![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4301 |
|
Banneling
|
De Hezbollah heeft vandaag 250 raketten op Israël afgevuurd...
Dat is het grootste aantal op één dag... (Nieuws 23.00 - TV1) Laatst gewijzigd door Chipie : 13 augustus 2006 om 22:17. |
|
|
|
|
|
#4302 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Hesbollah heeft weldegelijk in het openbaar gezworen bij Allah en al wat hun lief is de staat Israël te willen vernietigen. Het is ook punt één van haar statuten. Het is haar eerste bestaansreden. Ongeacht of dit nu terecht is of juist niet; wat doe je dan als de Hesbollah ook daadwerkelijk honderden raketten afvuurt op Israël? Zeg me eens eerlijk. Vind jij het geoorloofd om iemand te doden, als die iemand slechts bestaat, om jouw te doden en daar ook daadwerkelijk naar handelt? Ik hoop dat je het verband ziet. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4304 |
|
Parlementsvoorzitter
|
integendeel, het raakt aan de kern van dit conflict;. Als je dat na zoveel weken oorlog nu nog steeds niet door hebt ?
|
|
|
#4305 |
|
Parlementsvoorzitter
|
dit weekend op het Qatarse AL WATAN :
Hizb'allah central council member Ahmed Barakat gave an assessment of the more practical implications of the war's outcome. "If a mere organization succeeded in defeating Israel, why would Arab nations not succeed in doing so if they allied? Many Arabs and Muslims viewed Israel in a fictional way and [Hizb'allah] has succeeded in changing this." He added: "Today Arab and Muslim society is reasonably certain that the defeat of Israel is possible and that countdown to the disappearance of the Zionist entity in the region has begun." |
|
|
|
|
|
#4306 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is een techniekje; tamelijk vaak helpt het dan, een vraag te stellen waarop slechts een J of N antwoord mogelijk is en daaraan vast te blijven houden.
|
|
|
|
#4307 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
neen, CHIPPIE ...dat bepaald gewoon de 'eerlijkheid' van de vraagstelling
dit : Citaat:
buiten een enkele pacifist met een wel erg ver doorgedreven zin voor altruïsme antwoordt iedereen op deze vraag met een definitief JA op de vraag is : - helemaal niet aan de orde in dit conflict omdat het niet beantwoord aan de werkelijkheid - ze is ook suggestief omdat een positief antwoord erop geenzins een vrijgeleide is om de huidige acties te verantwoorden Laatst gewijzigd door praha : 13 augustus 2006 om 23:29. |
|
|
|
|
|
|
#4308 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
zoals ik net geantwoord hebt op een post van CHIPPIE ja natuurlijk maar die vraag is gewoonweg deontolgisch oneerlijk de vraag zou iets moeten zijn in den trend van : Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 13 augustus 2006 om 23:44. |
|||||
|
|
|
|
|
#4309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
daar ging 't 'm even niet om 'k had alleen wat problemen met die vraagstelling... niet meer dan dat... ik hoop op mijn beurt ten stelligste dat dit niet aan de kern van de zaak zal raken Laatst gewijzigd door praha : 13 augustus 2006 om 23:46. |
|
|
|
|
|
|
#4310 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Blijf bij de feiten: Het Israëlische leger heeft meer dan 1.000 onschuldige Libanese burgers gedood en 1.000.000 Libanezen op de vlucht gedreven. |
|
|
|
|
|
|
#4311 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4312 |
|
Banneling
|
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad houdt vanaf nu een blog bij, een dagboek op internet.
In zijn eerste bijdrage schrijft Ahmadinejad over zijn eenvoudige afkomst en haalt hij uit naar de Verenigde Staten omdat dat land volgens hem vastbesloten was om de islamitische Iraanse revolutie van 1979 ongedaan te maken, uit angst dat andere landen hetzelfde pad zouden volgen. De toegang tot de blog zal door de CIA wel geblokkeerd worden... http://www.ahmadinejad.ir/ |
|
|
|
|
|
#4313 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oki
Citaat:
Hoe denk jij dat de tweede wereldoorlog gewonnen werd? Exact op deze manier. Blijven bombarderen, beschieten met artelerie en dan de grondtroepen sturen tot dat de laatste SS'er met zijn laatste kogel zelfmoord pleegt. Citaat:
Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#4314 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ontken niet dat er onschuldige slachtoffers vallen, maar daarmee stopt de Hesbollah nog niet. Het kan hen precies ook niet veel schelen gezien ze zich tussen burgers verbergen. Ik zei het al eerder; men kan in een oorlog geen onschuldige slachtoffers vermijden als de vijand zich daaronder vermengd. Zolang de Hesbollah raketten kan afvuren, zolang zal Israël reageren. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 augustus 2006 om 01:30. |
|
|
|
|
|
|
#4315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4316 |
|
Banneling
|
Het magazine 'The New Yorker' schrijft dat de "Amerikanen Israël hielpen met het offensief in Libanon"
De Amerikaanse regering was nauw betrokken bij het plannen van Israëlische militaire operaties tegen Hezbollah, zelfs voor de ontvoering van de twee Israëlische soldaten op 12 juli. Het was al langer bekend dat de Verenigde Staten de werkelijke oorlogsstoker zijn in het Midden-Oosten terwijl zij zich als 'vredesduif' opstellen. |
|
|
|
|
|
#4317 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4318 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4319 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4320 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
prima, onder voorbehoud dus
Citaat:
Citaat:
wat nog iets totaal anders is dan moest ik me in die positie bevinden dat ik het misschien ook zou doen omwille van mijn en mijn naasten hachjes te redden wat me enkel doet vermoeden dat je je misschien ook met dat 'onverantwoord' wat verkeerdelijk hebt uitgedrukt Citaat:
noteer dat dan maar alvast als een volgende bezwaar in die vraagstelling van je Citaat:
Citaat:
dit met de inzet van de tweede wereldoorlog vergelijken is gewoon pervers btw zeiden ze iets dergelijks over Saddam ook niet ? je zou het hooguit kunnen vergelijken met een situatie waarin Duitsland bv Frankrijk zou bestoken/aanvallen en Frankrijk reageert met een bommenregen op België, zich verder niets aan trekkende van ons gepeupel, teneinde perventief de infrastructuur te vernielen om een inval langsheen België te verhinderen bovendien vergeet je hier handig bij te vertellen dat dat excesief handelen naar de vernietiging van je eigen persoontje ( en naasten uiteraard ) pas begonnen is na de opmars Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|