![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() dat zijn stuk voor stuk anarchisten en die hebben absoluut geen uitstaans met anarchokapitalisten als jij. ze hebben meer gemeen met marxisten, nl afschaffen van het kapitalisme -dat ze heel terecht als autoritair beschouwen- en de staat (enfin, voor marxisten eerder 'laten afsterven' dan 'afschaffen')
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lefebvre is een zuivere marxist, net zoals Goldmann.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() lefebvre heb je gelijk in, met goldman bedoelt hij waarschijnlijk emma goldman, de anarchiste
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Ik had het op Lucien Goldmann.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de Standaad en andere artikelen had men kunnen opmaken dat de PVDA betrokken was met "Een andere politiek" wat niet het geval is. Het persbericht was wellicht om dat duidelijk te maken. Nu het is duidelijk dat ze alles zien zitten behalve "Een andere politiek" maar dat moeten ze voor zich zelf uitmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"De maoïstische PVDA heeft als enige communistische partij niemand in Jef Sleeckx' Comité voor een Andere Politiek." Er zijn slechts twee motivaties voor een dergelijk persbericht; -Een poging om onmiddelijk stokken in de wielen te steken, omdat ze haar eigen positie ondermijnd ziet. of -Een poging om zeker elke illusie te ontrekken bij de eigen leden, wat betreft EAP, zodat ze er geen leden aan verliezen. Beiden zijn te begrijpen, maar niettemin is het zeker niet de juiste stap vooruit om de klassebelangen te verdedigen.
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() voor sommige partijen is het partijbelang veeel belangrijker dan het klassebelang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 4 augustus 2006 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Hij die zonder zonden zijt, ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ofwel is het Gij die zonder zonden zijt, ofwel is het Hij die zonder zonden is.
Tot zover deze provospam. Laatst gewijzigd door Pelgrim : 4 augustus 2006 om 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Gvd, gij dus.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 4 augustus 2006 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
vraagje: wie is met dit initiatief begonnen? en is PVDA van in het begin gevraagd om mee te doen? of zijn ze pas achteraf gevraagd om aan te sluiten? ik weet niet wat de verhoudingen zijn, en ik vind het jammer dat er niet 1 initiatief komt, maar ik kan me gerust genoeg redenen indenken waarom PVDA liever past. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]() ik kan me ook al de machtstrijd voorstellen moesten ze nu in het initiatief stappen. ik zou er ook geen zin in hebben. als iedereen eerlijk is, dan denk ik dat je niet anders kan dan zeggen dat het water momenteel veel te diep is om samen naar de verkiezingen te trekken. mss eerst de aanvallen op mekaar temperen en de profileringsdrang van alle spelers onder controle krijgen, en dan eens kijken of samenwerking mogelijk is. dat zou duurzamer zijn alleszins. en dat zou de arbeidersbeweging vooruit helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ten tweede al dan niet sectair zijn heeft niets te maken met al dan niet meestappen in een of ander initiatief denk maar aan de enige revolutionaire voorhoede van dit land waarvan enkele fameuze exemplaren de leukste uitspraken ooit hebben gedaan op dit forum o.a. door eens goed te kakken op oxfam of eerder dit jaar op vvs. Ten derde zoals de vorige gemeenteraadsverkiezingen duidelijk hebben aangetoond heeft al dan niet succes hebben in de verkiezingen niets te maken met al dan niet samenwerken met anderen maar alles met de manier van werken, dit hebben voorbeelden als Mie Branders en Dirk Goemare duidelijk aangetoond.
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Als jullie ooit een 100ste bereiken, dan mag de lsp tevreden zijn.
![]() |
![]() |
![]() |