![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hun website eens bekeken en gelezen. Op zich vind ik dit wel een leuk iniatief, stel dat ze inderdaad een deel stemmen halen...
![]() Ik zou het hilarisch vinden en een regelrechte kaakslag voor al de andere partijen. Misschien zet ze dat hier in Antwerpen eens aan tot nadenken. We kunnen het maar hopen. 1 ding moet ik ze wel nageven, ze steken er duidelijk veel werk in deze jongeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op hun manier ridiculiseren ze gewoon de manier van werken hier in Antwerpen. Het werd wel eens stilaan tijd dat er iemand opstond en het effectief doet ipv aan de zijlijn te staan roepen. Het biedt een alternatief voor protest- en/of foertstemmen. Of dat gegeven op zich nu zo'n goed idee is, spreek ik mij niet over uit. Maar als ze 1 zetel halen, zal die leeg blijven zoals ze beweren, en dat is 6j lang inderdaad een confrontatie voor zowel de oppositie als voor de zoveelste vierkant draaiende monstercoalitie die hier weer gevormd zal worden. Maar of die hier nu wakker van zouden gaan liggen, dat durf ik te betwijfelen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja...
Gezien blanco-stemmen op de een of andere manier niet resulteren in lege zitjes(zoals eerder in deze thread uitgelegd door andere deelnemers) is dat "NEE",een goed idee. Ik hoop echt dat mensen wel degelijk gaan stemmen,en dat niemand nog "gedwongen" wordt om dan maar,"van arremoede" als gewoonlijk,of "protesterend" te stemmen.NEE biedt de mogelijkheid. "Politieke desinteresse" moet vertaald worden in minder "politiekers" vind ik,en zolang dit niet kan is dit een goed alternatief. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens, dat neen is niet vol te houden. Wat als Groen! een voorstel indient dat de allochtonen of de islam nog meer pampert? Reken maar dat een groot deel van de Nee kiezers alochtonen en moslims zullen zijn. Laatst gewijzigd door Duym : 19 augustus 2006 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. het gelul dat de VB stemmers louter proteststemmers zouden zijn zal men niet langer kunnen verdedigen. 2. 18% van de bevolking vertrouwt politici. Als de heren en dames niet uit zichzelf inzien dat het zo niet verder kan, zullen we hen moeten dwingen en dit is dan tenminste nog een geweldloze manier. Waarom zouden mensen die het hele politieke systeem grondig beu zijn dat niet kenbaar mogen maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja. In tegenstelling tot wat u blijkbaar denkt is het niet omdat je op een bepaalde partij stemt dat je daar ten allen tijde akkoord met gaat en je lot aan verbind.
Ik stem VB en tot nu toe is dat de enige partij die mij achteraf nog niet het gevoel heeft gegeven flink bedrogen te zijn geweest (zoals ik wel had na mijn stemmen op VLD en N-VA), en zij pleiten op papier alleszins voor een stuk meer democratie. Dat neemt niet weg dat imo alleen een gek blind vertrouwen heeft in politici en als het VB mij ook het gevoel gaat geven bedrogen te worden dan zou nee imo een valabel alternatief zijn. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 augustus 2006 om 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als dat de bedoeling was van Nee, zijn ze toch dom geweest. Waarom dan niet als enige programmapunt: minder politiekers, neen aan de opkomstplicht of neen aan het Antwerps beleid. Veel beter dan het dwaze en vage neen tegen elk voorstel. Trouwens, dat neen is niet vol te houden. Wat als Groen! een voorstel indient dat de allochtonen of de islam nog meer pampert? Reken maar dat een groot deel van de Nee kiezers alochtonen en moslims zullen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoeveel procent van wie gaat kiezen, doet dat tegen zijn zin? Allemaal stemmen voor een partij met als enige programmapunt: afschaffing opkomstplicht. Maar 'neen' tegen alle voorstellen? Neen, daar trapt geen hond in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Tja als dat dan geen afbraakpolitiek is. Maar ik vraag me af waar ze het geld halen om zoveel mensen op te bellen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Moet de titel niet zijn:
NEE lokt naar eigen zeggen 14 procent van kiezers. ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik geloof zelf inderdaad ook niet in de resultaten van hun peiling.
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Et alors?