Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2006, 10:09   #3781
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Vind je dan niet dat de islam zichzelf als verwerpelijk voorstelt voor niet-gelovigen? Daar heeft Willem toch geen schuld aan?

Paulus.
Evolutie kan niet met wapens bekomen worden. Als men een mens verplicht zich te bekeren is men niet goed bezig denk ik. Je kan ze eventueel uitnodigen tot dialoog om ze wat te 'verlichten'.
Ook andere godsdienstige fanatiekelingen kunnen best wat verlicht worden. Fanatiek zijn is niet eigen aan een godsdienst maar wel aan een mens.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 augustus 2006 om 10:09.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 10:12   #3782
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik denk dat Turkse bouwondernemingen staan te springen om straks in één van hun vroegere provincies terug aan de heropbouw te beginnen. Tegen de juiste prijs natuurlijk.

Serieus...ik den dat Turkije de beste keus zou zijn als "kontrolemacht" (nee..niet "vredesmacht",maar KONTROLEmacht,in Zuid-Libanon).het voordeel is,inderdaad dat het praktisch een thuismatch zou worden,terwijl Turkije bovendien een vrij goede relatie met israel heeft....(Ik denk zelfs dat er een feestje zou gehouden worden bij de IDF als ze vernemen dat Turkse troepen in Libanon opduiken,eindelijk een "echt" leger )

Ik zou me niet kunnen voorstellen dat Turkse regimentscommandanten,(nog scherpgesteld van hun avonturen in de Koerdische bergen),zelfs maar zouden tolereren dat iemand met raketten rondsleurt in "hun" gebied....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 10:19   #3783
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Serieus...ik den dat Turkije de beste keus zou zijn als "kontrolemacht" (nee..niet "vredesmacht",maar KONTROLEmacht,in Zuid-Libanon).het voordeel is,inderdaad dat het praktisch een thuismatch zou worden,terwijl Turkije bovendien een vrij goede relatie met israel heeft....(Ik denk zelfs dat er een feestje zou gehouden worden bij de IDF als ze vernemen dat Turkse troepen in Libanon opduiken,eindelijk een "echt" leger )

Ik zou me niet kunnen voorstellen dat Turkse regimentscommandanten,(nog scherpgesteld van hun avonturen in de Koerdische bergen),zelfs maar zouden tolereren dat iemand met raketten rondsleurt in "hun" gebied....
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat bij de aanvang van het conflict Turkije als eerste bereid was om troepen te sturen. Ik ben er wel niet van overtuigd dat Hezbollah zich koest zal houden. En ook op langere termijn vrees ik voor minder positieve gevolgen voor de Turken. Het zou mij bijvoorbeeld niet verbazen als de PKK haar strijd 'toevallig' gevoelig opvoert tijdens de Turkse aanwezigheid in Libanon. Twee fronten, je weet wel.
Oud 8 augustus 2006, 10:19   #3784
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Turkse bouwondernemingen staan te springen om straks in één van hun vroegere provincies terug aan de heropbouw te beginnen. Tegen de juiste prijs natuurlijk.
zoals de amerikaanse bouw'ondernemingen' (halliburton en zo) in irak lustig aan het war profiteeren zijn, bedoel je? toch wel straf dat onze maatschappij (kapitalisme noemt men dat, aka globalisering aka 'de vrije wereld') een minderheid van mensen telt die er voordeel bij hebben dat er landen de middeleeuwen in worden gebombardeerd zodat ze vette contracten kunnen binnenrijven in de wederopbouw.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 10:22   #3785
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Evolutie kan niet met wapens bekomen worden. Als men een mens verplicht zich te bekeren is men niet goed bezig denk ik. Je kan ze eventueel uitnodigen tot dialoog om ze wat te 'verlichten'.
Ook andere godsdienstige fanatiekelingen kunnen best wat verlicht worden. Fanatiek zijn is niet eigen aan een godsdienst maar wel aan een mens.
Ja ja. Allemaal goed en wel. Maar de Islamisten denken daar helemaal anders over. Bovendien is de islam geen godsdienst die evolueert. Integendeel, houdt zij vast aan het Woord dat niet veranderd mag worden.

Maar to the point. Zolang men Israël wil vernietigen omwille van godsdienstige redenen, is men verkeerd bezig. Men moet de ideologie van de islam weerleggen en die mensen wijsmaken dat er naast de islam ook nog andere levensvisie's bestaan, die zeker evenwaardig zijn.

Helaas kan een moslim, dit vanuit zijn geloof nooit aanvaarden.

Tot dan zal er altijd oorlog zijn met Israël.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 augustus 2006 om 10:23.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 10:24   #3786
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ja. Allemaal goed en wel. Maar de Islamisten denken daar helemaal anders over. Bovendien is de islam geen godsdienst die evolueert. Integendeel, houdt zij vast aan het Woord dat niet veranderd mag worden.

Maar to the point. Zolang men Israël wil vernietigen omwille van godsdienstige redenen, is men verkeerd bezig. Men moet de ideologie van de islam weerleggen en die mensen wijsmaken dat er naast de islam ook nog andere levensvisie's bestaan, die zeker evenwaardig zijn.

Paulus.
Er bestaan evenveel versies van de Islam als er moslims bestaan. Welke versie is het precies die je wil veranderen?
Oud 8 augustus 2006, 10:25   #3787
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind je dan niet dat de islam zichzelf als verwerpelijk voorstelt voor niet-gelovigen? Daar heeft Willem toch geen schuld aan? Paulus.
Voil�*, nu zijn we er. Dat is dus reden waarom jullie keer op keer discussies over de Hezbollah begonnen terwijl de meer dan 1.000 doden (waarvan 33% kinderen) en de 900.000 vluchtelingen in Libanon nooit ter sprake kwamen. Of het moest zijn in de zin van: het had 'nog slechter' gekund.

Heel wat mensen die met jullie ellenlange discussies aangingen, hadden gewoon niet door dat jullie een gemeenschappelijke afkeer hadden voor de islam, voor arabieren en noem maar op.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 8 augustus 2006 om 10:26.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 10:33   #3788
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je begon goed. Ik dacht dat je eindelijk het onderscheid tussen islamisme en Islam had begrepen. En tussen islamisten en moslims. Maar toen ging het weer mis...

Misschien moet je eens gaan vertellen aan de staat Israël dat zolang ze de Palestijnen geen staat gunnen omwille van godsdienstige redenen, men verkeerd bezig is. Dat zolang ze de soevereiniteit van hun buurlanden niet erkennen omwille van godsdienstige redenen, men verkeerd bezig is. Men moet de ideologie van de zionisten weerleggen en die mensen wijsmaken dat er naast de joden, ook nog andere volkeren bestaan, die zeker evenwaardig zijn en even veel rechten hebben.

Helaas kan een zionist dit vanuit zijn geloof nooit aanvaarden.

Laatst gewijzigd door Edina : 8 augustus 2006 om 10:49.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 10:40   #3789
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, dat zeg ik niet, ik zeg gewoon dat wapenhandel tussen staten wel mag, en wapenhandel richting terreurorganisaties niet mag.
Nu, let wel, de VN kan embargo's opleggen en die kunnen inhouden dat de gevizeerde staten bepaalde wapens niet mogen aankopen,maken of ontwikkelen.
Staten kunnen wel misdaden plegen of misplaatste oorlogen beginnen. Of oorlogen misplaatst maken.
Maar da's aan de VN om er iets aan te doen, maar dat stel overmaatste politici zitten liever op hun duimen, en rijven hun toelages binnen.
Ja, op de VN kan men rekenen. Als de Verenigde Staten zeggen: "Syrië moet onmiddellijk uit Libanon vertrekken" of "we moeten een resolutie tegen Noord-Korea en Iran stemmen en hen sancties opleggen", dan geeft de VN daar onmiddellijk gehoor aan.

Als de Libanese en Palestijnse dorpen of steden door Israël voor zogezegd drie ontvoerde soldaten worden platgebombardeerd, dan zijn er enkel maar 'verontrustende stemmen' te horen. De leiders van de Europese Unie spelen trouwens diezelfde comedie.

Voor mijn part mag de VN in zijn huidige vorm opgedoekt worden. Het is toch enkel maar een speeltuigje in handen van de Verenigde Staten.

Zoals ik reeds zei, kunnen de VN-gebouwen in Palestina en Libanon beter omgebouwd worden tot woningen voor de vluchtelingen. De ruiten van de VN-gebouwen werden door woedende Palestijnen en Libanezen nu toch al ingeslagen, dus de aanpassingswerken kunnen van start gaan. Dan dient de 1 miljard Euro die de Europese Unie in de VN-Veiligheidsraad steekt toch nog ergens voor...

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 8 augustus 2006 om 10:43.
Oud 8 augustus 2006, 10:48   #3790
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Laat ons hopen dat er nu geen ellenlange discussies over de Islam volgen terwijl de inval van Israël in Gaza en Libanon en de actuele gebeurtenissen terzake niet meer ter sprake komen.

Extreem-rechtse militanten zijn namelijk geöbsedeerd door de islam en alles wat daarmee te maken kan hebben.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 8 augustus 2006 om 10:53.
Oud 8 augustus 2006, 10:52   #3791
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Laat ons nu hopen dat er geen ellenlange discussies over de Islam worden gehouden terwijl de inval van Israël in Gaza en Libanon en de actuele gebeurtenissen terzake niet meer ter sprake komen.
een gekende strategie van moslimbashers! alsof alles wat vandaag in het midden-oosten te reduceren valt tot wat versjes in de koran of tot de 'arabische cultuur' die ze toch zo goed menen te kennen -maar die als eengemaakt geheel niet eens bestaat, zie druzen, maronieten, koerden, sji-ieten, soennieten in libanon alleen al.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 11:03   #3792
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
een gekende strategie van moslimbashers! alsof alles wat vandaag in het midden-oosten te reduceren valt tot wat versjes in de koran of tot de 'arabische cultuur' die ze toch zo goed menen te kennen -maar die als eengemaakt geheel niet eens bestaat, zie druzen, maronieten, koerden, sji-ieten, soennieten in libanon alleen al.
Je hebt gelijk. Onze vriend Willem die het hier steeds over de 'raketten van de Hezbollah' heeft, zei in zijn thread "Balkenende wil Arabisch Instituut. REFERENDUM?" ondermeer het volgende:

"Er heerst daar slechts 1 "cultuur" en die draait niet om aardappels; de zegeningen daarvan zoals het ritueel slachten van mensen enzo, blijken steeds duidelijker. Wel lees ik de laatste 3 jaar veel in de koran en vooral hoofdstuk 9 zie ik als een goede "instap". Verder grote overeenkomsten met "Mein Kampf" dat in veel moslimlanden een blijvend kassucces is.
Er bestaat ginds slechts 1 "cultuur" want koran/islam is/zijn totalitair.
LEES de koran en ((h)er)ken de vijand."
Oud 8 augustus 2006, 11:10   #3793
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voil�*, nu zijn we er. Dat is dus reden waarom jullie keer op keer discussies over de Hezbollah begonnen terwijl de meer dan 1.000 doden (waarvan 33% kinderen) en de 900.000 vluchtelingen in Libanon nooit ter sprake kwamen. Of het moest zijn in de zin van: het had 'nog slechter' gekund.

Heel wat mensen die met jullie ellenlange discussies aangingen, hadden gewoon niet door dat jullie een gemeenschappelijke afkeer hadden voor de islam, voor arabieren en noem maar op.
De ISLAM IS de gemeenschappelijke vijand van het westen en israel.Goede reden op zich om israel te steunen naast de grond van de zaak waar israel duidelijk gelijk heeft . Arabieren zijn ook niet echt een olkom naar op te kijken.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 11:15   #3794
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
De Israëlische minister van defensie, Amir Peretz, hield gisteren een spoedberaad met zijn generaals en wil dat het leger toestemming krijgt om het offensief uit te breiden en diep in Libanon gerichte operaties uit te voeren.

Als we niet oppassen dan reikt de zogezegde Veiligheidszone die Israël in Zuid-Libanon wilde instellen tot in China !

Vandaar dus dat die Amerikaanse strategen China als een potentieel gevaar beschouwen !
Weer zon voorbeeld van de grenzeloze belachelijkheid van u.De veiligheidszone moet groot genoeg zijn om israel buiten het bereik van de raketten van hezbollah te houden.
Oud 8 augustus 2006, 11:18   #3795
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bewonder je geduld maar ik vrees dat je in een woestijn predikt.

'Vredig samenleven' is immers een uitdrukking die fanatieke moslimhaters en sabelbijters niet kennen.

Niet alleen de wapenindustrie maar ook de petroleumindustrie zit natuurlijk achter dit conflict. Van de petroleumindustrie zijn de Verenigde Staten en Engeland nogal goed op de hoogte. Ook doortrapte figuren zoals Rumsfeld en Bush die hier en daar wat persoonlijke belangen hebben in de petroleumindustrie, profiteren daar mee van.
Weer zon domme opmerking van mensen die overal complotten zien.De waarheid is veel eenvoudiger.Israel verdedigt zich met voor het overige ietwat te grote teughoudendheid tegen de agessie van radikale muslims.Doe zo voort Israel.
Oud 8 augustus 2006, 11:25   #3796
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaan evenveel versies van de Islam als er moslims bestaan. Welke versie is het precies die je wil veranderen?
De versie van zij die zeggen dat er maar één versie bestaat.

Paulus.
Oud 8 augustus 2006, 11:27   #3797
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Paulus.
To the point..... Israël wordt niet bestookt door de Hezbollah omwille van godsdienstige redenen. Israël wordt waarschijnlijk bestookt omwille van het autoritaire en dictatoriale gedrag van dat land, samen met wapenleverancier VS. Israël blijft de mensenrechten van andere volkeren schenden in de regio en krijgt dan soms als vergelding een raket en aanslagen op zijn kop.
Niets met godsdienst te maken denk ik, maar wel met goede of slechte relaties.
Uw zienswijze op deze oorlog is heel beperkt Paulus als u deze oorlog herleidt tot het kwade Islam tegen het brave Jodendom en Christendom.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 augustus 2006 om 11:29.
Oud 8 augustus 2006, 11:27   #3798
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De versie van de moslims die zeggen dat er maar één versie bestaat. En jij?

Paulus.
Oud 8 augustus 2006, 11:32   #3799
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De versie van de moslims die zeggen dat er maar één versie bestaat. En jij?

Paulus.
Ga jij dan ook jouw éénzijdige zienswijze herzien op het Israëlisch-Palestijns conflict ?
Oud 8 augustus 2006, 11:35   #3800
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Hé, de permanent verbannen Kingtiger is terug onder de naam john bell hood. Eens benieuwd hoe lang het ditmaal duurt voor deze liefhebber van oorlog en geweld weer verbannen wordt voor oproepen tot geweld (of voordat de mods zijn dubbelnick ontdekken). In the meantime zal ik hem negeren zoals ik dat vroeger ook steevast deed.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be