![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je bent overigens weer aan 't spammen: er staat niets in je post (met medewerking en steun van Arnold), tenzij je grootsprakerig kikkertheater als "inhoud" bestempelt natuurlijk.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 augustus 2006 om 08:02. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
|
Bericht black cat
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zal het voor jou even vertalen: "Black Cat heeft (weer eens) geen inhoudelijk weerwoord. Als reactie klasseert hij zoals steeds, met een spamachtige inhoudsloze én ad hominem-one-liner, de poster van het bericht waar hij het moeilijk mee heeft, in extreem-rechtse hoek." Snap je het nu? Begrijp je nu wiens berichten in feite spam zijn?
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kies nogal makkelijk de zijde van de winnaars in de argumentenstrijd.
|
|
|
|
|
#106 |
|
Minister-President
|
Jos, zet de vaseline maar klaar, Staafje komt eraan.
|
|
|
#107 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Van zodra we vanuit de blauwe hemel van de theorietjes �* la keske schiet de planeet aarde benaderen valt onze loebas niet met beide poten maar met zijn gat op de grond, natuurlijk
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van zodra we vanuit de blauwe hemel van de theorietjes �* la keske schiet de planeet aarde benaderen valt onze loebas niet met beide poten maar met zijn gat op de grond, natuurlijk |
|||||
|
|
|
|
|
#108 |
|
Burger
|
De correcte zegswijze is: veel geblaat maar weinig wol (zei de boer, en hij schoor zijn varken)
En nog een citaat uit uw erudiete postings: "De minister vondt het ongepast" ... Zou u niet beter zelf uw "cultuur" even bijvijzelen alvorens andere mensen te kleineren? |
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Chomsky een libertariër??? |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat boeket aan libertarismen is overigens gezichtsbedrog. In wezen is libertarisme extreem én rechts én extreem-rechts. Zoals het stukje van op secessie.nu over de Amerikaanse secessie-oorlogen: niet omwille van slavernij maar omwille van belastingen?
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is zogezegd nog een vrijhaven. Daar zitten veel piraten natuurlijk. Maar onlangs hoorde ik de succesvolle vetbetaalde kunstenaars een aanval doen op het ideaal van de hongerkunstenaar, wiens prestige zij blijkbaar benijden. Dat vond ik getuigen van een te hoog testosterongehalte, die aanval. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Schakel jouw automatische schrijffoutenverbeteraar in, als een minder dan perfecte eruditie je ergert... Anders word je hier al snel doodongelukkig. Anna List wees mij onlangs terecht voor een schrijffout: "october" Dat om de haverklap het woordbeeld gewijzigd wordt door spellingsveranderingen, vind ik een voor de taal destructief taalterrorisme. Kranten en schrijvers doen daar dikwijls niet aan mee. Waarom ik dan wel? |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Homofobie wordt veelal aan extreem-rechts toegeschreven. Wat kan ik hieruit concluderen omtrent je forumactiviteiten? Dat je schrijfsels louter provocatieve pseudo-linkse spamberichten zijn om je ware bruine gedachtengoed te camoufleren?
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#116 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2. Als het u gerust stelt - of net niet -, van kunst, literatuur en muziek heb ik meer dan mijn deel gehad en ik ben er nog steeds erg in geïnteresseerd, in de breedste zin van het woord. (Picasso, Appel -en de rest van CoBrA -, Kandinsky, Miró, Beuys... allemaal gezien en goedgekeurd, zelfs een oratorium van de laat-romantische componist Edgar Tinel volledig uitgezeten en geapprecieerd - en dat is pas een hoop lawaai). Wat ik echter niet met u deel, is de naïeve, ietwat beate bewondering voor kunstenaars, om alles wat me als kunst verkocht wordt voor zoetekoek te slikken. Ik meende, maar misschien ben ik naïef, dat een kritische geest ook een essentieel deel was van de kunstervaring. Er is heel wat koren in de kunstwereld, zeker, maar minstens zoveel kaf; individuen die zichzelf veel interessanter maken dan ze werkelijk zijn, die enkel kunst produceren om hun eigen ego te strelen, die drijven op controverse enkel om er zélf beter van te worden en het snobisme van rijkgevulde beurzen uit te buiten (denk maar aan de strapatsen van Saatchi & Saatchi). Het is nu eenmaal een wereld die in hoge mate drijft op snobisme, egotripperij en modegrillen: vroeger was het vooral de conspicuous consumption van de rijken, nu is daar ook nog een hele boel pretentie en blaaskakerij bijgekomen. (De consumption is misschien nu eerder intellectueel dan economisch: u kan zich geen overbetaalde kunst permitteren, denk ik, maar etaleert uw 'rijkdom' door anderen, verondersteld minderbetdeelden, af te blaffen). Betekent dat dat je het kind met het badwater moet weggooien? Nee, helemaal niet, want er is nog heel wat de moeite waard, maar een beetje kritische instelling is zeker geen overbodige luxe, zowel bij het publiek als bij de overheden. 3. Zeker, Pessoa staat in mijn boekenkast, en Céline ook, maar zij staan naast auteurs als Boon, Genet, Camus, Burroughs of Kerouac - om er maar een paar te noemen. Ik weet niet hoe het met u gesteld is, maar ik laat mijn lectuur niet leiden door politieke of ideologische vooroordelen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 10 augustus 2006 om 10:58. |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar Staaf zal van het kruis niet zo gauw weglopen. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 augustus 2006 om 11:21. |
|
|
|
|
|
|
#120 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
VB-haat is volgens mij een van de belangrijskte, zoniet dé belangrijkste bindende factor tussen Bert Anciaux en zijn 'volgelingen'. Citaat:
|
||
|
|
|