![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#402 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#403 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar tot zolang het patronaat haar "recht op vrij toegang tot een bedrijf" niet heeft afgedwongen, is dat geen recht. Citaat:
Er is geen sprake van vrije meningsuiting. In de meeste bedrijven zullen de stakers daar de gevolgen van dragen, en de wraak van de patron voor ondergaan. Mensen die niet mee willen staken doen dat niet uit vrije meningsuiting, maar uit schrik voor repressailles. |
||
|
|
|
|
|
#404 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
's Morgens vroeg richten een aantal vakbonders een barricade op omdat ze het oneens zijn met één of andere maatregel in het bedrijf. Een uur later komt de chef toe op het bedrijf. Hij ziet de barricade en denkt bij zichzelf: "Ach, ik laat ze wel een dagje stoom afblazen. Morgen zullen ze wel terug braaf komen werken." Hij draait zijn auto en rijdt terug naar huis. Een uurtje later paseert een politiecombi, ziet de stakingsbarricade staan, en arresteert alle arbeiders. Dit is dus een scenario wat jij steunt? Je hebt toch de petitie voor de Wet Daems ondertekent. |
|
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#406 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zwaai jij eens op basis van welk contract mijn belastingen gevestigd zijn, en laat duidelijk mijn handtekening zien waar ik goedkeur dat men mijn rechtmatige eigendom afneemt. Dank u.
|
|
|
|
|
#407 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als ik tegen u zeg: "ik vind het vreemd dat u het toelaat dat uw vrouw met een ander zit te vozen". Dan dwing ik u toch ook niet om daarop te reageren volgens mijn (nog niet eens vermelde) zienswijze? idem ditto als ik een papier met deze mededeling zou afgeven met 100 000 handtekeningen op.
|
|
|
|
|
#408 | |
|
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#409 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een contract tussen twee of meerdere ménsen, daarentegen...
|
|
|
|
|
#410 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lombas beweert altijd dat zaken zoals wapenbezit, drugsbezit,... uit de illegaliteit moeten gehaald worden, maar tegelijk steunt hij een wet, die barricades opwerpen als misdaad bestempeld. Dus libertarisme zolang de macht van het patronaat niet wordt aangetast, maar anders wel etatist. |
|
|
|
|
|
|
#411 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bon, ik word die beschuldigingen hier wat beu. Ik post nog één maal dat voorstel, en als j'em nu niet hebt, kan ik er ook niet aan doen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 17 augustus 2006 om 19:34. |
|
|
|
|
|
|
#412 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Nergens praat deze wet over een "recht op toegang" of een "vrijheid van beweging". Deze wet stelt eenvoudigweg dat het een misdaad is om de toegang te blokkeren. Door dit in het strafwetboek te schrijven ipv het burgerlijk wetboek is deze wet een aantasting van de vrijheden. |
||
|
|
|
|
|
#413 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meer nog, er staat dat men heeft verhinderd, niet dat zulke mensen een strafbaar feit begaan als ze nog niets verhinderd hebben.
Laatst gewijzigd door lombas : 17 augustus 2006 om 19:52. |
|
|
|
|
|
|
#414 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#415 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#416 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer het over stakingen gaat, wordt dat idee direct overboord gegooid, en is die eis van schadevergoeding door het zogezegd slachtoffer niet meer nodig. Dan mag de politie ingrijpen zonder dat de werkwillige of de baas klacht indient. Is mensen verhinderen te gaan werken dan een grotere misdaad dan slagen en verwondingen? |
|
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) Ik heb je al gezegd dat de meeste zaken die wij wensen te veranderen, tweestappenplannen zijn. Grenzen open én kraan toe. Als het kan, beide tegelijk - als het niet kan (en ook niet voorgesteld wordt, er bestaat geen LP) zoveel mogelijk.
|
|
|
|
|
#418 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn semantische haarkloverij is wat er staat.
|
|
|
|
#419 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, de ondernomen actie is het verhinderen iemand door te laten via de toegang tot het bedrijf.
|
|
|
|
#420 | |
|
|
Citaat:
da's een beetje zoals de vorige paus die vond dat je wel homo mag zijn, maar geen homo-relatie mag hebben.
|
|