Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2006, 16:34   #221
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Ik was ook niet de grootste voorstander van hugo's taktiek en ideeën. Maar toch innige deelneming aan de nabestaanden.
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:35   #222
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat kan ik me van jou best voorstellen. Je moet je vast en zeker heel erg stoer hebben gevonden toen je dat deed.
Neen, helemaal niet. Ik wilde gewoon geld, dat is al.
Oud 7 augustus 2006, 16:38   #223
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gebalde vuist wordt helemaal niet algemeen met Stalin in verband gebracht. De gestrekte rechterarm wel, vandaar ook dat het hitlergroet wordt genoemd. Bij mijn weten wordt een gebalde vuist nergens stalingroet genoemd.
de romeinen waren hun tijd dan al ver vooruit
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:41   #224
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wie is volgens u iedereen? Heb toch het recht om aan de eerlijkheid van uw antwoord te twijfelen.
Wie is Iedereen? Elke burger in dit land.

Waarom twijfelt u daaraan?

Ik gun iedereen z'n mening, ook al ben ik het er niet mee eens (met de mening in kwestie, niet omdat men ze verkondigt).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:41   #225
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
de romeinen waren hun tijd dan al ver vooruit
Na WO2 heeft deze groet nu eenmaal een andere betekenis gekregen (daarom dat hij ook verboden is in Duitsland). Dat ontkennen is gewoon belachelijk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:49   #226
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De Romeinse vorm ging naar rechtsbuiten, niet rechtsvoor.
Oud 7 augustus 2006, 16:50   #227
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De Romeinse vorm ging naar rechtsbuiten, niet rechtsvoor.
Ik denk dat niemand het rechterarm gebaar als Romeins zal interpreteren. Weinig verwarring mogelijk dus
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:56   #228
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Is zien

vandaag mag je in Europa met communistische symbolen rondlopen, de communistische ideologie aanhangen, hun misdaden ontkennen, enz.. . Voor dit allemaal word je niet voor vervloekt of aangeklaagt. Met het Nazisme is het anders, je mag de symbolen niet gebruiken, ideologie aanhangen, of bepaalde facetten ervan bestuderen. Het is allemaal strafbaar. Dit dankzij de discriminerende anti-negationisme wet. Wat er er in de Tweede wereldoorlog gebeurt is met de joden of andere bevolkingsgroepen zal niemand ontkennen. Dit was een misdaad tegen de menselijkheid. Wat mij wel stoort is het feit wat er in de goelag, siberië en andere strafkampen in de sovjetunie of communistische landen gebeurde of nog gebeurd zomaar ontkent mag worden. Maar wat er in de Nazi-concentratiekampen gebeurde mag niet ontkent, of bestudeert worden met nieuwe gegevens. Dit is strafbaar. Mij zal je niet horen dat de holocaust niet heeft bestaan, maar men moet wel alles gelijk behandelen. Elke menig heeft zijn recht, hoe verderfelijk het ook is.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 17:21   #229
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Wie heeft die affiche nog meegemaakt:

"Gedaan met geven en toegeven"

Man man man, en daarna was het uitverkoop van de Vlaamse zaak...
Tiens, en kan je nu met zekerheid zeggen hoe België eruit zou zien zonder mensen als Schiltz?

Wacht, ik zal u een aantal opties geven (vul maar gerust in) : we zouden in het Vlaams Paradijs wonen, zonder Franstaligen, zonder PS, zonder armoede (wegens geen transfers meer), met een direct democratische systeem en met ik-weet-niet-wie als Vlaamse President.
Of zouden we misschien onze wonden likken na een burgeroorlog, waardoor het buitenland zo een beetje de lakens hier zou uitdelen (een beetje zoals in Libanon zo).
Of misschien zouden we gewoon in een soortgelijke situatie als nu zitten, met een federale Belgische Staat die het bestaan van Vlaanderen mogelijk maakt en erkent.
Of misschien zouden we zelfs nog in een unitaire staat leven.

Ik weet tenminste wat ik aan mensen zoals Schiltz te danken heb en ik probeer na te denken over de manieren om België en Vlaanderen "beter" te maken. Dus zou ik zeggen: gedaan met treuren en zeuren.

Dat ik nu als Belgicist een Vlaams-nationalist verdedig...
Oud 7 augustus 2006, 17:57   #230
luc broes

Standaard

Citaat:
Een gebalde vuist wordt helemaal niet algemeen met Stalin in verband gebracht. De gestrekte rechterarm wel, vandaar ook dat het hitlergroet wordt genoemd. Bij mijn weten wordt een gebalde vuist nergens stalingroet genoemd.
Maar het is wel de communistische groet en die ook van Stalin.
Maar daar vinden onze progressieven helemaal geen graten in. Soms hebben ze zeer veel begrip.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 18:15   #231
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Maar het is wel de communistische groet en die ook van Stalin.
Maar daar vinden onze progressieven helemaal geen graten in. Soms hebben ze zeer veel begrip.
Nog een poging: buiten enkelingen zoals jij, associeert niemand de een gebalde vuist met Stalin. Dat is met de hitlergroet wel even anders hé, vandaar dat hij zo noemt en vandaar dat hij verboden werd in Duitsland.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 18:18   #232
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Is zien

vandaag mag je in Europa met communistische symbolen rondlopen, de communistische ideologie aanhangen, hun misdaden ontkennen, enz.. . Voor dit allemaal word je niet voor vervloekt of aangeklaagd. Met het Nazisme is het anders, je mag de symbolen niet gebruiken, ideologie aanhangen, of bepaalde facetten ervan bestuderen. Het is allemaal strafbaar. Dit dankzij de discriminerende anti-negationisme wet. Wat er er in de Tweede wereldoorlog gebeurd is met de joden of andere bevolkingsgroepen zal niemand ontkennen. Dit was een misdaad tegen de menselijkheid. Wat mij wel stoort is het feit wat er in de goelag, siberië en andere strafkampen in de sovjetunie of communistische landen gebeurde of nog gebeurt zomaar ontkend mag worden. Maar wat er in de Nazi-concentratiekampen gebeurde mag niet ontkend, of bestudeerd worden met nieuwe gegevens. Dit is strafbaar. Mij zal je niet horen dat de holocaust niet heeft bestaan, maar men moet wel alles gelijk behandelen. Elke menig heeft zijn recht, hoe verderfelijk het ook is.
Oud 7 augustus 2006, 18:23   #233
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
LOL......

Ik hoopte minimum op een foto van Karel Dillen met gestrekte rechterarm... komaan die moet nog op het net te vinden zijn he...

En in feite zou men minimum een veroordeling door het gerecht moeten vinden na WO 2. Zoniet is het laster en eerroof.

En zoals iedereen (behalve ik zowat) dat strafbare feiten vinden...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 18:24   #234
luc broes

Standaard

Citaat:
Nog een poging: buiten enkelingen zoals jij, associeert niemand de een gebalde vuist met Stalin. Dat is met de hitlergroet wel even anders hé, vandaar dat hij zo noemt en vandaar dat hij verboden werd in Duitsland.
Enkelingen zoals ik vinden het ook niet zo netjes dat de voorzitter van de SP vriendschapsbezoekjes brengt aan een communistische dictator.
Die voorzitter heeft zichzelf onlangs benoemd heeft tot een levenslange zeer goed betaalde job. Enkelingen zoals ik vinden dat ook niet zo netjes.
Oud 7 augustus 2006, 18:25   #235
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik hoopte minimum op een foto van Karel Dillen met gestrekte rechterarm... komaan die moet nog op het net te vinden zijn he...
U vraagt, wij draaien

Oud 7 augustus 2006, 18:26   #236
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
"Ik vind dat stelen moet kunnen" is geen mening: het is aanzetten tot anarchie.
"Ik vind dat mensenrechten niet nodig zijn" is nog een stapje verder.

Meningen verkondigen die inhouden dat men mensen dient te haten, te discrimineren of dat men hen mag vermoorden, bestelen of folteren. Het komt op hetzelfde neer.
Gangstermeningen worden niet toegelaten, toch niet in georganiseerd verband en zijn niet subsidieerbaar.
Wie dat niet snapt is gevaarlijk of onozel.
Kies maar.
"Ik vind dat softdrugs kweken moet kunnen" is geen mening: het is aanzetten tot anarchie

Zulke spiritmening mag niet worden toegelasten, toch niet in georganiseerd verband en niet subsidieerbaar.
Wie dat niet snapt is gevaarlijk of onnozel.

Kies maar ericferemans
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 7 augustus 2006, 18:26   #237
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Ik zie in de tekst nergens iets staan van gestrekte arm.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 18:27   #238
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb dat ook nog eens voor de grap gedaan op het midden van de speelplaats.
NAZI !!!!!!!!!!!!!

Oud 7 augustus 2006, 18:27   #239
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Vrije meningsuiting is een recht voor iedereen.
En is iedereen gelijk voor dit recht?
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 18:28   #240
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik zie in de tekst nergens iets staan van gestrekte arm.
Nee, maar in die tekst staat wel dat Dillen geld geeft aan organisaties die nogal wat te maken hebben gehad met de SS en de collaboratie.

Citaat:
Sint-Maartensfonds] Karel Dillen gaf financiële steun aan het SMF Bevriende groepen [SIZE=1]Geschreven door Marc Spruyt [/SIZE] Vlaams Blok-stichter en erevoorzitter Karel Dillen gaf ook steun aan het Sint Maartensfonds, de vereniging van Vlaamse oud Waffen-SS'ers. Dat blijkt uit de namenlijsten die Berkenkruis, het maandblad van het Sint-Maartensfonds (SMF), afdrukt.
Kort na de heibel over de jubileumviering van het SMF in 2001 stortte Dillen een ongewoon hoog bedrag als steun voor het onderhoud van de zogenaamde 'Graven in het Oosten'. Dillen was toen Europees parlementslid voor het Vlaams Blok.
De 20.000 frank (500 €) die Karel Dillen aan het Sint-Maartensfonds (SMF) overmaakte is uitzonderlijk veel, vergeleken met de gemiddelde gift die tussen de honderd en de duizend frank schommelt. Dillens steun was dan ook meer dan symbolisch en de timing niet toevallig: de Blok-erevoorzitter stortte het bedrag in de loop van de maand mei 2001, dezelfde maand als waarin het Sint-Maartensfonds zijn jubileum vierde in het Alpheusdal in Berchem.
Een feest dat vooral werd opgemerkt door de misplaatste aanwezigheid van toenmalig VU-minister Johan Sauwens. Maar ook een feest waarop zowat de hele Blok-top opvallend afwezig bleef, op - voor zover bekend - Wim Verreycken (toen fractieleider in de Senaat) en Francis van den Eynde (kamerlid en voorzitter van de Vereniging van Vlaams Blok Mandatarissen) na. Richtlijn, de onder verantwoordelijkheid van Van den Eynde verschijnende interne nieuwsbrief voor Blok-mandatarissen, schreef over de zaak-Sauwens: "Zijn belangrijkste misstap was niet zijn aanwezigheid op de viering rond 50 jaar Sint-Maartensfonds, maar wél zijn openlijk distantiëren ervan."
Al is ook het VB de laatste jaren eerder terughoudend om zich al te openlijk met het Sint-Maartensfonds te associëren. Terwijl het partijblad in de jaren tachtig maand na maand grote advertenties publiceerde met reclame voor de achtdelige SMF-boekenreeks 'Vlaanderen in uniform', waarin alle Vlaamse collaborateursgroepen die het nazi-uniform droegen de revue passeren, werd de jubileumviering van het Sint-Maartensfonds in 2001 niet eens aangekondigd in de agenda van het Vlaams Blok Magazine. Op het internet gebeurde dat wel, weliswaar niet op de nationale partijsite maar op die van Jongeren Aktief, een Antwerpse groep VB-militanten onder leiding van Xavier Buisseret.
De ex-propagandaleider van het Vlaams Blok was overigens, net zoals de in ongenade gevallen Roeland Raes (ex-ondervoorzitter en -senator), eveneens bij de feestvierders van het Sint-Maartensfonds. Hoewel Buisseret al sedert 1996 officieel geen propagandaleider meer is en niet meer in het partijbestuur van het Blok zetelt, houdt hij nog steeds het nationale propagandasecretariaat ("NSDAP of Nationaal Secretariaat Dienst Algemene Propaganda", grapte hij wel eens) in de Antwerpse Van Maerlantstraat open. Dat met bar en biertap uitgeruste lokaal is ook de thuishaven van de Antwerpse afdeling van het Sint-Maartensfonds, die er haar maandelijkse ledenvergaderingen houdt en er haar tijdschrift en kentekens te koop aanbiedt.
Buisseret levert nog wel meer hand- en spandiensten aan de alte Kameraden. Op verzoek van het Sint-Maartensfonds trok hij in april 1996, samen met Veerle Dillen (dochter van de grote baas) en drie andere companen, naar het Odergebied in het vroegere Oost-Duitsland. De VB'ers gingen er verschillende gedenkstenen opkuisen die daar door het Sint-Maartensfonds zijn geplaatst als eerbetoon aan de vele honderden Vlaamse Waffen-SS'ers die tussen 1941 en 1945 aan het oostfront sneuvelden in gevechten met het Sovjetrussische Rode Leger. Buisseret is op dat moment kamerlid van het Blok, maar voelt zich niet gehinderd in zijn gaan en staan. Twee jaar later wordt het initiatief nog eens herhaald. "Jongeren Aktief is fier op de oostfrontsoldaten en zal ze nooit verloochenen of vergeten," noteert Berkenkruis.
Het is voor dat doel dat Karel Dillen zijn gift bestemd is. Om de financiering van die gedenkstenen te bekostigen startte het Sint-Maartensfonds in 1986 de campagne 'Graven in het Oosten'. De eerste steen - met een Duitse tekst - kwam er al een jaar later in Sternhagen in de toenmalige DDR. Nadien volgden er nog gedenkstenen in Estland, Rusland, Oekraïne en Polen. De laatste steen werd in 1998 in het Russische Sint-Petersburg (het toenmalige Leningrad) geplaatst.
In Vlaanderen beschikt het Sint-Maartensfonds over drie herdenkingsplaatsen: het Duitse soldatenkerkhof in Lommel (waar 46 Vlamingen begraven liggen), een anonieme grafzerk voor 'De Oostfronters' aan de voet van de IJzertoren in Diksmuide (inmiddels verwijderd) en het beruchte erepark in Stekene. Dat laatste, meer dan zesduizend vierkante meter grote terrein is ook volledig eigendom van het Sint-Maartensfonds. De plek is letterlijk een stukje oostfront in Vlaanderen: de grond werd tijdens verschillende zogenaamde 'Bedevaarten naar de Graven van het Oosten' meegebracht. Elk jaar blaast extreem-rechts er weer verzamelen om zijn doden te herdenken.

Laatst gewijzigd door Kim : 7 augustus 2006 om 18:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be