![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als ze beginnen over faciliteiten wordt het heel simpel. Dan moeten er ook faciliteiten komen in o.a. Borgworm, Waterloo, Eigenbrakel, Hannuit, heel de Jeker-vallei (Geer,....) en zo kan ik doorgaan.
Er zijn veel gemeentes tegen de taalgrens waar de nederlandstaligen een aanzienlijk percentage van de bevolking uitmaken.
Racism is a weapon of mass destruction Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 17 augustus 2006 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ff off-topic: is Tervuren eigenlijk echt zo'n goede gemeente om in te wonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() De Franstaligen hebben het echt niet begrepen.
Misschien mogen de Franstaligen deel uitmaken van de volgende regering..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een idee? Klinkt Ief Determ beter? Laatst gewijzigd door Everytime : 17 augustus 2006 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor zij die nog twijfelden over de franstaligen : http://www.youtube.com/p.swf?video_i...lksmMjNLh96sRC
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Er is hier iemand in zijn kruis getast, vrees ik... Kijk, de uitspraak van Leterme was ironisch, mogelijk wat cynisch bedoeld, zoveel is duidelijk. Stellen dat het een uiting is van rabiate haat tegenover de Franstaligen getuigt óf van slechte wil, óf van schrijnende zelfoverschatting (zó belangrijk zijn de Franstaligen ook weer niet). Met je gebeten reactie bevestig je ergens wel een beeld dat Leterme net op de hak nam, namelijk die van het culturele kruidje-roer-me-niet. Als Di Rupo er op het journaal er meteen het wederzijdse respect en het voortbestaan van België bij komt sleuren, waarmee hij dan in feite de onaantastbaarheid van de Franstaligen in de Rand (en België?) bedoelt, dan is hij het die met vuur speelt, niet Leterme die op een fundamentele kwestie raakt.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het feit dat de flaminganten blijkbaar met genoeg in aantal zijn om te ronselen zegt wel genoeg he 8)
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() QED, wat dat kruidje-roer-me-niet betreft. De Grondwet is geen vodje papier, voor wat de rest aangaat. Wie in Vlaanderen komt wonen, mag thuis kouten wat hij wil, maar moet weten en aanvaarden dat het Nederlands daar de officiële taal is. Wie dat niet begrijpt is óf onwillig die realiteit te aanvaarden (om welke reden dan ook), óf, nou ja, te dom om Nederlands te leren. De ironie van deze uitspraak is je wel duidelijk, niet? Nu sta je wel een beetje voor het blok, denk ik: of je moet erkennen dat het ondenkbare waar is (en de intelligentie bezuiden de taalgrens dun gezaaid is, of je moet wel een erg goede reden verzinnen waarom de Franstaligen in de Rand zich niet aan de Grondwet hebben te houden. Ik ben benieuwd...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burgemeester
|
![]() Enlighten me, want na twee herlezingen haal ik er nog steeds hetzelfde uit.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Hij heeft groot gelijk wat dat betreft. Laat Verhofstadt zijn eigen **** maar opruimen. Wie wil er nu puin ruimen van 8j paars. Je moet wel gek zijn. paars laten sudderen tot het kompleet versmacht is en nooit meer terug komt, en vrhfstdt en consoorten het land niet meer binnen willen. That's the goal.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 augustus 2006 om 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() tja Leterme slaagt natuurlijk nagels met koppen, maar het lijkt me niet echt slim de franstaligen openlijk de oorlog te verklaren. Hopelijk komt er snel een oplossing voor de overdracht van bevoegdheden desnoods gaan we maar voor onafhankelijkheid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Nee, de franstaligen in de rand moeten ne keer gaan beseffen dat ze op vlaams grond gebied wonen en dat wij niet voor de zoveelste keer naar hun pijpen gaan dansen
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |