Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2006, 21:01   #121
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Islam accepteert geen extrimsiten en staat tegen fanatisme ook al dat een relegieuze achtergrond heeft .. maar de vijanden van de islam proberen altyd deze stroom tussen de moslims te stichten, en ik denk dat zij erin geslaagd zijn en dan Al-Qaida als resultaat.
De Koran (waarin ik geloof) heeft als maatschappelijk en sociale doel een rechtvaardige samenleving tot stand te brengen.
"Wij hebben onze gezanten met de duidelijke bewijzen gezonden en Wij hebben het boek en de weegschaal met hen neergezonden, opdat de mensen de rechtvaardigheid in stand zouden houden..." (Koran 57:25)
hier een paar links voor meer infor:
Link 1 >> Terrorisme, voor of tegen God?
Link 2 >> De Islam Veroordeelt het Terrorisme
Link 3 >> Forum ..
... etc

groet
U bent zelf een extremistje. U ontkent moslimterreur, dat kan men moeilijk gematigd noemen
Oud 16 augustus 2006, 21:02   #122
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
...
Maar één vraag voor jou : ontken je werkelijk dat er zoiets als moslimterrorisme bestaat ? Dat er een bepaalde fractie islamisten het als een individuele plicht ziet om tot gewapende acties over te gaan in het land van de 'onderdrukker' (het Westen) ?
.. ja ik ga geen commentaar geven over Jihadi-Salafiya omdat het in het westen anders wordt gedifinieerd dan in het oosten .. maar goed.
Nee ik ontken nooit dat er terrorimse bestaat .. neen, maar ik noem het geen moslimterrorisme omdat het mij een slechte gevoel geeft, ik ben moslim (omdat ik niets anders vind dat logischer dan dit geloof is) .. en zie dat het niet kan .. maar blijkbaar jij wel.. maar jij bent vergeten om je af te vragen waarom? dus 'moslimterrorisme ' zoals je het noemt als gevolg van wat? en wie heeft dat opgericht?
denk jij niet da da een gevolg van amerikaanse politiek tegen moslim landen is? is dat niet een gevolg van israel-palastina kwestie??
hoe kun jij dat voorstellen??
jij kunt mij niet bewijzen dat het een islamitische ideologie is, of dat zo'n bewegingen (zoals Al-Qaida) een islamitische achtergrond heeft .. dat kun jij niet .. want islam is op de heilige koran gebaseerd en ik daag jij uit om 1 verz uit de koran te halen -naast de uitleg ervan- wat deze extrimistische ideologie steunt ..
doe het maar ..
groet

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 16 augustus 2006 om 21:09.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 21:06   #123
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
U bent zelf een extremistje. U ontkent moslimterreur, dat kan men moeilijk gematigd noemen
nee man, neen
Ik ontken dat niet , maar er is wel iets die ik niet wil en dat is deze terreur met islam te verbinden ..
ik weiger ook de atoombommen op Hiroshima en Nakazaki een christelijke terreur te noemen ... ik hoop dat ik hier duidelijk ben etc
dit is mijn antwoord:
Citaat:
Nee ik ontken nooit dat er terrorimse bestaat .. neen, maar ik noem het geen moslimterrorisme omdat het mij een slechte gevoel geeft, ik ben moslim (omdat ik niets anders vind dat logischer dan dit geloof is) .. en zie dat het niet kan .. maar blijkbaar jij wel.. maar jij bent vergeten om je af te vragen waarom? dus 'moslimterrorisme ' zoals je het noemt als gevolg van wat? en wie heeft dat opgericht?
denk jij niet da da een gevolg van amerikaanse politiek tegen moslim landen is? is dat niet een gevolg van israel-palastina kwestie??
jij kunt mij niet bewijzen dat het een islamitische ideologie is, of dat zo'n bewegingen (zoals Al-Qaida) een islamitische achtergrond heeft .. dat kun jij niet .. want islam is op de heilige koran gebaseerd en ik daag jij uit om 1 verz uit de koran te halen -naast de uitleg ervan- wat deze extrimistische ideologie steunt ..
doe het maar ..
met vredevolle groetjes

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 16 augustus 2006 om 21:09.
Oud 16 augustus 2006, 21:13   #124
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee man, neen
Ik ontken dat niet , maar er is wel iets die ik niet wil en dat is deze terreur met islam te verbinden ..
ik weiger ook de atoombommen op Hiroshima en Nakazaki een christelijke terreur te noemen ... ik hoop dat ik hier duidelijk ben etc
dit is mijn antwoord:
met vredevolle groetjes
Moslimterreur bestaat! Het is inderdaad in de hand gewerkt of zelfs veroorzaakt door de politiek van de VS en zijn bondgenoten. Moslimterreur bestaat!
Oud 16 augustus 2006, 21:15   #125
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Jawel, dat moet wel .. uitleg zoeken .. anders weet je nooit hoe je terrorisme kunt bestrijden !!
Japan, China, België, Korea, Frankrijk, ... er zijn genoeg symbolen ..
Deze vind ik wel grappig . Terrorisme bestrijden kan je maar op 1 manier; de manier die The USA toepast . Een land binnenvallen en al wie zich verzet (vb Iraq) zijn aanhangers van Saddam en Co. Terrorisme kan je nooit uitroeien want die smeerlappen zitten onder de onschuldige burgers vermengd. Zo laf ze zijn.

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 21:16   #126
PetSel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het lijkt mij ook vrij evident hoe je terrorisme moet bestrijden: door de terroristen op te sporen en uit te schakelen.
Begin er maar eens aan . Dit kan alleen als je met insiders zit die voor de CIA ofzo werken...

Oud 16 augustus 2006, 21:17   #127
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze dat op termijn willen (de USA vervangen door een staat die zich naar de Koran schikt) kan ik me nog voorstellen, maar je vergeet toch dat hun belangrijkste objectief (en lees hun geschriften er maar op na) de realisatie van het Islamitische kalifaat is. Dat blijft hun primaire doelstelling.

Over de banden tussen OSA en de Amerikanen ben ik overigens nogal sceptisch. Het is wel duidelijk dat de Moejahideen bewapend werden door de Amerikanen maar dit gebeurde in overgrote hoofdzaak door intermediatie van de Pakistaanse inlichtingendienst, het ISI. Abdullah Azzam, de grote man van de Arabische moejahideen en tevens de mentor van Ben Laden, was destijds al gekend om zijn anti-Amerikanisme. Het is in mijn ogen dan ook voorbarig om te stellen dat Ben Laden 'een vriend was van de USA'. Er was een utilitair verbond, maar ideologisch waren er geen raakvlakken, dus in hoeverre kan je van een vriendschap spreken?
Het is nu net dat wat bij bin lade in het verkeerde keelgat is geschoten.
Hij dacht misschien dat hij de USA na de oorlog tegen de Russen tegen Israëli kon gaan opzetten,
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 21:18   #128
PetSel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
goed.. ja .. zo moet het ..
maar mijn vraag is waarom Amerika? in plaats van Japan bv, of andere?
Omdat Japan nooit een rechtstreekse bedreiging is geweest voor het Midden-Oosten. (Israël steunen, afghanistan, iraq, iran , ...)

Oud 16 augustus 2006, 21:20   #129
PetSel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
omdat de VS zich het meest moeit in het midden-oosten, omdat de VS er het meeste mensen doodt, omdat de VS er het meeste dictaturen steunt, omdat de VS israël door dik en dun blijft vrijwaren van alle kritiek en vn-resoluties, omdat... van alle westerse landen
is dat een antwoord op je vraag?
U bent vergeten ; omdat de VS ballen aan hun lijf heeft 8)

Oud 16 augustus 2006, 21:26   #130
PetSel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er zijn er geen mijn vriend, zelfs FBI en CIA geven dit schoorvoetend toe, er zijn er geen
En die moet je wel geloven

Oud 16 augustus 2006, 21:29   #131
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel Bekijk bericht
En die moet je wel geloven
Moesten ZIJ bewijzen hebben we zouden het al lang weten
Oud 16 augustus 2006, 21:35   #132
PetSel
Gouverneur

Standaard

idd

Oud 16 augustus 2006, 21:45   #133
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral ff melden dat ik het totaal niet eens ben met YaYa-dinges, maar wat U hier schrijft volgt perfect het verhaal dat men wilt dat U gelooft. Ik spreek niet tegen dat AQ op één of andere manier betrokken was, maar dan wel als bondgenoot van het brein en niet eigenhandig.

Die grotbewoner KAN dit logistiek NIET op poten hebben gezet.
Onderschatting van de tegenstander. Overschatting van het 'eigen' kunnen.
Ziehier meteen een illustratie van twee van de basisprincipes aan de oorsprong van het gros der samenzweringstheorieën. En inherent aan het Westers superioriteitsdenken.
Oud 16 augustus 2006, 22:02   #134
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aan u ? Liever niet
Aan mij dan misschien?
Oud 16 augustus 2006, 22:05   #135
PetSel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Aan mij dan misschien?
Nee, u gebruikt drugs. (Althans aan uw avatar te merken )

Oud 16 augustus 2006, 22:12   #136
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Spijtig dat Osama Bin Laden niet op dit forum zit.
Die kerel heeft herhaaldelijk beweerd (nog in mei van dit jaar) dat ie achter de aanslagen van 9/11 stond, ja zelf persoonlijk de opdracht voor had gegeven.

Hij zal zich wel vergissen zeker ...
Ik begrijp iets niet goed.
Het feit dan bin Laden òòk bij 9/11 betrokken was, sluit toch niet uit dat bepaalde Amerikanen òòk kunnen betrokken zijn?
In mijn "visie" heb ik nooit bin Laden als onschuldig gezien.
Alleen denk ik dat hij niet de enige schuldige is.
Oud 16 augustus 2006, 22:13   #137
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
.. ja ik ga geen commentaar geven over Jihadi-Salafiya omdat het in het westen anders wordt gedifinieerd dan in het oosten .. maar goed.
Laat me eerst terrorisme definiëren. Kort geschetst : terrorisme = door middel van het doelbewust gebruiken van geweld tegen burgers een klimaat van angst te scheppen teneinde beleidsbeslissingen te beïnvloeden. Terrorisme is dus een instrument. Het is geen ideologie. Terrorisme gelijkstellen met de moslimreligie is dan ook dwaas.

Onder terrorisme vallen aldus het merendeel van de aanslagen die we in de laatste jaren hebben mogen noteren en die werden opgeëist door personen die zichzelf rekenen tot de Salafiya Jihadiya beweging. Die personen baseren hun acties ultiem op de Koran, Sunna & Hadith. Terecht ? Dat doet er in principe niet toe ! Ik ben hier NIET om het proces van de Islam te maken; In mijn ogen bestaat er niet zoiets als EEN ISLAM. Religie wordt door de gelovigen ALTIJD geinterpreteerd. Je kan helaas niet om de vaststelling heen dat groeperingen bepaalde terroristische acties justifiëren op basis van de Islam religie. Of je je daar nu 'goed' bij voelt of niet.

Citaat:
ten dele wel, maar in mijn ogen ligt hier niet de kern van de zaak. Ongetwijfeld zullen vele saheed zichzelf opofferen omdat ze verontwaardigd zijn door wat zij beschouwen als de 'achtergestelde' positie van de Islam in de wereld, de vernederingen door het Westen en dergelijke meer. Maar de leiders van bewegingen als Salafiya Jihadia gebruiken uiteindelijk de kwestie Palestina als een instrument. Wat zij willen is de macht. Niet meer of niet minder. In essentie streven ze net hetgene na wat ze de USA verwijten. Ze willen de macht in het Midden Oosten, en baseren dat machtsstreven en de acties om hiertoe te komen op basis van de Sunna & de Hadith. Ieder zijn interpretatie, maar om deze constatatie kan je moeilijk heen.

Citaat:
doe het maar ..
groet
Terrorisme is geen ideologie. Het is een instrument dat door bepaalde groeperingen die zich beroepen op de Islam als een geoorloofd instrument wordt beschouwd. Terrorisme heeft evenmin een louter islamitische achtergrond. Het werd gebruikt door de Russische Anarchisten in de 19de eeuw, lang voor er sprake was van moslimterrorisme.

En een voorbeeldje voor het slapengaan , zoals gevraagd. Uit 'La Déclaration du Front Islamique Mondial pour le Jihad contre les Juifds et les Croisés (Declaration de Ben Laden de 1998) : "Tuer les Américains et leurs alliés , qu'ils soient civils ou militaires, est un devoir qui s'impose �* tout musulman qui le pourra, dans tout pays ou il se trouvera, et ce jusqu'a ce que soient libérees de leur emprise la mosquée Al Aqsa comme la gronde mosquéé de la Mecque, et jusqu'a ce que leurs armées sortent de tout territoire musulmane, les mains paralysées , les ailes brisées , incapables de menacer un seul musulman, conformément �* Son Ordre qu'il soit loué : (Combattez les polytheistes totalement comme ils vous combattent totalement, et sachez que Dieu et avec ceux qui la craignent (Coran 9/36). Ainsi qu'a Sa Parole : (Combattez -les jusqu'a ce qu'il n'y ait plus de sédition et que le culte de Dieu soit rétabli (Coran 2/293) ..

DAT, beste Yahya, is de motivatie aangehaald door Ben Laden. Rechtstreeks gebaseerd op de Koran. En dat is maar één fractie van de talloze voorbeelden.

Laatst gewijzigd door lyot : 16 augustus 2006 om 22:14.
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 22:16   #138
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Aan mij dan misschien?
het zijn geen bewijzen die u zullen overtuigen van de niet betrokkenheid van Amerikanen bij deze operaties. Het zijn enkel bewijzen die de betrokkenheid van de AQ mannen aantonen. En het zijn geen nieuwe of wereldschokkende dingen.
Oud 16 augustus 2006, 22:23   #139
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
het zijn geen bewijzen die u zullen overtuigen van de niet betrokkenheid van Amerikanen bij deze operaties. Het zijn enkel bewijzen die de betrokkenheid van de AQ mannen aantonen. En het zijn geen nieuwe of wereldschokkende dingen.
Toch. Laat maar komen.
Oud 17 augustus 2006, 01:45   #140
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
... soit loué : (Combattez les polytheistes totalement comme ils vous combattent totalement, et sachez que Dieu et avec ceux qui la craignent (Coran 9/36).
Ainsi qu'a Sa Parole : (Combattez -les jusqu'a ce qu'il n'y ait plus de sédition et que le culte de Dieu soit rétabli (Coran 2/293) .... 193 en niet 293 .. !!

DAT, beste Yahya, is de motivatie aangehaald door Ben Laden. Rechtstreeks gebaseerd op de Koran. En dat is maar één fractie van de talloze voorbeelden.
Maar mijnheer Lyot, jij bent hier niet duidelijk .. of mischien zeg jij wat jij niet begrijpt .. dat weet ik niet .. als jij beweert dat terrorisme van ben laden op de koran gebaseerd is dan moet je het bewijzen.
even die 2 citaties in het nederlands, ik denkt dat jij niets in het nederlands hebt gevonden .. evene gegoogld en frans gepakt

{Het aantal der maanden is volgens God's verordening twaalf sinds de tijd waarop Hij de hemelen en de aarde schiep. Vier hiervan zijn heilig. Dit is het juiste geloof. Doet u zelf dus hierin geen onrecht aan. En bestrijdt de afgodendienaren allen tezamen, zoals zij u bestrijden en weet, dat God met de rechtvaardigen is.} (Koran 9 /36)

{En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.} (Koran 2 /193)

Lees deze verzen heel goed en ga de uitelg ervan zoeken, (tafsier) maar dan moet je eerst weten hoe de koran geinterpreteerd wordt anders begrijp je het niet... jij moet nog iets anders weten islam is een volledige manier van leven en denken, de koran behandelt bijna alles wat betreft het leven ..
jou antwoord op mijn vraag of dat iets te maken heeft met de amerikaanse politiek tegen de moslim wereld en de kwestie van israel-palastina zei je:
Citaat:
ten dele wel, maar in mijn ogen ligt hier niet de kern van de zaak.
waar ligt de kern van de zaak dan? Proof it !!

groet

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 17 augustus 2006 om 02:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be