![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat gaat het blok nu eigenlijk doen aan autochtotone criminaliteit want tot nu toe is op dat gebied enkel gebleken dat het VB een vluchthaven is voor autochtone criminelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Kan u mij dan enkele topics geven?
Laatst gewijzigd door vercetti : 8 augustus 2006 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geloofde het anders ni?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon afmaken, en zijn familie de Belgische nationaliteit afpakken en op het vliegtuig zetten. Zo, bon débarras.
/ VBmodus |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Burenruzies komen steeds vaker voor. Maar ze worden ook steeds vaker opgelost.
Vaak worden bij burenruzies pv's opgesteld, die later geklasseerd worden. In Brussel kent men zoiets als "Lokale bemiddeling". (http://www.brucity.be/artdet.cfm?id=925&nLanguage=2) Vooral in de zomer komen meer conflicten voor. (spelende kinderen, bbq's, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De schutter is zonder veel tamtam opgepakt en de doos in gedraaid; die 71 jarige man zal voorkomen en een stevige straf krijgen.
Die ziet waarschijnlijk de buitenwereld niet meer. Ik hoor hier geen linkse rakkers de verdediging opnemen voor die getergde man. Noch hoor ik rechtse rakkers de doodstraf eisen. Ergo, niet de moeite om een topic aan te verspillen. Deze zaak is duidelijk, zelfs de politie heeft hier geen moeite mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad. Ik vind dit redelijk een non-issue omdat er niets is om over te debateren.
Is dit hier geplaats enkel om flaminganten te choqueren of zo? Met dat bombastische "Vlaming schiet Vlaming doet?" Als dat uw bedoeling is, zou ik maar verder zoeken, als ik u was. De relevantie van dit onderwerp is immers ver te zoeken. Verspild topic... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het doel van deze thread is echter niet vrij wapendracht. De starter bedoelde er een verhitte discussie mee over criminaliteit onder autochtonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk had de starter een andere titel moeten kiezen: "Marokkaan schiet Vlaming neer", of "Vlaming schiet Marokkaan neer".
Het zou vééééél plezanter geworden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk niet dat zulke infantiele pogingen tot uitdagen hier veel reacties zullen uitlokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de starter eerder een discussie wilde voeren over de onverdraagzaamheid onder de autochtonen zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beginpost: Citaat:
Ik ben zelf geen VBer, maar ik vind dit soort infantiele pogingen tot choqueren gewoon erg zwak. Ze dragen niet bij tot een goede discussie. Ik ga hier nu ook niet meer posten in deze thread. Hij is te zwak om er nog woorden aan te verspillen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had liever een discussie gehouden over hoe en waarom een doodgewone burenruzie tot zulke feiten kunnen leiden. En voor een keer hadden kunnen babbelen zonder ons verplicht te voelen er racisme, colonizatie, Islam en hangjongeren bij te halen.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() hangt er vanaf voor wie.Allochtonen zullen het wel prettig nieuws vinden dat Vlamingen elkaar omverschieten.Net zoals ze het fijn vinden dat Vlamingen onderling ruzie maken.Het toppunt van de pret is echter als die Vlamingen onder elkaar ruzie maken over Marokanen! Die dat voor Marokanen en tégen Marokanen zijn...Terwijl het voor henzelf o zo veel simpeler is: ze verachten gewoon ALLE Vlamingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awèl, mijn ouders hebben ook ruzie gehad met hun buren: het ging over ne losweg. De vrederechter heeft daar ook uitspraak over gedaan en de geburen hebben "gewonnen".
Toen vond ik en mijn ouders ook (wat dacht je) dat het gerecht corrupt was, onze advocaat een bedrieger, dat de vrederechter onder één hoedje speelde met de gebuur enz. Vollen ambiance dus, en frustraties tot en met. Wanneer ik terugkijk, moet ik zeggen dat die rechter wss gelijk had, maar dat zijn boodschap op een zodanige manier is overgebracht dat het enkel op onbegrip en frustraties kon leiden. Een andere aanpak had misschien, ik zeg: misschien, de situatie kunnen ontmijnen. Want ruzie is er uiteraard nog altijd. Als ik het verhaal rond die moord lees, kan ik enkel vaststellen dat het om een soortgelijk verhaal gaat dan de mijne, met een afgrijselijk gevolg, en dat stemt toch tot nadenken ... ![]()
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |