Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2006, 17:52   #101
Stein
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
11 september blijft een grote bedrog van deze eeuw ..
wat materiaal op het net gevonden vol met bewijzen:
alles wat jij moet doen is lezen en nadenken :
aub
http://webdisk.planet.nl/houck006/pu...erkenbosch.doc

Een heilige vraag omtrent 99/11

2 uur verschil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!: waar is Air forces of United States gebleven?? waar is High-Tech van United States gebleven?? waar is CIA gebleven?? waar is FBI gebleven ? F-16 .. United States .. US .. US

Moslimterrorimse bestaat niet .. Olie bestaat wel .. Haat bestaat wel .. Oorlog tegen moslims heeft altyd bestaan .. En DE WAARHEID IS ONDERWEG
Hallo.

Laatst gewijzigd door Stein : 16 augustus 2006 om 17:53.
Stein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 17:54   #102
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Moslimterrorimse bestaat niet .. Olie bestaat wel .. Haat bestaat wel .. Oorlog tegen moslims heeft altyd bestaan .. En DE WAARHEID IS ONDERWEG
Het is triestig vast te stellen dat jij a) het moslimterrorisme ontkent en b) dit als een oorlog tegen moslims bestempeld. Mensen zoals jij zijn helaas een deel van het probleem.
Oud 16 augustus 2006, 18:12   #103
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
Het is triestig vast te stellen dat jij a) het moslimterrorisme ontkent en b) dit als een oorlog tegen moslims bestempeld. Mensen zoals jij zijn helaas een deel van het probleem.
Lees eerst mijn bericht, en bezoek eerst de link (en alle links daarin) voordat je een reactie geeft en met welke recht zeg jij nou dat ik een deel van het probleem ben??
kun je wat uitleggen ??
en boevendien ik ben ni de enige mens die da zegt .. lees eerst dat document, dat zijn geen moslims hoor ..

Lees eerst:
Citaat:
11 september blijft een grote bedrog van deze eeuw ..
wat materiaal op het net gevonden vol met bewijzen:
alles wat jij moet doen is lezen en nadenken :
aub
Citaat:

Dit rijtje is belangrijk om te kunnen volgen wat er precies gebeurde op 9/11:
WTC 1 = Vlucht 11: een Boeing 767 van American Airlines raakte om 8:46 uur de noordelijke toren van de Twin Towers, het WTC 1.
WTC 2 = Vlucht 175: een Boeing 767 van United Airlines raakte om 9:03 uur de zuidelijke toren van de Twin Towers, het WTC 2. Om 10.05 uur stortte WTC 2 als eerste in. Om 10.38 uur stortte ook het WTC 1 in, minder dan 2 uur na de aanslag.
Pentagon = Vlucht 77: een Boeing 757 van United Airlines raakte om 10.20 uur het Pentagon in Washington. Dat is bijna 2 uur na de eerste inslag.
Crash = Vlucht 93: een Boeing 757 van American Airlines stortte om 10.55 uur neer in Stony Creek, op 80 mijl = 130 km van Pittsburg in Pennsylvania.
WTC 7 = ingestort. Hoewel het WTC 7 niet was geraakt, stortte het omstreeks 17.20 uur plotseling loodrecht op zijn voetstuk in.

2 uur verschil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!: waar is Air forces of United States gebleven?? waar is High-Tech van United States gebleven?? waar is CIA gebleven?? waar is FBI gebleven ? F-16 .. United States .. US .. US

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 16 augustus 2006 om 18:14.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 18:41   #104
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Inderdaad, wat fishy is is de manier waarop jij met informatie omgaat.

Zie eens wanneer Bin Laden zijn betrokkenheid bij de aanslagen ontkent, en vanaf wanneer hij ze volmondig toegeeft.

17 september en 11 november. Wat is uw punt?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 18:56   #105
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees eerst mijn bericht, en bezoek eerst de link (en alle links daarin) voordat je een reactie geeft en met welke recht zeg jij nou dat ik een deel van het probleem ben??
kun je wat uitleggen ??
en boevendien ik ben ni de enige mens die da zegt .. lees eerst dat document, dat zijn geen moslims hoor ..

Lees eerst:
Als je hier serieus over wil discussieren wil ik u toch aanraden om te proberen je taal wat te verzorgen.
Als ik bovenstaande lees, dan lijkt het me toe dat je een jonge puber bent die een beetje in de war is en die (te) graag SMS-taal gebruikt.
Jammer.

Lyot bedoelde uiteraard dat als je ontkent dat moslim-terrorisme bestaat en dat fanatieke moslims de 911-aanslagen hebben gepleegd (samen met nog honderden andere aanslagen de laatste decennia zoals bvb. Londen, Madrid, Bali, Istanboel, Moskou, Casablanca, Sharm El Sheikh, Cairo, etc.. ) dat je dan het probleem laat voortduren omdat je de SCHULD perse in de schoenen van een ander wil schuiven.
Dat is een zware vorm van slachtoffer-mentaliteit en paranoia.

En dat is een zeer triestige zaak.
Je verdoezelt de waarheid omdat je de waarheid blijkbaar niet aankan.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 19:08   #106
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
..lyot bedoelde uiteraard dat als je ontkent dat moslim-terrorisme bestaat en dat fanatieke moslims de 911-aanslagen hebben gepleegd (samen met nog honderden andere aanslagen de laatste decennia zoals bvb. Londen, Madrid, Bali, Istanboel, Moskou, Casablanca, Sharm El Sheikh, Cairo, etc.. ) dat je dan het probleem laat voortduren omdat je de SCHULD perse in de schoenen van een ander wil schuiven.
Dat is een zware vorm van slachtoffer-mentaliteit en paranoia...
Ten eerste heb ik geen advies van jou ... om welke reden dan ook of ik nu sms taal of forum taal gebruik is jou zaak niet .. persoonlijk aanvallen brengt niets op .. als je iets niet begrijpt vraag dat gewoon,, dan zal ik het nog eens duidelijk maken .. maar goed ..
heb jij wat bewijzen dat 911-aanslage door moslim-terrorisme is gepleegd? geeft zij dan door ..
en de andere aanslagen london, madrid hebben te maken met de oorlog in irak .. mischien zijn die daders de vaders van die kinderen in irak .. wie weet ??
en de andere aanslagen in moslim landen .. begrijp ik ook niet .. jammer .. wat ik wel zeggen.. islam is geloof van vrede .. in islam mag je geen onschuldige burgers doden ... in islam mag je geen land veroeveren om olie .. etc.. is dat duidelijk ??

9/11 is een grote bedrog van deze eeuw :

minder haat , en wat respect .. en behandel de anderen zoals je zelf wilt behandeld worden ...

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 16 augustus 2006 om 19:17.
Oud 16 augustus 2006, 19:27   #107
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
kun je wat uitleggen ??

Lees eerst:

ach, Yahya , dat is allemaal een oeverloos herkauwen van steeds dezelfde complottheorieën. Er zit geen enkele nieuwe informatie in met betrekking tot de feiten op 9.11 . En al evenmin wordt er door deze theorieën ook maar een spatje bewijs geleverd voor het feit dat 9.11 door andere personen dan door moslimterroristen zou zijn gerealiseerd. Geen enkele van die mooie conspiracy theorieën licht ook maar een tipje van de sluier op wie dan wel de werkelijke opdrachtgevers én uitvoerders van deze hoax van de eeuw zijn.

En dit terwijl er honderden aanwijzingen en bewijzen zijn dat het AQ netwerk achter deze aanslagen zat. Er is een voldoende scherp beeld over wie verantwoordelijk is voor deze aanslagen en wel omdat de financiële stromen zijn aangetoond, omdat er voldoende communicaties zijn vastgesteld tussen de betrokken spelers, omdat alle daders zich hebben voorbereid op het nemen van vliegcursusse, omdat bepaalde daders trainingen kregen in Afghaanse trainingskampen, omdat er bekentenissen zijn enz enz..
Laat je niet misleiden door initiële berichten over paspoorten en vervalste identiteiten; Het vaststellen van identiteiten gaat altijd gepaard met vergissingen. Identiteitsfraude is in die kringen schering en inslag. Kijk als voorbeeld gewoon naar wat er hier in Brussel in het GICM proces terzake werd vastgesteld.

Voor de rest bedank ik Parcifal voor de klare uiteenzetting die ontbrak in mijn eerste post en waarin ik stelde dat jij deel van het probleem bent. Zoals ik al gezegd heb, ik neem aan dat jij moslim bent, dus je MOET derhalve wel opmerken dat er in België en bij uitbreiding in de rest van de wereld een zwaar probleem bestaat met een bepaalde fractie moslimextremisten die terrorisme als de te volgen weg zien. Wil je dat niet erkennen dan verspil ik verder geen energie meer aan discussie met jou.
Oud 16 augustus 2006, 19:30   #108
parcifal
Banneling

Standaard

Aan je reactie yahya, merk ik dat je me niet begrijpt.

We praten blijkbaar niet helemaal dezelfde taal, jammer, ik wil je nochtans helpen
maar als jij niet geholpen wil worden, is dat puur jouw probleem.

Begin eens met een paar threads door te lezen.
Om te beginnen deze en dan deze en uiteraard de thread gestart door onze vriend DemocratSteve : deze dus.

Dan ga je merken dat alle opmerkingen die jij maakt, al lang besproken zijn en weerlegd.
Kan je de waarheid aan?
Oud 16 augustus 2006, 19:59   #109
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je verdoezelt de waarheid omdat je de waarheid blijkbaar niet aankan.
Oud 16 augustus 2006, 20:07   #110
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Over moslimterrorisme in het algemeen Gun.
Of ben je het eens met Yadadingens?
Oud 16 augustus 2006, 20:15   #111
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over moslimterrorisme in het algemeen Gun.
Of ben je het eens met Yadadingens?
Neen Parcifal, and you know it. Het is soms gewoon heel opmerkelijk hoe bepaalde mensen, met recht en rede, bepaalde standpunten innemen tegenover extremistjes maar daardoor in hun eigen vel snijden. En bij deze post was dit zeker van toepassing (in mijn ogen natuurlijk)
Oud 16 augustus 2006, 20:33   #112
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Met deze topic wou ik eigenlijk meer over waarom horen en niet over wie ..
want jij zegt dat het door moslim-extrimisten gepleegd wordt .. daar heb jij geen bewijzen voor en anderen zeggen door CIA en anderen zeggen van CIA and Al-Qaida .. maar goed, zeg maar waarom ? jij zegt omdat VS symbool van capitalisme is .. soory maar Al-Qaida en Taliban zijn altyd de beste vrienden van VS geweest en zeker tijdens de oolog van Aghanistan tegen URSS, omda in die tijd was communisme de vijand van capitalisme .. en vandaag is het islam .. !!
Oud 16 augustus 2006, 20:37   #113
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
soory maar Al-Qaida en Taliban zijn altyd de beste vrienden van VS geweest en zeker tijdens de oolog van Aghanistan tegen URSS, omda in die tijd was communisme de vijand van capitalisme .. en vandaag is het islam .. !!
Onnozelaar! De Taliban en Al-Qaida zijn pas na de terugtrekking van de Sovjetunie uit Afghanistan opgericht. Ze zijn geen seconde beste vrienden van de VS geweest.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 20:39   #114
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb jij wat bewijzen dat 911-aanslage door moslim-terrorisme is gepleegd? geeft zij dan door ..
Wat dacht je hiervan als bewijs:
ZE HEBBEN DE AANSLAGEN OPGEËIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 20:43   #115
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Met deze topic wou ik eigenlijk meer over waarom horen en niet over wie ..
want jij zegt dat het door moslim-extrimisten gepleegd wordt .. daar heb jij geen bewijzen voor en anderen zeggen door CIA en anderen zeggen van CIA and Al-Qaida .. maar goed, zeg maar waarom ? jij zegt omdat VS symbool van capitalisme is .. soory maar Al-Qaida en Taliban zijn altyd de beste vrienden van VS geweest en zeker tijdens de oolog van Aghanistan tegen URSS, omda in die tijd was communisme de vijand van capitalisme .. en vandaag is het islam .. !!

Ik zeg allerminst dat de VS werd aangevallen omdat het een symbool van kapitalisme is. De VS werd aangevallen omdat deze aanval in de ogen van Al Qaeda & Co de hefboom was om het machtsevenwicht in het Midden-Oosten in hun richting te doen uitslaan. De VS uit hun kot lokken was in de ogen van Al Qaeda de enige manier om op termijn te komen tot een werkelijke ondermijning van de dictaturen in het Midden Oosten. Twintig jaar strijd tegen de interne vijand heeft de moslimextremisten (lees : de extreme fracties binnen de Moslimbroeders en de Salafiya Jihadia) zo goed als niets opgeleverd. Het geweer van schouder veranderen was de enige optie die hen nog overbleef. In principe was Abdullah Azzam de eerste die in een dergelijke richting begon te denken. Maar de concretisatie van deze ideeën zag pas het licht in het midden van de jaren negentig.

De Islam heeft overigens geen problemen met de grote lijnen van het kapitalisme. De VS heeft evenmin problemen met de grote lijnen van de Islam.
Mocht je met een zelfde ferveur de boeken en artikels lezen over de banden tussen Al Qaeda en terreuraanslagen, je zou vanzelf zien hoe de vork in de steel zat.

Maar één vraag voor jou : ontken je werkelijk dat er zoiets als moslimterrorisme bestaat ? Dat er een bepaalde fractie islamisten het als een individuele plicht ziet om tot gewapende acties over te gaan in het land van de 'onderdrukker' (het Westen) ?
Oud 16 augustus 2006, 20:45   #116
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Neen Parcifal, and you know it. Het is soms gewoon heel opmerkelijk hoe bepaalde mensen, met recht en rede, bepaalde standpunten innemen tegenover extremistjes maar daardoor in hun eigen vel snijden. En bij deze post was dit zeker van toepassing (in mijn ogen natuurlijk)
Islam accepteert geen extrimsiten en staat tegen fanatisme ook al dat een relegieuze achtergrond heeft .. maar de vijanden van de islam proberen altyd deze stroom tussen de moslims te stichten, en ik denk dat zij erin geslaagd zijn en dan Al-Qaida als resultaat.
De Koran (waarin ik geloof) heeft als maatschappelijk en sociale doel een rechtvaardige samenleving tot stand te brengen.
"Wij hebben onze gezanten met de duidelijke bewijzen gezonden en Wij hebben het boek en de weegschaal met hen neergezonden, opdat de mensen de rechtvaardigheid in stand zouden houden..." (Koran 57:25)
hier een paar links voor meer infor:
Link 1 >> Terrorisme, voor of tegen God?
Link 2 >> De Islam Veroordeelt het Terrorisme
Link 3 >> Forum ..
... etc

groet

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 16 augustus 2006 om 20:45.
Oud 16 augustus 2006, 20:53   #117
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Islam accepteert geen extrimsiten en staat tegen fanatisme ook al dat een relegieuze achtergrond heeft .. maar de vijanden van de islam proberen altyd deze stroom tussen de moslims te stichten, en ik denk dat zij erin geslaagd zijn en dan Al-Qaida als resultaat.
De Koran (waarin ik geloof) heeft als maatschappelijk en sociale doel een rechtvaardige samenleving tot stand te brengen.
"Wij hebben onze gezanten met de duidelijke bewijzen gezonden en Wij hebben het boek en de weegschaal met hen neergezonden, opdat de mensen de rechtvaardigheid in stand zouden houden..." (Koran 57:25)
hier een paar links voor meer infor:
Link 1 >> Terrorisme, voor of tegen God?
Link 2 >> De Islam Veroordeelt het Terrorisme
Link 3 >> Forum ..
... etc

groet
Waar je in de fout gaat is dat je de Islam als één monolitische godsdienst lijkt te zien. De werkelijkheid is dat als je tien moslims vraagt om hun beeld van de Islam te schetsen je meer dan vijf verschillende visies krijgt.. Helaas is één van de visies regelmatig dermate extremitisch dat je wel degelijk soms van 'moslimextremisten' kan spreken. De Islam wordt door sommigen aldus 'gebruikt' volgens een andere visie dan de jouwe. Doe aldus die oogkleppen af en accepteer nu eens dat gegeven. Of is het uit angst om te moeten reageren tegen die extremisten ? Want , face it, het is in de eerste plaats niet het Westen dat een probleem heeft met de ISLAM. De komende jaren zal er BINNEN de Islam in de eerste plaats een felle strijd ontwikkelen. Of je dat nu wenst of niet. En ik denk dat je je daar beter op voorbereidt dan je oogkleppen op te blijven houden
Oud 16 augustus 2006, 20:53   #118
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Onnozelaar! De Taliban en Al-Qaida zijn pas na de terugtrekking van de Sovjetunie uit Afghanistan opgericht. Ze zijn geen seconde beste vrienden van de VS geweest.
Nope, 't Is niet omdat ge de naam van uw volleybalclub verandert dat ze vroeger niet bestond
Oud 16 augustus 2006, 20:56   #119
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Wat dacht je hiervan als bewijs:
ZE HEBBEN DE AANSLAGEN OPGEËIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En toch, en toch ... ook al hebben de palestijnen het gefluistrerd, ook al heeft een fake OBL het maanden na datum bevestigd, die 2 op zich al een voorbeeld van het feit dat uw opeisingshistorie geen steek houdt ...

...de plegers zijn geen moslims
Oud 16 augustus 2006, 20:59   #120
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
Ik zeg allerminst dat de VS werd aangevallen omdat het een symbool van kapitalisme is. De VS werd aangevallen omdat deze aanval in de ogen van Al Qaeda & Co de hefboom was om het machtsevenwicht in het Midden-Oosten in hun richting te doen uitslaan. De VS uit hun kot lokken was in de ogen van Al Qaeda de enige manier om op termijn te komen tot een werkelijke ondermijning van de dictaturen in het Midden Oosten. Twintig jaar strijd tegen de interne vijand heeft de moslimextremisten (lees : de extreme fracties binnen de Moslimbroeders en de Salafiya Jihadia) zo goed als niets opgeleverd. Het geweer van schouder veranderen was de enige optie die hen nog overbleef. In principe was Abdullah Azzam de eerste die in een dergelijke richting begon te denken. Maar de concretisatie van deze ideeën zag pas het licht in het midden van de jaren negentig.

De Islam heeft overigens geen problemen met de grote lijnen van het kapitalisme. De VS heeft evenmin problemen met de grote lijnen van de Islam.
Mocht je met een zelfde ferveur de boeken en artikels lezen over de banden tussen Al Qaeda en terreuraanslagen, je zou vanzelf zien hoe de vork in de steel zat.

Maar één vraag voor jou : ontken je werkelijk dat er zoiets als moslimterrorisme bestaat ? Dat er een bepaalde fractie islamisten het als een individuele plicht ziet om tot gewapende acties over te gaan in het land van de 'onderdrukker' (het Westen) ?
Eerst en vooral ff melden dat ik het totaal niet eens ben met YaYa-dinges, maar wat U hier schrijft volgt perfect het verhaal dat men wilt dat U gelooft. Ik spreek niet tegen dat AQ op één of andere manier betrokken was, maar dan wel als bondgenoot van het brein en niet eigenhandig.

Die grotbewoner KAN dit logistiek NIET op poten hebben gezet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be