![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer radicale strekkingen wensen zelfs dat niet - en het systeem van algemene belastingen te vervangen door een op consumtie gebaseerd stelsel van overheidsdiensten gemengd met beden en donaties.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(1) eerst en vooral werk voor zichzelf: ergo, ze leven niet van uitkeringen.. die uitkeringen komen ook niet uit de hemel vallen... anderen moeten daarvoor werken... (2) vrije beroepers stellen wel degelijk anderen te werk, niet altijd enorm en niet altijd direct, maar toch: secretariaat bijvoorbeeld, boekhouders, of als accountant neemt men werknemers in dienst etc. (3) hoe creëer je dan werk? of krijg je geen uitkering dan? als men stopt met werken en men krijgt geen uitkering in de plaats, oké.. maar als je stopt met werken om op een uitkering te gaan leven, dan wordt gewoon de ene uitkeringsgerechtigde vervangen door de andere.. netto heeft dat dus geen impact.. of toch: negatief => iemand met een lange beroepservaring heeft - dacht ik - in het begin toch een hogere uitkering dan die jonge snaak... soit: eigenlijk is het zo dat de wérkelijke creatie van werk gepaard gaat met economie... vandaar dat het van belang is om mensen die willen ondernemen, te laten ondernemen... en niet hen dood te knijpen met allerlei financiêle en administratieve lasten.. ik zie gewoon dat er werk is... alleen (1) het is te duur en (2) niet iedereen is bereid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn zelfs bvb Fordarbeiders die een Skoda of iets dergeljks kopen ipv een Mondeo... waardoor ze hun eigen job - bij manier van spreken - verliezen... Enz².... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 8 augustus 2006 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mogen we ook de combine kennen waaruit je geld putte om aan je belastingplicht te voldoen? Zeg toch niet dat je geld komt uit... belastingsgeld hé???? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik wel toevoegen dat ik "het afschaffen van elke vorm" wens te vervangen door "het afschaffen van elke vorm van de staat uit". Dank u.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Een boedistische groen liberaal! Zo zijn er geen twee! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Chique madammen in bontjassen brengen, in een draagstoel gezeten -als ze wat ouder zijn- gedragen door werkloze lakeien, grote potten soep naar de bidonvilles alwaar de bedelaars nederig "dank oe wel Madaamme" zeggen. Ik word er niet goed van. Laatst gewijzigd door ericferemans : 8 augustus 2006 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lakeien zijn per definitie niet werkloos als ze een chique madam in bontjas dragen.
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie ze niet vliegen. DIt zouden ze nochtans moeten kunnen, indien zij principieel weigeren om van het openbaar vervoer, de openbare wegen en de door belastingsgeld betaalde straten zich wensen voort te bewegen. Zie jij ze wel vliegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is wél zo dat - indien men werkloosheidsuitkeringen wil krijgen - men dan verplicht is werk te zoeken (op dit ogenblik moet men het eigenlijk zelfs niet vinden want werkloosheidsuitkeringen zijn principieel onbeperkt in de tijd.). het is dus eigenlijk een vrije keuze: ofwel wil men in aanmerking komen voor een uitkering, maar dan moet men werk zoeken ofwel wil men geen werk zoeken, of wil men niet voldoende beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, maar dan heb je ook geen recht op werkloosheidsuitkering. Ik heb geen probleem met dat principe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Ze doen dit uit eerbied en omdat ze de botjes van de kiek van Madamme mogen afkluiven. Je moet de mensen niet bederven: het worden dan profiteurs!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daar een -p vergeten. Domme, domme ik.
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar de democratie mee bezig is, dat is het ophouden van een schijntje vrije wil, oa op de arbeidsmarkt. Het RVA heeft gister of zo beslist, naar de bouwpatroons geen werklozen meer te sturen, die de bouw niet als eerste keus aangeduid hebben. Wat maar normaal is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nou Moe. Ik ben veganiër maar ik kan nog niet eens Bio kopen, Belgisch of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat de grootste idioot mag winnen. Werken is geen plicht maar een recht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een woordkeusje als het jouwe, dat weerspiegelt toch wel de onderkant van de IQ-bodem... Voor je straf, honderd keer schrijven: parasitators. En zoniet, zet ik je definitief in de hoek, gepredateerd en alles... Laatst gewijzigd door eno2 : 8 augustus 2006 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |