![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eerste zin gehoord gevolgd door een stilte en het dan maar opgezocht.
Gaat het om deze tekst? http://www.vryheidsfront.co.za/engli...guage=e&id=131 Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2006 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
|
![]() Wel ...ik denk dat er enkele dingen in de weg staan om een vergelijking te maken tussen de situatie van de blanken hier en de situatie van de blanken daar, maar jij doelt waarschijnlijk in eerste instantie op het feit dat racisme hier door allochtonen hier administratief blijkbaar ook onmogelijk is voor autochtonen om racistisch te zijn (tegenover blanken dan).
Een gevolg van het imperialisme, vraag ik me dan af... Ook al lijken we in beide situaties het weinig assertieve en gedupeerde volk te zijn, toch denk ik dat je beide situaties heel moeilijk met mekaar kan vergelijken. Ik kan een heleboel redenen geven waarom, maar hoe snel zullen die niet ingeteugeld worden door te verwijzen naar mijn politieke correctheid en mijn linkiewinkiegedrag enzovoort? En is dat niet evengoed een soort van censuur die men mij dan oplegt want deze concepten hebben tegenwoordig de kracht van een toverstaf die alle al dan niet goed en wetenschappelijk onderbouwde stellingen meteen omtoveren zodat alle waarheid eruit worden omgevormd tot pertinente leugens waardoor tegenargumenteren niet meer nodig is... dat is de indruk die ik hier wel eens krijg. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2006 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is juist wat Mulders zegt: ze veranderen bijvoorbeeld namen van steden die helemaal geen zwarte achtergrond hebben.
Laatst gewijzigd door lombas : 18 augustus 2006 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Weet je zeker dat de blanken er woonden voor de zwarten (waren ze er dus ooit een meerderheid?) (de mens is toch vertrokken vanuit de zuid-afrikaanse slenken trouwens?) In ieder geval lijken blanken me daar niet het meest logische voorkomend volk. ![]() Edit: Ik begrijp je punt wel, maar het zou even onlogisch zijn om de Britten het oorspronkelijke, allochtone volk van Australië te noemen ipv de Aboriginals.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2006 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er woonden Khoi Khoi, San (Hottentotten - geen zwarten), en in wat nu het noorden is woonden ook Bantus (wél zwarten), maar die hun centrum was Zimbabwe. Om kort te zijn, er is geen échte autochtone bevolking. Maar vele Boeren hebben wel stambomen die generaties terug gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De autochtone (niet-zwarte) bevolking is nu een marginaal deel, en de Boeren waren in vele streken de eersten om het land op te eisen.
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
De blanken die daar voet aan wal hebben gezet kwamen om het land te kolonialiseren en hebben zich er uiteindelijk permanent gevestigd. Ik zie het zo een beetje: stel je voor dat Afrikanen heel vroeger naar hier waren gekomen om het te kolonialiseren en hier waren wonen, eventueel een eigen gemeenschap hadden en nu waren opgenomen in het geheel en dat het land nadien weer langzaamaan bevoklt werd door blanken (ik stel mezelf in hun plaats). Die zwarten hebben hier dan alles waarschijnlijk al georganiseerd en hebben de nodige rijkdommen vergaard, maar ik weet niet of ik zo enthousiast zou zijn over hun aanwezigheid ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2006 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar vind je dat niet een beetje zoals de vergelijking die ik maak met de Britten en de Aboriginals mbt Australië?
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zuid Afrika was - schaars- bevolkt door Bosjimannen, primitieve jagers-verzamelaars en de Hottentotten, die vee hielden, schapen en koeien. De blanken kwamen er ,net als de Bantoe-negers, als veroveraars aan.Als twee veroveraars op mekaar stuitten, komt daar gewoonlijk strijd uit voort.Ook hier.Deze werd gewonnen door de Blanken, en niet zonder moeite.Het leger van de Zoeloe koning Shaka was goed getraind en gemotiveerd.Zo mocht een "Impi", (=Zoeloe- krijger) niet trouwen vooraleer hij z'n eerste vijand gedood had.Lafheid in de strijd was de allergrootste schande.En Shaka was een goed strateeg, helemaal geen minderwaardige domme wildeman.De Zoeloes hadden uitgebreidde gebieden nodig voor hun kuddes, de Blanken voor hun landbouw. De Blanken wonnen de strijd uiteindelijk, voornamelijk omdat ze vuurwapens tot hun beschikking hadden, en installeerden zich als eigenaars.Sinds kort, en door internationale druk, verloren zij hun leiderschap, en sindsdien gaat het van kwaad naar erger in Zuid Afrika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Ze zien af! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Boeren hebben minder te maken met de Apartheid dan de Britten. En Mulders roept er net om dat Zuid-Afrika het pad van de vergelding op gaat.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zwarten is Zuid-Afrika zijn niet de autochtone bevolking, noch de blanken. Het zijn de Hottentotten (San, Khoi Khoi), lijkend op mulatten, die de oorspronkelijke bevolking uitmaken. Het merendeel van Zuid-Afrika was echter onopgeëist gebied.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Sorry, ik herhaalde dat nog eens omdat ik dacht dat je die edit niet gelezen had. De Europeanen waren niet-gewenste indringers die er ondertussen wel vaak al veel langer aanwezig zijn dan de oorspronkelijke bevolking, maar daarom niet meer gewenst zijn. Verder durf ik eigenlijk geen uitspraken meer te doen omdat ik duidelijk te weinig weet over het land en zijn geschiedenis en ik ook niet al te duidelijke bronnen kannen vinden, maar hoe zit het eigenlijk bijvoorbeeld met de rijkdom/armoede en de verdeling daarvan in Zuid-Afrika? Daarmee samenhangend natuurlijk, wie zijn die jongeren die die criminele feiten plegen? Los daarvan vind ik de tewerkstellingsquota waarvan sprake was in de speech wel zeer straf, te meer omdat zoiets uiteindelijk nefaste gevolgen heeft (persoon met mindere capaciteiten aangeworven) en omdat het een fenomeen is dat een vreemde indruk nalaat. Maar duidt dat er net niet op dat er, net zoals hier, veel meer blanken gediplomeerd zijn doordat ze ook uit meer welgestelde milieus afkomstig zijn waardoor zij sowieso meer kans hebben op een job en de relatieve jobbezettingsgraad door hun veel hoger ligt dan degene van de Afrikanen (hoe moet ik ze nu noemen, als ik niet zwarten mag zeggen, of is de huidige meerderheid wel zwart?). Bovendien, als ik lees dat de macht altijd in handen is geweest kan ik me voorstellen dat blanken eerder geneigd zijn iemand blank aan te nemen dan iemand zwart wanneer die komt solliciteren waardoor de invoering van quota misschien noodzakelijk was in de ogen van de 'zwarten'? Dat blanken vermoorden in bepaalde delen van Afrika op de vreemdste manieren en momenten vaak voorkomt heb ik wel al eerder gehoord moet ik zeggen, niet in de media maar van kennissen of vrienden...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 augustus 2006 om 01:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
![]() Bijvoorbeeld (zie fotoe): Hierboven een typisch voorbeeld van de hoetentoeten. De hoetentoeten zijn waarschijnlijk een kruising tussen mestieten en mulatten: mestlatten! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 augustus 2006 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zit dat met die rechtzaak ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik zie eerder de gelijkenis met een chimp zitten ![]() Nogmaals: deze kleine verschillen zijn er. Maar ze zijn niet gebonden aan één groep. Deze verschillen zijn even groot binnen om het even welke groep die je neemt. Zo kan je nooit uitmaken, genetisch althans, tot welke groep iemand behoort. Er zijn namelijk geen groepen, rassen of hoe je dat ook wil noemen omdat de verschillen tussen alle mensen a) klein zijn b) enorm verspreid Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 augustus 2006 om 02:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drol Feremans mag iedereen uitmaken voor stront of bananen, maar als hetzelfde met hem gebeurt dan gaat hij krijsen en jammeren en roepen dat een leger van advocaten klaarstaat om degene die zijn mening niet deelt voor het gerecht te slepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste, wat is uw probleem eigenlijk? Indien u mijn posts terugleest, hier en elders waar het over rassen gaat, ziet u dat ik het concept "ras" verwerp gezien de andere subspecies van onze soort al lang uitgestorven zijn (neanderthaler, florenzer). Hier gaat het echter om een leuk verschil. Groentje-18 zegt dat de zwarten van Zuid-Afrika, die afstammen van 9 stammen (Xohsa, (Kwa)Zulu, ...) de oorspronkelijke bevolking is, en dat is niet waar. Het waren niet de Bantu-Zulu zwarten, maar de San en Khoi Khoi die er sinds millenia rond dolen. Daarom zeg ik dus dat meneer Mbeki even veel "recht op dat land" heeft als meneer Leon, bijvoorbeeld.
![]() |
![]() |