Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2006, 08:46   #341
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hoe kan je nu vertrouwen hebben in een volksjury, wanneer je bepaalde mensen nog niet eens capabel acht om voor zichzelf te bepalen welke lectuur ze al dan niet consumeren?
Misschien wordt met 'vertrouwen' bedoeld: 'vertrouwen in de machthebbers, in zoverre die ervoor zorgen dat sprekers die ik niet gaarne hoor, een beetje gecensureerd en opgesloten worden'. Dit soort betekenisverschuivingen treft men wel vaker aan in autoritaire kringen.
Oud 7 augustus 2006, 08:53   #342
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Wel, hebt U ook vertrouwen in een volksjury?

http://www.salzburg.com/sn/nachricht...l/2160071.html

Jury: Twelve people who determine which client has the better lawyer.

- Robert Frost
Oud 7 augustus 2006, 09:01   #343
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Misschien wordt met 'vertrouwen' bedoeld: 'vertrouwen in de machthebbers, in zoverre die ervoor zorgen dat sprekers die ik niet gaarne hoor, een beetje gecensureerd en opgesloten worden'.

Citaat:
Dit soort betekenisverschuivingen treft men wel vaker aan in autoritaire kringen.
Inderdaad.
Een spijtige zaak.

De strijd om het vocabularium woedt in alle hevigheid: democratie, vrijheid van meningsuiting, ............. begrippen waar naarstig mee geschoven wordt. En soms vrees ik met succes en niet alleen in de kringen van de macht.......
http://forum.politics.be/showthread.php?t=53850

Maar misschien is mijn kijk daarop wat verdraaid door dit forum................

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 7 augustus 2006 om 09:03.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 09:10   #344
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jury: Twelve people who determine which client has the better lawyer.

- Robert Frost
Misschien moet het VB dan gewoon wat betere advocaten in dienst nemen om hun zaak te verdedigen en te bepleiten. Zo zullen ze niet achter een cordon geplaatst of veroordeeld worden door de andere vertegenwoordigers van het volk.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 09:12   #345
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Misschien moet het VB dan gewoon wat betere advocaten in dienst nemen om hun zaak te verdedigen en te bepleiten. Zo zullen ze niet achter een cordon geplaatst of veroordeeld worden door de andere vertegenwoordigers van het volk.
Of betere rechters aanstellen. Nu doet het regime dat!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 09:13   #346
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Que dice ud?
Oud 7 augustus 2006, 09:13   #347
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Inderdaad.
Een spijtige zaak.

De strijd om het vocabularium woedt in alle hevigheid: democratie, vrijheid van meningsuiting, ............. begrippen waar naarstig mee geschoven wordt. En soms vrees ik met succes en niet alleen in de kringen van de macht.......
http://forum.politics.be/showthread.php?t=53850

Maar misschien is mijn kijk daarop wat verdraaid door dit forum................
Je bent inderdaad één geworden met dit forum, als je het al niet was.
Oud 7 augustus 2006, 09:29   #348
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Of betere rechters aanstellen. Nu doet het regime dat!
Wie moet de rechters dan aanstellen ? Zij die het regime willen omver werpen en het land letterlijk en figuurlijk verdelen.... in de chaos werpen, zijn zij de beste vertegenwoordigers van het volk, gaan zij het beste zorgen voor de burgers, voor alle burgers ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 augustus 2006 om 09:31.
Oud 7 augustus 2006, 09:32   #349
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij die het regime willen omver werpen
Dat is niet noodzakelijkerwijs slecht.
Oud 7 augustus 2006, 09:40   #350
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is niet noodzakelijkerwijs slecht.
Neen, alles kan beter inderdaad. Ik ben ook niet tevreden met alles....... maar daarom wil ik niet alles ingewikkelder en gevaarlijker maken. Ik geloof in positieve evolutie, niet in revolutie.
Er is geen weg terug, de wereld is volop, meer dan ooit in het verleden, in evolutie.
Persoonlijk wens ik voor mezelf en anderen geen revolutie zoals in het Midden-Oosten.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 augustus 2006 om 09:46.
Oud 7 augustus 2006, 09:46   #351
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, alles kan beter inderdaad. Ik ben ook niet tevreden met alles....... maar daarom wil ik niet alles slechter en gevaarlijker maken. Ik geloof in positieve evolutie, niet in revolutie.
Er is geen weg terug, de wereld is volop, meer dan ooit in het verleden, in evolutie.
Persoonlijk wens ik voor mezelf en anderen geen revolutie zoals in het Midden-Oosten.
Niemand is verplicht illegitieme wetten of regimes te toleren - verzet is in die gevallen zelfs aangewezen.

Zoals Thomas Jefferson zei: "If the law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so." Als antwoord daarop inzake regimes kan Robert Garmong een toemaatje geven: "Democracy is not a form of liberty, but a[nother] form of tyranny.*" Want ik geloof dat je het over communautaire dinges had.

*
Artikel in Capitalism Magazine van mei '03

Laatst gewijzigd door lombas : 7 augustus 2006 om 09:47.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 09:54   #352
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niemand is verplicht illegitieme wetten of regimes te toleren - verzet is in die gevallen zelfs aangewezen.

Zoals Thomas Jefferson zei: "If the law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so." Als antwoord daarop inzake regimes kan Robert Garmong een toemaatje geven: "Democracy is not a form of liberty, but a[nother] form of tyranny.*" Want ik geloof dat je het over communautaire dinges had.

* Artikel in Capitalism Magazine van mei '03
Ga eens een maandje in de West Bank of Gaza en dan zal je zien wat mensonwaardige toestanden echt zijn...... Die mensen hebben recht op klagen, te zeggen dat hun onrecht is aangedaan, dat ze gediscrimineerd worden, niet de welvarende Vlaming die een andere mening heeft. Daar zal je zien wat verdeeldheid en haat de burgers hebben opgeleverd. Bij ons kan nog verbeterd worden, daar moet alles verbeterd worden. Niemand is daar tevreden. Hier is dat niet het geval. U wilt toch niet dat 1/4 van de Vlamingen de andere 3/4 in een strijd meesleuren ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 augustus 2006 om 09:57.
Oud 7 augustus 2006, 10:01   #353
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga eens een maandje in de West Bank of Gaza en dan zal je zien wat mensonwaardige toestanden echt zijn...... Die mensen hebben recht op klagen, te zeggen dat hun onrecht is aangedaan, dat ze gediscrimineerd worden, niet de welvarende Vlaming die een andere mening heeft. Daar zal je zien wat verdeeldheid en haat de burgers hebben opgeleverd. Bij ons kan nog verbeterd worden, daar moet alles verbeterd worden. Niemand is daar tevreden. Hier is dat niet het geval. U wilt toch niet dat 1/4 van de Vlamingen de andere 3/4 in een strijd meesleuren ?
Zeg ik dat dan?
Oud 7 augustus 2006, 10:04   #354
luc broes

Standaard

Citaat:
Zeg ik dat dan?
Je zegt dat niet, maar labyrinth schuift dat wel in je schoenen.
Oud 7 augustus 2006, 10:24   #355
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
1) geef ons nu voor eens en voor altijd de juiste definitie van exreem rechts.
Definities voor eens en voor altijd bestaan niet, maar enkele basiskenmerken opsommen zonder volledig te zijn, heb ik hierboven al gedaan. Tot de extreem-rechtse promotie-items hier behoren:

-mensenrechtennegationisme
-directe democratie
-libertarisme
-separatisme
-maatschappelijk secessionisme
-revisionisme
-collaborafilie
-anti-syndicale items
-xenofobie en racisme

Ik zie daarbij mensenrechtennegationisme als het centrale kenmerk van extreem-rechts, omdat de andere op een of ander manier een schending van de mensenrechten inhouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
2) Welke aanpassingen moet politics.be volgens u maken om een "open forum" te worden.
Die vraag heb ik bij herhaling hierboven beantwoord

1. Provo-spam dient erkend als spam
2. Wanneer iemand het driehoekje gebruikt, dient de moderator na te gaan in hoeverre er geen sprake was van uitlokking. Bv A stuurt B provospam, B replikeert "gij lompe lul", dan is A in de fout, niet B. Op dit ogenblik is het omgekeerd, in naam van de "neutraliteit"; deze handelswijze van de moderatoren maakt hen menselijk-minderwaardige wezens, en objectieve medewerkers van de uitlokkers. Dit is een forum, geen voetbalveld.
3. Ook compulsief antwoord eisen is spam: er bestaat geen antwoordplicht
4. Van de forumleden mag verwacht worden over het onderwerp ( liefst op een consistente wijze) en niet over de posters te mediteren, en afspraken voor cafébezoek per PB te maken.
5. Het bij herhaling indienen van dezelfde onderwerpen verdient opvolging: blijkbaar kan dit wel als het over kritiek op de moderatoren gaat, maar niet als het over extreem-rechtse topics gaat die "hernomen" worden
6. Meer transparantie: iedereen hier heeft het recht te weten hoeveel medewerkers van politics.be forumlid zijn.

Maw niet het instrument van "bannen", maar wel een correct modereren waarbij provospam gezien wordt als spam, zou veel helpen.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 7 augustus 2006 om 10:30.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 10:26   #356
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
-libertarisme
Ik zeg het joh, Chomsky, Makhno en Bakunin gaan 's nachts bij u komen spoken als je zo verder doet hoor.
Oud 7 augustus 2006, 10:28   #357
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Je zegt dat niet, maar labyrinth schuift dat wel in je schoenen.
En terecht. Het VB gaat er prat op dat ze mij mijn Belgische nationaliteit zullen ontnemen als ze aan de macht komen. Dat en enkele andere lekkernijen.......
Ze gaan rechtvaardigheid brengen door met onrechtvaardigheid te beginnen. Dat zie ik persoonlijk niet als evolutie maar als revolutie.
Oud 7 augustus 2006, 10:29   #358
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg het joh, Chomsky, Makhno en Bakunin gaan 's nachts bij u komen spoken als je zo verder doet hoor.
Tja, "secessie nu" blijkt een "libertarisch vakblad", als het daarmee is dat je problemen hebt.
Oud 7 augustus 2006, 10:32   #359
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Ik zie daarbij mensenrechtennegationisme als het centrale kenmerk van extreem-rechts, omdat de andere op een of ander manier een schending van de mensenrechten inhouden.
Volgens Black Cat vertoont Communistische China (en de voormalige Sovjetunie enz) het centrale kenmerk van 'extreem-rechte'.
Denken we maar aan de talloze strafkampen, de brutale onderdrukking van Tibet, Tien An Men, verbod van vrije syndikaten, geen godsdienstvrijheid enz
Oud 7 augustus 2006, 10:32   #360
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En terecht. Het VB gaat er prat op dat ze mij mijn Belgische nationaliteit zullen ontnemen als ze aan de macht komen. Dat en enkele andere lekkernijen.......
Ze gaan rechtvaardigheid brengen door met onrechtvaardigheid te beginnen. Dat zie ik persoonlijk niet als evolutie maar als revolutie.
Voor alle duidelijkheid: ik ben het VB niet. Ze zouden me nog 'n eens niet willen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be