Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2006, 23:16   #3761
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Bedankt voor de hint, mijn beste kerel maar je zou er goed aan doen om af en toe ook wat kritiek te geven op de discussies die hier soms worden gevoerd.
Als 'af en toe' de regel is dan ben ik beter bezig dan jij
Oud 7 augustus 2006, 23:18   #3762
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Als 'af en toe' de regel is dan ben ik beter bezig dan jij
Jij BENT gewoon beter dan mij.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 23:19   #3763
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij gaat dit allemaal nog veel verder dan we kunnen vermoeden.

Wat je op de thread 'Intolerante en totalitaire ideologie' publiceerde, lijkt mij erg interessant alhoewel ik momenteel bijna uitsluitend rond de gebeurtenissen in het Midden-Oosten werk.
die eerste zin: je kunt inderdaad lang niet alles te weten komen. maar je kunt wel proberen te begrijpen waarom ze dit of dat doen vanuit hun strategie als supermacht met verzwakkende invloed en gigantische binnenlandse economische (en andere) problemen. kort gezegd: als je 't mij vraagt loopt het 'amerikaanse rijk' op z'n einde, net zoals het britse destijds en het romeinse en eigenlijk alle rijken die ooit al bestaan hebben

over die tweede alinea: dank je, ik doe mijn best
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 23:41   #3764
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Israël wil ook aanvallen gaan uitvoeren op Libanese energiecentrales.
"Het is best mogelijk dat Libanon uiteindelijk jarenlang in duister zal zijn gehuld," citeert het dagblad Ha'aretz een bron in de Israëlische generale staf.

Een dagje Beiroet waar ook vandaag weer verschillende doden vielen en de schade aan gebouwen aanzienlijk was

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 7 augustus 2006 om 23:50.
Oud 8 augustus 2006, 00:01   #3765
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
tis om kotsmisselijk van te worden. en al die oorlogszuchtige protofascistische, poldernazistische (zalige omschrijving van VB door patrick de witte!) praat die je op fora als deze dan leest maakt het er niet beter op
Heb jij ooit oorlogszuchtige teksten van VB gezien en zo ja, zijn die ergens op Net te vinden?
Oud 8 augustus 2006, 00:26   #3766
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Heb jij ooit oorlogszuchtige teksten van VB gezien en zo ja, zijn die ergens op Net te vinden?
Ik las nog iets van jou op de door jou geöpende thread 'Balkenede wil Arabisch Instituut in Nederland'.

Je schreef het volgende:

De koran verbiedt vriendschap/samengang/kameraadschap/integratie met andersdenkenden (5:51 was mijn eerste vindplaats voor dit "gebod" maar ik zag het op meer plaatsen waarvan ik niet alle nummers onthoud). Ik moet hiermee rekening houden in de omgang met mijn islamitische kennissen: samengaan met outsiders is hen slechts beperkt toegestaan, voornamelijk in nog niet (zich) onderworpen (hebbende) gebieden, waar dus moslims te weinig in getalssterkte aanwezig zijn om de sharia te stichten (indien niet goedschiks, dan maar anders). Men neemt daar tijdelijk de liberale schuilhouding aan volgens het kleine hoofdstukje 109, in afwachting van betere tijden/kansen. Veelgebruikte trefwoorden: dar-al-harb; taq�*a; dar-el/es-salaam (zie ook Google). Die "salaam=vrede" heeft uitsluitend betrekking op het gebied waar de islam de enige gezagsvorm is.

Voorbeelden van "samengang" in de koran weerspiegelen altijd een "contract/verbond voor bepaalde duur", gewoonlijk direct na vervaldatum te volgen door massamoord op de in slaap gesuste onbekeerbaren.

Er wordt op diverse plaatsen in de koran opgeroepen tot het uitmoorden van onbekeerbare andersdenkenden; een start-voorbeeld als hoofdstuk 9 duidde ik reeds aan.

Joden en christenen als "volkeren van het boek" verkeren in de bevoorrechte positie om als "dhimmi" (burger van lagere rang, extra belastingplichtig en uitgesloten van krijgsdienst) in leven te MOGEN worden gelaten, hoewel geen moslim-rechter in de practijk een moslim zal veroordelen voor het doden van een dhimmi (de "hadith/hadeet" levert hierin jurisprudentie).

Je bent misschien niet van het Vlaams Belang maar je doet er toch erg aan denken omdat je dat Arabisch Instituut als een 'mosliminstituut' (en dus als verwerpelijk) wilde voorstellen.
Oud 8 augustus 2006, 06:05   #3767
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
dus als een staat door de VN erkend is, kan die geen misdaden plegen en illegale oorlogen beginnen? grappig, want zowat elke staat in de wereld is erkend door de vn, inclusief colombia, noord-korea, saoudi-arabië,... uw logica volgende, zou er nergens geen staatsmisdaad en nergens geen oorlog zijn. hallelujah, we zijn in de hemel aangekomen
Neen, dat zeg ik niet, ik zeg gewoon dat wapenhandel tussen staten wel mag, en wapenhandel richting terreurorganisaties niet mag.
Nu, let wel, de VN kan embargo's opleggen en die kunnen inhouden dat de gevizeerde staten bepaalde wapens niet mogen aankopen,maken of ontwikkelen.
Staten kunnen wel misdaden plegen of misplaatste oorlogen beginnen. Of oorlogen misplaatst maken.
Maar da's aan de VN om er iets aan te doen, maar dat stel overmaatste politici zitten liever op hun duimen, en rijven hun toelages binnen.

Ik heb geprobeerd met botte vergelijkingen dit stomme feit in duffe hersens te frotten, maar ook dat lukt niet.

Voor alle mensen van "goeie" wil. Israël is een souvereine staat, erkend door de meerderheid der souvereine staten. Democratisch is het in orde.
Hezbollah is met moeite een "democratische" partij, omdat ze een aantal vertegenwoordigers hebben in een "erkende" regering.

Nu, met deze gegevens in gedachte. Zou het Vlaams Belang Katyusha's mogen bezitten?
Oud 8 augustus 2006, 06:48   #3768
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik las nog iets van jou op de door jou geöpende thread 'Balkenede wil Arabisch Instituut in Nederland'.

Je schreef het volgende:

De koran verbiedt vriendschap/samengang/kameraadschap/integratie met andersdenkenden (5:51 was mijn eerste vindplaats voor dit "gebod" maar ik zag het op meer plaatsen waarvan ik niet alle nummers onthoud). Ik moet hiermee rekening houden in de omgang met mijn islamitische kennissen: samengaan met outsiders is hen slechts beperkt toegestaan, voornamelijk in nog niet (zich) onderworpen (hebbende) gebieden, waar dus moslims te weinig in getalssterkte aanwezig zijn om de sharia te stichten (indien niet goedschiks, dan maar anders). Men neemt daar tijdelijk de liberale schuilhouding aan volgens het kleine hoofdstukje 109, in afwachting van betere tijden/kansen. Veelgebruikte trefwoorden: dar-al-harb; taq�*a; dar-el/es-salaam (zie ook Google). Die "salaam=vrede" heeft uitsluitend betrekking op het gebied waar de islam de enige gezagsvorm is.

Voorbeelden van "samengang" in de koran weerspiegelen altijd een "contract/verbond voor bepaalde duur", gewoonlijk direct na vervaldatum te volgen door massamoord op de in slaap gesuste onbekeerbaren.

Er wordt op diverse plaatsen in de koran opgeroepen tot het uitmoorden van onbekeerbare andersdenkenden; een start-voorbeeld als hoofdstuk 9 duidde ik reeds aan.

Joden en christenen als "volkeren van het boek" verkeren in de bevoorrechte positie om als "dhimmi" (burger van lagere rang, extra belastingplichtig en uitgesloten van krijgsdienst) in leven te MOGEN worden gelaten, hoewel geen moslim-rechter in de practijk een moslim zal veroordelen voor het doden van een dhimmi (de "hadith/hadeet" levert hierin jurisprudentie).

Je bent misschien niet van het Vlaams Belang maar je doet er toch erg aan denken omdat je dat Arabisch Instituut als een 'mosliminstituut' (en dus als verwerpelijk) wilde voorstellen.
Vind je dan niet dat de islam zichzelf als verwerpelijk voorstelt voor niet-gelovigen? Daar heeft Willem toch geen schuld aan?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 06:54   #3769
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, dat zeg ik niet, ik zeg gewoon dat wapenhandel tussen staten wel mag, en wapenhandel richting terreurorganisaties niet mag.
Nu, let wel, de VN kan embargo's opleggen en die kunnen inhouden dat de gevizeerde staten bepaalde wapens niet mogen aankopen,maken of ontwikkelen.
Staten kunnen wel misdaden plegen of misplaatste oorlogen beginnen. Of oorlogen misplaatst maken.
Maar da's aan de VN om er iets aan te doen, maar dat stel overmaatste politici zitten liever op hun duimen, en rijven hun toelages binnen.

Ik heb geprobeerd met botte vergelijkingen dit stomme feit in duffe hersens te frotten, maar ook dat lukt niet.

Voor alle mensen van "goeie" wil. Israël is een souvereine staat, erkend door de meerderheid der souvereine staten. Democratisch is het in orde.
Hezbollah is met moeite een "democratische" partij, omdat ze een aantal vertegenwoordigers hebben in een "erkende" regering.

Nu, met deze gegevens in gedachte. Zou het Vlaams Belang Katyusha's mogen bezitten?
Meer nog.

Democratische landen zouden moeten voorkomen dat terroristische organisatie's zoals Hamas en Hezbollah, zich als een politieke partij kunnen profileren. Je kunt niet langs de ene kant zeggen dat je als democratische staat niet onderhandelt met terroristen terwijl je langs de andere kan hen toelaat als politieke partij.

Ik weet zeker dat als het Vlaams Belang in België dezelfde middelen zou gebruiken als Hamas of de Hesbollah, om haar doelstellingen te verwezenlijken, dat zij als politieke partij, niet alleen totaal geïsoleerd zou worden, maar zelfs verboden. En dat is maar goed ook.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 augustus 2006 om 06:55.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 07:53   #3770
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
"Voor het VB is de Midden-Oostencrisis niet direct hun ding. Alleen stelt Frank Vanhecke (VB) zich wel vierkant op achter Israël. Hij zegt "dat we zeer voorzichtig moeten zijn met commentaar, al moet ik zeggen dat ik de bekommernis van Israël zeer goed versta. Ik heb er alle begrip voor dat een land waar kinderen sterven door Hezbollahraketten terugslaat." Verder volgt hij enkel de redenering van Israël ‘die enkel zijn troepen zal terugtrekken als er een gewapende vredesmacht komt die Hezbollah volledig ontwapent en hard optreedt tegen het geweld ervan'.
De Morgen 03.08.2006"
www.blokwatch.be

die eerste zin van van hecke is toch gewoon bullshit!? de eerste aanval van hezbollah was op soldaten, niet op kinderen. het eerste israëlische kind dat stierf in deze absurde oorlog is gevallen nadat israël begon met bombarderen. intussen hadden ze in gaza ook al heel wat slachtoffers (waaronder kinderen) gemaakt.

echt oorlogszuchtig is dat misschien nog niet, maar ik had het dan ook in de eerste plaats over de commentaren die sommige geschifte extreemrechtsen op dit forum hadden op de oorlog. denk aan die volslagen idioot die plannen besprak om mekka en medina te gaan bezetten en de bevolking er weg te pesten. of die gast die libanon hardhandig wou opdelen.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Oud 8 augustus 2006, 08:01   #3771
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de VN moet er maar iets aan doen, allemaal goed en wel. maar israël legt al die vn-resoluties toch maar naast zich neer. en grote broer de VSA houdt hen de hand boven het hoofd met allerlei veto's in de vn-veiligheidsraad e.d. omdat die 30, 40 jaar geleden een strategische alliantie zijn aangegaan. daar kan niemand veel aan doen, maar ga jij dat zo gaan uitleggen aan de libanees/palestijn die net voor zijn ogen zijn kind aan flarden heeft zien bombarderen?

opvallend dat er voor hezbollah en zijn misdaden altijd wel agressieve grootspraak te vinden is, maar om legaal via de VN eens wat échte druk uit te oefenen op israël, ho maar... israël kan altijd rekenen op gelatenheid, apathie (maar opvallend genoeg, meestal geen goedkeuring, vreemd)
Oud 8 augustus 2006, 08:43   #3772
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb precies hetzelfde gevoel.

Ik las onlangs dat de Israëlische Staat zelfs beroep had gedaan op Internetters om een propagandaoorlog op discussiefora en blogs over het conflict in het Midden-Oosten te beginnen.
Men had zelfs een speciale website voor geinteresseerden geöpend.

Volgens mij gaat dit allemaal nog veel verder dan we kunnen vermoeden.

Wat je op de thread 'Intolerante en totalitaire ideologie' publiceerde, lijkt mij erg interessant alhoewel ik momenteel bijna uitsluitend rond de gebeurtenissen in het Midden-Oosten werk.
Het gaat inderdaad heel wat verder. In een toespraak zei Olmert dat hij niet alleen tegen de Hezbollah vocht maar ook tegen de Syriërs en de Iraniërs die de Hezbollah helpen. De oorlog zal moeilijk en lang worden zei hij nog voor eigen publiek.
De Libaneze premier zei dan weer dat het ging om de Arabische identiteit die in gevaar was.
Straks is de grote gevreesde clash begonnen.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 08:53   #3773
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Israël wil ook aanvallen gaan uitvoeren op Libanese energiecentrales.
"Het is best mogelijk dat Libanon uiteindelijk jarenlang in duister zal zijn gehuld," citeert het dagblad Ha'aretz een bron in de Israëlische generale staf.

Een dagje Beiroet waar ook vandaag weer verschillende doden vielen en de schade aan gebouwen aanzienlijk was
Het Midden-Oosten zal democratisch of middeleeuws zijn. In de middeleeuwen bestonden er geen energiecentrales.
Democratisch als het zijn Arabische identiteit wilt opgeven en dansen naar de pijpen van een supermacht, middeleeuws als het dat niet wenst te doen.
De tussenweg, een eigen identiteit gekoppeld aan een relatieve economische welvaart achten ze te gevaarlijk voor een rivaal.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 augustus 2006 om 09:09.
Oud 8 augustus 2006, 09:06   #3774
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"Voor het VB is de Midden-Oostencrisis niet direct hun ding. Alleen stelt Frank Vanhecke (VB) zich wel vierkant op achter Israël. Hij zegt "dat we zeer voorzichtig moeten zijn met commentaar, al moet ik zeggen dat ik de bekommernis van Israël zeer goed versta. Ik heb er alle begrip voor dat een land waar kinderen sterven door Hezbollahraketten terugslaat." Verder volgt hij enkel de redenering van Israël ‘die enkel zijn troepen zal terugtrekken als er een gewapende vredesmacht komt die Hezbollah volledig ontwapent en hard optreedt tegen het geweld ervan'.
De Morgen 03.08.2006"
www.blokwatch.be

die eerste zin van van hecke is toch gewoon bullshit!? de eerste aanval van hezbollah was op soldaten, niet op kinderen. het eerste israëlische kind dat stierf in deze absurde oorlog is gevallen nadat israël begon met bombarderen. intussen hadden ze in gaza ook al heel wat slachtoffers (waaronder kinderen) gemaakt.

echt oorlogszuchtig is dat misschien nog niet, maar ik had het dan ook in de eerste plaats over de commentaren die sommige geschifte extreemrechtsen op dit forum hadden op de oorlog. denk aan die volslagen idioot die plannen besprak om mekka en medina te gaan bezetten en de bevolking er weg te pesten. of die gast die libanon hardhandig wou opdelen.
Het is inderdaad niet direct hun ding, zij houden zich bezig met lokale politiek. Maar als ze ooit aan de macht zouden komen dan zouden ze wel verplicht zijn internationaal mee te draaien, en als ze dan gaan zeggen dat dat niet direct hun ding is.......
Bovendien kiezen ze dus officiëel de kant van de vreemdelingen tegen de oorspronkelijke bewoners in deze zaak. Dat is nieuw. Telt hun nationalistisch gevoel enkel voor niet-Arabieren ? Het zoveelste bewijs dat ze of racistisch of gewoon extreem-rechts, dus egoïstisch opportunistisch zijn en allesbehalve nationalistisch.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 augustus 2006 om 09:30.
Oud 8 augustus 2006, 09:32   #3775
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

tjah, als dit niet bewijst dat het VB nog altijd volsteekt met provincialistische onbenullen, dan weet ik het ook niet meer. het midden-oosten staat gvd al meer dan een maand in de fik en er komt geen half woord over op hun website! ik ben al een paar keer gaan kijken en heb in elk geval niks gezien. en als daar dan nog eens een terroristische aanslag van komt, dan hebben ze het niet geweten! rampzalige idioten toch... zoals je zei, ze zouden nogal een figuur slaan op de internationale scene. maar ja, andere partijen zijn er nu ook niet zo hard mee bezig he

- op vld-website: zoekresultaten voor 'libanon' = geen enkel!
- op sp.a-website: geen enkel!
- op cd&v website: 2 resultaten, waarvan 1 over betogingen tegen de mohammedcartoons en 1 onbenullig iets

en dan mogen wij, burgers, maar aanslagen incasseren... nu ja, 'wij'
Oud 8 augustus 2006, 09:56   #3776
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
tjah, als dit niet bewijst dat het VB nog altijd volsteekt met provincialistische onbenullen, dan weet ik het ook niet meer. het midden-oosten staat gvd al meer dan een maand in de fik en er komt geen half woord over op hun website! ik ben al een paar keer gaan kijken en heb in elk geval niks gezien. en als daar dan nog eens een terroristische aanslag van komt, dan hebben ze het niet geweten! rampzalige idioten toch... zoals je zei, ze zouden nogal een figuur slaan op de internationale scene. maar ja, andere partijen zijn er nu ook niet zo hard mee bezig he

- op vld-website: zoekresultaten voor 'libanon' = geen enkel!
- op sp.a-website: geen enkel!
- op cd&v website: 2 resultaten, waarvan 1 over betogingen tegen de mohammedcartoons en 1 onbenullig iets

en dan mogen wij, burgers, maar aanslagen incasseren... nu ja, 'wij'
Inderdaad, horen zien en zwijgen........... en als er iets gebeurt dan heel, maar heel erg verontwaardigd zijn en doen alsof ze het niet begrijpen.
Irak en Iran zijn samen goed voor ongeveer een vierde van de olieproductie in de wereld. Als die in handen valt van radicale fundamentalisten gaan we mogen schuiven aan de pomp en elders, dat is zeker.
Oorlog vind ik geen oplossing. Respect voor elkaars identiteit daar hoop ik op. Maar ja oorlog schijnt voor het ogenblik respect en liefde uit te schakelen.......
Oud 8 augustus 2006, 10:01   #3777
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We kunnen veilig stellen dat vrijwel alle Arabische regeringen de mepppartij op Hezbollah;lees: de Iraanse belangen, best wel zien zitten,en dan,o ironie,nog wel uitgevoerd door het verafschuwde Israel....Mogelijk zijn er zelfs die stilletjes hopen dat Syrie,ook klop krijgt......De vernieling van Libanon verhinderd dan weer een "te" liberale regering in de Arabische wereld....want dat kan nu ook weer niet.

Ze riskeren veel,die regeringen,zeker de achting van hun bevolking,maar dat kan hen geen moer schelen,hun politie-macht is ondertussen fijn afgesteld om een halfgeletterde bevolking te onderdrukken(het "oppakken" van enkele zoons van "geeerde" familieleiders maakt ganse regio's op slag rustig).Af en toe mogen eens wat emoties geuit worden in een betogingetje met vlaggetjes en hartstochtelijke kreten,zelfs ingegooide ruiten van Westerse Ambassades worden met graagte bekostigd,maar dat is het dan....

Ondertussen mogen de gewone Libanezen eens bedenken wie nu eigenlijk hun vrienden zijn,zullen ze naar hun noorderburen(Turkije) moeten kijken?

Laatst gewijzigd door kelt : 8 augustus 2006 om 10:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 10:04   #3778
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geil helemaal niet op oorlog en geweld.
You could have fooled me!

Citaat:
Als je mijn reacties over alle treads waar ik kom kijk, zal je zien dat ik "de mijnen" voorop stel, en de anderen, die effectief iets tegen "de mijnen" doen, gewoon van de kaart zou vegen, op de meest efficiente manier.
Gelukkig deelt niet iedereen in het MO diezelfde passie, want dan zou Israël al lang van de kaart geveegd geweest zijn.

Citaat:
Edina, ik heb al uitgelegd dat hezbollah mobiele raketinstalaties heeft, vermomd als vrachtwagens van hulporganisaties, of zelfs ambulances.
Als dat inderdaad op grote schaal zou gebeuren, beste Maddox, dan zou daarvoor ten minste één bewijsje te vinden zijn. Quod non.

Citaat:
Maar door de hardnekkigheid waarmee Israël de lanceerplekken wegvaagt, gaat er voor zorgen dat er uiteindelijk een burgervrije zone ontstaat waarin alles automatisch doelwit word.
Ook de "belofte" om alle infrastruktuur op te blazen helpt in deze doelstelling.
Er gaat een lichtje aan in de "stille" zone, en daar komt de aanvalshelicopter al aanzetten.
Het schijnt bij jou niet echt door te dringen dat je hier oorlogsmisdaden zit te verdedigen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 10:06   #3779
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Inderdaad, horen zien en zwijgen........... en als er iets gebeurt dan heel, maar heel erg verontwaardigd zijn en doen alsof ze het niet begrijpen.
Irak en Iran zijn samen goed voor ongeveer een vierde van de olieproductie in de wereld. Als die in handen valt van radicale fundamentalisten gaan we mogen schuiven aan de pomp en elders, dat is zeker.
Oorlog vind ik geen oplossing. Respect voor elkaars identiteit daar hoop ik op. Maar ja oorlog schijnt voor het ogenblik respect en liefde uit te schakelen.......
jazeker dat oorlog voor het moment respect en liefde uitschakelt, maar dat komt uit economische noodzaak. het is nogal logisch als de prijs van de belangrijkste grondstof in de wereld, die in ik weet niet hoeveel producten op een of andere manier verwerkt zit (bv als energiebron) op enkele jaren tijd verviervoudigt ( in 1999 17,4 dollar/barrel , in 2000 27,60 dollar/barrel, vandaag in de standaard: iets van 77 of 78 dollar/barrel) dat daar ferme problemen politieke problemen van komen. met andere woorden, de veiligheid en stabiliteit van de gehele wereld komt ernstig in het gedrang omdat in het gokspelletje dat de beurs is, de heren beleggers zus of zo schikken te reageren... nogal kafkaiaans en despotisch, eigenlijk

daar zal de oorverdovende stilte van bijna alle politici - nog het meest van de zelfverklaarde 'democraten' - ter wereld ook wel iets mee te maken hebben.

Laatst gewijzigd door Samsa : 8 augustus 2006 om 10:12.
Oud 8 augustus 2006, 10:07   #3780
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We kunnen veilig stellen dat vrijwel alle Arabische regeringen de mepppartij op Hezbollah;lees: de Iraanse belangen, best wel zien zitten,en dan,o ironie,nog wel uitgevoerd door het verafschuwde Israel....Mogelijk zijn er zelfs die stilletjes hopen dat Syrie,ook klop krijgt......De vernieling van Libanon verhinderd dan weer een "te" liberale regering in de Arabische wereld....want dat kan nu ook weer niet.

Ze riskeren veel,die regeringen,zeker de achting van hun bevolking,maar dat kan hen geen moer schelen,hun politie-macht is ondertussen fijn afgesteld om een halfgeletterde bevolking te onderdrukken(het "oppakken" van enkele zoons van "geeerde" familieleiders maakt ganse regio's op slag rustig).Af en toe mogen eens wat emoties geuit worden in een betogingetje met vlaggetjes en hartstochtelijke kreten,zelfs ingegooide ruiten van Westerse Ambassades worden met graagte bekostigd,maar dat is het dan....

Ondertussen mogen de gewone Libanezen eens bedenken wie nu eigenlijk hun vrienden zijn,zullen ze naar hun noorderburen(Turkije) moeten kijken?
Ik denk dat Turkse bouwondernemingen staan te springen om straks in één van hun vroegere provincies terug aan de heropbouw te beginnen. Tegen de juiste prijs natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 8 augustus 2006 om 10:07.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be