Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2006, 11:43   #101
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Waar zit het misverstand ? Wat voor mij niet simpel is, dat is, waar eindigt een rechtvaardige belasting/rsz heffing door de overheid, en vanaf waar kan men spreken over diefstal.
De enige rechtvaardige belasting die kan bestaan is om het collectief van individuele rechten te verdedigen, gebaseerd op een principe van negatieve vrijheid.

Meer radicale strekkingen wensen zelfs dat niet - en het systeem van algemene belastingen te vervangen door een op consumtie gebaseerd stelsel van overheidsdiensten gemengd met beden en donaties.
Oud 8 augustus 2006, 11:43   #102
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Welkom dan in onze rangen.

Vrije beroepen creëren weinig werk, dacht ik, behalve dan voor zichzelf???

En creëer ik geen werkgelegenheid voor een ander en een beter (en een jonger) , door niet te werken?
vrije beroepers "creëren"
(1) eerst en vooral werk voor zichzelf: ergo, ze leven niet van uitkeringen.. die uitkeringen komen ook niet uit de hemel vallen... anderen moeten daarvoor werken...
(2) vrije beroepers stellen wel degelijk anderen te werk, niet altijd enorm en niet altijd direct, maar toch: secretariaat bijvoorbeeld, boekhouders, of als accountant neemt men werknemers in dienst etc.
(3) hoe creëer je dan werk? of krijg je geen uitkering dan? als men stopt met werken en men krijgt geen uitkering in de plaats, oké.. maar als je stopt met werken om op een uitkering te gaan leven, dan wordt gewoon de ene uitkeringsgerechtigde vervangen door de andere.. netto heeft dat dus geen impact.. of toch: negatief => iemand met een lange beroepservaring heeft - dacht ik - in het begin toch een hogere uitkering dan die jonge snaak...

soit: eigenlijk is het zo dat de wérkelijke creatie van werk gepaard gaat met economie... vandaar dat het van belang is om mensen die willen ondernemen, te laten ondernemen... en niet hen dood te knijpen met allerlei financiêle en administratieve lasten..

ik zie gewoon dat er werk is... alleen (1) het is te duur en (2) niet iedereen is bereid
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 11:44   #103
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
'k kom nog even terug op hogere vraag: kopen al die werknemers/uitkeringsgerechtigden producten 'made in Belgium'?

'k zal ze zelf maar beantwoorden: ik denk het niet... men kijkt, vergelijkt en probeert de 'beste koop' prijs/kwaliteit te doen...

bij de meeste werknemers/uitkeringsgerechtigden is het ook : eigen portemonnnee eerst.. dat die producten tegen armoelonen in het buitenland worden geproduceerd zal hun op dat ogenblik een zorg wezen...

maar daarna is het wel een schande indien grote bedrijven een deel van of zelfs hun hele productie verhuizen want daarmee gaat er werkgelegenheid verloren...

Tja.. als alle werknemers/uitkeringsgerechtigden in België nu eens consequent Belgische producten zouden kopen (bijv. de textielsector) en de goedkopere buitenlandse aan de kant zou laten, dan hebben bedrijven er belang bij zich in belgië te vestigen, of hun vestiging in belgië te houden..

maar nu verwachten veel werknemers/uitkeringsgerechtigden dat - als het om werkgelegenheid gaat - ze in belgië blijven en hier werkgelegenheid creëren en liefst aan hoge lonen,

maar wel producten verkopen aan prijzen die niet hoger liggen dan de prijzen op de internationale markt.... tja... nu mag je mij eens uitleggen hoe dat voor elkaar te krijgen.... (tenzij je plots protectionisme gaat invoeren en muren gaat bouwen rond belgië... maar in hoeverre zoiets wenselijk en realiseerbaar is, is een andere zaak)
Enorm velen gaan zelfs in de aangrenzende landen kopen, omdat het daar in vele gevallen stukken goedkoper is... Wat uiteraard jobverlies meebrengt...

Er zijn zelfs bvb Fordarbeiders die een Skoda of iets dergeljks kopen ipv een Mondeo... waardoor ze hun eigen job - bij manier van spreken - verliezen...

Enz²....

Laatst gewijzigd door Chipie : 8 augustus 2006 om 11:45.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 11:44   #104
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Eno2 merkte op :

Zeker wanneer dat beter voelen het gevolg is van het parasiteren op het belastingsgeld van predators.
Dat je belastingen moet betalen weten we nu al.
Mogen we ook de combine kennen waaruit je geld putte om aan je belastingplicht te voldoen?
Zeg toch niet dat je geld komt uit... belastingsgeld hé????
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 11:44   #105
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Jij bent dan ook voorstander van het afschaffen van elke vorm van sociale zekerheid, veiligheid, landsverdediging, openbare wegen, telecommunicatie, kanalen, boten, vliegtuigen, onderwijs, ziekenzorg, begraven van mensen, elektriciteit, internet en zo nog een boel dingen waar de overheid voor zorgt, geheel of gedeeltelijk?

Alleluja: een echte liberale groene! Ik wist al dat er één moest zijn!
In zijn geheel, ja, grotendeels.

Mag ik wel toevoegen dat ik "het afschaffen van elke vorm" wens te vervangen door "het afschaffen van elke vorm van de staat uit". Dank u.
Oud 8 augustus 2006, 11:46   #106
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De enige rechtvaardige belasting die kan bestaan is om het collectief van individuele rechten te verdedigen, gebaseerd op een principe van negatieve vrijheid.

Meer radicale strekkingen wensen zelfs dat niet - en het systeem van algemene belastingen te vervangen door een op consumtie gebaseerd stelsel van overheidsdiensten gemengd met beden en donaties.
Armenhuizen en bedelordes!
Een boedistische groen liberaal!
Zo zijn er geen twee!
Oud 8 augustus 2006, 11:48   #107
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Armenhuizen en bedelordes!
Een boedistische groen liberaal!
Zo zijn er geen twee!
Zo zijn er zelfs miljoenen!
Oud 8 augustus 2006, 11:48   #108
ericferemans

Standaard

Citaat:
In zijn geheel, ja, grotendeels.

Mag ik wel toevoegen dat ik "het afschaffen van elke vorm" wens te vervangen door "het afschaffen van elke vorm van de staat uit". Dank u.
Jaajaaa!
Chique madammen in bontjassen brengen, in een draagstoel gezeten -als ze wat ouder zijn- gedragen door werkloze lakeien, grote potten soep naar de bidonvilles alwaar de bedelaars nederig "dank oe wel Madaamme" zeggen.

Ik word er niet goed van.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 8 augustus 2006 om 11:50.
Oud 8 augustus 2006, 11:50   #109
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaajaaa!
Chique madammen in bontjassen lopen, in een draagstoel als ze wat ouder zijn gedragen door werkloze lakeien, grote potten soep naar de bidonvilles alwaar de bedelaars nederig "dank oe wel Madaamme" zeggen.

Ik word er niet goed van.
Lakeien zijn per definitie niet werkloos als ze een chique madam in bontjas dragen.
Oud 8 augustus 2006, 11:53   #110
ericferemans

Standaard

Citaat:
Zo zijn er zelfs miljoenen!
Er zijn volgens jou Miljoenen boedistische groene liberalen?

Ik zie ze niet vliegen.
DIt zouden ze nochtans moeten kunnen, indien zij principieel weigeren om van het openbaar vervoer, de openbare wegen en de door belastingsgeld betaalde straten zich wensen voort te bewegen.
Zie jij ze wel vliegen?
Oud 8 augustus 2006, 11:53   #111
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ola! Dit geurt al niet meer zo liberaal als het lijkt.
Voor de oefening:
- Vermits werken in ons land een plicht is, waar je je niet aan mag onttrekken lijkt het me logisch dat we hier met zijn allen evenveel medezeggingskracht in krijgen dan inandere staatszaken.
- Vermits werk aanbieden geen plicht is, dat is een privilege dat de privé sector nu eenmaal met hand en tand verdedigt: het recht om zijn zin te doen, dient de overheid hier voor een oplossing te zoeken.
- Deze twee dingen gaan natuurlijk niet samen.
Werken is in ons land eigenlijk geen plicht... Wie wil kan gewoon thuis blijven. En er zijn er die dat doen..

Het is wél zo dat - indien men werkloosheidsuitkeringen wil krijgen - men dan verplicht is werk te zoeken (op dit ogenblik moet men het eigenlijk zelfs niet vinden want werkloosheidsuitkeringen zijn principieel onbeperkt in de tijd.). het is dus eigenlijk een vrije keuze:
ofwel wil men in aanmerking komen voor een uitkering, maar dan moet men werk zoeken
ofwel wil men geen werk zoeken, of wil men niet voldoende beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, maar dan heb je ook geen recht op werkloosheidsuitkering.

Ik heb geen probleem met dat principe.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 11:54   #112
ericferemans

Standaard

Citaat:
Lakeien zijn per definitie niet werkloos als ze een chique madam in bontjas dragen.
Ze doen dit uit eerbied en omdat ze de botjes van de kiek van Madamme mogen afkluiven. Je moet de mensen niet bederven: het worden dan profiteurs!
Oud 8 augustus 2006, 11:58   #113
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn volgens jou Miljoenen boedistische groene liberalen?

Ik zie ze niet vliegen.
DIt zouden ze nochtans moeten kunnen, indien zij principieel weigeren om van het openbaar vervoer, de openbare wegen en de door belastingsgeld betaalde straten zich wensen voort te bewegen.
Zie jij ze wel vliegen?
Ze betalen wel zelf mee die belastingen. Niemand vroeg hen iets.
Oud 8 augustus 2006, 12:08   #114
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het zou mij wel een hele hoop belastingen/rsz uitgespaard hebben (en er zou misschien ook wat minder aan gezinshereniging gedaan worden, en het probleem van de al of niet gedwongen huwelijken was daarmee misschien ook gedeeltelijk opgelost, en er zouden geen Polen moeten geronseld worden om in den bouw gaan te werken, en misschien zouden de transfers wel tot het verleden behoren).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 12:13   #115
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben daar een -p vergeten. Domme, domme ik.
Oud 8 augustus 2006, 13:23   #116
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Waarom verplicht men de laaggeschoolde werklozen dan niet om in den bouw gaan te werken (eventueel mits wat bijscholing - het zijn toch allemaal geen debielen). Nu gebeurt dit allemaal op nogal vrijwillige basis, met een mager resultaat.
Niet de dictator gaan uithangen, hé, met het herinvoeren van de Chain Gang.
Waar de democratie mee bezig is, dat is het ophouden van een schijntje
vrije wil, oa op de arbeidsmarkt.

Het RVA heeft gister of zo beslist, naar de bouwpatroons geen werklozen meer te sturen, die de bouw niet als eerste keus aangeduid hebben.

Wat maar normaal is.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 13:26   #117
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
'k kom nog even terug op hogere vraag: kopen al die werknemers/uitkeringsgerechtigden producten 'made in Belgium'?

'k zal ze zelf maar beantwoorden: ik denk het niet... men kijkt, vergelijkt en probeert de 'beste koop' prijs/kwaliteit te doen...

bij de meeste werknemers/uitkeringsgerechtigden is het ook : eigen portemonnnee eerst.. dat die producten tegen armoelonen in het buitenland worden geproduceerd zal hun op dat ogenblik een zorg wezen...

maar daarna is het wel een schande indien grote bedrijven een deel van of zelfs hun hele productie verhuizen want daarmee gaat er werkgelegenheid verloren...

Tja.. als alle werknemers/uitkeringsgerechtigden in België nu eens consequent Belgische producten zouden kopen (bijv. de textielsector) en de goedkopere buitenlandse aan de kant zou laten, dan hebben bedrijven er belang bij zich in belgië te vestigen, of hun vestiging in belgië te houden..

maar nu verwachten veel werknemers/uitkeringsgerechtigden dat - als het om werkgelegenheid gaat - ze in belgië blijven en hier werkgelegenheid creëren en liefst aan hoge lonen,

maar wel producten verkopen aan prijzen die niet hoger liggen dan de prijzen op de internationale markt.... tja... nu mag je mij eens uitleggen hoe dat voor elkaar te krijgen.... (tenzij je plots protectionisme gaat invoeren en muren gaat bouwen rond belgië... maar in hoeverre zoiets wenselijk en realiseerbaar is, is een andere zaak)
Wat gaan we nog allemaal meemaken: armoedzaaiers verplichten uitsluitend dure Belgische producten te kopen...
Nou Moe.
Ik ben veganiër maar ik kan nog niet eens Bio kopen, Belgisch of niet.
Oud 8 augustus 2006, 13:28   #118
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben voor het afschaffen van de VDAB, het OCMW, alle intercommunales, het minimumloon, het leefloon, het kindergeld, de pensioenkas, de bindende CAO's, het CGKR, belastingen op grond, op werk, op tabak, op gokken, op basisbehoeften, op media, op diesel, op alcohol, op suiker, op kapitaal, op invoer, op uitvoer, &c

En ik zie daarom niet in waarom werken dan een plicht is.
Ja schaf alles maar af en vervang het door de strijd van iedereen tegen iedereen.
En dat de grootste idioot mag winnen.
Werken is geen plicht maar een recht.
Oud 8 augustus 2006, 13:31   #119
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Eno2 merkte op :

Zeker wanneer dat beter voelen het gevolg is van het parasiteren op het belastingsgeld van predators.
Voelen ze zich daar beter door, de parasitators?

Een woordkeusje als het jouwe, dat weerspiegelt toch wel de onderkant van de IQ-bodem...

Voor je straf, honderd keer schrijven: parasitators.

En zoniet, zet ik je definitief in de hoek, gepredateerd en alles...

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 augustus 2006 om 13:33.
Oud 8 augustus 2006, 13:36   #120
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zijn nog minder werkloos als ze die madam van haar bontjas ontdoen en ze neerleggen, ipv te dragen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be