op straat, zonder proces, moet berecht worden. Helaas is dit net wat het VB wil. Proportionaliteit lijkt me een heel belangrijk principe. Zoniet komen we al gauw in een soort van islamistisch systeem te zitten waarin iemand bij wijze van spreken gestenigd kan worden voor het kijken naar een andere man. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Heb ter juist een mailtje gestuurt naar de Morgen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Helaas leven we al in een systeem waarbij er steeds minder opgespoord en berecht wordt, en verbrekers (een germanisme dat zeer goed de verachtelijke asocialiteit van dat soort criminelen uitdrukt) enkele dagen later weer met de politiecombi naar huis gebracht worden. Het geval Maasmechelen toont dit zeer mooi aan, het is eigenlijk een modelvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Arme Yves, arme lezers van de leugenkrant De Morgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen toch. Ik ben wel degelijk al eens het slachtoffer geweest van een inbraak. Terwijl ik lag te slapen dan nog. Heel vervelend allemaal en dat er mensen in je huis hebben rondgelopen terwijl je sliep geeft wel even een vreemd gevoel, maar dat is ook even snel weer verdwenen. Ik ben er niet paranoia van geworden en het ging alleen maar om materiële zaken hé. En als ik de dief zou betrappen zou ik waarschijnlijk enkel hard roepen om hem op de vlucht te doen slaan. Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om hem te achtervolgen. Maar als je dat dan toch doet en hij trekt een mes, dan laat je die toch zeker lopen. Wie waagt er nu zijn leven voor materiële zaken? Trouwens, het ging hier duidelijk niet over overmeesteren, maar over een regelrechte lynchpartij (de man was zwaargewond). Wie voor zo'n maatschappij staat, is niet helemaal bij zijn hoofd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het zo door gaat, zitten we binnen een paar jaar misschien wel snoepjesstelende 8-jarigen openbaar te executeren. Want waar ligt de grens?
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Desmet negeert compleet het achterliggende probleem: het bagatelliseren van de "kleine criminaliteit". Geminimaliseerd, niet vervolgd... En laat dat nu net het type criminaliteit zijn waar Fons met de Klak voornamelijk mee in contact komt. Fons ziet met lede ogen aan dat de overtreders niet gevonden worden, of niet vervolgd worden, of sneller terug vrij zijn dan dat zijn aanklacht vertikaal geklasseerd kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht is de familie van de inbreker ook wel getraumatiseerd. Misschien heeft de man kindjes, die zijn nu hun papa kwijt. Ze hebben het verdiend, wellicht. Wat zou je er nu van vinden mochten familieleden opnieuw wraak nemen en diegene die hem in elkaar geslaan hebben een 'koekje van eigen deeg' geven? En zo kan het weer verder gaan...
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien iemand een mes trekt, is het al te vaak niet meer om af te schrikken, maar om te steken, er zijn heus wel andere manieren om iemand af te schrikken. Dat was zo elke keer ze het nodig vonden een mes onder mijne neus te duwen. Gelukkig is het hen nooit gelukt of ik zat hier ook niet meer. Wie voor zo'n maatschappij staat, waarin je inbrekers (pleger van criminele feiten) hun gang maar moet laten gaan, is niet helemaal bij zijn hoofd. Enfin, hopelijk schrikt heel deze actie dan verdere inbrekers daar af, en kunnen die mensen gewoon hun leven hervatten. Laat mij wel duidelijk stellen dat die inbreker niet echt dood had gemoeten voor mij. Maar aan de andere kant, fair is fair, zijn er wel geen gepaste straffen meer mogelijk wettelijk gezien vermits kleine criminaliteit niet meer bestraft wordt. (Wat ik mij nu wel bedenk, bij de Islam straft men ook met stenigingen etc. Onze cultuur gaat hoelanger hoe meer dezelfste weg op. Jep culturele verrijking noemen ze dat...NIET goed bezig !) Laatst gewijzigd door Duupje : 4 augustus 2006 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog steeds geen reden om het proportionaliteitsbeginsel te verlaten.
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen maar stoer verbaal gedoe. Niet veel van aantrekken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Duym : 4 augustus 2006 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand heeft het recht om het recht in eigen handen te nemen, maar dan hoort het gerecht wel iets te ondernemen, en het enige wat ze doen, is duidelijk signaal geven, dat inbreken kan/mag, want het wordt toch niet meer vervolgd. |
|
![]() |
![]() |