![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burger
|
![]() Hij ligt er, en hij ligt er goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 6 augustus 2006 om 19:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een groot man is van ons heengegaan. Moge hij in vrede rusten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het bewuste citaat uit mijn onderschrift, is vd hand van J.Brel die zeker geen vlamingenhater was (hij was er zelf één, trouwens) en werd geschreven in een periode toen er nog geen onderscheid kon gemaakt werden tussen beschaafd Vlaams-Nationalisme en Extreemrechts. Ondertussen is dat onderscheid heel duidelijk geworden. Dus eigenlijk is mijn onderschrift aan het VB gericht, maar wou de originele tekst van Brel uit respect voor de dichter niet veranderen. Trouwens je mag mij altijd één post tonen waar ik democratische Vlaams-Nationalistische politici op de korrel neem. Schiltz was één van die democratische Vlaamsnationalisten, en ik heb die man altijd gerespecteerd en bewonderd. De reden waarom kan je in mijn bovenliggende posts van deze thread lezen.
Laatst gewijzigd door Pietje : 6 augustus 2006 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() gewist
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen. Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren Laatst gewijzigd door bartje : 6 augustus 2006 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Schiltz' politieke ideëen stonden uiteraard lijnrecht tegenover de mijne, maar niemand kan ontkennen dat hij een zeer bedreven politicus was. Dat gezegd zijnde is er natuurlijk ook een méns heengegaan, en daar kunnen we slechts met ingetogen respect op reageren. Mensen die dat niet kunnen, en integendeel de dood van een andersdenkende toejuichen hebben mijns inziens niks te zoeken in de politieke arena van een democratisch land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Ik heb nooit begrepen dat een Jood als Schiltz zo bewust voor het nazisme kon kiezen. Geef toe, dat is toch bizar. Hij mocht dan al een jonge Jood zijn, hij deed het toch alleszins bewust. Enfin, hij heeft voor zijn misdaden geboet en daarna een kleurrijke rol gespeeld in de petitesse van de Vlaamse politiek.
Laatst gewijzigd door oliepiek : 6 augustus 2006 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Wist u niet dat Hugo Schiltz eigenlijk een jood was, of wat? Allez, da's toch basis hé. De naam "Schiltz" is zowat voor Joden wat "Janssens" voor ons is.
Laatst gewijzigd door oliepiek : 6 augustus 2006 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit dan belangrijk? (om maar te zeggen: ik denk niet dat Schiltz Jood was, en eigenlijk kan mij dat niet schelen).
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 6 augustus 2006 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om mensen hé maar blijkbaar is dat voor sommigen al van geen tel meer... Spijtig, héél spijtig allemaal, nu ja zal wel aan me zelf liggen zeker, sommigen zeggen dat ik veel te veel softie ben en ga het nog moeten beginnen geloven ook.
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Over de doden geen slecht woord. Nu Vic Anciaux nog.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() Een gesprek met Wim Jorissen zaliger in een Turnhouts café, in de jaren zeventig...
Een VU'er: "Maar mijnheer Jorissen, nu staan we er toch goed op met die nieuwe aanwinsten: Maurits Coppieters, Van Haegendoren, Hugo Schiltz...". Waarop Wim Jorissen antwoordde: "Mijnheer ..., het is het begin van het einde van de Volksunie!"
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Ondanks alles kan ook ik niet ontkennen dat oa Hugo Schiltz het Vlaams-nationalisme en flamingantisme weer op de kaart hebben gezet. Alleen voor dat feit alleen al, ben ik daarvoor dankbaar.
Mijn condoleances naar zijn familie en moge hij in vrede rusten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu naar Canvas zappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Riep deze 'Vlaamse-nationalist' niet ergens: 'Leve Belgique' ? Was Schiltz ook niet verwikkeld in PS-achtige zaakjes in het Antwerpse? Was het dezelfde 'grote staatsman' die nog 600 stemmen haalde terwijl FDW er met 50.000 ging lopen? De jassendraaier werd bijna 80. Ik zou zeggen dat het mooi geweest is.
![]() |