![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4281 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Bertus Hendriks. Midden-oosten deskundige van de Wereldomroep (Palestina Komitéé). Beiden hebben begrip voor de palestijnse situatie. Beiden hebben, nadat ze er zijn geweest, méér begrip voor de israëlische situatie. |
|
|
|
|
|
|
#4282 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 13 augustus 2006 om 18:10. |
|
|
|
|
|
|
#4283 | |
|
|
Citaat:
JL heeft er jarenlang ter plaatse gezeten (o.a. in Oost-Jeruzalem en de West-bank gewoond) en is net terug. BH is al vanaf de jaren zeventig op en neer aan het reizen. Waar hij was ten tijde van de bombardementen weet ik niet. Is dat belangrijk? Belangrijk is wél dat volgens VN-resolutie 1559 Syrië zich militair en politiek had moeten terugtrekken en Hezbollah moest worden ontwapend. Dat is al twee jaar geleden. Indien dat was gebeurd had deze oorlog niet plaatsgevonden. Dáár hoor ik u niet over. Uw bericht impliceert de vraag of reporters objectief kunnen oordelen als ze op een bepaald moment niet ter plaatse zijn. Als ze de grote lijnen in de gaten houden naar mijn mening wél. Voor wat betreft 'ooggetuigen': Ik ken voldoende UNIFIL 1982 mensen om alleen al op basis van hun observaties conclusies te kunnen trekken. |
|
|
|
|
|
|
#4284 |
|
Banneling
|
Ik begin mij meer en meer af te vragen of het staakt-het-vuren door Israël wel zal nageleefd worden. We hebben gezien op welke manier Israël zich in het verleden aan de VN-resoluties heeft gehouden en op welke manier zij het korte 48-uren bestand naleefde (Israël ging gewoon door met bombarderen).
Nadat de twijfel oproepende VN-resolutie door de VN-Veiligheidsraad werd aanvaard, startte Israël met haar grondoffensief en verdrievoudigde het aantal manschappen in Libanon. Gisteren zeiden Israëlische legerverantwoordelijken dat het grootschalige Israëlische grondoffensief 'nog weken' kan duren. Ook de Belgische Minister van Buitenlandse Zaken, Karel De Gucht, is heel sceptisch over het staakt-het-vuren en het streven naar een 'duurzame vrede'. ![]() |
|
|
|
|
|
#4285 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Syrië was al uit Libanon teruggetrokken. Dus daar zal het niet rond gedraaid hebben. Ik denk dat de Verenigde Staten en Israël al lang de bedoeling hebben om Hamas en Hezbollah uit te schakelen. De Verenigde Staten zouden trouwens maar al te graag met Iran en Syrië afrekenen. Vandaar dat Bush opnieuw oorlogszuchtige taal spreekt ten opzichte van die twee landen en hen de schuld geeft van dit conflict. Verder vraag ik mij af waarom die duizenden Palestijnse gevangenen in Israël nooit ter sprake komen. Wat de VN-resoluties tenslotte betreft: Heeft Israël de VN-resoluties nageleefd ? Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 13 augustus 2006 om 18:49. |
|
|
|
|
|
|
#4286 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moest ik van Israël zijn ga ik door tot dat het opperhoofd van de Hesbollah zijn eed Israël te zullen vernietigen openlijk en in het openbaar afzweert. Tot dan zou er van staakt het vuren geen enkele sprake zijn.
Of zou de VN of iemand anders onder u misschien, dit een onredelijke eis vinden? Wie een ander geen bestaansrecht gunt, verdient het niet, om zelf te bestaan. Als de Hesbollah Israêl wél een bestaansrecht gunt, dan moet zij dat zo vlug mogelijk zeggen, gezien de vele onschuldige burgerslachtoffers die vallen als gevolg van hun ideologie. Maar Israël is 'braver' dan ik. Ze zal het vuren staken en opnieuw zal de Hesbollah de VN bedotten met leugens en valse beloften. Ze zal haar eed aan Allah niet afzweren. Israël moet weg. Paulus. |
|
|
|
|
|
#4287 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nog meer burgerdoden, nog meer vluchtelingen, nog meer bombarderen en vernietigen van dorpen en steden om zogezegd drie Israëlische soldaten terug te krijgen (terwijl de Israëlische gevangenissen uitpuilen van de Palestijnen die zonder vorm van proces werden aangehouden en opgesloten). Sodoma en Gomorra revised. ![]() Beiroet Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 13 augustus 2006 om 19:55. |
|
|
|
|
|
|
#4288 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4289 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4290 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zeg me eens eerlijk. Vind jij het geoorloofd om iemand te doden, als die iemand slechts bestaat, om jouw te doden en daar ook daadwerkelijk naar handelt? Maar ook deze vraag zul je natuurlijk niet beantwoorden. Je loopt er wel omheen, zoals gewoonlijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 augustus 2006 om 19:48. |
|
|
|
|
|
|
#4291 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4292 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 13 augustus 2006 om 20:01. |
|
|
|
|
|
|
#4293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het antwoord op mijn vraag? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 augustus 2006 om 20:06. |
|
|
|
|
|
|
#4294 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4295 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 13 augustus 2006 om 20:27. |
|
|
|
|
|
|
#4296 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vraag jou niet of je burgers wil vermoorden om ontvoerde militairen los te laten. Als ik d�*t gevraagd zou hebben, dat was jouw antwoord inderdaad een antwoord op mijn vraag. Maar ik vraag je dat niet. Ik vraag je wat anders. Van mens tot mens. Maar je loopt er om heen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 augustus 2006 om 20:52. |
|||
|
|
|
|
|
#4297 |
|
Banneling
|
Hij zal naar Morkhoven zijn...
|