Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2006, 11:32   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik herinner mij nog altijd dat de overheid in Groot-Brittanië beval om hongerstakers van het Ierse Vrijheidsleger vooraan vorige eeuw gedwongen voedsel toe te dienen, en dat daarbij heel wat gevangen stierven.

Pure moord, uiteraard. Maar die Ieren hadden tenminste ballen aan hun lijf.
De britten hebben daar bijna 400 jaar serieus hun handen mee vol gehad..
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 12:53   #42
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik herinner mij nog altijd dat de overheid in Groot-Brittanië beval om hongerstakers van het Ierse Vrijheidsleger vooraan vorige eeuw gedwongen voedsel toe te dienen, en dat daarbij heel wat gevangen stierven.

Pure moord, uiteraard. Maar die Ieren hadden tenminste ballen aan hun lijf.
Thatcher was verstandiger. Die liet ze gewoon sterven tengevolge van hun eigen hongerstaking.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 12:54   #43
Jozef Ostyn

Standaard

Het is ondertussen wel duidelijk dat die UDEP een misdadige organisatie is die eens goed onder de loep genomen moet worden door de veiligheidsdiensten. De niet-Belgen die bij deze organisatie actief zijn worden beste onmiddellijk gedeporteerd.
Oud 17 augustus 2006, 12:57   #44
Jozef Ostyn

Standaard

De beste oplossing om die hongerstakingen tegen te gaan zou zijn dat van iedereen die aan zo'n actie deelneemt aangenomen wordt dat hij/zij daarmee automatisch zijn/haar dossier intrekt. Bijgevolg kunnen hongerstakers dan van bij het begfin van hun actie opgepakt worden om in een gesloten asielcentrum ondergebracht te worden met het oog op hun onmiddellijke deportatie.
Oud 17 augustus 2006, 13:00   #45
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Opgejut of niet. Ik vind het schandalig dat Minister Dewael niet reageert op een moment dat hongerstakers liggen te sterven.
Stel dat hij wel reageert en ze hun zin geeft... dan is het hek van de dam.
Is het dat dat je wenst? Wat die mensen doen is hun keuze. Chantage plegen tot je je zin krijgt kan niet.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 13:11   #46
Hans..
Burger

Standaard

Is dat nu zo moeilijk om gewoon nee, nee en nog eens nee te zeggen ?
Ok, dat deze mensen het niet gemakkelijk hebben, trek ik niet in twijfel. Maar als de overheid de mensen nu eens op voorhand informeert dat nee, ook effectief een NEE is, dan zouden de mensen het niet proberen !
Een keer toegeven is zeggen dat iedereen binnen mag.
Hans.. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 14:04   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik ga elk jaar in hongerstaking tegen de tijd dat ik mijn belastingen moet betalen. In plaats van hieraan toe te geven noemen ze dat "het zomerdieet" verdomme!

en als aanmoediging schrijven ze er dan nog hopen boekjes mee vol ook al.

Nooit heb ik ene Beckx of Dewael me zien bezoeken.

Laatst gewijzigd door circe : 17 augustus 2006 om 14:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 19:27   #48
@BuRnS
Schepen

Standaard

bwah , als ze willen van de honger sterven , SO WHAT , laat ze doen goei voorbeeld voor de anderen , anders hebben al die v**l profiteurs een ideaal voorbeeld van hoe je hier papieren zou kunnen afdwingen
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 19:28   #49
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nooit heb ik ene Beckx of Dewael me zien bezoeken.
Is da nu een reden om gelukkig te zijn, of kwaad te zijn?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 19:29   #50
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
bwah , als ze willen van de honger sterven , SO WHAT , laat ze doen goei voorbeeld voor de anderen , anders hebben al die v**l profiteurs een ideaal voorbeeld van hoe je hier papieren zou kunnen afdwingen
Dat voorbeeld is in't verleden toch al gegeven geweest? Dacht ergens in't Brusselse met een hongerstaking van 100 man of zoiets...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 17 augustus 2006, 19:40   #51
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

1. Zet ze om te beginnen verdomme uit die kerk, ze hebben daar niets te zoeken.
2. Ze doen gewoonweg aan chantage, dus zouden we er geen medelijden mee moeten hebben. We moeten ze natuurlijk niet laten sterven; hun 'wilsbeschikking' gewoon aan de spreekwoordelijke laars lappen, dus.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 23:44   #52
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Vandaag op teletekst.

Veel geschreeuw , weinig wol.

Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 00:46   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
1. Zet ze om te beginnen verdomme uit die kerk, ze hebben daar niets te zoeken.
Waarom niet? Ze hebben uit die kerken alle beelden weggenomen en alle schilderijen verduisterd zodat die kerkelijke religie hen niet kan aankijken. En die pastoors gaan daarmee akkoord. Fuck zeg... wat een lamzakken zijn dat?

Citaat:
2. Ze doen gewoonweg aan chantage, dus zouden we er geen medelijden mee moeten hebben. We moeten ze natuurlijk niet laten sterven; hun 'wilsbeschikking' gewoon aan de spreekwoordelijke laars lappen, dus.
Ja. En als ze een legertje van legale mensen inzetten om te verhinderen dat ze worden gered dan is het maar zo. Geen enkele toegeving kan worden gedaan. Het is gewoon opstokerij vanuit autochtone pro-migratie bewegingen. Dezelfde die Semira Adamu het leven hebben gekost.

Tijd dat het westen zich hard gaat opstellen. Die kerkasielen... kust mijn reet.
Vliegtuigen laten ontploffen ? ok... vanaf nu mogen moslims enkel nog naar Amerika met een gecharterd vliegtuig vol moslims... willen ze het opblazen... dan doen ze dat maar. het zal misschien snel vragen oproepen onder moslims, iets wat tot nu toe niet gebeurde omdat er meestal een hoop westerlingen werden opgeblazen. En dan konden ze dansen in de straten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 11:50   #54
bk232214
Gouverneur

Standaard begraven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Even knippen en plakken:
woensdag 16 augustus 2006 | Bron: belga
Vijf hongerstakers ondertekenen wilsbeschikking

BRUSSEL - Vijf van de negen mensen zonder papieren die in de Sint Michielskerk in Leuven in hongerstaking zijn, hebben een wilsbeschikking ondertekend. Dat heeft UDEP, een vereniging voor de verdediging van mensen zonder papieren, woensdag gemeld.
,,Door deze ondertekening vragen ze om geen eten of hulp te krijgen indien ze in coma raken en geen eten kunnen weigeren'', zei Pol Van Camp, woordvoerder van de hongerstakers in Leuven. De negen mensen zonder papieren beginnen donderdag aan hun veertigste dag hongerstaken. Eén van de hongerstakers ligt met leverproblemen in het ziekenhuis, maar blijft in hongerstaking. ,,De negen mensen bevinden zich in een zorgelijke, ernstige en kritieke toestand'', zei Pol Van Camp.

bava

Diskussie: dat is pas echt chantage, georganiseerd door die UDEP. Zij hebben die mensen zo ver gekregen dat als ze in koma gaan, ze zeker zullen sterven. Weten die asielzoekers wel goed wat ze ondertekend hebben?
Als er een sterft, gaat iemand van UDEP veroordeeld worden voor moord?

Heeft de minister het recht om dat ziekenhuis binnen te vallen en die komateuze asielzoeker een sonde met voeding te laten steken ?

Is dat hier nog een beschaafd land?
O.C.M.W. zal de doden asielzoekers wel begraven
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 12:02   #55
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom niet? Ze hebben uit die kerken alle beelden weggenomen en alle schilderijen verduisterd zodat die kerkelijke religie hen niet kan aankijken. En die pastoors gaan daarmee akkoord. Fuck zeg... wat een lamzakken zijn dat?
WTF?!
Oud 18 augustus 2006, 13:08   #56
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Gisteren moest ik naar het plaatselijk kantoor van De Post en diende er vijftien minuten te wachten. Dat pik ik niet meer en ik overweeg dan ook in hongerstaking te gaan tot wanneer ik een door de bevoegde minister ondertekend papier krijg, waarop hij verklaart dat ik altijd onmiddellijk wordt bediend en niet moet wachten in de rij. Dat anderen moeten wachten, kan mij uiteraard niet schelen.
Oud 18 augustus 2006, 14:09   #57
humble
Burgemeester

Standaard

Aan al die apostelen die ze zo onbaatzuchtig inzetten voor de hongerstakers/illegalen etc. , de oplossing ligt voor het grijpen; Neem ze op in uw eigen huis adopteer ze.
Te laf ?
Te hypocriet?
Te inspannend?
Te dicht bij?
Nooit gedaan ?
Teveel salon te weinig backbone? hou dan je mond en kom ons niet lastig vallen met jullie valse retoriek!

Laatst gewijzigd door humble : 18 augustus 2006 om 14:12.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 14:10   #58
ilfalco
Minister-President

Standaard

Tja en die van het katholieke onderwijs bakt het nog wat bruiner door kinderen te misbruiken voor hun schoolasiel...

leuke opvoeding. Illegaliteit wordt bestraft. En ik die dacht dat het katholieke onderwijs minder door links was aangetast.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 14:28   #59
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Opgejut of niet. Ik vind het schandalig dat Minister Dewael niet reageert op een moment dat hongerstakers liggen te sterven.
Hij had al veel vroeger moeten ingrijpen en die mensen onmiddelijk na afwijzing van hun asielaanvraag het land moeten uitzetten. Nu worden ze door bepaalde lobbygroepen opgehitst om hun eigen leven als chantagemiddel in te zetten. Indien men ze onmiddelijk had buitengezet zouden ze dat nooit gedaan hebben.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 14:52   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het zal rap gedaan zijn met dat kerkasiel en schoolasiel indien men gewoon de hongerstakers oppakt en de uitgeprocedeerden naar huis brengt.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be