Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2006, 15:20   #121
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Trouwens deze discussie over het communisme begint me tegen te steken; ik wil geen blinde leren zien of een dove leren horen (heb die ambitie niet).

De communisten onder ons mogen hun auto gaan inleveren, nooit meer naar het buitenland op vakantie gaan, nooit meer dan 100€ op hun bankrekening hebben,geen huis hebben... mij niet gelaten je moet het zelf weten. Als de geschiedenis je niets leert en nuchtere mensen u niks kunnen aanleren dan zal het wel hopeloos zijn.

Maar versta mij niet verkeerd sommige ideeën zijn zeer mooi en moest het werken zou het inderdaad rust kunnen geven. Maar het werkt niet het is bewezen en herbewezen; het is een naïeve hippie droom, het is een kweekbodem voor luie mensen (of je dat nu gelooft of niet).

En wat Cuba betreft; het is en blijft een dictatuur. Maar als je het zo mooi vind kan je er altijd gaan leven (ze zullen u met open armen ontvangen) een vrijheidsstaat als België zal u niet tegenhouden.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 11:05   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Met Fidel gaat het goed zeker? De bewijzen staan in de krant.

Of misschien toch iets beter kijken?

--------------------------------------------------------------------------------

http://stickynotes.squarespace.com/j...ng-images.html
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 08:16   #123
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Die man is al een week dood!

Je kan moeilijk gaan zeggen van de ene op de ander dag "Fidel is dood" dit zou het land te ferm op z'n kop halen. Begin met een brief die het volk uitlegt wat moet gebeuren als hij er niet meer is; wie zijn opvolger is,... Dan zet je de politiek verder met zijn opvolger en dan pas geef je het verheugende nieuws aan de wereld!
Oud 19 augustus 2006, 08:16   #124
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Die man is al een week dood!

Je kan moeilijk gaan zeggen van de ene op de ander dag "Fidel is dood" dit zou het land te ferm op z'n kop halen. Begin met een brief die het volk uitlegt wat moet gebeuren als hij er niet meer is; wie zijn opvolger is,... Dan zet je de politiek verder met zijn opvolger en dan pas geef je het verheugende nieuws aan de wereld!
Oud 19 augustus 2006, 08:41   #125
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Trouwens deze discussie over het communisme begint me tegen te steken; ik wil geen blinde leren zien of een dove leren horen (heb die ambitie niet).

De communisten onder ons mogen hun auto gaan inleveren, nooit meer naar het buitenland op vakantie gaan, nooit meer dan 100€ op hun bankrekening hebben,geen huis hebben... mij niet gelaten je moet het zelf weten. Als de geschiedenis je niets leert en nuchtere mensen u niks kunnen aanleren dan zal het wel hopeloos zijn.

Maar versta mij niet verkeerd sommige ideeën zijn zeer mooi en moest het werken zou het inderdaad rust kunnen geven. Maar het werkt niet het is bewezen en herbewezen; het is een naïeve hippie droom, het is een kweekbodem voor luie mensen (of je dat nu gelooft of niet).

En wat Cuba betreft; het is en blijft een dictatuur. Maar als je het zo mooi vind kan je er altijd gaan leven (ze zullen u met open armen ontvangen) een vrijheidsstaat als België zal u niet tegenhouden.
akkoord, we stoppen de discussie. ik ben het ook beu aan het raken
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 09:51   #126
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard truken van de foor

Broertje Raoul treedt in ieder geval preventief op.

Hij gebruikt daarvoor de "truken van de foor",afgekeken van de Polen,na de Giereck-kwestie in de vroege jaren 70 en het geval "Solidarnosc" rond 1980

Wie zijn potentiele vijanden van een regime dat een nieuw evenwicht aan het zoeken is?

Juist;mannen in de militaire leeftijd!

Dus?
eenvoudig,je roept ze op voor het leger
Heb je ze lekker in buurt,onder toezicht,in deze wat onstabiele periode.. 8)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 11:11   #127
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Broertje Raoul treedt in ieder geval preventief op.

Hij gebruikt daarvoor de "truken van de foor",afgekeken van de Polen,na de Giereck-kwestie in de vroege jaren 70 en het geval "Solidarnosc" rond 1980

Wie zijn potentiele vijanden van een regime dat een nieuw evenwicht aan het zoeken is?

Juist;mannen in de militaire leeftijd!

Dus?
eenvoudig,je roept ze op voor het leger
Heb je ze lekker in buurt,onder toezicht,in deze wat onstabiele periode.. 8)
LoL
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be