Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2006, 18:01   #4281
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Objectief?
Heeft Nederland al ooit een reporter ter plaats gehad die niet pro-Israel was?
Een vermaarde Nederlandse reporter die nog altijd doorgaat als een Nederlandse "kenner" van het Midden-Oosten is Hans Knoop, die ooit 1968 tot 1972 de leiding had van het Nieuw Israelitisch Weekblad. Ik ken in ons taalgebied geen zionistischer journalist dan Knoop.
Joris Luijendijk. Objectief (lees: Licht Pro-Palestijnse zaak) correspondent.
Bertus Hendriks. Midden-oosten deskundige van de Wereldomroep (Palestina Komitéé).
Beiden hebben begrip voor de palestijnse situatie. Beiden hebben, nadat ze er zijn geweest, méér begrip voor de israëlische situatie.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 18:09   #4282
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Joris Luijendijk. Objectief (lees: Licht Pro-Palestijnse zaak) correspondent.
Bertus Hendriks. Midden-oosten deskundige van de Wereldomroep (Palestina Komitéé).
Beiden hebben begrip voor de palestijnse situatie. Beiden hebben, nadat ze er zijn geweest, méér begrip voor de israëlische situatie.
Zijn ze er geweest op het moment dat er 1.000 Libanese burgers door de Israëlische luchtmacht gedood werden en er een 1.000.000 Libanezen op de vlucht waren door de Israëlische bombardementen of dateert hun bezoek van enige jaren geleden ?

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 13 augustus 2006 om 18:10.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 18:19   #4283
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Zijn ze er geweest op het moment dat er 1.000 Libanese burgers door de Israëlische luchtmacht gedood werden en er een 1.000.000 Libanezen op de vlucht waren door de Israëlische bombardementen of dateert hun bezoek van enige jaren geleden ?
Het is een antwoord op de vraag of Nederland ooit een niet Pro-Israël reporter ter plaatse heeft gehad.

JL heeft er jarenlang ter plaatse gezeten (o.a. in Oost-Jeruzalem en de West-bank gewoond) en is net terug. BH is al vanaf de jaren zeventig op en neer aan het reizen. Waar hij was ten tijde van de bombardementen weet ik niet. Is dat belangrijk?

Belangrijk is wél dat volgens VN-resolutie 1559 Syrië zich militair en politiek had moeten terugtrekken en Hezbollah moest worden ontwapend. Dat is al twee jaar geleden. Indien dat was gebeurd had deze oorlog niet plaatsgevonden. Dáár hoor ik u niet over.

Uw bericht impliceert de vraag of reporters objectief kunnen oordelen als ze op een bepaald moment niet ter plaatse zijn. Als ze de grote lijnen in de gaten houden naar mijn mening wél.
Voor wat betreft 'ooggetuigen': Ik ken voldoende UNIFIL 1982 mensen om alleen al op basis van hun observaties conclusies te kunnen trekken.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 18:26   #4284
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Ik begin mij meer en meer af te vragen of het staakt-het-vuren door Israël wel zal nageleefd worden. We hebben gezien op welke manier Israël zich in het verleden aan de VN-resoluties heeft gehouden en op welke manier zij het korte 48-uren bestand naleefde (Israël ging gewoon door met bombarderen).

Nadat de twijfel oproepende VN-resolutie door de VN-Veiligheidsraad werd aanvaard, startte Israël met haar grondoffensief en verdrievoudigde het aantal manschappen in Libanon.

Gisteren zeiden Israëlische legerverantwoordelijken dat het grootschalige Israëlische grondoffensief 'nog weken' kan duren.

Ook de Belgische Minister van Buitenlandse Zaken, Karel De Gucht, is heel sceptisch over het staakt-het-vuren en het streven naar een 'duurzame vrede'.

Oud 13 augustus 2006, 18:32   #4285
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het is een antwoord op de vraag of Nederland ooit een niet Pro-Israël reporter ter plaatse heeft gehad.

JL heeft er jarenlang ter plaatse gezeten (o.a. in Oost-Jeruzalem en de West-bank gewoond) en is net terug. BH is al vanaf de jaren zeventig op en neer aan het reizen. Waar hij was ten tijde van de bombardementen weet ik niet. Is dat belangrijk?

Belangrijk is wél dat volgens VN-resolutie 1559 Syrië zich militair en politiek had moeten terugtrekken en Hezbollah moest worden ontwapend. Dat is al twee jaar geleden. Indien dat was gebeurd had deze oorlog niet plaatsgevonden. Dáár hoor ik u niet over.

Uw bericht impliceert de vraag of reporters objectief kunnen oordelen als ze op een bepaald moment niet ter plaatse zijn. Als ze de grote lijnen in de gaten houden naar mijn mening wél.
Voor wat betreft 'ooggetuigen': Ik ken voldoende UNIFIL 1982 mensen om alleen al op basis van hun observaties conclusies te kunnen trekken.
Ik vind het standpunt van deze reporter over wat er zopas in Libanon (en laat ons niet vergeten in de Gazastrook) gebeurde, inderdaad erg belangrijk. Bombardementen die al een maand duren en Libanon tot een puinhoop hebben herschapen, meer dan 1.000 Libanese burgers hebben gedood en 1.000.000 vluchtelingen hebben gemaakt nadat er 3 Israëlische soldaten werden ontvoerd, zijn toch moeilijk te verwaarlozen.

Syrië was al uit Libanon teruggetrokken. Dus daar zal het niet rond gedraaid hebben. Ik denk dat de Verenigde Staten en Israël al lang de bedoeling hebben om Hamas en Hezbollah uit te schakelen. De Verenigde Staten zouden trouwens maar al te graag met Iran en Syrië afrekenen. Vandaar dat Bush opnieuw oorlogszuchtige taal spreekt ten opzichte van die twee landen en hen de schuld geeft van dit conflict.

Verder vraag ik mij af waarom die duizenden Palestijnse gevangenen in Israël nooit ter sprake komen.

Wat de VN-resoluties tenslotte betreft: Heeft Israël de VN-resoluties nageleefd ?

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 13 augustus 2006 om 18:49.
Oud 13 augustus 2006, 19:30   #4286
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Moest ik van Israël zijn ga ik door tot dat het opperhoofd van de Hesbollah zijn eed Israël te zullen vernietigen openlijk en in het openbaar afzweert. Tot dan zou er van staakt het vuren geen enkele sprake zijn.

Of zou de VN of iemand anders onder u misschien, dit een onredelijke eis vinden?

Wie een ander geen bestaansrecht gunt, verdient het niet, om zelf te bestaan. Als de Hesbollah Israêl wél een bestaansrecht gunt, dan moet zij dat zo vlug mogelijk zeggen, gezien de vele onschuldige burgerslachtoffers die vallen als gevolg van hun ideologie.

Maar Israël is 'braver' dan ik. Ze zal het vuren staken en opnieuw zal de Hesbollah de VN bedotten met leugens en valse beloften. Ze zal haar eed aan Allah niet afzweren. Israël moet weg.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 19:39   #4287
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Moest ik van Israël zijn ga ik door tot dat het opperhoofd van de Hesbollah zijn eed Israël te zullen vernietigen openlijk en in het openbaar afzweert. Tot dan zou er van staakt het vuren geen enkele sprake zijn.
Je gebruikt bijna dezelfde taal als onze volksnationalistische wapenmaniak Kingtiger die thans als John Lee Hood door het leven gaat.

Nog meer burgerdoden, nog meer vluchtelingen, nog meer bombarderen en vernietigen van dorpen en steden om zogezegd drie Israëlische soldaten terug te krijgen (terwijl de Israëlische gevangenissen uitpuilen van de Palestijnen die zonder vorm van proces werden aangehouden en opgesloten).

Sodoma en Gomorra revised.

Beiroet

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 13 augustus 2006 om 19:55.
Oud 13 augustus 2006, 19:40   #4288
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
In Europa zijn ook alleen Europese staten welkom........ ik vind dat trouwens heel normaal. Persoonlijk zou ik niet graag hebben dat de Islamieten een eigen staat komen uitroepen in Europa en de Europeanen door allerlei pesterijen hinderen in hun economie en ontplooiing en onze infrastructuur vernietigen, laat staan onze burgers aanhouden of erger nog vermoorden. Ons als minderwaardig en als nietsnutten beschouwen.
Vreemdelingen zijn welkom onder bepaalde omstandigheden maar ze mogen onze eigen lokale bevolking niet verjagen nog zomaar een eigen staat opeisen op ons grondgebied. Dat doet Israël dus wel in het Midden-Oosten.
Het zij duidelijk dat Israël nu niet moet verdwijnen vermits Israël er nu is, maar ze zouden zich wel heel wat menselijker kunnen gedragen met hun buren.
Hun onmenselijk gedrag tegenover hun buren is een gevolg van de vijandelijkheden die van bij het ontstaan van de staat Israel tegen hen gericht was. Als je constant door je buren wordt bedreigd is het normaal dat je terug slaat, het is een vicieuze cirkel van geweld dat nog wel een hele tijd kan duren. Wanneer de Arabische wereld Israel erkend dan zal het geweld gesopt kunnen worden.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 19:43   #4289
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
arabieren? de Palestijnen? Maar palestijnen wat zijn palestijnen uiteindelijk?

En ik bedoelde veel vroeger dat de joden er al waren in de vroege geschiedenis (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina als je je oud testament niet goed kent).

Trouwens toen de staat Israël werd uitgeroepen kon men weinig doen tegen de joden. Maar uiteindelijk: inderdaad dat moest slecht aflopen en het loopt ook slecht af spijtig genoeg.
De "Filistijnen" uit de oude boeken waren zo goed als zeker verwant aan Oude Grieken.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 19:46   #4290
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gebruikt bijna dezelfde taal als onze volksnationalistische wapenmaniak Kingtiger die thans als John Lee Hood door het leven gaat.
Ik zal maar niet zeggen wiens taal jij gebruikt.

Zeg me eens eerlijk. Vind jij het geoorloofd om iemand te doden, als die iemand slechts bestaat, om jouw te doden en daar ook daadwerkelijk naar handelt?

Maar ook deze vraag zul je natuurlijk niet beantwoorden. Je loopt er wel omheen, zoals gewoonlijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 augustus 2006 om 19:48.
Oud 13 augustus 2006, 19:57   #4291
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
De "Filistijnen" uit de oude boeken waren zo goed als zeker verwant aan Oude Grieken.
Toen de Hebreeën Israël in bezit namen, woonden daar geen Filistijnen. Die woonden heel wat lager op de landkaart. De volkeren die er toen woonden, werden door Israël verslagen en verstrooid. Thans bestaan ze niet meer.

Paulus.
Oud 13 augustus 2006, 19:59   #4292
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal maar niet zeggen wiens taal jij gebruikt.

Zeg me eens eerlijk. Vind jij het geoorloofd om iemand te doden, als die iemand slechts bestaat, om jouw te doden en daar ook daadwerkelijk naar handelt?

Maar ook deze vraag zul je natuurlijk niet beantwoorden. Je loopt er wel omheen, zoals gewoonlijk.
Als men mij zou vragen of ik 1.000 burgers (waarvan 33% kinderen) wil vermoorden en 1.000.000 vluchtelingen wil maken om op die manier 3 ontvoerde soldaten terug te krijgen, dan zou ik NEE zeggen.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 13 augustus 2006 om 20:01.
Oud 13 augustus 2006, 20:06   #4293
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men mij zou vragen of ik 1.000 burgers (waarvan 33% kinderen) wil vermoorden en 1.000.000 vluchtelingen wil maken om op die manier 3 ontvoerde soldaten terug te krijgen, dan zou ik NEE zeggen.
Zoals jij het stelt zou Israël ook NEE zeggen.

En het antwoord op mijn vraag?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 augustus 2006 om 20:06.
Oud 13 augustus 2006, 20:11   #4294
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals jij het stelt zou Israël ook NEE zeggen.

En het antwoord op mijn vraag?
Paulus. Alstublieft !
Dat WAS mijn antwoord !
Oud 13 augustus 2006, 20:27   #4295
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paulus. Alstublieft !
Dat WAS mijn antwoord !
Tja... Dan zou ik voortaan mijne tetter maar houden...

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 augustus 2006 om 20:27.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 20:37   #4296
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus. Alstublieft !
Dat WAS mijn antwoord !
Als ik jou vraag:

Citaat:
En jij antwoordt:

Citaat:
Zie je toch wel in dat dit geen antwoord is op mijn vraag? Het is een antwoord, dat is waar, maar het is geen antwoord op mijn vraag.

Ik vraag jou niet of je burgers wil vermoorden om ontvoerde militairen los te laten. Als ik d�*t gevraagd zou hebben, dat was jouw antwoord inderdaad een antwoord op mijn vraag. Maar ik vraag je dat niet. Ik vraag je wat anders.

Van mens tot mens.

Maar je loopt er om heen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 augustus 2006 om 20:52.
Oud 13 augustus 2006, 21:19   #4297
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Hij zal naar Morkhoven zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 21:27   #4298
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen de Hebreeën Israël in bezit namen, woonden daar geen Filistijnen. Die woonden heel wat lager op de landkaart. De volkeren die er toen woonden, werden door Israël verslagen en verstrooid. Thans bestaan ze niet meer.

Paulus.
Hier mede weet ik nog steeds niet wie of wat palestijnen juist zijn.

Voor mijn part zijn Palestijnen zeer lang geleden gemoslimiseerde joden.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 21:52   #4299
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Hier mede weet ik nog steeds niet wie of wat palestijnen juist zijn.
Palestijnen zijn gewoon de autochtone-oorspronkelijke bevolking van Palestina.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w
Voor mijn part zijn Palestijnen zeer lang geleden gemoslimiseerde joden.
Neenee, een Palestijn kan zowel christen, jood als moslim zijn (al waren die Palestijnse joden weliswaar een hele kleine minderheid).

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 13 augustus 2006 om 21:52.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 21:57   #4300
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik jou vraag:

En jij antwoordt:

Zie je toch wel in dat dit geen antwoord is op mijn vraag? Het is een antwoord, dat is waar, maar het is geen antwoord op mijn vraag.

Ik vraag jou niet of je burgers wil vermoorden om ontvoerde militairen los te laten. Als ik d�*t gevraagd zou hebben, dat was jouw antwoord inderdaad een antwoord op mijn vraag. Maar ik vraag je dat niet. Ik vraag je wat anders.

Van mens tot mens.

Maar je loopt er om heen.

Paulus.
maar 't is wel een erg suggestieve vraag die totaal niet aan de orde is
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be