![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4341 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4342 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Samsa, je vergeet dat islam géén scheiding tussen moskee en staat kent. De politieke islam is onlosmakelijk verbonden met het religieuze aspect ervan.
Het is misschien leuk om hier even volgende drie artikelen te lezen over het onstaan van het Moslimbroederschap. (voor sommigen zijn de bijgeplaatste foto's misschien leuk, ik vind het een afbraak aan de inhoud van de artikelen, ze verwijzen gewoon naar de naam van de Site: "Frontaal Naakt" ondertussen zo te zien omgedoopt tot "Finaal Bedekt"). De waarheid over Moslimbroederschap, deel 1: http://www.peterbreedveld.com/archives/00000535.html deel 2: http://www.peterbreedveld.com/archives/00000541.html deel 3: http://www.peterbreedveld.com/archives/00000548.html Laatst gewijzigd door circe : 14 augustus 2006 om 10:55. |
|
|
|
|
|
#4343 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||||||
|
|
|
|
|
#4344 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#4345 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ga niet in op al zijn gezegdes want dat zou mij te veel tijd kosten. Laat mij slechts het volgende aanhalen. Israël terroriseert Palestina (of wat van het oorspronkelijke Palestina nog over schiet) al jaren en houdt nog altijd Palestijnse gebieden bezet. Met het bouwen van de afgrijselijke muur, verlegde Israël opnieuw de grenzen en pikte het opnieuw Palestijns gebied in. Palestijnse huizen en gronden werden tijdens het bouwen van de muur systematisch door bulldozers vernietigd. Toen PLO-leider Yasser Arafat aan het bewind was, werden de Palestijnse infrastructuur en de Palestijnse regeringsgebouwen tot puin gebombardeerd en vielen er opnieuw een paar honderd slachtoffers onder de Palestijnse burgers. PLO-leider Arafat en de PLO hadden het bestaan van Israël nochthans erkend en Arafat was door heel de wereld als de officiële Palestijnse regeringsleider erkend. Wilde de Israëlische regering Arafat misschien 'per vergissing' door middel van één van die bombardementen ombrengen en Palestina in een totale politieke chaos en burgeroorlog storten ? Het liep echter anders af en Hamas werd op een democratische wijze door de Palestijnen verkozen. De Verenigde Staten en Israël deden vanaf toen al het mogelijke om niet de PLO maar Hamas te liquideren. Hamas bleef echter en erkende zelfs het bestaansrecht van de 'Staat' (Terreurstaat) Israël. De ontvoering van een Israëlische soldaat door een extremistische Palestijnse verzetsgroep kwam daarom ongelooflijk goed gelegen. Het Israëlisch leger reed voor de zoveelste maal met een leger tanks en bulldozers Palestina binnen en schoot en bombardeerde de hele Palestijnse infrastructuur (of wat er nog van over bleef) tot puin. De parlementsleden van Hamas in Gaza werden gevangen genomen en ontvoerd. Israël gebruikte de ontvoering van twee Israëlische soldaten die mogelijks op Libanees grondgebied opereerden, ook om Libanon te bombarderen terwijl de pro-Amerikaanse Libanese regering het bestaansrecht van Israël nooit heeft ontkend. Libanon werd (zoals dit met Palestina gebeurde) daarbij totaal verwoest. Meer dan 1.000 onschuldige burgers waarvan het merendeel niets met Hezbollah te maken hadden, kwamen daarbij om terwijl 1.000.000 burgers op de vlucht werden gedreven. Zelfs de infrastructuur van de christelijke gemeenschap in Beiroet werd totaal verwoest. Israël schrok er niet alleen niet voor terug om alle Libanese steden en dorpen te bombarderen maar het bombardeerde zelfs Palestijnse vluchtelingenkamp waarbij telkens heel wat burgers omkwamen. Dit laatste roept sterke herinneringen op aan de slachting die destijds onder de verantwoordelijkheid van de toenmalige legergeneraal Sharon in de Palestijnse kampen Sabra en Shatila in Libanon (1984) plaatsvond. Het is jammer dat Israëlische negationisten de geschiedenis op dezelfde manier proberen te verdraaien als de negationisten van de Holocaust dit doen (met dit verschil dat negationisten van de Holocaust vervolgd en veroordeeld worden). ![]() ![]() Foto's: Beiroet brandt - Vredesmanifestatie in Londen Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 14 augustus 2006 om 11:32. |
|
|
|
|
|
|
#4346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#4347 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De werkelijke onderliggende reden van de oorlog tegen moslimterrorisme. ------------------------------------------------------------------------ BEKIJK DEZE VIDEO (1:17h.) : http://video.google.com/videoplay?do...97493278181614 OBSESSION: What the war on terror is really about. Angstwekkend toekomstbeeld . Net daarom moeten we deze video zoveel mogelijk verspreiden, zodat ook meer mensen inzien wat er gaande is. Want geeft toe: we worden doelbewust zand in de ogen gestrooid, van informatie gespeend. Op dat gebied kan men dan tenminste onze grootouders nog vrijspreken dat ze het gevaar van Hitler niet zagen aankomen: zij hadden geen internet, geen TV, geen wereldje dat nog een tennisbal groot was. Wij hebben dat allemaal wel. En WIJ zijn medeverantwoordelijk als we niet ieder ons eigen kleine steentje bijdragen, hoe miniem ook. Er zijn nog steeds vijf miljard niet-moslims op deze kloot! Hoor de ex-nazi uitleggen hoe hij gebrainwashed werd, kijk hoe de dochter van een Egyptische "martelaar" de zaken van binnenuit kan ontleden, luister naar de ex-PLO opgeleide martelaar. Bekijk de beelden van Chamberlain, van Hitler, van de Hitlerjugend en vergelijk. En trek dan je eigen conclusies. Noteer: in de video wordt vanaf het begin duidelijk onderscheid gemaakt tussen "normale" moslims en hun radicale broertjes, op geen enkel moment worden beide groepen door elkaar gehaald. Gewoon om even de politiek correcten gerust te stellen. En stop dan tegelijk even met het demoniseren van een politiek partijtje dat op wereldniveau nog geen speldenkop groot is! Kijk verdomme naar het ECHTE gevaar dat er op jullie afkomt en doe jullie ogen open! Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 14 augustus 2006 om 11:52. |
|
|
|
|
|
|
#4348 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is niet omdat Uw invulling van de termen "links" en "rechts" zijn blijven steken in de vorige eeuw, dat anderen dit ook moeten doen.
Vermits het vroegere "links" zich hoe langer hoe meer vereenzelvigt met totalitaire ideologien kan ik me moeilijk tot die groep voelen aangetrokken. Ik heb namelijk een hekel aan totalitaire ideologieën, of ze nu nazistisch, communistisch of islamistisch zijn. Blijkbaar MOET ik tégen het eerste zijn, MAG ik een beetje tégen het tweede zijn maar word ik VERPLICHT om het derde met open armen ontvangen? Laatst gewijzigd door circe : 14 augustus 2006 om 11:58. |
|
|
|
|
|
#4349 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vandaar mijn vraag dus (waarop ik blijkbaar geen antwoord krijg). |
|
|
|
|
|
|
#4350 | ||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je mag deze stelling ook eens trachten te weerleggen in plaats van ze onzinnig te noemen zonder verdere uitleg. Het heeft dus geen zin volgens jou om iemand te doden als je daardoor zelf kan leven of wat? Leg jij het mij eens uit dan? Ik neem het niet dat u mijn argumenten vals noemt. Als je echt vindt dat dit zo is, dan moet je deze weerleggen. Zoals ik doe met jou argumenten. Maar ik noem ze tenminste niet vals, zoals jij wel doet. Citaat:
Citaat:
En dat van die muur? Ik heb de landkaart gezien, met de muur. En inderdaad gaat Israël met die muur soms hele kleine beetjes, naast de eigenlijk grens. Maar veel is dat écht niet hoor. Hadden de Palestijnen de muur aanvaard (deze was per slot van rekening bedoeld om beter de zelfmoordcommando's te kunnen weren) dan hadden zij een grens die nooit meer kon verlegt worden. Nu hebben ze helemaal niks. Het is onjuist dat woonhuizen moesten worden vernietigd omwille van de muur. Dat is niet waar. Het is duidelijk dat jij nog nooit aan de grens van Israël bent geweest. Citaat:
Citaat:
Maar wat gebeurd er? Zelfmoordaanslagen natuurlijk en Arafat heeft daar begrip voor zegt hij. Wat moet je daar nu voor gewreten hebben? Citaat:
Citaat:
Als de Palestijnese authoriteiten weigeren om die terroristen aan te pakken, wie moet het dan wel doen voor de Israëlische bevolking? Israël zelf natuurlijk! Er is niemand anders. En jij denkt dat zij dat plezant vinden? Jij denk dat het Israël goed uitkwam dat vervolgens haar militairen worden gevangen genomen? Ai ai ai ai toch. Citaat:
Maar wat moest Israël dan wel doen? In de Gazastrook de terroristen bestrijden en in Noord Israël ze laten doen met hun raketten? De Hesbollah kon toch wel een beetje de reactie van Israël voorspellen hé?! Ik kon dat in elk geval wel. Citaat:
Citaat:
Jammer.... Paulus. |
||||||||||
|
|
|
|
|
#4351 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Als er dan eens één Belgische correspondent wat objectiever tewerkgaat wordt hij een bijna tot terrorist gebombaardeerd. |
|
|
|
|
|
|
#4352 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4353 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Maar als u aandringt verklaar ik met overtuiging dat in mijn ogen alle partijen cito presto alle VN-resoluties moeten naleven. Ook vindt ik dat alle betrokken landen (dus ook Israel en de USA) cito presto het Internationale Strafhof in Den Haag en zijn bevoegdheid inzake oorlogsmisdaden moeten erkennen. Vindt u dat ook? Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 14 augustus 2006 om 12:39. |
|
|
|
|
|
|
#4354 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vandaar mijn vraag dus. En zoals ik zei was er ook iemand op dit forum die met de Oostfronters en de Waffen-SS dweepte 'omdat die tegen het communisme' vochten. Ook hij was een radicale voorstander van de Israëlische oorlogsmisdaden. De Israëlische propaganda heeft het voortdurend over nazi's en moslims wat Israël toelaat om bij een ontvoering van twee soldaten, steden en dorpen plat te bombarderen, meer dan 1.000 burgers te doden en 1.000.000 vluchtelingen te maken. Bush spreekt na de honderdduizenden doden die de Verenigde Staten in Irak hebben gemaakt over 'facistische moslims'. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 14 augustus 2006 om 12:53. |
|
|
|
|
|
|
#4355 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toen heeft ie dat gezegd. Ik weet niet hoe jij zulke mensen noemt? Vrijheidsstrijders zeker? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 augustus 2006 om 13:16. |
|
|
|
|
|
|
#4356 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4357 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En ja, ik vind dat elk land het Internationaal strafhof moet erkennen. Sterker nog, ik vind dat USA de 'The Hague Invasion Act' subiet moet annuleren. USA en Israël kritisch volgen... Geloof me, dat doe ik zelf ook. Ik vind alleen dat sommigen erg weinig begrip kunnen opbrengen voor de israëlische situatie. En ik vind het absurd dat het land nog steeds zijn bestaansrecht moet verdedigen. |
|
|
|
|
|
|
#4358 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ja, jij vindt het systematisch vernietigingen van een land, het doden van meer dan 1.000 onschuldige burgers en het op de vlucht jagen van 1.000.000 burgers voor twee ontvoerde soldaten toch 'moreel en filosofisch verantwoord'. Ik kan dus bijna evengoed met één of andere ex-nazi die de Holocaust 'moreel en filosofisch verantwoord' vond, beginnen te discussiëren. Ik weet dat er nog een verschil is tussen 1.000 vermoorde mensen en enkele miljoenen vermoorde mensen maar iemand die het vermoorden van 1.000 onschuldige burgers 'moreel en filosofisch verantwoord' vindt, zal ook het vermoorden van 10.000 of 100.000 mensen wel 'moreel en filosofisch verantwoord vinden'. Je zei dat je een "Israëliet" was en misschien ben je van Joodse afkomst maar dat rechtvaardigt je gewetenloze en immorele manier van denken niet. |
|
|
|
|
|
|
#4359 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vroeg je al of je dan niet weet dat Israël de meeste resoluties aan zijn laars lapt maar je antwoordde niet. Bovendien merkte ik op dat resolutie 1559 geen rechtvaardiging kon zijn voor de inval in Libanon omdat de Syriërs onder druk van de Verenigde Staten en de VN zich uit Libanon hadden moeten terugtrekken. |
|
|
|
|
|
|
#4360 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|