Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2006, 08:13   #41
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hun website eens bekeken en gelezen. Op zich vind ik dit wel een leuk iniatief, stel dat ze inderdaad een deel stemmen halen...
Ik zou het hilarisch vinden en een regelrechte kaakslag voor al de andere partijen. Misschien zet ze dat hier in Antwerpen eens aan tot nadenken. We kunnen het maar hopen.
1 ding moet ik ze wel nageven, ze steken er duidelijk veel werk in deze jongeren.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 08:31   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik heb hun website eens bekeken en gelezen. Op zich vind ik dit wel een leuk iniatief, stel dat ze inderdaad een deel stemmen halen...
Ik zou het hilarisch vinden en een regelrechte kaakslag voor al de andere partijen. Misschien zet ze dat hier in Antwerpen eens aan tot nadenken. We kunnen het maar hopen.
1 ding moet ik ze wel nageven, ze steken er duidelijk veel werk in deze jongeren.
Het zet ons tot nadenken, gedurende zes jaar lang. Bezint eer je begint.
Oud 19 augustus 2006, 08:41   #43
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het zet ons tot nadenken, gedurende zes jaar lang. Bezint eer je begint.
Laat dat nu net zijn wat, spijtig genoeg, veel mensen niet doen. Bezinnen eer ze beginnen.

Op hun manier ridiculiseren ze gewoon de manier van werken hier in Antwerpen. Het werd wel eens stilaan tijd dat er iemand opstond en het effectief doet ipv aan de zijlijn te staan roepen.
Het biedt een alternatief voor protest- en/of foertstemmen. Of dat gegeven op zich nu zo'n goed idee is, spreek ik mij niet over uit. Maar als ze 1 zetel halen, zal die leeg blijven zoals ze beweren, en dat is 6j lang inderdaad een confrontatie voor zowel de oppositie als voor de zoveelste vierkant draaiende monstercoalitie die hier weer gevormd zal worden. Maar of die hier nu wakker van zouden gaan liggen, dat durf ik te betwijfelen.
Oud 19 augustus 2006, 09:12   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Laat dat nu net zijn wat, spijtig genoeg, veel mensen niet doen. Bezinnen eer ze beginnen.

Op hun manier ridiculiseren ze gewoon de manier van werken hier in Antwerpen. Het werd wel eens stilaan tijd dat er iemand opstond en het effectief doet ipv aan de zijlijn te staan roepen.
Het biedt een alternatief voor protest- en/of foertstemmen. Of dat gegeven op zich nu zo'n goed idee is, spreek ik mij niet over uit. Maar als ze 1 zetel halen, zal die leeg blijven zoals ze beweren, en dat is 6j lang inderdaad een confrontatie voor zowel de oppositie als voor de zoveelste vierkant draaiende monstercoalitie die hier weer gevormd zal worden. Maar of die hier nu wakker van zouden gaan liggen, dat durf ik te betwijfelen.
Inderdaad, die lachen er mee. En terecht, want het is een kinderachtig initiatief. Dat zie je overigens aan de leeftijd van de partijleiding.
Oud 19 augustus 2006, 10:04   #45
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Dit NEE beweert te protesteren tegen de politiek in het algemeen, maar stel nu eens dat ze daadwerkelijk 14 procent zouden halen, wat dan? Dan verlámmen ze mogelijk juist de hele Antwerpse politiek, en maken ze het dus alleen nog maar erger dan het al was.
Een gok. Neen, behaalt een zetel. Ze staan verstomd: wat als een grap bedoeld was, blijkt pure ernst. Het allereerste wat ze gaan doen is zich beraden en hun enige programmapunt wijzigen. Gezien het een rotzootje is van anarchisten en links-ontevredenen, komt er een links multicultureel programma uit de bus. Ik denk dat PJ de billen knijpt.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 10:16   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja...

Gezien blanco-stemmen op de een of andere manier niet resulteren in lege zitjes(zoals eerder in deze thread uitgelegd door andere deelnemers) is dat "NEE",een goed idee.

Ik hoop echt dat mensen wel degelijk gaan stemmen,en dat niemand nog "gedwongen" wordt om dan maar,"van arremoede" als gewoonlijk,of "protesterend" te stemmen.NEE biedt de mogelijkheid.

"Politieke desinteresse" moet vertaald worden in minder "politiekers" vind ik,en zolang dit niet kan is dit een goed alternatief.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 10:28   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Tja...

Gezien blanco-stemmen op de een of andere manier niet resulteren in lege zitjes(zoals eerder in deze thread uitgelegd door andere deelnemers) is dat "NEE",een goed idee.

Ik hoop echt dat mensen wel degelijk gaan stemmen,en dat niemand nog "gedwongen" wordt om dan maar,"van arremoede" als gewoonlijk,of "protesterend" te stemmen.NEE biedt de mogelijkheid.

"Politieke desinteresse" moet vertaald worden in minder "politiekers" vind ik,en zolang dit niet kan is dit een goed alternatief.
Of gewoon niet gaan stemmen, natuurlijk.
Oud 19 augustus 2006, 10:36   #48
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Tja...

Als dat de bedoeling was van Nee, zijn ze toch dom geweest. Waarom dan niet als enige programmapunt: minder politiekers, neen aan de opkomstplicht of neen aan het Antwerps beleid. Veel beter dan het dwaze en vage neen tegen elk voorstel.
Trouwens, dat neen is niet vol te houden. Wat als Groen! een voorstel indient dat de allochtonen of de islam nog meer pampert? Reken maar dat een groot deel van de Nee kiezers alochtonen en moslims zullen zijn.

Laatst gewijzigd door Duym : 19 augustus 2006 om 10:38.
Oud 19 augustus 2006, 10:54   #49
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Als dat de bedoeling was van Nee, zijn ze toch dom geweest. Waarom dan niet als enige programmapunt: minder politiekers, neen aan de opkomstplicht of neen aan het Antwerps beleid. Veel beter dan het dwaze en vage neen tegen elk voorstel.
Trouwens, dat neen is niet vol te houden. Wat als Groen! een voorstel indient dat de allochtonen of de islam nog meer pampert? Reken maar dat een groot deel van de Nee kiezers alochtonen en moslims zullen zijn.
Het heeft alleszins twee onmiskenbare voordelen:

1. het gelul dat de VB stemmers louter proteststemmers zouden zijn zal men niet langer kunnen verdedigen.
2. 18% van de bevolking vertrouwt politici. Als de heren en dames niet uit zichzelf inzien dat het zo niet verder kan, zullen we hen moeten dwingen en dit is dan tenminste nog een geweldloze manier.

Waarom zouden mensen die het hele politieke systeem grondig beu zijn dat niet kenbaar mogen maken?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 11:10   #50
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

1. het gelul dat de VB stemmers louter proteststemmers zouden zijn zal men niet langer kunnen verdedigen.
2. 18% van de bevolking vertrouwt politici. Als de heren en dames niet uit zichzelf inzien dat het zo niet verder kan, zullen we hen moeten dwingen en dit is dan tenminste nog een geweldloze manier.

Waarom zouden mensen die het hele politieke systeem grondig beu zijn dat niet kenbaar mogen maken?
U beseft toch dat VB'ers ook politici zijn?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 11:15   #51
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
U beseft toch dat VB'ers ook politici zijn?
Ja. In tegenstelling tot wat u blijkbaar denkt is het niet omdat je op een bepaalde partij stemt dat je daar ten allen tijde akkoord met gaat en je lot aan verbind.

Ik stem VB en tot nu toe is dat de enige partij die mij achteraf nog niet het gevoel heeft gegeven flink bedrogen te zijn geweest (zoals ik wel had na mijn stemmen op VLD en N-VA), en zij pleiten op papier alleszins voor een stuk meer democratie.

Dat neemt niet weg dat imo alleen een gek blind vertrouwen heeft in politici en als het VB mij ook het gevoel gaat geven bedrogen te worden dan zou nee imo een valabel alternatief zijn.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 augustus 2006 om 11:16.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 11:19   #52
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja. In tegenstelling tot wat u blijkbaar denkt is het niet omdat je op een bepaalde partij stemt dat je daar ten allen tijde akkoord met gaat en je lot aan verbind.

Ik stem VB en tot nu toe is dat de enige partij die mij achteraf nog niet het gevoel heeft gegeven flink bedrogen te zijn geweest (zoals ik wel had na mijn stemmen op VLD en N-VA), en zij pleiten op papier alleszins voor een stuk meer democratie.

Dat neemt niet weg dat imo alleen een gek blind vertrouwen heeft in politici en als het VB mij ook het gevoel gaat geven bedrogen te worden dan zou nee imo een valabel alternatief zijn.
Een partijspringertje
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 11:20   #53
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tweemaal juist, maar geen antwoord op mijn opmerking en vraag:

Oud 19 augustus 2006, 11:25   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Tweemaal juist, maar geen antwoord op mijn opmerking en vraag:

Als ze minder politiekers en een einde aan de opkomstplicht zou vragen, zou het tekenen vertonen van een Libertarische Partij, en dat is not done voor zowel "links" als "rechts".
Oud 19 augustus 2006, 11:38   #55
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als ze minder politiekers en een einde aan de opkomstplicht zou vragen, zou het tekenen vertonen van een Libertarische Partij, en dat is not done voor zowel "links" als "rechts".
Juist, maar het zou als muziek in de oren klinken van de vele politieke daklozen en van degenen die tegen hun zin naar het stemhokje gaan.
Hoeveel procent van wie gaat kiezen, doet dat tegen zijn zin? Allemaal stemmen voor een partij met als enige programmapunt: afschaffing opkomstplicht. Maar 'neen' tegen alle voorstellen? Neen, daar trapt geen hond in.
Oud 19 augustus 2006, 12:09   #56
ilfalco
Minister-President

Standaard

Tja als dat dan geen afbraakpolitiek is. Maar ik vraag me af waar ze het geld halen om zoveel mensen op te bellen...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 14:35   #57
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Tja als dat dan geen afbraakpolitiek is. Maar ik vraag me af waar ze het geld halen om zoveel mensen op te bellen...
Telenet Freephone
Oud 19 augustus 2006, 17:08   #58
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Moet de titel niet zijn:
NEE lokt naar eigen zeggen 14 procent van kiezers.

??
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2006, 17:26   #59
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Moet de titel niet zijn:
NEE lokt naar eigen zeggen 14 procent van kiezers.

??
De titel is gelijk aan de titel van het oorspronkelijke artikel uit de Standaard.

Maar ik geloof zelf inderdaad ook niet in de resultaten van hun peiling.
Oud 19 augustus 2006, 17:32   #60
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
De titel is gelijk aan de titel van het oorspronkelijke artikel uit de Standaard.
Et alors?

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be